+ Konuyu Yanıtla
2 / 33 Sayfa İlkİlk 1234567891011122232 ... SonSon
11 den 20´e kadar toplam 325 ileti bulundu.
  1. #11
    Kayıt Tarihi
    Jul 2004
    Nerede
    İstanbul, Türkiye.
    İletiler
    4.244
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Kredi Kartı Üyelik Aidatı dilekçe örneği

    BANKALAR BİRLİĞİNDEN KREDİ KARTI ÜYELİK AİDATI AÇIKLAMASI...











    05 Şubat 2007



    BANKALAR BİRLİĞİNDEN KREDİ KARTI ÜYELİK AİDATI AÇIKLAMASI... -TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ: -''BANKALARIN, OPERASYONEL MALİYETLERİNİ KART TALEBİNDE BULUNAN MÜŞTERİYE YANSITMASINDA HUKUKİ BİR SAKINCA BULUNMAMAKTADIR''
    --------------------------------------------------------------------------------

    İSTANBUL (A.A) - Türkiye Bankalar Birliği (TBB), bankaların, operasyonel maliyetlerini kart talebinde bulunan müşteriye yansıtmasında hukuki bir sakınca bulunmadığını belirtti.
    TBB'den, kredi kartı üyelik aidatına ilişkin yapılan duyuruda, kredi kartının, kart hamilinin kartı kullanmak üzere bankadan talepte bulunması sonucunda bankanın kart hamilini kendi kart sistemine üyeliğe kabul etmesiyle başlayan ve uzun süreli devam eden bir kredi ilişkisini ifade ettiği belirtildi.
    Duyuruda, kredi kartı üyelik aidatının, kartın talebi ile başlayıp kullanım süresi boyunca devam eden ve banka tarafından karşılanan operasyonel faaliyetler ve çeşitli hizmetlerin bedeli olarak kart hamiline yansıtılan üyelik bedeli olduğu bildirilerek, bankaların, kart basımlarını kendi bünyelerinde veya belirli birkaç firmadan hizmet alarak sağladığı kaydedildi.
    Yurt dışından temin edilen kartların plastiklerinin ve üzerlerindeki çiplerin maliyetlerinin dışında, kartın üzerine ve çiplerine kart sahibine ilişkin bazı bilgilerin yazılması sürecini oluşturan baskı süreci için de bir bedel ödendiği ifade edilen duyuruda, her bir kredi kartının basım maliyetinin yanı sıra, yazılım, matbuat ve kargo gibi çeşitli operasyonel maliyetleri bulunduğu belirtildi.
    Bankaların, her bir kredi kartı için her ay hesap özeti üreterek müşterilerin adreslerine ulaştırdığı, muhtelif risklere karşı sigorta primi ve uluslararası kuruluşlara bir bedel ödediği, müşteri hizmetlerini sağlamak için 7 gün 24 saat personel çalıştırdığı bildirilen duyuruda, şu görüşlere yer verildi:
    ''Bankalar, kredi kartı üyelik aidatı olarak yaptıkları bu ve benzeri masrafların karşılığını almakta, kredi kartı verilmekle müşteriye açılmış olan gayri nakdi kredi ile ilgili komisyon hizmet geliri almamaktadırlar. Belirtilen yasal düzenlemeler (6762 sayılı Türk Ticaret Kanunu, Bankacılık Kanunu, Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Borçlar Kanunu) kapsamında bankaların, operasyonel maliyetlerini kart talebinde bulunan müşteriye yansıtmasında hukuki bir sakınca bulunmamaktadır



    Hukuki NET Güncel Haber

    Kredi kartı üyelik (azalık) ve Hesap İşletim ücreti konulu yargıtay kararı ara
    Kredi kartı üyelik (azalık) ve Hesap İşletim ücreti konulu hukuk haber
    Yöneticilere KM İle Soru Sormayınız- Yeni Konu Açmadan Önce Forumlarda Arama Yapınız

    https://www.hukuki.net


    Hukuk Güzel Bir Sanattır...

    İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir..

  2. # Nedir?
    Tavsiye Soru Cevap
    Kayıt Tarihi
    Bugün
    Nerede
    Avukat Dünyası
    İletiler
    Ne kadar?
     
  3. #12
    Kayıt Tarihi
    Jul 2004
    Nerede
    İstanbul, Türkiye.
    İletiler
    4.244
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Kredi Kartı Üyelik Aidatı dilekçe örneği

    Bankalar kart üyelik aidatlarını iade edecek...
    27.01.2007 Cumartesi 00:01
    Bursa'da, bankaların üyelik ücreti altında yaptığı yasal olmayan kesintilerin iadesi yönünde, mahkeme kararı niteliği taşıyan emsal bir karar alındı.


    TÜKDER Genel Başkanı Karagöz, bankaların kredi ve ATM kartlarından 35 YTL'ye varan yıllık üyelik ücreti aldığını, sözleşmelerde olmayan bu kesintiye itiraz edilmesi durumunda, paraların kurtarıldığını söyledi. Karagöz, İHA muhabirine yaptığı açıklamada, bankaların kredi kartlarından aldığı kullanım ve üyelik bedellerinin geri ödenmesi konusunda yasal yolun açıldığını bildirdi. Yasayla yetkilendirilen TÜKDER Yıldırım İlçe Hakem Heyeti'nin bu yönde bir karar aldığını ve kararın Bursa'da ilk olduğunu belirten Karagöz, "Kesilen paraların iadesi yönünde bugün, Yıldırım ilçe hakem heyetimiz bir karar aldı, kart kullanım bedeli ya da üyelik bedeli hakkında. Bu karar mahkeme kararı gibi geçerlidir ve Bursa'da ilktir. Karar gereği bankalar bu parayı tüketiciye iade edecektir. Paranın iadesine ve bundan sonra da kesilmesinin önlenmesine yönelik karar alındı. Banka, kararı yerinde görmüyorsa 15 gün içinde karşı dava açabilir" dedi.

    TÜKDER ilçe hakem heyetlerinin ilgili yasa gereği kurulduğunu ve aldığı kararların mahkeme kararı yerine geçtiğini yineleyen, vatandaşlar tarafından yapılan başvuruların en geç 3 ay içerisinde sonuçlandığını bildiren Karagöz, "Bankalar, kart kullanım bedeli ya da yıllık üye bedeli adı altında değişik rakamlarda kesinti yapıyor. Bunlar yasal değildir. Eğer bankalar sözleşmeye dayalı olarak bunu alıyorlarsa ki öyle yapıyorlar, bu sözleşmeler tüketicinin fikri alınmadan önceden hazırlanmıştır. Bu şekilde de olsa tüketicilerden kart kullanım bedeli ya da üyelik adı altında kesinti yapması doğal değildir. Eğer böyle bir kesinti yapılıyorsa, kredi kartı sahipleri bankalara sözlü ya da yazılı başvurabilir. Bankalar tüketicinin isteğini yerine getirmezlerse, yine yasayla kurulmuş TÜKDER ilçe hakem heyetlerine başvuru yapılmalıdır. İlçe hakem heyetlerinin vermiş olduğu kararlar kesin kararlardır ve mahkeme kararı yerine geçer. Bu anlamda da tüketiciler, bağlı bulundukları ilçe kaymakamlarındaki hakem heyetlerine başvurabilir. İlçe hakem heyetleri, 4822 sayılı yasayla değişik 4077 sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu'nun 22. maddesi gereğince kurulmuştur. Bu heyetin yasal dayanakları vardır. İlçe hakem heyetleri 5 kişilik komisyondan oluşuyor. Başları kaymakamın görevlendirdiği memurdur. Heyette baronun, belediyenin, tüketici koruma derneğinin, esnafın ve ticaret odasının temsilcileri vardır. İlçe hakem heyetlerine herkes yazılı bir dilekçeyle belgeleriyle başvurabilir. Başvuru tarihinden itibaren 3 ay içerisinde karar çıkar" diye konuştu.


    Aşağıda ki dilekçe ile gerekli başvuyu yapabilirsiniz...



    …………………. ……………….. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNE

    Bankanızın ………………………. No’lu Kredi kartı müşterisiyim.Yıllık kart ücretinin ve yenileme ücretinin iptali ve tekrarında alınmaması hususunda gereğinin yapılmasını yapılmıyor yada yapılamıyorsa mevcut kartımın iptali konusunda gereğinin yapılarak tarafıma bilgi verilmesini arz ederim .../…/2007

    A D R E S : Adı Soyadı

    Tel :
    Yöneticilere KM İle Soru Sormayınız- Yeni Konu Açmadan Önce Forumlarda Arama Yapınız

    https://www.hukuki.net


    Hukuk Güzel Bir Sanattır...

    İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir..

  4. #13
    Kayıt Tarihi
    Jan 2007
    İletiler
    31
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Kredi kartı üyelik ücreti iadesi ile ilgili

    Merhaba,

    07/02/2007 tarihinde AKBANK'a Tayfun beyin örnek verdiği dilekçe ile iade için
    başvurdum bugün cep telefonuma sms ile cevap geldi,şöyle yazıyor
    "bankaların talep ettikleri ücret ve komisyonlar yasal düzenlemelere göre alınmaktadır.Bu doğrultuda kredi kartı ücret itirazınız olumlu değerlendirilememiştir."
    Bunun üzerine bankayı aradım ve benim yazılı başvuruma karşılık bana hangi yasal düzenlemeye göre bu ücreti aldıklarını yazılı olarak bildirmelerini istedim.
    Uzun birsüre bekletip telefonda şikayetimi aldılar o kadar.Öncelikle AKBANK'ın
    tutumunu paylaşmak istedim.Bu durumda ne yapmamı tavsiye edersiniz?

  5. #14
    Kayıt Tarihi
    Jul 2004
    Nerede
    İstanbul, Türkiye.
    İletiler
    4.244
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Kredi kartı üyelik ücreti iadesi ile ilgili

    kartınızı iptal ettirebilirsiniz
    Yöneticilere KM İle Soru Sormayınız- Yeni Konu Açmadan Önce Forumlarda Arama Yapınız

    https://www.hukuki.net


    Hukuk Güzel Bir Sanattır...

    İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir..

  6. #15
    Kayıt Tarihi
    Jun 2006
    Nerede
    Mersin / Türkiye
    İletiler
    759
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Kredi kartı üyelik ücreti iadesi ile ilgili

    Hukuki gerekçesi 5464 sayılı Kanunun 13. maddesi. Bu konuda Bankalar Birliği de bir duyuru yayınladı.

    https://www.hukuki.net/forum/showthread.php?t=18373

    Kolay gelsin.

  7. #16
    Kayıt Tarihi
    Mar 2004
    Nerede
    istanbul, kadiköy, Türkiye.
    İletiler
    5.539
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Bankalar üyelik ücretini iade edecek

    Ben olsam şöyşe bir dilekçe yazardım ) Ve bunu Şubat sonuna kadar MUTLAKA yapardım...



    …/…./2007
    ………………….. Bankası
    Kredi Kartları Departmanına,

    …………………………Numaralı Kredi kartı hamiliyim. 5464 Sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’nun sözleşme ve genel işlem şartlarını düzenleyen 24/4 maddesinde “kart hamilinin yaptığı işlemler nedeni ile sözleşmede yer almayan faiz, komisyon veya masraf gibi adlar altında hiçbir şekilde ve surette ödeme talep edilemez ve kart hamilinin hesabından kesinti yapılamaz. Sözleşmede kart hamilinin hakları zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez” denilmektedir.
    Buna göre kredi kartı ile yapılan harcamaların yanı sıra, üyelik aidatı isteminin yasal dayanağı yoktur. Bugüne kadar ödediğim yıllık üyelik aidatlarımın borç kalemleri arasında yer alması ve tahsili 5464 sayılı yasanın 24/4 maddesine aykırı olduğundan işlemlerin iptali ile kart sahibi olduğum tarihten bu güne kadar ödediğim üyelik aidatlarının dökümünün çıkarılarak tarafıma bildirilmesini ve önümüzdeki dönem kredi kartı borcuma mahsup edilip tarafıma alacak kaydedilmesi ve yapılan işlem konusunda tarafıma bilgi verilmesi için gereğini rica ederim.


    Saygılarımla,

    Ad soyad
    imza




    Adres:
    Tel:

  8. #17
    Kayıt Tarihi
    Jan 2007
    Nerede
    ankara
    İletiler
    414
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Bankalar üyelik ücretini iade edecek

    Konuyla ilgili Tüketici Merkezinin yorumuda şu şekilde;
    Bankaların alma konusunda ısrarcı olduğu kart bedeli ile ilgili Zile Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’nin 08/02/2007 tarih ve 2007/5 sayılı kararını değerlendiren Tüketici Hakları Merkezi Genel Başkanı Ömer KESER “kanun ve yönetmeliklere alenen aykırılığı tespit edilen kart bedeli ayrıca “Anayasanın 10. Maddesindeki eşitlik ilkesine” de aykırı bulunmuştur.” dedi.

    Tüketici Hakları Merkezi Genel Başkanı Ömer KESER’in konuyla ilgili açıklaması aşağıdadır.

    Hüseyin DEMİR isimli bir tüketicinin kredi kartından alınan 25.00 YTL lik bedelin iadesi için başvuruda bulunduğu Zile Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, yaşanan kart bedeli tartışmaları arasında içeriği ve dayanakları itibariyle tarihi bir karara imza atmıştır. İlgili kanun ve yönetmeliklere alenen aykırılığı tespit edilen karar ayrıca Anayasanın 10. Maddesindeki “eşitlik ilkesine” de aykırı bulunmuştur.

    Türkiye’de kart bedeli hakkında mahkemelere açılmış olan davalar için çok önemli bir delil niteliği de taşıyan hakem heyeti kararını kamuoyunun bilgisine sunuyoruz.

    Öte yandan Derneğimiz Tüketici Hakları Merkezi TÜ-MER’in uygulamasına başlatığı ve halem devam etmekte olan, resmi internet sitesi www.tuketicimerkezi.org ve www.tumer.org ta tüketici hakları uzmanları ile hukukçular tarafından hazırlanan, yalnızca şahsi bilgilerin girilmesi ile yazıcıdan çıktı almayı sağlayacak kadar kolaylaştıran “online dilekçe” mağdur tüketicilerimizin kullanımı için ücretsiz olarak yayınlanmaya devam etmektedir.

    Ömer KESER
    Genel Başkan

    T.C.
    ZİLE KAYMAKAMLIĞI
    TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI

    KARAR NO: 2007/5
    KARAR TARİHİ: 08/02/2007

    ZİLE TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ KARARIDIR


    Oktay ÇAĞLIYAN TSHH Başkanı
    Osman DOĞDAŞ
    Av.Metin ERYİĞİT
    Zeki DAĞKURS
    A.Hamdi GÜRSOY
    Ahmet YİĞİT


    ŞİKAYET EDEN

    ADI VE SOYADI : Hüseyin DEMİR
    ADRESİ : Hüseyin Gazi İlköğretim Okulu - Zile/TOKAT
    TELEFON NO : 0505 …. ….. ….

    ŞİKAYET EDİLEN

    ADI VE SOYADI : AKBANK T.A.Ş. Zile Şube Müdürlüğü
    ADRESİ : İstasyon Caddesi / ZİLE-TOKAT
    TELEFON NO : 0 356 318 07 29


    ŞİKAYET KONUSU : 5571 ….. …. 6157 Numaralı Kredi Kartı Üyelik Ücreti

    ŞİKAYET TARİHİ : 27 / 12 / 2006

    OLAYIN ÖZETİ :

    Tüketici Hüseyin DEMİR’in Zile TSHH Başkanlığına vermiş olduğu 27.12.2006 tarihli dilekçesinde ;
    1- Söz konusu kredi kartını talebi olmamasına rağmen banka yetkililerinin okula gelerek kendisine verdiğini,
    2- Kredi kartı sözleşmesini imzaladığını ancak kendisine bir nüshasının verilmediğini ve bu nedenle okuyamadığını,sözleşme şartlarını bilmediğini ve dolayısı ile sözleşme şartlarından olan üyelik ücretinden bilgisi olmadığını,
    3- Kredi kartı kendisine verilirken banka yetkililerinin hiçbir ücret alınmayacağını ifade ettiklerini,
    4- Bu taahhütlere rağmen 2006 yılında kendisine bilgi verilmeden hesabından 25,00.- YTL üyelik ücretinin haksız olarak alındığını belirterek 4822 Sayılı Kanunla Değişik 4077 Sayılı Kanunun 4/A ve 6. maddeleri gereğince alınan ücretin iadesini talep etmektedir.


    ŞİKAYET EDİLENİN SAVUNMASININ ÖZETİ : Akbank Zile Şube Müdürlüğüne Zile TSH Heyetinin 08/02/2007 tarihinde saat 14.00’de yapacağı toplantıya bizzat veya kanuni temsilcisinin katılması veya yazılı savunmasının gönderilmesi hususunda Zile TSHH Başkanlığının 050/01/2007 tarih ve 2007/2 sayılı yazısı tebliğ edilmiş,toplantıya kurum adına kimse katılmamış,ancak Hakem Heyeti Başkanlığımıza gönderilen 09/01/2007 tarih ve 65 sayılı Akbank TAŞ Genel Müdürlüğü Kart Operasyonları Bölümü Müşteri İtirazları Yöneticisi Ebru AKER İmzalı yazılı savunma da ;
    “Kredi kartlarından alman üyelik ücreti, Bankamızın kredi kartları üzerinde sunduğu hizmete yönelik olarak asıl kart hamili ve ek kart hamili için düzenlenmiştir Bu uygulama, bankacılık sektöründe uzun yıllardan beri uygulanmaktadır. Bankamızda da ilk kart kullanımını takip "eden 3.ayda hesap özetine yansıtılır ve takip eden her yıl döneminde senede 1 kez olmak üzere tahsil edilmektedir. Bu hizmet bedeli, diğer bankalar tarafından da alınmaktadır.
    5411 sayılı Bankacılık Kanunumun "Faiz oranlan ile diğer menfaatler" başlıklı,
    144.maddesinde;
    Bakanlar Kurulu, bankaların ödünç para verme işlemleri ve mevduat kabulünde uygulanacak azamî faiz oranlarını, katılma hesaplarında kâr ve zarara katılma oranlarını, özel cari hesaplar dâhil bu maddede belirtilen işlemlerde sağlanacâk-diğer menfaatlerin nitelikleri ile azamî miktar ya da oranlarını tespit etmeye, bunları kısmen veya tamamen serbest bırakmaya yetkilidir. Bakanlar Kurulu, bu yetkilerini Merkez Bankasına devredebilir."
    yer alan düzenlemesi ile; Bankaların ödünç para verme işlemleri ve mevduat kabulünde uygulayacakları azami faiz oranlan ile sağlayacakları diğer menfaatlerin nitelikleri ile azami miktar yada oranlarını tespit etmeye, bunları kısmen veya tamamen serbest bırakmaya Bakanlar Kurulu yetkili kılınmış, Bakanlar Kurulunun ise bu yetkisini Merkez Bankasına devredebileceği ifade edilmiştir.
    Yukarıda yer verilen düzenleme gereğince, halen yürürlüğünü ve geçerliliğini koruyan 2002/3707 sayılı Mevduat ve Kredi İşlemlerinde Uygulanacak Faiz Oranlan ile Sağlanacak Diğer Menfaatler Hakkında Kararın 3.maddesinin ikinci fıkrasında yer alan düzenleme gereğince Bankaların.... tahsil olunacak masrafların nitelikleri ile azami miktar ya da oranların, bunların kısmen veya tamamen serbest bırakılması Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankasınca yayımlanacak tebliğlerle düzenlenir" hükmü getirilmiştir. İşbu hüküm gereğince ise. TCMB faiz dışı menfaatlerin ve tahsil olunacak masrafların bankalar tarafından serbestçe belirleneceğini kararlaştırmıştır.
    Bu düzenlemelerle birlikte TTK nun Ücret İsteme Hakkı başlıklı 22.maddesi,

    Tacir olan veya olmayan bir kimseye, ticari işletmesiyle ilgili bir iş veya hizmet görmüş olan tacir, münasip bir ücret isteyebilir. Bundan başka, verdiği avanslar veya yaptığı masraflar için ödeme tarihinden itibaren faize de hak kazanır,."
    düzenlemesi gereğince ve işbu konuda Yargıtay kararlarında da yer verildiği üzere Bankamızın ticari işletmesiyle ilgili olarak bir iş veya hizmet görmesi durumunda ücret isteme hakkı bulunmaktadır.
    5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'nun Kurumsal yönetime ilişkin hükümler başlıklı Madde 13/11 fıkrasında;
    " Kart çıkaran kuruluşlar, kredi kartlarına uyguladıkları faiz, gecikme faizi, yıllık
    ücret ve her türlü komisyon oranlan ile istenilen diğer bilgileri kamuoyuna yayınlanmak üzere aylık olarak Kuruma iletir. Yayınlanacak bilgi ve belgelerin içeriği ve yayınlama usûl ve esasları Kurulca belirlenir." düzenlemesi gereğince yıllık ücretin yasal çerçevesi çizilmiştir.
    Axess Kredi Kartı Sözleşmesi 'nin Faiz, Ücret ve Vergiler başlıklı maddesinin Üyelik Ücreti başlığı altındaki düzenlemeye göre;
    Üye ve/veya Ek Kart Hamili Banka'ca belirlenecek tutarda bir defaya mahsus olmak üzere giriş aidatı ile, her yıl Üyelik Aidatı (kredi kart ve/veya Ek kart yenileme ücretini) ödemeyi kabul ve taahhüt eder... Son kullanma tarihinden bir ay öncesine kadar kredi kartının yenilenmemesi hususunda Banka'ya noter aracılığı ile yazılı müracaatta bulunmaması ve kredi kartının yenilenmesi halinde üyelik aidatı kredi kartının yenilendiği dönemde Üye'nin kredi kartı hesabına Banka tarafından borç kaydedilir ve Üye bunu ödemeyi kabul eder. Kart giriş aidatı ve üyelik aidatı kart limitinin en fazla %10'u olarak uygulanır.
    Yukarıda yer verilen yasal ve Bankamız düzenlemeleri gereğince, Bankamızın kredi kartları üzerinde sunduğu hizmete yönelik olarak düzenlenen ve üyelik ücretine ilişkin duyurular, Bankamızın tüm şubelerinde,müşterilere gönderilen hesap özetlerinde ve Bankamızın www.akbank.com., www.axess.com.tr adresli Internet sitesinde ilan edilmiştir.
    Yukarıda ve eklerde belirtilen yasal düzenlemelere göre müfterilerden alman ücret ve komisyonlar bankalarca serbestçe belirlenebilmekte, tüketicilerin haklarım ihlal eden bir durum söz konusu olmamaktadır.
    Yukarıda yasal düzenlemeleri ile birlikte yer verilen gerekçelerle, Sayın Hüseyin DEMİR'den tahsil edilen üyelik ücreti yasal olduğundan bu yönde yapılan şikayetin reddi hususunda bilgilerinizi rica ederiz.”
    İfade edilmiştir.

    İNCELEME VE GEREKÇE

    Raportörün görüşüne göre ;

    Zile TSH Heyetinin 07/12/2006 tarih ve 2006/48 numaralı dosyasında dava konusu olan Tüketici Bedrettin DALKIRAN’a ait için Zile Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığının alınan ücretle ilgili olarak Akbank Zile Şubesi Müdürlüğüne yazdığı 10/11/2006 tarih ve 2007/84 nolu yazımıza ,Akbank A.Ş. Genel Müdürlüğü Kart Operasyonları Grubu Yönetici Ebru AKER ve Yetkili Ümran GÖKÇE imzalı 24.11.206 tarih ve 2553 sayılı yazıda “Sn.Bedrettin DALKIRAN’a ait 4355 0840 0229 0952 nolu Axess Kredi Kartına yansıyan 25,00.- YTL üyelik ücretinin iadesi yapılmıştır.” cevabı verilmiştir.
    Anayasanın 10. Maddesinde “Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun hareket etmek zorundadırlar” hükmünü taşımaktadır.
    Bu hüküm yasa ile kurulan bütün kurum ve kuruluşları kapsadığı ve bağladığı için Sn.Bedrettin DALKIRAN için verilen iade kararı bütün tüketiciler için uygulanmalı,kurum ve kuruluşlar muhataplarına farklı farklı işlem yapmamalıdırlar,

    5464 Sayılı Banka ve Kredi Kartları Kanununun Altıncı Bölüm Sözleşme Şekli ve Genel İşlem Şartları Madde 24 “Kart çıkaran kuruluşlar ile kart hamilleri arasındaki ilişkiler,bu kanun ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde en az oniki punto ve koyu siyah harflerle hazırlanacak yazılı sözleşme ile düzenlenir.Sözleşmenin bir örneği kart hamiline ve varsa kefile verilir.Sözleşme hükümleri ve kartın kullanımı hakkında kart hamiline ayrıntılı bilgi verilmesi zorunludur……”Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez.” denilmektedir.

    4822 Sayılı Kanunla Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6. Maddesinde “Satıcı ve sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden ,tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu,tarafların sözleşmeden doğan hak ve hükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır.
    Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir.
    Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse,o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.
    Sözleşmenin bütün olarak değerlendirilmesinden,standart sözleşme olduğu sonucuna varılırsa,bu sözleşmedeki bir şartın belirli unsurlarının veya münferit bir hükmünün müzakere edilmiş olması , sözleşmenin kalan kısmına bu maddenin uygulanmasını engellemez.
    Bir satıcı veya sağlayıcı,bir standart şartın münferiden tartışıldığını ileri sürüyorsa,bunu ispat yükü ona ittir.
    6/A,6/B,6/C,7,9,9/A,10,10/A ve 11/A maddelerinde yazılı olarak düzenlenmesi öngörülen tüketici sözleşmeleri en az oniki punto ve koyu siyah harflerle düzenlenir… “ denilmektedir.

    4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 31. ve 4822 Sayılı Kanunla Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6. Maddesine dayanılarak hazırlanan Tüketici Sözleşmelerindeki Haksız Şartlar Hakkında Yönetmelik’in 7. maddesinde “satıcı,sağlayıcı ve kredi veren tarafından tüketici ile akdedilen sözleşmede kullanılan haksız şartlar batıldır . Yok sayılan bu hükümler olmadan da sözleşme ayakta tutulabiliyorsa sözleşmenin geri kalanı varlığını korur.

    Bu konuda Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 23.11.2005,E.2005/11428, K.2005/17306 kararında “ Tüketicilerle imzalanan sözleşmelerdeki haksız sözleşme şartları geçersizdir.Tüketici sözleşmedeki haksız şartın gereğini yerine getirmez.Hukuken haksız şartlar batıldır.Yani geçersizdir.Geçersiz sayılan bu hükümler olmadan da sözleşme ayakta tutulabiliyorsa sözleşmenin geri kalanı varlığını korur,başka bir deyişle sözleşme geçerlidir.Bu durumda,sözleşmenin kısmen veya tamamen ifa edilmiş olmamasına göre sözleşme tamamen geçersiz sayılmamalı,o sözleşme hükmünün hukuk ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde edimler ve menfaatler dengesine göre düzeltilmesi yoluna gidilmelidir.” denilmektedir.

    T.C.Kocaeli Asliye Hukuk Mahkemesinin Esas 2006/65 , Karar 2006/368 nolu kararında Davacı Finansbank’ın Kocaeli Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığının vermiş olduğu 20,00 YTL hesap işletim ücretinin geri ödenmesine ilişkin yapmış olduğu itiraz davasında “davacı tarafından davalı aleyhine açılan davanın reddine davacı tarafından yapılan yargılama giderlerinin davacı üzerine bırakılmasına, dair davacı vekilinin yüzünde,davalı tarafın yokluğunda kesin olarak verilen karar açıkça okundu,usulen anlatıldı. 04.10.2006” denilmektedir.

    Davamıza konu olan Tüketici Hüseyin DEMİR’ e ait 5571 1340 9426 6157 numaralı kredi kartından alınan 25,00.- YTL üyelik ücreti ilgili davanın;
    • Anayasanın 10. Maddesindeki eşitlik ilkesi ,
    • Sözleşmenin, 5464 Sayılı Banka ve Kredi Kartları Kanununun 24. ve 4822 Sayılı Kanunla Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6. Maddesinde belirtilen “en az oniki punto ve koyu siyah harflerle” düzenlenmediği,
    • Sözleşmenin, 5464 Sayılı Banka ve Kredi Kartları Kanununun 24. ve 4822 Sayılı Kanunla Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6. Maddesinde belirtilen “ tüketici aleyhine haksız şartlar içerdiği ve Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verdiği,tüketiciyle müzakere edilmediği ve müzakere edilmeden tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu,tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı bir biçimde tüketici aleyhine dengesizle neden olduğu ve dolayısıyla haksız şartlar oluşturduğu,
    • 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 31. ve 4822 Sayılı Kanunla Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6. Maddesine dayanılarak hazırlanan Tüketici Sözleşmelerindeki Haksız Şartlar Hakkında Yönetmelik’in 7. maddesinde ve Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 23.11.2005,E.2005/11428, K.2005/17306 kararında belirtilen “satıcı,sağlayıcı ve kredi veren tarafından tüketici ile akdedilen sözleşmede kullanılan haksız sözleşme şartları geçersizdir.Tüketici sözleşmedeki haksız şartın gereğini yerine getirmez.Hukuken haksız şartlar batıldır.Yani geçersizdir.” Hükmüne göre tüketici ile banka arasında akdedilen sözleşme tüketici aleyhine haksız şartlar içerdiği,
    • T.C.Kocaeli Asliye Hukuk Mahkemesinin Esas 2006/65 , Karar 2006/368 nolu emsal kararı,


    Gerekçeleri ile davanın kabulüne ve tüketiciden alınan 25,00 YTL üyelik ücretinin iadesine karar verilmelidir.

    HÜKÜM

    Hakem Heyetimiz yukarıda açıklanan gerekçeler ve tüm dosya kapsamına göre ;

    • Davanın kabulüne,
    • Banka tarafından alınan 25,00.- YTL üyelik ücretinin tüketiciye geri ödenmesine,

    Yargı yolu açık olmak üzere oy birliği ile karar vermiştir.

  9. #18
    Kayıt Tarihi
    Jan 2007
    Nerede
    ankara
    İletiler
    414
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Kredi kartı üyelik ücreti iadesi ile ilgili

    Sayın tuncerser,

    Benimde tavsiyem meslektaşım Tayfun Bey'le aynı yönde olacak. Zira size müşteri gözüyle bakmayan bir bankayla çalışmayınız. Bankalar bu konuda keyfi davranıyor. Bazı bankalar iade kararı aldı ve isterlerse iade ediyorlar. İade etmek onlara bişey kaybettirmez ama etmek istemiyorlarsa demek ki bir tüketici olarak kıymetli değilsiniz. Ben İşbankası'na ait kartımı aynı nedenle iade ettim ve artık kullanmıyorum. Bankalar biraz daha akıllı davranmalı ve müşterilerini kaybetmemek için bu haksız taleplerinden vazgeçmelidir.

  10. #19
    Kayıt Tarihi
    Dec 2006
    Nerede
    Turkiye.
    İletiler
    2.302
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Vatandaştan kredi kartı ücretine önlem

    Bakiniz Kayserili vatandasimizin tuketicilere sagladigi faydaya!

    Kayseri'de mobilyacılık yapan Mahmut Şahin, bir banka ile yaptığı matbu kredi kartı sözleşmesine el yazısı ile ”Yaptığım harcamalar dışında üyelik aidatı, kart ücreti vb. adı altında talep edilecek hiçbir ücreti kabul etmiyorum” şartını ekledi. Banka, el yazısı ile eklenen şartı kabul ederek Şahin'e kredi kartını gönderdi.

    Mahmut Şahin, işletmesine şimdiye kadar çok sayıda banka temsilcisinin kredi kartı vermek için geldiğini ancak tek taraflı matbu sözleşmeyi kabul etmediği için hiçbir bankadan kredi kartı almadığını söyledi.

    Tüketiciler Birliği Kayseri Şube Başkanlığı görevini de yürüten Şahin, ”Sözleşmelerin karşı tarafça önceden hazırlanıp benim fikrimin sorulmamasına hep karşı çıkmışımdır. Bu sebeple şimdiye kadarki bütün sözleşmelere kendi şartımı ekledim. Ancak hiçbir banka bana kredi kartı vermedi” derken, en son başvurduğu HSBC Bank'ın ise sözleşmeye eklediği 'Yaptığım harcamalar dışında üyelik aidatı, kart ücreti vb. adı altında talep edilecek hiçbir ücreti kabul etmiyorum' şartını kabul ederek, kredi kartını gönderdiğini ifade etti.



    Şahin, bankaların kredi kartı yıllık ücreti konusundaki uygulamalarının yanlış olduğunu da savunarak, şöyle devam etti:
    “Tüketicinin hiçbir rızası alınmadan imzalattırılarak yılda milyonlarca dolarlık kazanç elde edilmesine tepkimi bir vatandaş olarak göstermem gerekiyordu. Bu sebeple şimdiye kadar kredi kartı almadım. Bundan sonra da bu şartım kabul edilmedikçe hiçbir bankadan kredi kartı almayacağım. Bu duyarlılığın tüm vatandaşlarımız tarafından gösterildiği taktirde tüketiciye rağmen dayatma yapan banka kalmayacağını düşünüyorum.”

    HSBC BANK'IN AÇIKLAMASI

    Sözleşmesine kendi el yazısı ile şartlarını yazan Mahmut Şahin'e kredi kartı veren HSBC Bank'ın İletişim Başkanı Ömer Kayalıoğlu, Şahin'den hiçbir surette kredi kartı yıllık ücreti alınmayacağını söyledi.

    Kayalıoğlu, Şahin'in sözleşmesinde el yazısı ile koyduğu şartın banka görevlilerinin gözünden kaçtığını savunarak, şöyle konuştu: “Bu müşterinin durumunda bankanın forma elle müdahale edilmiş müracaatı usul olarak reddetmesi gerekirdi. Ancak bu gözden kaçmış, hatta son dakika fark edilmiş olmasına karşın müşteriye bu önceden beyan edilmemiş olduğu için kartı kendisine teslim edilmiştir.”

    “TÜKETİCİLER ADINA ZAFER”

    Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Av. Bülent Deniz ise Mahmut Şahin'in HSBC Bank ile yaptığı sözleşmeye kendi isteklerini yazmasının ve banka tarafından kabul edilmesinin tüketiciler adına büyük bir zafer olduğunu söyledi.
    Deniz, “Tüketiciler, önlerine uzatılan sözleşmeye ekleme veya çıkartma yapma yetkisinin kendilerinde olduğunu bilsinler. Ama öncelikle sözleşmeleri mutlaka okusunlar. Kayseri Şube Başkanımızın banka ile yaptığı sözleşmeye eklediği maddeler de, bu konuda tüketicilerin ne kadar dikkatli olması ve haklarını aramada özen göstermeleri gerektiğini ortaya koyan çok güzel bir örnek. Türkiye'de bir ilk gerçekleşti. Umarım diğer bankalar da bu konuda duyarlı olurlar” diye konuştu.

    hurriyet.com.tr

  11. #20
    Kayıt Tarihi
    Jan 2007
    İletiler
    6
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Kredi kartı aidatım mahkemelik oldu!

    Merhabalar,

    Arkadaşlar 2006 kasım ayında banka tarafından gönderilen ekstrede 30 ytl civarı "üyelik aidatı" vardı.

    Tüketici hakem heyetine başvurdum. hakem heyeti beni haklı buldu. (ödemiş olduğum) bu ücretin iade edilmesinin gerektiği yönünde karar verdi.

    Banka da Tüketici mahkemesine bana dava açtı.
    Mahkeme yazı ile gelen banka savunmasını bana gönderdi.

    Yalnız şöyle bir durum var, genel olarak 4077 ve 5464 kapsamında değerlendirilmeyeceğinden filan bahsediyor parayı haklı olarak kestik diyor ama,
    Bankanın savunmasının en başında "elimizde bu şahısla imzaladığımız sözleşme yok" diyor.

    Yani, ya gerçekten imzaladığım kredi kartı sözleşmemi bulamadılar.
    Ya da hukuki bir üçkağıt yapıyorlar.

    Ellerinde sözleşme yokken benden böyle bir para kesmeleri ve bunu mahkemeye taşımaları ne kadar hukukidir.

    Hukukçu arkadaşlardan bu konuda yardım bekliyorum.

    Yalnış birşey mi yazdım acaba, kimse yardımcı olmadı?
    Konu adiyez tarafından (20-04-2007 Saat 08:13:33 ) de değiştirilmiştir.

+ Konuyu Yanıtla
2 / 33 Sayfa İlkİlk 1234567891011122232 ... SonSon

Benzer Konular :

  1. Hesap İşletim Ücreti Hesap İşletim Ücreti 4077 kapsamındadır. Tüketici Mahkemesi Kararı (YENİ)
    1241 1242 1243 http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=9&pID=71 3 sayfadan oluşan bir karar... Tüketici Mahkemesi Kararı (YENİ)
    Yazan: umut2011 Forum: Kredi Kartları ve Bankacılık Hukuku
    Yanıt: 0
    Son İleti: 10-07-2012, 20:48:25
  2. Kredi kartı üyelik ücreti
    :rolleyes: Öncelikle forum üyelerine çalışmalarında başarılar dilerim. Benim sorum kart üyelik ücretini bankalardan geri alabilir miyim? Nasıl...
    Yazan: zepporto Forum: Kredi Kartları ve Bankacılık Hukuku
    Yanıt: 0
    Son İleti: 07-10-2008, 20:36:18
  3. Kredi kartı üyelik ücreti
    kredi kartımdan alınan üyelik ücretinin iptali için tüketici hakem heyetine başvurdum ve heyet sözleşmeyi tümüyle geçersiz kılarak aidatın iadesi...
    Yazan: evrenbar Forum: Kredi Kartları ve Bankacılık Hukuku
    Yanıt: 9
    Son İleti: 12-07-2008, 22:34:57
  4. Kredi kartı üyelik ücreti
    Merhaba ben bilmeyen birisi olarak bu konuyu sizlerle paylaşmak istedim, bütün gazetelerde ve bazı yayın organlarında yazıyorlar, bunlar hukuğa...
    Yazan: Adil KARA Forum: Kredi Kartları ve Bankacılık Hukuku
    Yanıt: 1
    Son İleti: 09-05-2007, 07:29:15
  5. Kredi kartı üyelik ücreti
    "Kredi Kartı Üyelik Ücreti" adı altında bankalarca talep edilen paranın yasal dayanağı nedir? 25 YTL üyelik ücreti talep ettiler bunu ödemeyi...
    Yazan: msinan73 Forum: Kredi Kartları ve Bankacılık Hukuku
    Yanıt: 2
    Son İleti: 09-10-2006, 17:03:37

Bu sayfada bulunan kavramlar:

kredi kartı aidatı peşin mi alınıyor

kart aidati pesin mi alinir

taksitli avanslarin isletm ucretlerini geri almak icin emsal karar varmi

garanti bankasi fleXsi kart aydatlarini geri alabilirmiyim4355 ile axesskredi karti aiati pesin mikredi karti yillik abonelik ucreti pesin mi alinirkredi karti aydati pesin mi alinir5571 ile başlayan kredi kartikredi kartı abonelik ücreti peşin mi alınıraxess kart ucreti icin tuketici hakem basvuru nasilkredi karti uyleik ucreti gecmis yil icinmi gelecek yil icinmi alinir taksitli nakit avans çekim ücreti ni geri alabilirmiyim Sn.AHMET YILDIRIM MALATYA subesinden yapilan Axess kart basvurunuzu www.akbank.comHGK 20101-93-88kredi karti uyelik iadeyıllık kart ücreti peşinmi alınıyorkesilen kmh tahsilatini geri alabilirmiyizbetrettin dalkıranhesap işletim hemenmi yoksa dönem sonumu kesilirtaksitli nakit çekim işletim ücretinin iadesine örnek mahkeme kararıkredi kargti uyelik ucreti pesinmi alinirkredi kartı üyelik ücreti geri ödemeleri hangi yıldan başkıyorhwsap islwtim ucreti uywlik ucreti
Forum

İlgili Hukuk terimleri

Yetkileriniz

  • Yeni konu açma yetkiniz yok
  • Konuya cevap verme yetkiniz yok
  • Dosya ekleme yetkisi yok
  • İleti düzenleme yetkisi yok
  •  


Hukuk Blog |  2020 tarihli Yasal Siteler Dizini |  Arabulucu |  Hukuk Kitapları |  Fiyat1 |  Alman Hukuku |  Özel Güvenlik AŞ. |  İş İlanları |  Ankahukuk |  Psikolog |  Taşınmaz ilanları |  Internet Rehberi |  Türkiye Portalı |  Site Ekleme |  Türkçe-İngilizce Sözlük |  Sihirli Kadın |  Sağlık |  Satılık Düşecek Domainler |  Terapi  |  Berk Gürman |  Phukuk |  Bayefendi |  Arabuluculuk Eğitim Merkezi |  AfternicAlanadı satış (Domain alımı) | 

™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2020 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨‍💻 Feyz Pazarbaşı [İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2020 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.