Serviste 20 iş günü geçmesine rağmen iade verilmemesi
Merhaba iyi forumlar öncelikle.
Önce başımdan geçen olayı sizlerle paylaşayım. bilgisayarımın monitörü arıza yaptı ve garanti kapsamında ürünümü xxx firmasına (oldukça bilinen büyük bir firma %100 biliyorsunuzdur) götürdüm teslim ettim aradan günler geçti 20 iş gününü geçti aradım iade değişim istediğimi talep ettim tabi ki ret ettiler sonra yüz yüze görüşmek için gittim müşteri hizmetlerinde çalışan şahıs bana evet haklısınız isteyebilirsiniz iade veya değişim ancak mail atmam lazım dediler tamam dedim atın yine dedim sonuç yine olumsuz en son bugün firmaya gittim iade ve değişim talebimi ret ediyorlar ancak bir açıklamada yapmıyorlarmış nedenini şuan da teslim almam için monitör bekliyormuş (tabi ki tamir edilmemiş) orada konuştuğum çalışanda (daha yüksek mevkide çalışan birisi) bana yine haklı olduğumu iade veya değişim talep edebileceğimi ancak kabul etmeyeceklerini bu yüzdende gidip tüketici hakem heyetine başvurmamı istediler aynı bu emoji deki gibi tepki verdim.
Asıl olaya sorularıma gelelim
1. tabi ki tüketici hakem heyetine başvurdum aynı gün ancak kafamdaki soru şu; monitörün büyük ihtimalle bilirkişiye gideceğini söylediler, ama neden 20 iş gününü geçmesi ile monitörde arıza olup olmaması neyi değiştirir. (kesinlikle art niyetli bir davranışım yok ki neden olsun 1 aydır ki monitör'süzüm uzayacağa benziyor)
2. ben bu yaşadıklarımı sosyal medya veya forumlara taşıya bilir miyim yasal bir sorun oluşur mu? (abartı veya yalan konuşmadan)
3. niçin iade almıyorlar hem firmalarının adı kirlenecek hemde ben parayı alacağım her türlü ne karlarına olacak 1-2 ay daha parayı ceplerinde bulundurmaları
4. bu işi bu sorunu bilerek uzattıkları için bana veya devlete bir ceza ödeyecekler mi? ben bununla alakalı bir şikayet dava açabilir'miyim yoksa bunca zaman beni oyalamaları yanlarına kar mı kalacak.
5. firma ismi vermemde problem olur mu? (2. sorumla benzer oluyor ama ) birde müşteri temsilcisiyle konuşurken (yüz yüze konuşurken) ses kaydı almıştım bir problem olur mu bunu paylaşsam veya elimde tutmam (sonuçta halka açık alan diye düşündüm)?
Cevap: Serviste 20 iş günü geçmesine rağmen iade verilmemesi
konuyu düzenliyemiyoruz bir kaç soru daha geldi aklıma onlarıda bu şekilde ekleyeyim
6. sonuca göre iade edilecek paramı hemen alabilir miyim kaç günde almam gerekir kaç (yani ne kadar geç alabilirim çünki askerlik vazifem var hemen alamaya bilirim)
7. süreç uzarsa xxx firması belirli bir süre müşteri hizmetlerinden alınmayan ürünleri atıyormuş (hurdaya çıkarıyormuş) böyle bir şey olur mu? kazanayım veya kazanmayım?
Cevap: Serviste 20 iş günü geçmesine rağmen iade verilmemesi
2. ben bu yaşadıklarımı sosyal medya veya forumlara taşıya bilir miyim yasal bir sorun oluşur mu? (abartı veya yalan konuşmadan)
5. firma ismi vermemde problem olur mu? (2. sorumla benzer oluyor ama ) birde müşteri temsilcisiyle konuşurken (yüz yüze konuşurken) ses kaydı almıştım bir problem olur mu bunu paylaşsam veya elimde tutmam (sonuçta halka açık alan diye düşündüm)?
Ses kaydı almanız, görüşmede ses kaydı alındığı bilgisi yer alıyorsa sorun olmaz, eğer bu bilgi verilmediyse sorun olur. Firma adını paylaşmanızı birçok paylaşım sitesi kendileri uğraşmak istemeyeceği için kabul etmeyecektir. ayrıca paylaşacağınız şeyleri firma adını karalama suçundan dava açılmaması için ispatlı paylaşmanız gerekecektir. Bu tarz durumlarda firma adını vermeden fakat herkesin anlayacağı tabirler kullanarak paylaşmanız daha az uğraşmanızı sağlayacaktır. Ama firma adını vermek bir sorun doğursaydı www.sikayetvar.com gibi siteler hiç olmazdı.
3. niçin iade almıyorlar hem firmalarının adı kirlenecek hemde ben parayı alacağım her türlü ne karlarına olacak 1-2 ay daha parayı ceplerinde bulundurmaları
4. bu işi bu sorunu bilerek uzattıkları için bana veya devlete bir ceza ödeyecekler mi? ben bununla alakalı bir şikayet dava açabilir'miyim yoksa bunca zaman beni oyalamaları yanlarına kar mı kalacak.
Aynen öyle firma herhangibir caza ödemeyecek, size vereceği parayı da mümkün mertebe geç vermiş olacak, hani firma için müşteri memnuniyeti önemli bir faktör değil. Sizin yapabileceğiniz bu deneyimleriniz mümkün mertebe sosyal medya ve şikayaet sitelerinde yayarak firmanın kullanıclarında bilinç oluşmasını sağlamak olur.
6. sonuca göre iade edilecek paramı hemen alabilir miyim kaç günde almam gerekir kaç (yani ne kadar geç alabilirim çünki askerlik vazifem var hemen alamaya bilirim)
10 yıl içinde almanız gerekir. Firma anlattığınız gibi ise heyet kararından sonra da paranızı vermeyip icra yoluna gitmenizi isteyebilir.
Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.
“The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill
Cevap: Serviste 20 iş günü geçmesine rağmen iade verilmemesi
frmax rumuzlu üyeden alıntı
2. ben bu yaşadıklarımı sosyal medya veya forumlara taşıya bilir miyim yasal bir sorun oluşur mu? (abartı veya yalan konuşmadan)
5. firma ismi vermemde problem olur mu? (2. sorumla benzer oluyor ama ) birde müşteri temsilcisiyle konuşurken (yüz yüze konuşurken) ses kaydı almıştım bir problem olur mu bunu paylaşsam veya elimde tutmam (sonuçta halka açık alan diye düşündüm)?
Ses kaydı almanız, görüşmede ses kaydı alındığı bilgisi yer alıyorsa sorun olmaz, eğer bu bilgi verilmediyse sorun olur. Firma adını paylaşmanızı birçok paylaşım sitesi kendileri uğraşmak istemeyeceği için kabul etmeyecektir. ayrıca paylaşacağınız şeyleri firma adını karalama suçundan dava açılmaması için ispatlı paylaşmanız gerekecektir. Bu tarz durumlarda firma adını vermeden fakat herkesin anlayacağı tabirler kullanarak paylaşmanız daha az uğraşmanızı sağlayacaktır. Ama firma adını vermek bir sorun doğursaydı www.sikayetvar.com gibi siteler hiç olmazdı.
3. niçin iade almıyorlar hem firmalarının adı kirlenecek hemde ben parayı alacağım her türlü ne karlarına olacak 1-2 ay daha parayı ceplerinde bulundurmaları
4. bu işi bu sorunu bilerek uzattıkları için bana veya devlete bir ceza ödeyecekler mi? ben bununla alakalı bir şikayet dava açabilir'miyim yoksa bunca zaman beni oyalamaları yanlarına kar mı kalacak.
Aynen öyle firma herhangibir caza ödemeyecek, size vereceği parayı da mümkün mertebe geç vermiş olacak, hani firma için müşteri memnuniyeti önemli bir faktör değil. Sizin yapabileceğiniz bu deneyimleriniz mümkün mertebe sosyal medya ve şikayaet sitelerinde yayarak firmanın kullanıclarında bilinç oluşmasını sağlamak olur.
6. sonuca göre iade edilecek paramı hemen alabilir miyim kaç günde almam gerekir kaç (yani ne kadar geç alabilirim çünki askerlik vazifem var hemen alamaya bilirim)
10 yıl içinde almanız gerekir. Firma anlattığınız gibi ise heyet kararından sonra da paranızı vermeyip icra yoluna gitmenizi isteyebilir.
teşekkür ederim cevaplarınız ve zamanınızı benim için harcadığınız için, yani kanıt almakta mümkün gözükmüyor ses kaydını da paylaşamayacağım galiba öyle bir şey söylemek aklıma geldi ancak bu seferde çok ters durumlarla karşılaşacağımı ön gördüm malesef youtube ta örnekleri ancak firma adını vermem bir problem oluşturmayacak ise söyleyebilirim vatanbilgisayar kendileri.
birde bu sorulara cevap ariyorum bu sorular benim için asıl problem olanlar diğerleri biraz merak içindi insanları uyarmak için
1. tabi ki tüketici hakem heyetine başvurdum aynı gün ancak kafamdaki soru şu; monitörün büyük ihtimalle bilirkişiye gideceğini söylediler, ama neden 20 iş gününü geçmesi ile monitörde arıza olup olmaması neyi değiştirir. (kesinlikle art niyetli bir davranışım yok ki neden olsun 1 aydır ki monitör'süzüm uzayacağa benziyor)
7. süreç uzarsa xxx firması belirli bir süre müşteri hizmetlerinden alınmayan ürünleri atıyormuş (hurdaya çıkarıyormuş) böyle bir şey olur mu? kazanamazsam monitörüm den de olur muyum?
Cevap: Serviste 20 iş günü geçmesine rağmen iade verilmemesi
2 sorunuzun cevabını bilmiyorum. Sadece şunu tavsiyeedebilirim size. THH'e şikayette bulunurken, satıcı, üretici ve ithalattçı müteselsilen sorumlu olduğu için şikayet edilen kısmına hepsini birden yazın.
Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.
“The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill
Cevap: Serviste 20 iş günü geçmesine rağmen iade verilmemesi
frmax rumuzlu üyeden alıntı
2 sorunuzun cevabını bilmiyorum. Sadece şunu tavsiyeedebilirim size. THH'e şikayette bulunurken, satıcı, üretici ve ithalattçı müteselsilen sorumlu olduğu için şikayet edilen kısmına hepsini birden yazın.
Ama sakın ola servisi (servis ile satın aldığınız yer aynı yer değilse) şikayet etmeyin. Her ne kadar ürünü size vermeyen, geciktiren servis ise de; size garantiyi veren de parayı alan da servis değil.
Cevap: Serviste 20 iş günü geçmesine rağmen iade verilmemesi
Şenol Eker rumuzlu üyeden alıntı
Ama sakın ola servisi (servis ile satın aldığınız yer aynı yer değilse) şikayet etmeyin. Her ne kadar ürünü size vermeyen, geciktiren servis ise de; size garantiyi veren de parayı alan da servis değil.
tabi ki, bende öyle yaptım,satın aldığım şirket vatan bilgisayarı şikayet ettim
ancak üretici ve ithalatçıyı birde servis i dilekçemde yazmadım kaymakamlıktaki THH de böyle bir şey istemedi üstüne müşteri hizmetleri servis formunu da aldılar (fotokopisini değil aslını)
birde şu aklımdaki soruları dahada çok merak ediyorum Konuyu Gören ve Bilgi Sahibi Kişiler
1. tabi ki tüketici hakem heyetine başvurdum aynı gün ancak kafamdaki soru şu; monitörün büyük ihtimalle bilirkişiye gideceğini söylediler, ama neden 20 iş gününü geçmesi ile monitörde arıza olup olmaması neyi değiştirir. (kesinlikle art niyetli bir davranışım yok ki neden olsun 1 aydır ki monitör'süzüm uzayacağa benziyor)
7. süreç uzarsa xxx firması belirli bir süre müşteri hizmetlerinden alınmayan ürünleri atıyormuş (hurdaya çıkarıyormuş) böyle bir şey olur mu? kazanamazsam monitörüm den de olur muyum?
bu iki soruya hala cevap aramaktayım
Konu Oguzh tarafından (25-03-2019 Saat 14:59:30 ) de değiştirilmiştir.
Cevap: Serviste 20 iş günü geçmesine rağmen iade verilmemesi
Şenol Eker rumuzlu üyeden alıntı
Şurayı "neden 20 iş gününü geçmesi ile monitörde arıza olup olmaması neyi değiştirir." anlamadığım için ben şahsen; cevap veremiyorum.
şöyle açıklayayım ürünün bilir kişiye niçin gittiğini anlamadım, çünkü yasalar gereği 20 iş günü geçmesi halinde değişim veya ücret iadesi yapılması gerekmez mi?
bu koşullarda servisin arızayı bulup bulamaması neyi değiştirir veya servisin iddia sına göre "arızanın bulunmaması"?
memurun yerinin değiştirilmesinden sonra soruşturmaya başlanmadı. ayrıca ilk önce ifade veren kişilerin ifadesinin değişmeleri durumunda hangi ifade...
Merhaba. Ben 5 mayıs tarihinde kargo ile servise yolladığım telefonumun yarın itibariyle serviste 20 iş günü süresi doluyor. Bugün servisi aradım ve...
İş yaptığım birinden aldığım senetin zamanı gelmesine rağmen ödeme yapmamaktadır. Ödeyeceğim diyor ama ödeyemediğini söylerek paramı vermiyor. Acaba...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
óñêîğåíèå èíäåêñàöèè
31-10-2024, 23:11:20 in Aile Hukuku