28.07.2017 tarihinde saat 14:19'da telefonumdan 05074252525 nolu numaradan iki kez arandım. ıkincisinde cevap verdim. Akbank Uluslararasi Operasyon Biriminden arandıgını soyleyen kisi kredi kartım ile yurtdısında bahis sirketine 300 euro'luk bir supheli islem yapıldıgını, islemin bana ait olup olmadıgını soruldu. Bana ait olmadıgını beyan ettim. guvenlık kontrolınden sonra islemi iptal edeceklerini soylediler.
Guvenlik nedeniyle cevabı onlarla paylasmamamı cevapları sisteme aktaracaklarını oraya tuslamamamı soylediler. ilk 4 hanesini soyledikleri T.C. kimlik numaramın son 4 hanesini tuslamamı istediler. tesekkur edip, ilk ve son 4 hanesini soyledikleri kredi kartı sifresini tuslamamı istediler.
sžifrelerimin farklı bir numaraya yonlendirilmis olabilecegini ve kayıtlı ıkınci telefon numarası soylediler.
Ben de numaranın bana ait olmadıgını belirttim. Tekrar benim telefon numarama sifrelerin gelebilmesi icin ile bana bir sifre yollayacaklarını, onlar ile sozlu olarak paylasmamami sisteme aktardiklarinda tuslamami soylediler. Bu arada annemin adını soylemelerini istedim dogru soylediler. Bunun gibi bilgilere de sahiptiler. Gelen sifre her zaman ki format ile geldigi icin suphe uyandırmadı.İptal işlemlerı yapıldığını sandığım sürede, Adıma Kredi kartından nakit avans cekilip , para transferleri yapıldı ; bu arada banka beni hiç bir sekilde aramadı uyarmadı , işlem mesajları daha sonra sms olarak telefonuma geldi.
Bankanin en yakin subesinden hemen harcama itiraz formu transfer ve diger islemlere Genel mudurlugune mail attım. Savcılıga suc duyurusunda bulundum. banka ya iadeli tahuutlu posta ile harcama dokumu ve noterden durum acıklamalı ilettim. BDDK ya bas vurdum. Aldıgım cevaplar benzer sablonda; Sifre dogru olarak girilmesi suretiyle gerceklestiginden uzgunuz, cihazınızın guvenligini saglamak sizin sorumlulugunuzdadir.
Telefonumda bankanin uygulaması yoktur. whatsup dısında hic bir sosyal uygulama yoktur.
Olaydan bir sure sonra sifre mesajlarına sifre tuslamayın ibaresi eklendi. bu uyarı daha once banka tarafından yapılmadıgı icin magdur oldum ( ihtarname yollayıp, takip e dustum) .... Banka hic bir sekilde Odemeyi kabul etmiyor. ne yapmalıyım?
Saygılarımla.
JPEG'e ne gerek? En çok 140 karakterdir, yazabilirsiniz.
"Klasik" banka mesajı nedir bilmiyorum ama, bana gelenlerde, o şifrenin ne için geldiği de yazar. Mesela "Kredi kartınızdan 5000 lira nakit avans çekmek için şifreniz 1234 tür" şeklindedir.
Şifrenizi banka personeli dahil kimse ile paylaşmayınız Sn. ***** 03 nolu şifreniz **** ile akbank direk internet e girebilirisiniz . B002
Yeni para transferi kaydetmek için 04 nolu şifreniz **** B002
şeklinde...
Akbank direkt internet'e girmeye çalışmadığınız halde, Ahbank direkt internet'e girmek için bir şifre geliyor. Para transferi kaydetmek istemediğiniz halde para transferi kaydetmek için şifre geliyor. Siz de bunları TELEFONA tuşluyorsunuz. Sanırım dikkatsiz davranmışsınız.
Sayın Şenol Eker,
öncelikle zaman ayırıp ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Yazacaklarım şahsa yönelik değil düşüncelerimi ifade etmek içindir.
1) Tesadüf o ki ; hesabım olan banka numaralarını çok yakın numaradan aranmam, o banka ile çalıştığım bilgisine sahipler (farklı bir banka ile ilgisi olmayan numaradan değil)
2) tc kimlik nomun ilk numaralarını söyleyip sonrasını tuşlamamı istemeleri
3) 2 adet ( son kullanma tarihi yakın olması sebebi ile yenilen ve henüz kullanmadığım ) kredi kartım olduğunu ve ön ve son 4 hane numarasına bilgisine sahip olmaları
kişisel bilgilerime sahip oldukları güveni verdiği için dikkatsiz davranmış olmam konusunda ne düşüneceğimi şaşırdım.
En Önemlisi ;
A) olayın gerçekleşmesinden hemen sonra 444**** dan telefon dan bankaya ; 30 dakika ( telefon bankacılığına dert anlatma süresi ve yol )içinde bankanın şubesinden itiraz formu doldurmuş olmama rağmen müdahale edilmemesi
B) en ufak harcamada taksit istermisiniz/ bu işlem size mi ait diye mesaj/telefondan bilgilendirilirken, sıradışı hareketlilik olduğunu görüp uyarı vermemiş olması
C) Araştırmalarıma göre mayıs ayında basına yansımış benzer/aynı olaylar olmasına rağmen şifrelerin TUŞLANARAK da paylaşılmaması konusunda Banka tarafından uyarılmamış olmam .....
Bankanın tamamen beni dikkatsiz - kendilerini üst düzeyde teknoloji ile korunuyoruz ifadelerine karşı hukuki olarak yapabileceğim bir şey yoksa ...... bankaların '' subeye gitmeye gerek yok mobil uygulama indirin '' telkinlerine karşı aslında bilgi güvenliğimiz olmadıgını ne kadar korundugumuzu gösteriyor. aynı olaya maruz kalmış pek çok kişi olduğunu tesbit ettim. Mağdur kişilerin bir araya gelip bilinçli hareket edemedigi için ( ev sahibi suçlu ama hırsızın hiç mi suçu yok deyişi... )sonuç alınamıyor.
Saygılarımla.
"Ne yapılabilir" diye düşünüyorum.
Eskiden telefon şifresi dahi yoktu. Normal şifrenizi girip işlem yapabiliyordunuz.
Dolandırıcılar da bilgisayarınıza keylogger yükleyip şifrenizi çalıyor, sonra istediğini yapıyordu.
Buna karşılık bankalar telefon şifresi ile doğrulama getirdi.
Böylece telefona sahip olmayan dolandırıcılar, salt bir şifre ile işlem yapamaz hale geldi.
Bunun üzerine dolandırıcılar iki yol kullanmaya başladı.
1-Bankadan arıyormuş gibi yaparak sizden şifreyi söylemenizi / tuşlamanızı isteyerek sizin yerinize internet bankacılığına girip, orada eğer varsa sms ile uyarı limitini yükseltip (size mesaj gelmesin diye) "icra-ı sanat" eylediler. Buna karşılık bankalar da şifrelere, o şifrenin ne için gönerildiğini yazmaya başladılar. Havale için, para transferi için, web şubeye giriş için diye. Kullanıcının bunu okuyup bir "terslik" varsa uyanmasını beklediler.
2-Sahte bir e-posta yollayıp, kullanıcının o linke girip bilgilerini girmesini beklediler. Kullanıcı bilgileri girdiğinde onlar da internet şubesine girip, kullanıcıya gelen mesajı internet şubesi sandığı yere girerken, onlar da bunu alıp gerçek internet şubesine girdiler.
Yani aslına bakarsanız kullanıcının dikkatli olması dışında bir ek önlem aklıma gelmiyor. Kullanıcı, gelen mesajı okumalı, kendisi aramadı ise şifre v.s. vermemeli. İnternet sitesine girerken site adını kendisi bizzat elleriyle yazmalı.
Banka daha ne yapabilir, aklıma gelmiyor.
Ha, derseniz ki ben haber verdiğim halde bir şey yapılmadı, bu da bankanın kabahati olabilir. Tabii bu süre içinde para ATM den çekilmedi ise.
Para başka bankaya aktarılırsa, yine sizin bankanız bir şey yapamaz. Para diğer bankaya gitti çünkü. Bir banka, başka bir bankadaki hesabı bloke edemez.
Tabii ki siz şikayetçi olun, ancak banka, "ben elimden geleni yaptım" dediğinde verecek "düzgün" bir cevap da yok.
Umarım paranızı kurtarırsınız.
"Ne yapılabilir" diye düşünüyorum.
Eskiden telefon şifresi dahi yoktu. Normal şifrenizi girip işlem yapabiliyordunuz.
Dolandırıcılar da bilgisayarınıza keylogger yükleyip şifrenizi çalıyor, sonra istediğini yapıyordu.
Buna karşılık bankalar telefon şifresi ile doğrulama getirdi.
Böylece telefona sahip olmayan dolandırıcılar, salt bir şifre ile işlem yapamaz hale geldi.
Bunun üzerine dolandırıcılar iki yol kullanmaya başladı.
1-Bankadan arıyormuş gibi yaparak sizden şifreyi söylemenizi / tuşlamanızı isteyerek sizin yerinize internet bankacılığına girip, orada eğer varsa sms ile uyarı limitini yükseltip (size mesaj gelmesin diye) "icra-ı sanat" eylediler. Buna karşılık bankalar da şifrelere, o şifrenin ne için gönerildiğini yazmaya başladılar. Havale için, para transferi için, web şubeye giriş için diye. Kullanıcının bunu okuyup bir "terslik" varsa uyanmasını beklediler.
2-Sahte bir e-posta yollayıp, kullanıcının o linke girip bilgilerini girmesini beklediler. Kullanıcı bilgileri girdiğinde onlar da internet şubesine girip, kullanıcıya gelen mesajı internet şubesi sandığı yere girerken, onlar da bunu alıp gerçek internet şubesine girdiler.
Yani aslına bakarsanız kullanıcının dikkatli olması dışında bir ek önlem aklıma gelmiyor. Kullanıcı, gelen mesajı okumalı, kendisi aramadı ise şifre v.s. vermemeli. İnternet sitesine girerken site adını kendisi bizzat elleriyle yazmalı.
Banka daha ne yapabilir, aklıma gelmiyor.
Ha, derseniz ki ben haber verdiğim halde bir şey yapılmadı, bu da bankanın kabahati olabilir. Tabii bu süre içinde para ATM den çekilmedi ise.
Para başka bankaya aktarılırsa, yine sizin bankanız bir şey yapamaz. Para diğer bankaya gitti çünkü. Bir banka, başka bir bankadaki hesabı bloke edemez.
Tabii ki siz şikayetçi olun, ancak banka, "ben elimden geleni yaptım" dediğinde verecek "düzgün" bir cevap da yok.
Umarım paranızı kurtarırsınız.
''Ne yapılabilir '' TUŞLANARAK bilgi paylaşılması telefon bankacılığı temelinde kullanılmaktadır. araştırmalarım sonucu Ocak 2017 den beri farklı bankalarda yaşanan , müşterisi olduğum bankanın da mayıs ayında basına dahi yansımış olay varken, benden 3 gün sonra aynı durumu yaşayan olduğunu dolaylı olarak öğrendim .... hatta BBK hukuk bölümü tarafından aranıp konu hakkında bilgime başvurulmuştur. TUŞLANARAK da şifre paylaşılmaması gerektiğini son 2 aydır ( benim olayımdan sonra ) uyarmaktadır.
Konu bankanın hiç bir şekilde sorumluluk almaması, yardımcı olma adına borcunuzu yapılandıralım, üzerine uygun oranlarda faiz koyalım, ama kredi kartı ve hesabını son taksidini ödeyene kadar kullanamazsın , bunu kabul etmeyince ( 25 yıldır son ödeme tarihi geçmeden ödeme yapana) ihtarname yollayarak icra sürecine gitmesi... ''sen benim paramı nasıl ödersen öde, ne halin varsa gör '' bu arada bahse konu olan hesap açılış tarihi ve krediler dahil aktif olarak süre 30 yıl ...... 30 yıllık müşterisine revamıdır ?
ilginize ve zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. sanırım benden başka bu tür sıkıntı, çeken , sesini duyurmaya çalışan veya önerisi olan kimse yok..
saygılarımla.
Konu mtaner tarafından (06-11-2017 Saat 15:59:33 ) de değiştirilmiştir.
memleketin çivisi çıkmış, hak hukuk hak getire. Devletin dairesine 10 kişi oturmuş biri birşey diyor, başkası başka birşey.Şaka yapıyorlar sandım ama...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
memleketin çivisi çıkmış, hak hukuk hak getire. Devletin dairesine 10 kişi oturmuş biri birşey diyor, başkası başka birşey.Şaka yapıyorlar sandım ama...
Tüketici mahkemesinin kararıyla...