Cevap: Mağazadan alınan kulaklık geri iade edilebilir mi ?
Timuçin_07 rumuzlu üyeden alıntı
edilir garantisi varsa
Mağazadan görerek bedelini ödemiş ürünü almış. Ancak sonradan kulaklığın sesi kendisini tatmin etmemiş. Üye herhangi bir ayıp iddiasında da bulunmamış.
Garantisi varsa edilir diyorsunuz. Siz hangi kanunun hangi maddesine göre bunu söylüyorsunuz. Bunu da bir açıklayın lütfen.
Cevap: Mağazadan alınan kulaklık geri iade edilebilir mi ?
karavelioglu rumuzlu üyeden alıntı
Mağazadan görerek bedelini ödemiş ürünü almış. Ancak sonradan kulaklığın sesi kendisini tatmin etmemiş. Üye herhangi bir ayıp iddiasında da bulunmamış.
Garantisi varsa edilir diyorsunuz. Siz hangi kanunun hangi maddesine göre bunu söylüyorsunuz. Bunu da bir açıklayın lütfen.
Sadece mesaj olsun diye yazılmış üstat. Flood yapmış. İniş takımlarına hafif bir zeval geldi.
Cevap: Mağazadan alınan kulaklık geri iade edilebilir mi ?
Şenol Eker rumuzlu üyeden alıntı
İnternetten alınan ürünlerdeki iade hakkı, ürünü görmeden aldığımız içindir.
Mağazada ürünü görür, inceler, beğenirsek alırız ve iade hakkımız yoktur.
Ama mağazada örneğin blisterli bir ürünün blisterini açıp inceleyemeyiz. Zira onun tekrar kapatılıp satılabilir duruma getirilmesi mümkün değildir.
İnternetten yapılan alışverişlerde de aynı koşulun geçerli olması gerekmez mi? Yani blisterli bir ürün aldı isek, bunu iade etmek için blisterini açmamış olmamız gerekmez mi?
Şenol bey'in dediğine katılıyorum.Sonuçta ürünü mağazadan veya İnternet üzerinden aldığımızı varsayalım.İki türlüde test etme imkanımız yok.Siz bir kıyafet aldığınızda denemeden mi alırsınız?Yok ben bedenim neyse ona göre mi alırım dersiniz ?
- - - Updated - - -
karavelioglu rumuzlu üyeden alıntı
Mağazadan görerek bedelini ödemiş ürünü almış. Ancak sonradan kulaklığın sesi kendisini tatmin etmemiş. Üye herhangi bir ayıp iddiasında da bulunmamış.
Garantisi varsa edilir diyorsunuz. Siz hangi kanunun hangi maddesine göre bunu söylüyorsunuz. Bunu da bir açıklayın lütfen.
Tekrar diyeceğim ama ürünü denemeden nasıl istediğim olduğuna karar vereceğim?
- - - Updated - - -
karavelioglu rumuzlu üyeden alıntı
Nedense bu konuyu vatandaşlar yanlış anlıyor. Falan mağazalar zinciri koşulsuz 15 gün içerisinde geri alıyor siz niye almıyorsunuz diye sorguluyor. Halbuki geri alan mağaza insiyatif kullanıyor, müşterisini memnun ediyor. Bir başka mağaza ise böyle bir insiyatif kullanmak istemiyor. Mağazadan yüzyüze yapılan alışverişlerde koşulsuz iade hakkı yok.
Kusura bakmayın katılmıyorum.Kişisel ürün ve sağlık acısından önem veriyorlarsa adam gibi bilgilendirme yapmaları gerekiyor. Devasa yazılarla mağazayı dolduracaklarına kişisel ürün geri iade sadece arıza olduğunda diye uyarılar konulabilir. 15 gün içinde iade koşullarını insanlara açıklanması lazım öyle üstü kapalı ürün satmak için ali cengiz oyunlarıyla olmuyor.
Cevap: Mağazadan alınan kulaklık geri iade edilebilir mi ?
Akmandur rumuzlu üyeden alıntı
... 15 gün içinde iade koşullarını insanlara açıklanması lazım öyle üstü kapalı ürün satmak için ali cengiz oyunlarıyla olmuyor.
Mağazanın her hangi bir yerinde 15 gün içinde koşulsuz iade gibi bir ibare var mı?
Varsa ve bunu şarta bağlamışsa, haklısınız mağazanın bu şartları da açıkça bildirmesi gerekir.
Öyle bir ibare yoksa mağazada, satın alan tüketicinin o iade edebilme şartlarını bilmesi gerekir ilgili kanunları inceleyerek.
Mağazanın herhangi bir taahhüdü yoksa x gün içinde iade ile ilgili, herhangi bir alicengiz oyunu da yok demektri.
Cevap: Mağazadan alınan kulaklık geri iade edilebilir mi ?
Akmandur rumuzlu üyeden alıntı
Şenol bey'in dediğine katılıyorum.Sonuçta ürünü mağazadan veya İnternet üzerinden aldığımızı varsayalım.İki türlüde test etme imkanımız yok.Siz bir kıyafet aldığınızda denemeden mi alırsınız?Yok ben bedenim neyse ona göre mi alırım dersiniz ?
Deneyebileceğiniz ürün vardır, deneyemeyeceğiniz ürün vardır. Blister ambalajlı bir ürünü mağazada da deneyemezsiniz. Olsa olsa eğer "teşhir ürünü" varsa, onu deneyebilirsiniz. Kıyafetler blister ambalajda olmaz, onlarda da zaten iç çamaşırı gübü giysiler denenmez. Siz başka birinin denediği iç çamaşırını satın almazsınız
Cevap: Mağazadan alınan kulaklık geri iade edilebilir mi ?
Timuçin_07 rumuzlu üyeden alıntı
edilir garantisi varsa
Bu da bir başka yanlış bilgi. Ürünün "garanti"si olması, "koşulsuz iade" hakkı getirmez. Garanti sadece üründe arıza olması durumunda kullanılabilen bir haktır. Üründe arıza varsa veya 6 ay içinde arıza çıkarsa, servis de bunu doğrularsa, tüketici o zaman iade edebilir. Onun dışında mağazadan alınan bir ürünün bir dakika sonra bile iade alınma mecburiyeti yoktur.
Garantisi olunca iade edilebiliyor gibi yanlış bir izlenim vermemek gerekir. Ki zaten ülkemizde garantisiz ürün satışı yapılamaz; normalde her şeyin garantisi vardır.
Yanlış bir uygulama için örnek;
- Ben sizden şöyle bir cihaz almıştım bunu iade etmek istiyorum.
+ Tabii ki bakalım faturanıza... Ürünü geçen yıl almışsınız. Üründe arıza varsa servisine yollayalım, tamir veya değişim yapılabilir. Eğer değişim olursa iade alabiliriz.
- Hayır üründe sorun yok ürün sağlam, sadece iade etmek istiyorum.
+ Fakat 10 ay önce aldığınız ve bu sürede kullandığınız ürünü iade alamayız..
- İyi de garantisi yok mu?
Sizinki de böyle bir yaklaşım. Garanti demek kullanılmış ürünü gönlünüzün istediği zaman iade edebilirsiniz demek değildir.
Cevap: Mağazadan alınan kulaklık geri iade edilebilir mi ?
pisisler rumuzlu üyeden alıntı
Bu da bir başka yanlış bilgi. Ürünün "garanti"si olması, "koşulsuz iade" hakkı getirmez. Garanti sadece üründe arıza olması durumunda kullanılabilen bir haktır. Üründe arıza varsa veya 6 ay içinde arıza çıkarsa, servis de bunu doğrularsa, tüketici o zaman iade edebilir. Onun dışında mağazadan alınan bir ürünün bir dakika sonra bile iade alınma mecburiyeti yoktur.
Garantisi olunca iade edilebiliyor gibi yanlış bir izlenim vermemek gerekir. Ki zaten ülkemizde garantisiz ürün satışı yapılamaz; normalde her şeyin garantisi vardır.
Yanlış bir uygulama için örnek;
- Ben sizden şöyle bir cihaz almıştım bunu iade etmek istiyorum.
+ Tabii ki bakalım faturanıza... Ürünü geçen yıl almışsınız. Üründe arıza varsa servisine yollayalım, tamir veya değişim yapılabilir. Eğer değişim olursa iade alabiliriz.
- Hayır üründe sorun yok ürün sağlam, sadece iade etmek istiyorum.
+ Fakat 10 ay önce aldığınız ve bu sürede kullandığınız ürünü iade alamayız..
- İyi de garantisi yok mu?
Sizinki de böyle bir yaklaşım. Garanti demek kullanılmış ürünü gönlünüzün istediği zaman iade edebilirsiniz demek değildir.
Bu daha ziyade kimi mağazaların kendi inisiyatifleri ile böyle bir imkan vermesinden kaynaklanıyor. Örneğin A mağazası, alınan ürünleri beğenmezseniz bir hafta içinde değiştirebileceğinizi söylüyor ve ilan ediyor. Vatandaş bunu görüyor, hatta belki bu hakkı kullanıyor ve aklında sanki bu kanuni bir zorunluluk imiş gibi kalıyor. Sonra birisi sorduğunda da "Almak zorunda tabii" diyor verdiğiniz örnekte olduğu gibi. Ama yavaş yavaş oturuyor her şey yerine.
perakende giyim mağazamda satılan kusursuz malın iade edilemeyeceği, ilgili kanun maddesini gösteren bir yazı yazmak istiyorum ilgili kanun maddesini...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Tazminat
22-09-2024, 00:16:35 in Aile Hukuku