Turkcell Platinium ve KVK arasında yaşadığım problem
Herkese iyi forumlar.
Bundan 1 ay önce kadarıyla cep telefonumun arızalanmasına istinaden Cep Telefonumu Turkcell Platinium Hizmet Ekibi tarafından teknik servise gönderilmesini istedim. Buna mütakip telefonum servise yollandı ancak daha sonra uzun bir süre telefondan haber alamadım. Hangi servise ulaştı, telefonuma bakıldı mı? Garanti içi mi dışı mı? Bu soruların cevabı için hiç bir şekilde bilgi alamadım. Bu süreçte ben telefonumu Turkcell'e teslim ettiğim için ben ilk etapta Turkcell'i muhattap aldım ve buradan cevap almaya çalıştım. İlk başta telefonum Genpa'ya gönderildiğiyle ilgili bilgi aldım ancak Genpa'ya ulaştığımda böyle bir telefonun ellerine ulaşmadığıyla ilgili bilgi edindim. Daha sonra ısrarla aramalarıma karşın en son olarak telefonun KVK'da bakıldığını ve garanti dışı olduğunu ve ücret çıktığını ve "Müşteri isteği üzerine işlem yapılmadan iadesi gerçekleşmiştir." şeklinde bir açıklama yapıldı ki bana asla ve asla bir bilgi verilmedi bu konuyla ilgili. Daha sonra bunun çözülmesini Turkcelle söyledim ve telefonunuzu tekrar servise yollanacağı konusunda karar aldık. Bunun üzerine hala daha bana hiç bir bilgi verilmedi ve aramalarımda cevap bulamadım Turkcell tarafından.
Bunun Turkcell tarafından çözülemeyeceğini anladım ve bunun üzerine KVK' ya ulaşmaya çalıştım. KVK müşteri hizmetleri hiç bir şekilde (saatlerce denememe rağmen) cevap vermiyor. Daha sonra mail yoluyla ulaştım. Durumu özetleyen bir mail attım. İlk etapta ücretiyle yaptıracağım cihaz için mağduriyetimden dolayı yenilenmesini istedim. KVK'nın Kurumsal olmayan hattından bir yetkili bana ulaştı ve 1028 TL ödeme yaparsanız hemen yapıp yollarız dedi. Ben mağduriyetimden dolayı yenilenmesini istediğimi belirttim daha sonra garanti içi gibi yapılabilieceğini söylediler ama üzerinden 20 iş günü geçtiği için (benim Turkcell'e iletmem 11.08.2017 ve servise ulaşması 12.08.2017 ve daha sonra benden habersiz olan transferleri dikkate almadım) yenilenmesini istedim merkeze sorması gerektiğini iletti.
Ben yine beklemeye başladım ses soluk yok. Tekrar maille ulaştım durumu biraz daha kesin ve sert dille dile getirdim. Bu sefer o telefon konuşması hiç olmamış gibi bana "
Merhaba,
Cihazınız darbeli olduğundan garanti kapsamında işlem sağlanamamaktadır
Darbeli cihazlarda değişim olmamaktadır. Ücret tarafınızdan kabul edilmediğinden işlemsiz iadesi sağlanacaktır
Bilginize "
şeklinde bir cevap atıldı. Tüm mailler elimde mevcut sadece ses kayıtları müşteri Turkcell Müşteri Hizmetlerinde var ve KVK kurumsal hattan aramadığı için ses kaydı yok bundan dolayı inkar söz konusu.
Asıl sorunum buradan başlıyo ben bu konuyu hukuki olarak ilerlemesini istiyorum. Sorularım şunlar;
1) Ben öncelikle Tüketici Hakem Heyetine başvuruda bulunacağım bu durumda benim Turkcell'i mi yoksa KVK 'yı mı şikayet etmem gerekiyor
2) Bu süreç uzun bir süreç olacak ve bunun sonunda lehime karar alamazsam daha ilerisi için nasıl bir yol izlemem gerekiyor.
3) Bu konuda bilmem gereken ve savunmam gereken bir hakkım var mı?
4) Kurumsal olmayan hattan arama yapıldığından ses kaydı mahkeme yoluyla operatör tarafından temin edilebilir mi?
Şimdiden okuyan ve yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkür ederim.
Cevap: Turkcell Platinium ve KVK arasında yaşadığım problem
1) Telefonu kimden aldıysanız, parayı kimin eline saydıysanız onu şikayet etmeniz gerekiyor. En garanti yol bu sizin için. Satıcı veya İthalatçı'ya husumet yönlendirebilirsiniz. Asla teknik servise değil. Çünkü size garanti veren teknik servis değil.
2) THH bilirkişiye gönderebilir. Burada önemli olan, telefonun gerçekten darbe alıp almadığıdır. Eğer darbe aldı ise, kullanıcı hatasına hükmedilir. Telefonun fiyatına bağlı olarak ilçe THH / İl THH veya tüketici mahkemesi yetkilidir. Başvuru yaparken buna dikkat etmeniz faydalı olur.
3) Tüm delilleri muhafaza edin. İsterseniz ürünün tamir edilmesini, ister parasının iadesini, isterseniz aynı ürünün yenisini isteyebilirsiniz. Ortada 20 iş gününü geçmiş bir servis hikayesi var zira. Umarım bunu kanıtlayabiliyorsunuzdur.
4) Ses kaydı olmadığı için, hiç bir şekilde elde etmeniz söz konusu değil.
Cevap: Turkcell Platinium ve KVK arasında yaşadığım problem
Şenol Eker rumuzlu üyeden alıntı
1) Telefonu kimden aldıysanız, parayı kimin eline saydıysanız onu şikayet etmeniz gerekiyor. En garanti yol bu sizin için. Satıcı veya İthalatçı'ya husumet yönlendirebilirsiniz. Asla teknik servise değil. Çünkü size garanti veren teknik servis değil.
2) THH bilirkişiye gönderebilir. Burada önemli olan, telefonun gerçekten darbe alıp almadığıdır. Eğer darbe aldı ise, kullanıcı hatasına hükmedilir. Telefonun fiyatına bağlı olarak ilçe THH / İl THH veya tüketici mahkemesi yetkilidir. Başvuru yaparken buna dikkat etmeniz faydalı olur.
3) Tüm delilleri muhafaza edin. İsterseniz ürünün tamir edilmesini, ister parasının iadesini, isterseniz aynı ürünün yenisini isteyebilirsiniz. Ortada 20 iş gününü geçmiş bir servis hikayesi var zira. Umarım bunu kanıtlayabiliyorsunuzdur.
4) Ses kaydı olmadığı için, hiç bir şekilde elde etmeniz söz konusu değil.
İlgin için öncelikle çok teşekkür ederim.
Ancak şöyle bir durum var parayı verdiğim Samsung Bayisiyle ilgili bir problem yaşamadım ki ve ben darbesinden fiyat çıkmasından ötürü değil sıkıntım Her iki firmanın müşteri temsilcilerinin beni mağdur etmesi oldu. Bi de bu 20 iş günü için ben Turkcell'e teslim ettim ki onlar aracılık yaptığını söylüyo ama telefonum bende çıktıktan sonra 20 iş günün geçti bu konuda Turkcell'den hak iddia edebilir miyim veya bana Turkcell platiniumu satıp vaadettiği ayrıcalıkları vermediği için Turkcell'den şu ana kadar ki fatura bedellerini iadesini isteyebilir miyim hizmet ayıbı olarak?
Cevap: Turkcell Platinium ve KVK arasında yaşadığım problem
Mağdur edildiğiniz için ne talep ediyorsunuz onu anlamadım. Mağdur edenlerden tazminat mı? Onların cezalandırılması mı? Sizi ne şekilde mağdur ettiler?
Cevap: Turkcell Platinium ve KVK arasında yaşadığım problem
Mağdur edilme sebebim cep telefonumu servise yollayıp servis süresince bilgi verilmeden telefonumun iadesiyle sürecin tekrarlanması ve sürecin uzayarak 20 iş gününü geçmesi. İnanın bu mağduriyetimle ilgili nasıl bişey talep edebilirim tam bilmiyorum. Ama bu başı boşluğun denetimsizliğin ve lakayıtlığın cezalandırılmasını istiyorum.
Cevap: Turkcell Platinium ve KVK arasında yaşadığım problem
Telefonu, Turkcell Platiniumdan mı aldınız? Yada Turcell'in size ne sağlaması gerekiyordu. Sözleşmenizde nasıl bir madde var?
Telefonunuz için İmalatçı/İtalatçı, Distribütör, ve Satıcı müteselsilen sorumludur. THH'ye gittiğinizde bunların hepsinden şikayetçi olabilirsiniz. Satıcıyı zaten biliyorsunuz faturayı aldığınız yer diğer bilgiler de garanti belgesinde yazacaktır.
Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.
“The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill
Cevap: Turkcell Platinium ve KVK arasında yaşadığım problem
m.ayten rumuzlu üyeden alıntı
Mağdur edilme sebebim cep telefonumu servise yollayıp servis süresince bilgi verilmeden telefonumun iadesiyle sürecin tekrarlanması ve sürecin uzayarak 20 iş gününü geçmesi. İnanın bu mağduriyetimle ilgili nasıl bişey talep edebilirim tam bilmiyorum. Ama bu başı boşluğun denetimsizliğin ve lakayıtlığın cezalandırılmasını istiyorum.
Şöyle diyelim: Siz servise para vermediniz. Garantiyi size servis vermedi. Sizin muhatabınız satıcı (+imalatçı+ithalatçı). Size garanti veren kim ise, sizin muhatabınız o. Servisin bir kabahati varsa, o ithalatçı ile servis arasında bir konu. Sizi ilgilendirmez.
Burada yüz haklı olduğu halde satıcı yerine servisten şikayetçi olduğundan kaybedenlerin yakınmalarnı defalarca gördüm.
Cevap: Turkcell Platinium ve KVK arasında yaşadığım problem
Herkese yardımları için çok teşekkür ederim. Bu durumda sanırım Telefonu aldığım kurumu yetkili servis olarak görevlendirdiği servisin gerekli bilgileri sağlamadığı için onları THH başvuruda bulunacam.
Aynı hususla ilgili Turkcell'in reklamlarında taahhüt ettiği hizmetleri vermediği için ayrıca THH'ye başvuru yapıp bu konuda şu ana kadar ödediğim faturaları iade isteyebilir miyim? (yaklaşık 12 ay). Aynı konudan 2 ayrı firmaya şikayette bulunabilir miyim?
Cevap: Turkcell Platinium ve KVK arasında yaşadığım problem
m.ayten rumuzlu üyeden alıntı
Aynı hususla ilgili Turkcell'in reklamlarında taahhüt ettiği hizmetleri vermediği için ayrıca THH'ye başvuru yapıp bu konuda şu ana kadar ödediğim faturaları iade isteyebilir miyim? (yaklaşık 12 ay). Aynı konudan 2 ayrı firmaya şikayette bulunabilir miyim?
Turkcell size hangi hizmetleri taahhüt etti ama vermedi?
Telefonunuz olmadığı için kullanamadığınız hizmetleri kastediyorsanız, o hizmetleri "Turkcell vermedi" değil, "siz kullanmadınız" demek doğru olur. Turkcell'in burada bir kusuru olduğu kanaatinde değilim. O hattı başka bir telefona takarak kullanabilirdiniz.
memleketin çivisi çıkmış, hak hukuk hak getire. Devletin dairesine 10 kişi oturmuş biri birşey diyor, başkası başka birşey.Şaka yapıyorlar sandım ama...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
memleketin çivisi çıkmış, hak hukuk hak getire. Devletin dairesine 10 kişi oturmuş biri birşey diyor, başkası başka birşey.Şaka yapıyorlar sandım ama...
Tüketici mahkemesinin kararıyla...