Garantiye yollanan telefona hiçbir işlem yapılmadı
Üzerine su dökülen xperia z5 cihazım kullanılmaz hale geldi(açılmıyor ve şarja takılınca durmaksızın titriyor). 2 hafta sonra telefon yere düşüp arka kapağı çatladı (tamamen kozmetik bir hasar telefonun çalışmasını engelliyecek bir durum veya kırıktan içeri su dolması söz konusu değil). Normalde bu telefonun espiri su geçirmez olması garanti sözleşmesine göre de bu hasarın karşılanması gerekiyor. Garantiye yolladığımda ise ''tamir ekonomik değil-tam kayıp'' denilerek telefon tarafıma hiçbir işlem yapılmadan geri yollandı.Aradığımda ise telefonu 2100 liraya yapabileceklerini benimde bu fiyatı vermek istemeyeceğimi düşündükleri için geri yolladıklarını söylediler ki telefonun şuanki sıfır fiyatı 1800 lira . Yazılan hasarlarda arka kapak kırık kasa yamuk kullanıma bağlı çizikler vs vs yazılarak işten kaçılmış gibi geldi (sıvı teması özellikle belirtilmemiş sanırım çünkü sıvı teması durumunu belirtirseler tamir etmek zorunda kalırlardı) herhalde çizik bölümü komple değiştirsek vs diyerek 2100 tl hesap çıkarmışlar. Bende tüketici hakem heyetine başvurdum kanıtlarımla, normalde garantinin karşılması gerektiğiyle ilgili belgelerimi sundum. Sizce sonuç ne olur ? Teşekkürler.
[langtitle=de]Cevap: Garantiye yollanan telefona hiçbir işlem yapılmadı[/langtitle]
Tatar26;594811[B rumuzlu üyeden alıntı
]Üzerine su dökülen[/B] xperia z5 cihazım kullanılmaz hale geldi(açılmıyor ve şarja takılınca durmaksızın titriyor). 2 hafta sonra telefon yere düşüp arka kapağı çatladı (tamamen kozmetik bir hasar telefonun çalışmasını engelliyecek bir durum veya kırıktan içeri su dolması söz konusu değil). Normalde bu telefonun espiri su geçirmez olması garanti sözleşmesine göre de bu hasarın karşılanması gerekiyor. Garantiye yolladığımda ise ''tamir ekonomik değil-tam kayıp'' denilerek telefon tarafıma hiçbir işlem yapılmadan geri yollandı.Aradığımda ise telefonu 2100 liraya yapabileceklerini benimde bu fiyatı vermek istemeyeceğimi düşündükleri için geri yolladıklarını söylediler ki telefonun şuanki sıfır fiyatı 1800 lira . Yazılan hasarlarda arka kapak kırık kasa yamuk kullanıma bağlı çizikler vs vs yazılarak işten kaçılmış gibi geldi (sıvı teması özellikle belirtilmemiş sanırım çünkü sıvı teması durumunu belirtirseler tamir etmek zorunda kalırlardı) herhalde çizik bölümü komple değiştirsek vs diyerek 2100 tl hesap çıkarmışlar. Bende tüketici hakem heyetine başvurdum kanıtlarımla, normalde garantinin karşılması gerektiğiyle ilgili belgelerimi sundum. Sizce sonuç ne olur ? Teşekkürler.
[lang=de]Öncelikle siz bu telefonu "garantiye mi" yolladınız yoksa "onarıma mı"?
"Garanti sözleşmesine göre bu hasarın karşılanması gerekiyor" şeklindeki ifadeden benim anladığım "garanti kapsamında ücretsiz olarak onarımının yapılması gerekiyor" şeklinde düşünüyorsunuz. Doğru mu anladım?[/lang]
Cevap: [langtitle=de]Cevap: Garantiye yollanan telefona hiçbir işlem yapılmadı[/langtitle]
"Sonucu ne olur?" hukuki bir soru değildir. Sonucun ne olacağını kimse bilemez en nihayetinde. Normal şartlarda kanunda ne yazıyorsa o olmalı. Kanunda net biçimde belirtilmiş normların dışında bir içerik göremiyorum.
Cevap: [langtitle=de]Cevap: Garantiye yollanan telefona hiçbir işlem yapılmadı[/langtitle]
Anlıyorum.
Bana enteresan gelen yönü de; tüketicinin telefonun içine su kaçmasına neden olması ve düşürerek kapağını kırması durumlarının garanti kapsamında olduğunun düşünülmesi.
Böyle bir şey olsa olsa sigortalı bir telefonda olabilir diye düşündüm.
Cevap: [langtitle=de]Cevap: Garantiye yollanan telefona hiçbir işlem yapılmadı[/langtitle]
Eğer telefonunuz suya karşı dayanıklıdır reklamı ile satışta ise su ile teması sonucu tam değer kaybının karşılanması gerekir. Yani ayıplı mal nedeni ile seçimlik haklarınızı kullanırsınız.
Cevap: [langtitle=de]Cevap: Garantiye yollanan telefona hiçbir işlem yapılmadı[/langtitle]
Der Kanisterköpfige Mann rumuzlu üyeden alıntı
Anlıyorum.
Bana enteresan gelen yönü de; tüketicinin telefonun içine su kaçmasına neden olması ve düşürerek kapağını kırması durumlarının garanti kapsamında olduğunun düşünülmesi.
Böyle bir şey olsa olsa sigortalı bir telefonda olabilir diye düşündüm.
hocam telefonun kırığı benim suçum tamam orası kabul ben zaten onu düzeltin demiyorum adamlara .benim söylediğim şey kendilerinden kaynaklı olan ve garanti sözleşmesinin de kapsadığı su geçirme durumunda kaynaklı sorunun düzeltilmesi. telefonun arkasında çatlak olsa ne olur olmasa ne olur. zaten telefoncular (yan sanayi de olsa ) 20-30 tlye arka kapak değişimi yapıyorlar.
- - - Updated - - -
AV. DUYGU ERİŞ rumuzlu üyeden alıntı
Eğer telefonunuz suya karşı dayanıklıdır reklamı ile satışta ise su ile teması sonucu tam değer kaybının karşılanması gerekir. Yani ayıplı mal nedeni ile seçimlik haklarınızı kullanırsınız.
adamlar telefonun darbe almış olmasını öne sürerek telefonu tamir etmeyeceğiz diyorlar. benim onarılmasını istediğim yer arkadaki çatlak değil; telefonun söylediğiniz şekilde suya karşı dayanıklıdır reklamı ile satışa sunulduğu ve garantinin de kapsadığı halde onarılmayan sıvı temasından kaynaklı hasarı. tüketici hakem heyetindeki çalışanlar biraz laubali. telefonu gördüklerinde; sen hem telefonu kırmışsın hem garantiye yolluyorsun tarzı şeyler söylediler. zaten ben kırığı onarmalarını değil kendilerinden kaynaklı olan hasarı onarmalarını istiyorum. tüketici hakem heyetinden de birşey çıkmazsa nereye başvurmalıyım?
Cevap: [langtitle=de]Cevap: Garantiye yollanan telefona hiçbir işlem yapılmadı[/langtitle]
Problem şu: Cihaz "Su geçirmez" diye satılmıyor. "Kullanma kılavuzuna uygun kullanıldığı taktirde su geçirmez." diye satılıyor. Sadece sizin cihazınız için değil, her cihaz için söylüyorum bunu. Kullanma kılavuzunda da büyük ihtimalle "Darbelerden koruyunuz ve düşürmeyiniz" minvalinde bir ifade vardır. Karşı taraf şunu öne sürer: "Cihazın arka kapağı kırık. Buradan içeriye su girmiş olabilir. Batarya zarar görmüş ve devrelere zarar vermiş olabilir." gibi gibi. Bu tarz bir durumda önemli olan şey bilirkişinin raporudur. Zaten hakem heyeti bilirkişi raporuna göre karar verir. Bilirkişi arkadaki kırığın cihazın su geçirmezlik özelliğine zarar verdiğine kanaat getirirse kaybedersiniz. İki durumu birbirinden bağımsız bulursa kazanırsınız.
Kaybetmeniz durumunda yapabileceğiniz şey hakem heyeti kararına süresi içinde itiraz etmek. Bu durumda karar ilinizdeki tüketici mahkemesine, eğer ilinizde tüketici mahkemesi yoksa, tüketici mahkemesi sıfatıyla hukuk mahkemesinde yeniden görüşülür. Buradan çıkacak karar kesindir ve itiraz yolu kapalıdır. Burada dikkate alınması esas olan şey şudur: THH başvurusunu kaybetmek maddi bir sonuç doğurmazken temyize gidip kaybetmek size masraflar çıkartır. Üstelik hakem heyetinin yanlış karar verdiği yönünde değil, bilirkişinin hatalı rapor verdiği yönünde itiraz etmeniz gerekir ki bu da yeni bir rapor demektir. Kaybederseniz bunun masrafını da siz ödersiniz.
Cevap: [langtitle=de]Cevap: Garantiye yollanan telefona hiçbir işlem yapılmadı[/langtitle]
CanCi rumuzlu üyeden alıntı
Problem şu: Cihaz "Su geçirmez" diye satılmıyor. "Kullanma kılavuzuna uygun kullanıldığı taktirde su geçirmez." diye satılıyor. Sadece sizin cihazınız için değil, her cihaz için söylüyorum bunu. Kullanma kılavuzunda da büyük ihtimalle "Darbelerden koruyunuz ve düşürmeyiniz" minvalinde bir ifade vardır. Karşı taraf şunu öne sürer: "Cihazın arka kapağı kırık. Buradan içeriye su girmiş olabilir. Batarya zarar görmüş ve devrelere zarar vermiş olabilir." gibi gibi. Bu tarz bir durumda önemli olan şey bilirkişinin raporudur. Zaten hakem heyeti bilirkişi raporuna göre karar verir. Bilirkişi arkadaki kırığın cihazın su geçirmezlik özelliğine zarar verdiğine kanaat getirirse kaybedersiniz. İki durumu birbirinden bağımsız bulursa kazanırsınız.
Kaybetmeniz durumunda yapabileceğiniz şey hakem heyeti kararına süresi içinde itiraz etmek. Bu durumda karar ilinizdeki tüketici mahkemesine, eğer ilinizde tüketici mahkemesi yoksa, tüketici mahkemesi sıfatıyla hukuk mahkemesinde yeniden görüşülür. Buradan çıkacak karar kesindir ve itiraz yolu kapalıdır. Burada dikkate alınması esas olan şey şudur: THH başvurusunu kaybetmek maddi bir sonuç doğurmazken temyize gidip kaybetmek size masraflar çıkartır. Üstelik hakem heyetinin yanlış karar verdiği yönünde değil, bilirkişinin hatalı rapor verdiği yönünde itiraz etmeniz gerekir ki bu da yeni bir rapor demektir. Kaybederseniz bunun masrafını da siz ödersiniz.
hocam garanti sözleşmesinde yazan : ''belirli bir basıncın üzerinde suya maruz bırakırsanız garanti kapsamı dışında kalır'' bardaktan su dökülmesinde ise böyle birşey söz konusu değil sanırım. ayrıca telefonu bilirkişiye göstermediler gerek yok diye.
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Ëèöåíçèîííûé Microsoft Office 365
24-09-2024, 21:33:48 in Aile Hukuku