Merhaba,
Eylül ayında sıfır km bir araç aldım ve mart ayında 6 ay içinde arıza verdi.
Mekanik bir arıza olduğu için onarım yapalım dediler kabul ettim basit bir sorun gibiydi.
Şuan araç tekrar arıza verdi ve sorun onarılamamış dahada artmış durumda.
6 aylık süre geçti ilk ayıbın ortaya çıktığı tarihi baz alarak dava açabilir miyim çünkü üretici firma aracın ayıplı olduğunu kabul etmiyor bu mekanik bir arıza garanti kapsamında demekte.
Araç onarılırsa 3. kez arıza verirse maldan yararlanamadığımız için dava açabilir miyiz 1 yıl içinde aynı ya da farklı sebeplerden kaç arıza vermeli ?
Sayin Darkman, bildigim kadariyla satin alinan bir urun ilk alti ay icinde arizalanirsa, urunun bu arizasi mal satin alinnadan once de var oldugu kabul edilir. O kadar ki, siz bu durumda onarim yerine ucret iadesi talep edebilirdiniz ama yine de siz bunun aksine urunun ucretsiz onarimini talep etmissiniz. Ote yandan, 6502 sayili kanuna gore "garanti suresi icinde" cihaz ayni arizadan iki kez servise gonderildigi zaman secimlik haklarinizi kullanabilirsiniz, ki bunlar iade ve misliyle degisim gibi kategorilere ayrilir. O halde urun ikinci kez ayni arizayi tekrarladigi icin yetkili servisten onarim istemek zorunda degilsiniz. Ucret iadesi veya misliyla degisim talebiyle servise basvurabilirsiniz. Tum bunlarin yani sira, tuketici mahkemesine gitmek zorunda kalacaginiz son derece aciktir. Oyle ki, davanin sonuca baglanmasi bir seneyi bulabilmektedir. Cihazin ayni arizayi tekrarladigina iliskin servis fatularalarini alarak ilgili tuketici mahkemesine basvurabiliesiniz. Benim bildiklerim bu kadar efendim. Yanlisim varsa saygideger uyelerimiz gerekli duzeltmeleri yapacaktir. Saygilarimla... Efendim ayrica, sunu one surmem gerekmektedir ki tuketici kanununa gore ayni arizanin vuku bulmasi belli bir yila bagli kalinmak suetiyle ifade edilmemistir. Ilgili yasada garanti kapsami icinde kalmak sarti belirtilmistir, ki bu da tuketiciler acisinda son derece kuvvetli bir ifadedir. Gelgelelim, kanunu uygulayan bir firma var midir sorusu bu durumda aklimiza gelebilir.
Konu Anıl77 tarafından (05-05-2016 Saat 17:43:19 ) de değiştirilmiştir.
bende bu şekilde bildiğimden aynı şekilde firmaya ilettim fakat sakız almıyorsunuz araba bu herşeye iade alamayız isterseniz mahkeme verin gibi bir tavır sergilediler. Mal ayıplı değil mekanik arıza dediler. Basit önemsiz arıza dedikleri arıza için yurtdışından parça gelecekmiş ve 4 hafta bekleyecekmişim.
Konu darkman2000 tarafından (05-05-2016 Saat 21:09:25 ) de değiştirilmiştir.
bende bu şekilde bildiğimden aynı şekilde firmaya ilettim fakat sakız almıyorsunuz araba bu herşeye iade alamayız isterseniz mahkeme verin gibi bir tavır sergilediler. Mal ayıplı değil mekanik arıza dediler. Basit önemsiz arıza dedikleri arıza için yurtdışından parça gelecekmiş ve 4 hafta bekleyecekmişim.
Sayın Darkman, firmaların olaylara yaklaşım tarzı genellikle pek farklı olmuyor. Ne var ki, firma sizin tüketici mahkemesine giderek bu işle uğraşmayacağınız varsayımından hareket ederek size gözdağı vermeye çalışmaktadır. Bana kalırsa, kullanıcı hatasından kaynaklanmayan bir hata,ki bunu firma malın ücretsiz onarımını yaparak kabul etmiş oluyor, eğer malın alımından ilk altı ay içinde çıktıysa sözü geçen ürün ayıplı kabul edilmektedir. Kaldı ki, aynı arızanın tekrar ettiğini söylüyorsunuz. Bence bu durumda hakkınızı aramak için yasal yollara başvurmanız gerekmektedir. Elbette bu noktada, arabanızı ikinci kez yetkili servise götürmenizde yarar olacaktır. Çünkü tüketici mahkemesine başvuru yaparken bu iki belgeyi/fişi,ki burada ilgili arızaya/sorun yer almaktadır, cihazın ayıplı olduğu kanıtlamak amacıyla kullanacaksınız. Ancak diğer yandan, birçok firma da ilgili hukuki kararı uygulamıyor veya ödemeyi geciktirebiliyor. Dolayısıyla her ne kadar ilgili yasa sizin lehinize olsa da uygulamada birtakım zorluklar mevcuttur.
Dahası "basit arıza" tanımı son derece absürd. Sonuçta siz elinizdeki maldan umduğunuz faydayı elde edemiyorsunuz.
Ek olarak, malın sadece ilk altı ay içinde arızalanması değil fakat aynı zamanda aracın aynı arızayı iki kez tekrar etmiş olması sizin yapacağınız savunmadaki argümanları rasyonel ve hukuki bir zemine oturttuğunu vurgulamam gerekiyor.
Konu Anıl77 tarafından (05-05-2016 Saat 21:40:55 ) de değiştirilmiştir.
30.12.2005 tarihli fatura ile 06.01.2006 tarihinde ford focus marka bir araba aldım.Arabamın aldığım ilk 15 gün içinde bagaj içine ve araba içine su...
Tüvtürke aracı muayene ettirdikten sonra kredi kartımdan komisyon ücreti alındı. Tüketici hakem heyetine başvurdum ve hakem heyeti beni haklı buldu....
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
tüvtürke karşı tüketici hakem...
07-05-2025, 23:40:53 in Tüketici Hakları