Cevap: Firar eden (firari) subay ve astsubaylarla ilgili ceza hükümleri ve muhakeme usulü
mustafaulker rumuzlu üyeden alıntı
Bakın arkadaşlar yasayı bulun indirin resmi gazeteden göreceksiniz.Uzun süreli cezası olup da cezası 5yıl kalan ve cezasının 1/5 ini iyi halli yatıp açığa gitmeye hak kazanan hükümlüler açık cezaevinde 6 ay kesintisiz kalmak ve iyi halli olmak şartıyla,teror ve devlete karşı işlenen bazı suçlar hariç cezasının son bir yılını denetimli serbestlikten yararlanarak geçirebilecek.Geçici madde eklendi ve dendi ki:bu yasa yürürlüğe girdiği tarihte bir kereliğe mahsus olmak üzere cezası 1 senenin altında olan ve açığa gitmeye hak kazanan iyi halli hükümlülerde bu yasadan yararlanır,cezalarının en fazla 6 ayını denetemliden yararlanarak geçiebilirler.
Yani anlayacağınız uzun süreli hapis cezaları için çıkarıldı bu.şartlara bakıldığında bizin zaten 6 ay 20 günlük cezamız var,2 ayını yatıp açığa çıkmaya hak kazanıyoruz.6 ay açıkda geçirme zorunluluğu vermiş.YAni biz geçici maddeden ilk ve son yararlananlar olduk.benim bildiğim silivride iki bursa da ben olmak üzere 3 kişiydik.dahası var mı bilmiyorum.
Şunu da unutmamak lazım ki herşey infaz hakimliğinde ki o daAllah a şükür sivil savcılıkda.Onlar nasıl yorumlarsa öyle oluyor.Eğer farklı yorumlarlarsa yararlanma ihtimali küçük de olsa var.İlerleyen bi kaç ay içinde belli olur.
Allah hayırlısını nasip etsin.Herşeyde var bir hayır.Önemli olan Tevekkülü doğru ve tam yapabilmek.
bilgilendirme icin teşekkür ederim dün ögrendigime göre bir avukattan eklenen gecici madde olan yani kesintisiz 6 ay acık ceza evinde yatma sartı olmayan madde kanun yasalaştıktan sonra 1 yıl gecerli dedi buna göre o madde 13 nisanda yururluge girdiyse denileni söylüyorum 13 nisan 2013 e kadar gecerli olan tarihe kadar 1 yılın altındaki cezalar 6 ay yatma sartı aranmadan infaz hakimi tarafından denetimli serberstlige ceviriliyor yani eklenen ek madde 3 5 günlük deyil 1 senelikmiş
3 Ay Firar Yüzünden Cezası Kesilenleride Kapsıyormu '' DENETİMLİ SERBESTLİK YASASI ''
kısaca kapsar tarafındayım neden yasada 1 yılın altındaki cezalar diyor sizinkide 3 ay olduguna göre yararlanır zaten ceza infaz hakimligine başvurulacak isterse hakim denetimli serbetslik verebilir
Cevap: Firar eden (firari) subay ve astsubaylarla ilgili ceza hükümleri ve muhakeme usulü
Öncelikle bahargökhan.bahar hanım kanun çıktığı tarih itibariyle eğer açığa çıkmaya hak kazanmışsa evet çıkacaktır kesinlikle.3 ayın da 18 günlük bir kapalıda kalma süresi var.eğer 20 gün yatmışsa kanun çıktığında kesin çıkar.Cezaya gelince,cezaevinde bir tabir var kimseyi buraya camiden tutup getirmediler derler.Biraz abst ama öyle.Yani yaptıklarımız her ne kadar bizin nezdimizde suç olmasa da kanun karşısında suç ve her suçun da bir cezası var.Dedeiğim gibi eğer tabi daha gelmediyse cezaevindeyse yazsın hemen dilekçesini beklemesin.
Sayın didi.inanın cezaevini görmüş biri olarak söylüyorum bunu AVUKATLARIN maalesef birçok dediğine inanmayın.açık kendiniz okuyun kanunu yorumlayın.Açık ve net.geçici maddede yazan şudur ki;bu kanun yürürlüğe girdiği tarih itibariyle diye başlıyor.Yok bir sene yok iki sene falan demiyor zaten bu ictihatlara aykırı bi kere.Bunu hangi avukat nasıl söyler anlayamıyorum.Biliyorum sıkıntınız büyük aynı duyguları ben de yaşadım ama kendiniz okuyunuz.Ben şimdi araştırıp inşallah koyacağım şimdi.
Cevap: Firar eden (firari) subay ve astsubaylarla ilgili ceza hükümleri ve muhakeme usulü
11 Nisan 2012 ÇARŞAMBA
Resmî Gazete
Sayı : 28261
KANUN
CEZA VE GÜVENLİK TEDBİRLERİNİN İNFAZI HAKKINDA KANUN İLE
DENETİMLİ SERBESTLİK VE YARDIM MERKEZLERİ İLE
KORUMA KURULLARI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR KANUN
Kanun No. 6291 Kabul Tarihi: 5/4/2012
MADDE 1 – 13/12/2004 tarihli ve 5275 sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanunun 105 inci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 105/A maddesi eklenmiştir.
MADDE 105/A – (1) Hükümlülerin dış dünyaya uyumlarını sağlamak, aileleriyle bağlarını sürdürmelerini ve güçlendirmelerini temin etmek amacıyla;
a) Açık ceza infaz kurumunda cezasının son altı ayını kesintisiz olarak geçiren,
b) Çocuk eğitimevinde toplam cezasının beşte birini tamamlayan,
koşullu salıverilmesine bir yıl veya daha az süre kalan iyi hâlli hükümlülerin talebi hâlinde, cezalarının koşullu salıverilme tarihine kadar olan kısmının denetimli serbestlik tedbiri uygulanmak suretiyle infazına, ceza infaz kurumu idaresince hükümlü hakkında hazırlanan değerlendirme raporu dikkate alınarak, infaz hâkimi tarafından karar verilebilir.
(2) Açık ceza infaz kurumuna ayrılma şartları oluşmasına karşın, iradesi dışındaki bir nedenle açık ceza infaz kurumuna ayrılamayan veya bu nedenle kapalı ceza infaz kurumuna geri gönderilen iyi hâlli hükümlüler, açık ceza infaz kurumuna ayrılma şartlarının oluşmasından itibaren en az altı aylık sürenin geçmiş olması durumunda, diğer şartları da taşımaları hâlinde, birinci fıkrada düzenlenen infaz usulünden yararlanabilirler.
(3) Yukarıdaki fıkralarda düzenlenen infaz usulünden;
a) Sıfır-altı yaş grubunda çocuğu bulunan ve koşullu salıverilmesine iki yıl veya daha az süre kalan kadın hükümlüler,
b) Maruz kaldıkları ağır bir hastalık, sakatlık veya kocama nedeniyle hayatlarını yalnız idame ettiremeyen ve koşullu salıverilmesine üç yıl veya daha az süre kalan hükümlüler,
diğer şartları da taşımaları hâlinde yararlanabilirler. Ağır hastalık, sakatlık veya kocama hâli, Adlî Tıp Kurumundan alınan veya Adalet Bakanlığınca belirlenen tam teşekküllü hastanelerin sağlık kurullarınca düzenlenip Adlî Tıp Kurumunca onaylanan bir raporla belgelendirilmelidir.
(4) Adli para cezasının ödenmemesi nedeniyle, cezası hapse çevrilen hükümlülerin yukarıdaki fıkralardaki infaz usulünden yararlanmalarında, hak ederek tahliye tarihi esas alınır.
(5) Denetimli serbestlik tedbiri uygulanmak suretiyle cezasının infazına karar verilen hükümlünün, koşullu salıverilme tarihine kadar;
a) Kamuya yararlı bir işte ücretsiz olarak çalıştırılması,
b) Bir konut veya bölgede denetim ve gözetim altında bulundurulması,
c) Belirlenen yer veya bölgelere gitmemesi,
d) Belirlenen programlara katılması,
yükümlülüklerinden bir veya birden fazlasına tabi tutulmasına, denetimli serbestlik müdürlüğünce karar verilir. Hükümlünün risk ve ihtiyaçları dikkate alınarak yükümlülükleri değiştirilebilir.
(6) Hükümlünün;
a) Ceza infaz kurumundan ayrıldıktan sonra, talebinde belirttiği denetimli serbestlik müdürlüğüne üç gün içinde müracaat etmemesi,
b) Hakkında belirlenen yükümlülüklere, denetimli serbestlik müdürlüğünün hazırladığı denetim ve iyileştirme programına, denetimli serbestlik görevlilerinin bu kapsamdaki uyarı ve önerileriyle hakkında hazırlanan denetim planına uymamakta ısrar etmesi,
c) Ceza infaz kurumuna geri dönmek istemesi,
hâlinde, denetimli serbestlik müdürlüğünün talebi üzerine, koşullu salıverilme tarihine kadar olan cezasının infazı için kapalı ceza infaz kurumuna gönderilmesine, infaz hâkimi tarafından karar verilir.
(7) Hükümlü hakkında;
a) İşlediği iddia olunan başka bir suçtan dolayı 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 100 üncü maddesinde sayılan nedenlerle tutuklama kararı verilmesi,
b) Denetimli serbestlik tedbiri uygulanmaya başlanmasından önce işlediği iddia olunan ve cezasının üst sınırı yedi yıldan az olmayan bir suçtan dolayı soruşturma veya kovuşturmaya devam edilmesi,
c) Denetimli serbestlik tedbiri uygulanmaya başlandıktan sonra işlediği iddia olunan ve cezasının alt sınırı bir yıl veya daha fazla olan kasıtlı bir suçtan dolayı soruşturma veya kovuşturma başlatılması,
hâlinde, denetimli serbestlik müdürlüğünün talebi üzerine, infaz hâkimi tarafından, hükümlünün kapalı ceza infaz kurumuna gönderilmesine karar verilir. Hükümlü hakkında soruşturma sonucunda kovuşturmaya yer olmadığı veya kovuşturma sonucunda beraat, ceza verilmesine yer olmadığı, davanın reddi veya düşme kararı verilmesi hâlinde, hükümlünün cezasının infazına denetimli serbestlik tedbiri uygulanarak devam olunmasına infaz hâkimi tarafından karar verilir.
(8) Denetimli serbestlik müdürlüğüne müracaat etmesi gereken sürenin bitiminden itibaren iki gün geçmiş olmasına karşın müracaat etmeyenler ile kapalı ceza infaz kurumuna iade kararı verilmesine rağmen iki gün içinde en yakın Cumhuriyet başsavcılığına teslim olmayan hükümlüler hakkında, 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 292 nci ve 293 üncü maddelerinde yazılı hükümler uygulanır.
(9) Yükümlülüklerin gereklerine ve denetim planına uygun davranan hükümlünün koşullu salıverilmesi hakkında denetimli serbestlik müdürlüğü tarafından hazırlanan gerekçeli rapor, 107 nci ve 108 inci maddeler uyarınca işlem yapılmak üzere ilgili mahkemeye gönderilir.
(10) Denetimli serbestlik tedbiri uygulanarak cezaların infazına ilişkin esas ve usuller yönetmelikle düzenlenir.”
MADDE 2 – 5275 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 3 – (1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla koşullu salıverilmelerine bir yıldan az süre kalan;
a) Açık ceza infaz kurumunda bulunan,
b) Kapalı ceza infaz kurumunda bulunup da açık ceza infaz kurumuna ayrılma şartlarını taşıyan,
iyi hâlli hükümlülerin talepleri hâlinde, cezalarının koşullu salıverilme tarihine kadar olan kısmının denetimli serbestlik tedbiri uygulanmak suretiyle infazına karar verilebilir.
(2) Koşullu salıverilmelerine bir yıl kala açık ceza infaz kurumuna ayrılma hakkını kazanan hükümlüler, bu infaz usulünden en fazla altı ay süreyle yararlanırlar.
(3) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla 105 inci maddenin dördüncü fıkrası hükmüne göre mahkûmiyet sürelerinin geriye kalan yarısı kamuya yararlı bir işte çalışmak suretiyle infaz edilmekte olan hükümlüler hakkında aşağıdaki şekilde işlem yapılır:
a) Koşullu salıverilme süresini tamamlamayanların cezalarının infazına 105/A maddesi hükümleri uyarınca devam olunur.
b) Koşullu salıverilme süresini tamamlayanların infaz dosyası 107 nci ve 108 inci maddeler uyarınca işlem yapılmak üzere ilgili mahkemeye gönderilir.”MADDE 3 – 5275 sayılı Kanunun 105 inci maddesinin dördüncü ve beşinci fıkraları yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 4 – 3/7/2005 tarihli ve 5402 sayılı Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezleri ile Koruma Kurulları Kanununun 15 inci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 15/A maddesi eklenmiştir.
“Elektronik cihazların kullanılması suretiyle takip
MADDE 15/A – (1) Şüpheli, sanık ve hükümlülerin toplum içinde izlenmesi, gözetimi ve denetimi elektronik cihazların kullanılması suretiyle de yerine getirilebilir.
(2) İzleme, gözetim ve denetime ilişkin esas ve usuller yönetmelikle düzenlenir.”
MADDE 5 – 5402 sayılı Kanunun 26 ncı maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 26/A maddesi eklenmiştir.
“Müdür ve müdür yardımcılığına atanma
MADDE 26/A – (1) Denetimli serbestlik müdürlüklerine, en az dört yıllık eğitim veren fakülte ve yüksekokullardan veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olanlar arasından yazılı ve Bakanlıkça yapılacak mülakat sınav sonucuna göre denetimli serbestlik müdür yardımcısı atanır.
(2) Denetimli serbestlik müdür yardımcılığı yazılı ve mülakat sınavı ile denetimli serbestlik müdür yardımcılarının denetimli serbestlik müdürlüğüne, denetimli serbestlik müdürlerinin denetimli serbestlik müdür yardımcılığına atanmalarına ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle düzenlenir.”
MADDE 6 – 5402 sayılı Kanunun;
1) Adı “Denetimli Serbestlik Hizmetleri Kanunu”,
2) 1 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “denetimli serbestlik ve yardım merkezleri ile koruma kurullarının” ibaresi “denetimli serbestlik ve koruma kurullarının”,
3) 2 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezleri ile Koruma Kurulları Danışma Kurulu” ibaresi “Denetimli Serbestlik Hizmetleri Danışma Kurulu”, “Denetimli Serbestlik ve Yardım Hizmetlerinden Sorumlu Daire Başkanlığı” ibaresi “Denetimli Serbestlik Daire Başkanlığı” ve “denetimli serbestlik ve yardım merkezi şube müdürlükleri” ibaresi “denetimli serbestlik müdürlükleri”,
5) 5 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “şube müdürlüğünün” ibaresi “müdürlüğün”, ikinci fıkrasında yer alan “Denetimli serbestlik ve yardım merkezi şube müdürlüğü” ibaresi “Denetimli serbestlik müdürlüğü”,
6) 6 ncı maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Denetimli Serbestlik ve Yardım Hizmetlerinden Sorumlu Daire Başkanlığı” ibaresi “Denetimli Serbestlik Daire Başkanlığı”, “denetimli serbestlik ve yardım merkezi şube müdürlüğü” ibaresi “denetimli serbestlik müdürlüğü” ve ikinci fıkrasında yer alan “Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezleri ile Koruma Kurulları Danışma Kurulu” ibaresi “Denetimli Serbestlik Hizmetleri Danışma Kurulu”,
7) 7 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “şube müdürlükleri” ibaresi “müdürlükler”,
8) 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (a), (c), (e) ve (f) bentlerinde yer alan “Şube müdürlükleri” ibareleri “Müdürlükler” ve (d) bendinde yer alan “Şube müdürlükleri” ibaresi “Müdürlük”,
9) İkinci Kısım Üçüncü Bölüm başlığı ve 10 uncu maddesinin başlığı “Müdürlük”, aynı maddenin birinci fıkrasında yer alan “şube müdürlüğü” ibareleri “müdürlük”, “şube müdürlüğüne” ibaresi “müdürlüğe”, ikinci fıkrasında yer alan “Şube müdürlükleri” ibaresi “Müdürlükler”, üçüncü fıkrasında yer alan “Şube müdürlüklerinde bir şube müdürü” ibaresi “Müdürlüklerde bir müdür”, dördüncü fıkrasında yer alan “Şube müdürlüğüne” ibaresi “Müdürlüğe”, “Şube müdürlüğünden” ibaresi “Müdürlüklerden”, “şube müdürlüğüne” ibaresi “müdürlüğe”,
10) 11 inci maddesinin başlığı “Müdürlüğün görevleri”, aynı maddenin birinci fıkrasında yer alan “Şube müdürlüğünün” ibaresi “Müdürlüğün”,
11) 12 nci, 13 üncü, 14 üncü ve 15 inci maddelerinin birinci fıkralarında yer alan “Şube müdürlüğünün” ibareleri “Müdürlüğün”,
12) 16 ncı maddesinin birinci fıkrasında yer alan “denetimli serbestlik ve yardım merkezi şube müdürü” ibaresi “denetimli serbestlik müdürü”, ikinci fıkrasında yer alan “şube müdürlüğünce” ibaresi “müdürlükçe”,
13) 17 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan “Şube müdürlüklerinden” ibaresi “Müdürlüklerden”,
14) 18 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Şube müdürlükleri” ibaresi “Müdürlükler”,
15) 19 uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezleri ile Koruma Kurulları Danışma Kurulu” ibaresi “Denetimli Serbestlik Hizmetleri Danışma Kurulu” ve ikinci fıkrasının (r) bendinde yer alan “Denetimli Serbestlik ve Yardım Hizmetlerinden Sorumlu Daire Başkanı” ibaresi “Denetimli Serbestlik Daire Başkanı”,
16) 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde yer alan “şube müdürlükleri” ibaresi “müdürlükler”, (c) bendinde yer alan “Şube müdürlükleri” ibaresi “Müdürlükler”,
17) 21 inci maddesinin başlığı “Müdürlük personelinin özlük işleri”, aynı maddenin birinci fıkrasında yer alan “Şube müdürlüklerinde” ibaresi “Müdürlüklerde”,
18) 23 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Şube müdürlüklerinin” ibaresi “Müdürlüklerin”,
19) 24 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Şube müdürlüklerinde” ibaresi “Müdürlüklerde”,
20) 25 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “şube müdürlüklerinin” ibaresi “müdürlüklerin”, üçüncü ve dördüncü fıkralarında yer alan “şube müdürlüğünün” ibareleri “müdürlüğün”,
21) 27 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “şube müdürlükleri” ibaresi “müdürlükler”,
22) Geçici 1 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “şube müdürü” ibaresi “müdür”, “şube müdürlüklerine” ibaresi “müdürlüklere”,
23) Geçici 2 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Şube müdürlüklerinin” ibaresi “Müdürlüklerin”,
24) Geçici 3 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “şube müdürlüklerinin” ibaresi “müdürlüklerin”, üçüncü fıkrasında yer alan “şube müdürlükleri” ibaresi “müdürlükler”, “Şube müdürlüklerinin” ibaresi “Müdürlüklerin”, “şube müdürlüklerine” ibaresi “müdürlüklere”,
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 7 – 5402 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 4 – (1) Adalet Bakanlığının boş memur kadrolarından 3490 adedine 2012 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunundaki sınırlamalara tabi olmadan atama yapılabilir.
GEÇİCİ MADDE 5 – (1) Diğer mevzuatta “Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezleri ile Koruma Kurulları Kanunu”na yapılmış atıflar “Denetimli Serbestlik Hizmetleri Kanunu”na, “denetimli serbestlik ve yardım merkezi şube müdürlüğü”ne yapılmış atıflar “denetimli serbestlik müdürlüğü”ne yapılmış sayılır.
GEÇİCİ MADDE 6 – (1) Bu Kanunla kadroları kaldırılan denetimli serbestlik ve yardım merkezi şube müdürleri, başka bir işleme gerek kalmaksızın denetimli serbestlik müdür yardımcılığı kadrolarına atanmış sayılırlar. Bu madde uyarınca atanmış sayılan personelin yeni kadrolarına atanmış sayıldıkları tarih itibarıyla eski kadrolarına ilişkin olarak en son ayda aldıkları aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar, görev tazminatı, ek ödeme ve benzeri adlarla yapılan her türlü ödemelerin (ilgili mevzuatı uyarınca fiili çalışmaya bağlı fazla mesai ücreti hariç) toplam net tutarının (Bu tutar sabit bir değer olarak esas alınır.); yeni atandıkları kadrolara ilişkin olarak yapılan aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar, görev tazminatı, ek ödeme ve benzeri adlarla yapılan her türlü ödemelerin (ilgili mevzuatı uyarınca fiili çalışmaya bağlı fazla mesai ücreti hariç) toplam net tutarından fazla olması hâlinde aradaki fark tutarı, herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın fark kapanıncaya kadar ayrıca tazminat olarak ödenir. Atanmış sayıldıkları kadro unvanlarında isteğe bağlı olarak herhangi bir değişiklik olanlarla, kendi istekleriyle başka kurumlara atananlara fark tazminatı ödenmesine son verilir.”
MADDE 8 – 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun (II) Sayılı Ek Gösterge Cetvelinin “4. BAŞBAKANLIK VE BAKANLIKLARDA” bölümünde yer alan “Cezaevi Müdürü,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Denetimli Serbestlik Müdürü,” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 9 – Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar iptal edilerek 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Adalet Bakanlığına ait bölümünden çıkarılmış; denetimli serbestlik hizmetlerinde kullanılmak üzere ekli (2) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Adalet Bakanlığına ait bölümüne eklenmiştir.
MADDE 10 – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 11 – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
10/4/2012
(1) SAYILI LİSTE
KURUMU : ADALET BAKANLIĞI
TEŞKİLATI : TAŞRA
İPTAL EDİLEN KADROLARIN
SERBEST TUTULAN
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM
GİH Şube Müdürü 1 52 - 52
GİH Şube Müdürü 2 58 - 58
GİH Şube Müdürü 3 25 - 25
GİH Şube Müdürü 4 1 - 1
GİH Şube Müdürü 5 4 - 4
TOPLAM 140 140
(2) SAYILI LİSTE
KURUMU : ADALET BAKANLIĞI
TEŞKİLATI : TAŞRA
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SERBEST TUTULAN
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM
GİH Denetimli Serbestlik Müdürü 1 52 - 52
GİH Denetimli Serbestlik Müdürü 2 58 - 58
GİH Denetimli Serbestlik Müdürü 3 25 - 25
GİH Denetimli Serbestlik Müdürü 4 1 - 1
GİH Denetimli Serbestlik Müdürü 5 4 - 4
GİH Denetimli Serbestlik Müdür Yardımcısı 4 30 - 30
GİH Denetimli Serbestlik Müdür Yardımcısı 5 40 - 40
GİH Denetimli Serbestlik Müdür Yardımcısı 6 40 - 40
GİH Denetimli Serbestlik Müdür Yardımcısı 7 80 - 80
GİH Denetimli Serbestlik Müdür Yardımcısı 8 80 - 80
Cevap: Firar eden (firari) subay ve astsubaylarla ilgili ceza hükümleri ve muhakeme usulü
24 Nisan 2012 Tarihinde yakalandı .5 Gundur Ceza evinde.Yani 20 gün içeride kalmak zorunlu : (( öylemi birde şunu merak ediyorum Kendisinin mi başvurması gerekir yoksa dışarıdan biride ilgilenebilirmi bu konuyla.Ayrıca bu denetimli serbestlıten faydalanabilir ise bu serbestligin onaylanması ne kadar sürer ? Nolur cvpppppppppppp...
Cevap: Firar eden (firari) subay ve astsubaylarla ilgili ceza hükümleri ve muhakeme usulü
mustafaulker rumuzlu üyeden alıntı
Öncelikle bahargökhan.bahar hanım kanun çıktığı tarih itibariyle eğer açığa çıkmaya hak kazanmışsa evet çıkacaktır kesinlikle.3 ayın da 18 günlük bir kapalıda kalma süresi var.eğer 20 gün yatmışsa kanun çıktığında kesin çıkar.Cezaya gelince,cezaevinde bir tabir var kimseyi buraya camiden tutup getirmediler derler.Biraz abst ama öyle.Yani yaptıklarımız her ne kadar bizin nezdimizde suç olmasa da kanun karşısında suç ve her suçun da bir cezası var.Dedeiğim gibi eğer tabi daha gelmediyse cezaevindeyse yazsın hemen dilekçesini beklemesin.
Sayın didi.inanın cezaevini görmüş biri olarak söylüyorum bunu AVUKATLARIN maalesef birçok dediğine inanmayın.açık kendiniz okuyun kanunu yorumlayın.Açık ve net.geçici maddede yazan şudur ki;bu kanun yürürlüğe girdiği tarih itibariyle diye başlıyor.Yok bir sene yok iki sene falan demiyor zaten bu ictihatlara aykırı bi kere.Bunu hangi avukat nasıl söyler anlayamıyorum.Biliyorum sıkıntınız büyük aynı duyguları ben de yaşadım ama kendiniz okuyunuz.Ben şimdi araştırıp inşallah koyacağım şimdi.
size katılıyorum ama bende ceza evinde bu suctan dolayı 40 günden fazla yattım şirinyer askeri cezaevinde tahliye oldum cezam kesildi onaydan gelir kalan yatarım 5 ay avukatlarda bilmiyor dogru uygulamayı görmek lazım diyor beklemek gerekiyor diyor ama gecici madde hakkında 1 sene oldugunu bunuda zaten herhangi bir hukuk bürosundan cok rahatlıkla ögrenilir.aksi söylenmedigi sürece maddeler gecerli olmazmı peki ozaman bende söyle yorumluyorum gecici madde süre yazmıyorsa o zaman söylemi diyelim cıktıgı gün gecerli sonra gecersizmi diyelim illaki bir süresi mutlaka vardır ayrıca zaten infaz hakimine kalmış isterse yaralandırır isterse yok der siz kurtulmuşsunuz allah bundan sonraki hayatınızda mutlu etsin birde tamam cami den tutup getirmiyorlar ama düşünce inanın suc deyil kendimize olan bir zarar ilk firara mutlaka bir tolerans yapılmalıdır.2 3 yada yanında başka suclarda olursa tamam bir örnek verecem bakın 2009 yuksek yargının iptal ettigi karar yani ilk firarı ise 1 yıldan az ceza aldıysa denetimli serbestlikten faydalanır ben demiyorum yuksek mahkeme diyor peki neden uygulanmıyor buda ayrıca düşündürücü konu aşagıda
bu kanunun temeli 2005'e dayanıyor. Yeni bir kanun değil ancak yeni düzenlemeler var.
2009 yılına kadar da aşağıdaki gibi bir hüküm vardı...
(2) Asker kişiler hakkında statüleri devam ettiği sürece bu Kanunda belirtilen denetimli serbestliğe ilişkin hükümler uygulanmaz.
ancak bu hüküm Anayasa Mahkemesince iptal edildi.
RGT: 06.10.2009 RG NO: 27368 ANY. MAH. 11.06.2009 T. 2006/42 E. 2009/73 K.)
yukarıda gördügü gibi iptal olan bir yasa ve biz ondan bile faydalanamıyoruz
Cevap: Firar eden (firari) subay ve astsubaylarla ilgili ceza hükümleri ve muhakeme usulü
mustafaulker rumuzlu üyeden alıntı
Öncelikle bahargökhan.bahar hanım kanun çıktığı tarih itibariyle eğer açığa çıkmaya hak kazanmışsa evet çıkacaktır kesinlikle.3 ayın da 18 günlük bir kapalıda kalma süresi var.eğer 20 gün yatmışsa kanun çıktığında kesin çıkar.Cezaya gelince,cezaevinde bir tabir var kimseyi buraya camiden tutup getirmediler derler.Biraz abst ama öyle.Yani yaptıklarımız her ne kadar bizin nezdimizde suç olmasa da kanun karşısında suç ve her suçun da bir cezası var.Dedeiğim gibi eğer tabi daha gelmediyse cezaevindeyse yazsın hemen dilekçesini beklemesin.
Sayın didi.inanın cezaevini görmüş biri olarak söylüyorum bunu AVUKATLARIN maalesef birçok dediğine inanmayın.açık kendiniz okuyun kanunu yorumlayın.Açık ve net.geçici maddede yazan şudur ki;bu kanun yürürlüğe girdiği tarih itibariyle diye başlıyor.Yok bir sene yok iki sene falan demiyor zaten bu ictihatlara aykırı bi kere.Bunu hangi avukat nasıl söyler anlayamıyorum.Biliyorum sıkıntınız büyük aynı duyguları ben de yaşadım ama kendiniz okuyunuz.Ben şimdi araştırıp inşallah koyacağım şimdi.
size söyle bir sey sorsam da yorum alsam kapalıda kalma süresi varya kanunda ben 6 ay 20 gün aldım bunun 45 gününü askeri cezaevinde yattım bunu kapalıda yatmış sayılıp acıga cıkma hakkım olurmu ordanda bu yasadan faydalanırmı bir yorum alırsam iyi olur
Cevap: Firar eden (firari) subay ve astsubaylarla ilgili ceza hükümleri ve muhakeme usulü
öncelikle hanımefendiye bir cevap ve yorum yapayım.kanun çıktığında ki bu nisanın 11iydi.Yani ya ucu ucuna kaçırıyor ya da yine ucu ucuna yakalıyor kanunu.Kendisi dilekçe yazması lazım ama zaten infaz bürodakiler dilekçe yazdırıyorlar.Kendisi başvuru yapacak siz bişey yapamazsınız.Yalnız açık hakkını elde etmeden bir senenin altında cezası olanı da gördüm.Garip ama öyle.Ya şans eseri çıktı ya da geçici maddeyle bir senenin altındaki bütün cezaları çıkartacaklar.Siz görüşemiyor musunuz nişanlınızla?En azından telefondan falan bilgi alın ,bilgi verin.
Sayın didi;
zaten belli bir tarih var.Bu kanun yürürlüğe girdiği tarih itibariyle diyor.Resmi gazetede yayımlandığı gün yürürlük tarihidir ki bu da 11 nisandır.Resmi gazete ilanını koydum orda göreceksiniz 2. madde de yazıyor.kırmızıyla dikket çekmek istedim.Elbette ki çok saçma bir suç.İnanın cezaevindekiler,gardiyanlar ki ben dışardan talimatla gittim mahkemeye,sivil hakimler ve en son denetimli serbestlik bürosundakiler böyle şey mi olur diyorlar.Onalar bile...GElin görün ki yatırıyorlar.Bulmuş olduğunu aslında uygulanabilir aynı zamanda denetimli swerbestlik kararını sivil hakimler verdiğinden şans da yüksek.Herşey dilekçeyle oluyor siz bu akrarın resmi bir örneğini veya esas numaralarını alarak dilekçeyle infaz hakimliğine başvurun.Yapabileceğimizi yapıp tevekkül etmek farz bize.Allah hayırlısını nasip etsin.
ikinci soruya gelince.eğer 60 gün yatmış olsaydınız kesin diyecektim bitti bu iş.2 ay çalışır iki ayda imza ile işi bitirirsiniz derdim.ama 45 gün olması kötü.Ancak hanımefendiyede söylediğim gibi ben çıkanların arasında açık hakkını almadan çıkanı da gördüm.Siz dilekçenizi hemen verin yargıtaydan gelir gelmez.önce bu yeni kanun için verin sonra 2009 daki kararlı dilekçenizi verirsiniz.
Cevap: Firar eden (firari) subay ve astsubaylarla ilgili ceza hükümleri ve muhakeme usulü
mustafaulker rumuzlu üyeden alıntı
öncelikle hanımefendiye bir cevap ve yorum yapayım.kanun çıktığında ki bu nisanın 11iydi.Yani ya ucu ucuna kaçırıyor ya da yine ucu ucuna yakalıyor kanunu.Kendisi dilekçe yazması lazım ama zaten infaz bürodakiler dilekçe yazdırıyorlar.Kendisi başvuru yapacak siz bişey yapamazsınız.Yalnız açık hakkını elde etmeden bir senenin altında cezası olanı da gördüm.Garip ama öyle.Ya şans eseri çıktı ya da geçici maddeyle bir senenin altındaki bütün cezaları çıkartacaklar.Siz görüşemiyor musunuz nişanlınızla?En azından telefondan falan bilgi alın ,bilgi verin.
Sayın didi;
zaten belli bir tarih var.Bu kanun yürürlüğe girdiği tarih itibariyle diyor.Resmi gazetede yayımlandığı gün yürürlük tarihidir ki bu da 11 nisandır.Resmi gazete ilanını koydum orda göreceksiniz 2. madde de yazıyor.kırmızıyla dikket çekmek istedim.Elbette ki çok saçma bir suç.İnanın cezaevindekiler,gardiyanlar ki ben dışardan talimatla gittim mahkemeye,sivil hakimler ve en son denetimli serbestlik bürosundakiler böyle şey mi olur diyorlar.Onalar bile...GElin görün ki yatırıyorlar.Bulmuş olduğunu aslında uygulanabilir aynı zamanda denetimli swerbestlik kararını sivil hakimler verdiğinden şans da yüksek.Herşey dilekçeyle oluyor siz bu akrarın resmi bir örneğini veya esas numaralarını alarak dilekçeyle infaz hakimliğine başvurun.Yapabileceğimizi yapıp tevekkül etmek farz bize.Allah hayırlısını nasip etsin.
ikinci soruya gelince.eğer 60 gün yatmış olsaydınız kesin diyecektim bitti bu iş.2 ay çalışır iki ayda imza ile işi bitirirsiniz derdim.ama 45 gün olması kötü.Ancak hanımefendiyede söylediğim gibi ben çıkanların arasında açık hakkını almadan çıkanı da gördüm.Siz dilekçenizi hemen verin yargıtaydan gelir gelmez.önce bu yeni kanun için verin sonra 2009 daki kararlı dilekçenizi verirsiniz.
cok teşekkür ederim öyle yapayım gelir gelmez dilekce ile başvuru yapayım o zaman kadarda gene örneklere bakalım zaten askerlik kalmamış neyin cezası anlamıyorum sivile kaldımı ertele yada ceza yerine başka formuller bul askerligini bitirmeye calışmayana zaten imkan tanıma ama bizler bir hata yapıyoruz tek hata sonrasını zaten tamamladım sorunsuz herşuc affediliyor ama bu suc allah sabır versin hepimize yardım etsin inşalllah saol bilgilendirdigin icin
,
http:www.hukuki.netshowthread.php17837-Firar-eden-firari-subay-ve-astsubaylarla-ilgili-ceza-hukumleri-ve-muhakeme-usulupage84,
tsk gorev birakma cezasi,
askeriyeden istifa edenler,
subaylar sozlesme dolmadan ayrilmq,
firar eden TSK personeli ,
https:www.hukuki.netshowthread.php17837-Firar-eden-firari-subay-ve-astsubaylarla-ilgili-ceza-hukumleri-ve-muhakeme-usulu,
sozlesmeli er firar mahkemesi,
sozlesmeli erligi birakanlar,
https:www.hukuki.netshowthread.php17837-Firar-eden-firari-subay-ve-astsubaylarla-ilgili-ceza-hukumleri-ve-muhakeme-usulu&page=32,
sozlesmeli erlikten istifa askeri mahkeme,
tsk mecburi hizmet dolmadan istifa 2016,
tsk da firar,
fatih karabiyik firar etti
Sonuçta ortada bi yakalama emri olacak ve sınav yerlerine bilgilerimiz gidecek. herkesin bildiği gibi son seçimlerde sandık basında arama kaydı olan...
Teknoloji hata yapabilir, ancak platformların yeterli şekilde yanıt vermeye ve hataları düzeltmeye hazır olması önemlidir. Umarım sorununuz başarıyla...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
haklısınız cemal bey teşekkür ederim yanıtınız için. fotoğrafta kesinlikle çıplaklık veya p*rnografik şeyler yoktu çocukken komedi olsun diye...
Bilişm Suçları Hakkında