MEdia marka gitmiştim ürün servise vermeye benden önceki sırada bi müşteri ürününü servise vermiş ve aradan 30 iş günü geçmiş bunu beliirtti belgelerle adamda evet geçmiş dedi ancak sonra dediki siz ürünü media marka vermişsiniz ama biz ürünü siz verdikten 2 hafta sonra servise gönderdik onun için 30. işgnün bitmesine 2 hafta var dedi
şimdi ürün servise gittikten sonramı oluyor yoksa saıtıcı firmaya verdikten sonra mı 30 iş günü geçerli oluyor biz adamların keyfinimi beklicez 30 iş günün dolması için
Ürünü media markt tan alıp, oraya tamir için verdiyseniz maksimum süre 30 iş günüdür.Onlar ister yollasın ister çöpe atsın sizi ilgilendirmez, teslim ettiğiniz malın fatura bedelini talep edin, ciddiye almazlarsa noterden ihtar çekin, ardından tüketici hakem heyetine başvurun.
Burada önemli olan yazılı ihtarın muhatabın eline ulaştığı an değil, postaya verildiği tarihtir. Örneğin kapıdan satışta veya ayıplı malın bildiriminde sürenin son günü noterden ya da PTT'den ihtar çektiğini belgeleyen bir tüketicinin bu ihtarın yerine ulaştığını ayrıca belgelemesine gerek yok. Uygulamada bu gibi durumlarda ihtarın mahutabın eline geç ulaşması bildirimin zamanında yapılmadığı anlamına gelmiyor.
Bildirim için noterden ihtar çekmek pek çok tüketici bakımından ek mali külfet anlamına geliyor ve tüketiciyi yasal hakkını kullanma konusunda caydırıcı nitelik taşıyor. Ayrıca yıllarca hakem heyeti raportörü olarak görev yaptım. PTT kanalı ile yollanan ihtarnamenin kaybolduğuna şahit olmadım.
Konu kartalhasan tarafından (02-02-2010 Saat 10:44:14 ) de değiştirilmiştir.
Burada önemli olan yazılı ihtarın muhatabın eline ulaştığı an değil, postaya verildiği tarihtir. Örneğin kapıdan satışta veya ayıplı malın bildiriminde sürenin son günü noterden ya da PTT'den ihtar çektiğini belgeleyen bir tüketicinin bu ihtarın yerine ulaştığını ayrıca belgelemesine gerek yok. Uygulamada bu gibi durumlarda ihtarın mahutabın eline geç ulaşması bildirimin zamanında yapılmadığı anlamına gelmiyor.
Bildirim için noterden ihtar çekmek pek çok tüketici bakımından ek mali külfet anlamına geliyor ve tüketiciyi yasal hakkını kullanma konusunda caydırıcı nitelik taşıyor. Ayrıca yıllarca hakem heyeti raportörü olarak görev yaptım. PTT kanalı ile yollanan ihtarnamenin kaybolduğuna şahit olmadım.
Siz sanıyorum çok iyi niyetlisiniz,halbuki firmalar öyle olmayabiliyor.
Bankalar Faxları mektupları dahi haftalarca okumuyor,işleme almıyorlar v.s. örnekler çoğaltılabilir,
Hadi diyelim posta ile yolladınız ,firma aldı,umursamadı bile! siz napıcaksınız? hakem heyetine, onlarda zaten çok hızlı! karar veriyorlar, bende 2-3 ay öncesinden dilekçesine cevap geleni görmedim,hatta durum o kadar vahim oluyorki, dilekçe veriyorsunuz, karşınızdaki size akıl veriyor ! dilekçenizi işleme koymak yerine sürekli sizi vazgeçirmeye çalışıyor ! hatta ve hatta bazı hakem heyetleri pul parası altında vatandaştan para talep ediyor, bu durum gazetelere bile çıktı...
Sizin yazdığınızı aynen yazayım;
Tüketici Heyetinin bu tutumu pek çok tüketici bakımından ek mali külfet anlamına geliyor ve tüketiciyi yasal hakkını kullanma konusunda caydırıcı nitelik taşıyor.
Esas gerçek bu....
Daha sonramı? bırakın mektubu, hakem heyetinin kararını bile umursamayan firma, karar sonrası itiraz ederek olayı mahkeye taşıyor, ordada allah ne verdiyse sündür davayı sündürebildiğin kadar, tüketiciye eziyet olsun yıllarca dava sürsün tüketici yılsın,kaçsın....
Öyle davalar oluyorki %100 haklı olduğunuz davayı, firmalar bunca yıl süren mahkemelerde kazanabiliyor..
Konu nikon tarafından (02-02-2010 Saat 16:07:36 ) de değiştirilmiştir.
Sizin dediklerinize de aynen katılıyorum. Aslında ihtarnamenin noter ya da iadeli taahhütlü mektupla gönderilmesi bir şeyi değiştirmiyor. Neticede tüketici her ikisinde de bildirim hakkını kullanmış oluyor.
2001-2008 yılları arasında her yıl ortalama 1000'in üzerinde tüketici şikayeti inceledim. Firmaların büyük çoğunluğu sizin de söylediğiniz gibi hakem heyeti kararlarını dahi dikkate almak istemiyorlar. (İlam niteliğinde olanlar dahil.)
Pul parası meselesine gelince;
Türkiye'de hakem heyetleri ihtisaslaşmış birimler değil. Kendi personeli ve bütçesi yok. Bu konudaki çalışmalar bir türlü sonuçlandırılamadı. Ben örneğin bir kamu kurumunda memur olarak çalışırken Kaymakamlık görevlendirmesi ile bu işi yapmıştım. (Asıl görevimden daha fazla bu işi yaparken haz aldığımı söyleyebilirim.) Pek çok hakem heyeti görevlisinin bu işi bilinçsizce ve istemeden yaptığını söylemeliyim.
Görev yaptığım dönemde Hakem heyeti çalışmalarının kırtasiye giderleri için Bakanlık bir kez bile ödenek göndermedi. (Son iki yıldır uygulama nasıl bilmiyorum.) Kendi kurumumun pul, kağıt dosya vb. malzemelerini bu iş için kullandığında bu kez asıl kurumunun işleri aksadığı için kendi işini yapamıyorsun. Üst birimlerinden bu nedenle eleştiri alıyorsun. (Kamuda çalışmamış olanlara bu biraz garip gelebilir, yapılan iş devlet işi değil mi diye. Oysa yan odada çalışan farklı bir birimin fotokopisini bile binbir nazla kullandırırlar, bir kağıt bile alamazsınız.)
Bir dosyanın yalnızca posta gideri (ihtar, savunma istenmesi, kararın taraflara tebliği vs. için)15-20 TL tutuyor. Dolayısıyla 30-35 TL'lik kredi kartı üyelik aidatı ücreti için yaklaşık 20 TL pul masrafı yapacağını duyan tüketici hakkını aramaktan vazgeçebiliyor.
Tüketici mahkemede dava açsa benzer masraflarla tekrar karşılaşıyor. (Posta gideri, dosya parası, tebligat zarfı parası vs.)
İş burada da bitmiyor. Örneğin karşı taraf karara tüketici mahkemesinde itiraz ediyor, bu sefer de aylarca mahkemelere git gel bitmiyor. Hele bir de mahkeme tüketicinin ikametgahı dışında açılmışsa (çoğu kez böyle oluyor) süresi içinde davanın ikametgah yerindeki mahkemeye alınması için başvuruda bulunması gerektiğini bilmeyen tüketicinin yol masrafı da cabası.
Tüketicinin karşısında olan diğer taraf da tüm bunları bildiğinden, tüketiciyi süründürüyor.
Hiç unutmuyorum, geciken taksitler nedeniyle tüketiciden haksız yere 50 TL fazla para tahsil eden satıcı firma ile ilgili bir konu vardı. Tüketiciye bütün yasal haklarını ayrıntılarıyla anlatmış ve bunları not ederek, kendisine vermiştim. Tüketici bu bilgilerin yer aldığı ihtarnameyi satıcıya gönderdikten sonra firmanın yöneticisi bana geldi ve tüketici bunları nereden biliyor diye sormuştu. Ben söyledim deyince bana tepki gösterdi, sen bu adamın avukatı mısın diye. O sırada kendi elinde bu ihtarnameye karşı tüketiciye cevap olarak üzerinde tam 8 avukatın isminin yer aldığı antetli bir kağıda yazılmış yazı vardı. 50 TL'lik bir alacak için avukat bulabilir misiniz soruyorum. Oysa satıcı tam 8 avukat ile çalışabiliyor.
Fazla uzatmayalım, bu konuda aynı şeyleri düşünüyoruz.
Selamlar.
Konu kartalhasan tarafından (02-02-2010 Saat 18:22:56 ) de değiştirilmiştir.
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Evlat edinilen çocukların eski...
04-05-2025, 20:37:53 in Aile Hukuku