Olası bir kaza durumunda kusur durumlarına göre hem kendi sigortacınıza hem de karşı tarafın sigortasına 5 gün içerisinde dilekçe ve ekleri ile hasar bildirimi yapılmalıdır.
Sıklıkla yapılan bir uygulamadaki hataya dikkat çekmek istiyorum; Bu evrakın teslimi konusunda eksper, tamirci ya da aracı onarakcak servis muhatap değildir.
Evrak mutlaka sigorta acentesine ya da sigortanın bağlı olduğu bölge müdürlüğüne teslim edilmeli, dilekçe iki nüsha olarak hazırlanarak bir nüshası sigorta yetkilisince üzerine "dilekçe ve eklerini eksiksiz teslim aldım" ibaresi yazdırılıp tarih attırılarak ve kaşelettirilerek size geri verilmesi sağlanmalıdır.
Birçok sigorta şirketi şu ya da bu evrak eksik bahanesi ile ödemeyi haftalar hatta aylarca uzatmaktadırlar. 2918 sayılı yasanın 98 ve 99. maddeleri hükümleri gereği sigortacı meydana gelen hasar ve varsa yaralanma ile ilgili ödemeyi en geç 8 iş günü içerisinde hak sahiplerine ödemekle yükümlüdür. Aksi takdirde sigortacı sulh ceza mahkemelerince 4.061.-TL para cezasına çarptırılmaktadır. Bu durumu dilekçe ve eklerini verirken görevlilere hatırlatırsanız 8 güne de kalmadan hasar bedelini ödeyeceklerdir. (Ben denedim)
İstenen evrakın tamamını teslim etmenize ve elinizde teslim ettiğinize dair yukarıda açıkladığım belge olmasına rağmen 8 iş günü içerisinde hasar bedeli ödenmemişse basit bir dilekçe ile sulh ceza mahkemesi hakimliğine başvurun.
Beyfendi ilginize çok teşekkür ediyorum.54 tk 358 plakalı araç benim kusur oranı 100 de yüz.34 bd 7794 plakalı araç yüzde sıfır.tramer sorgu ekranında gösterilen bu.gerekçeye ulaşamadım.Hem kendi sigortam hem karşı sigorta bilmiyoruz diyerek geçiştirdiler.Tramer no 766676.Sakarya sorguladığınızda ekrana gelen trafik bilgiçlerinin yorumunu göreceksiniz.saygılar.
Sayın İlgili,
Kaza tespit raporunda %100 kusurlu iseniz karşı tarafın sigortası size ödeme yapmayacaktır. Bu normaldir. Ancak siz kusursuz ya da daha az kusurlu olduğunuza inanıyorsanız dava açıp yeni bir bilirkişiye yeniden bir keşif ve kaza raporu hazırlattırabilirsiniz.
Bu sorunu sağa sola dilekçe yağdırarak çözemezsiniz. Haklı olduğunuza inanıyorsanız hasar miktarına göre sulh ya da asliye hukuk mahkemesinde karşı tarafın zorunlu mali sorumluluk sigortası poliçesini kesen sigorta sirketi aleyhine alacak davası açmanız gerekmektedir.
Dava sırasında bilirkişiden rapor istenecek ve oluşan vicdani kanaate göre karar verilecektir. Haklıysanız ki öyle görünüyor kazanmanızı dilerim. Geçmiş olsun.
Kaza tespit raporunda %100 kusurlu iseniz karşı tarafın sigortası size ödeme yapmayacaktır. Bu normaldir. Ancak siz kusursuz ya da daha az kusurlu olduğunuza inanıyorsanız dava açıp yeni bir bilirkişiye yeniden bir keşif ve kaza raporu hazırlattırabilirsiniz.
Başvurunun yapıldığından emin iseniz (belgeleri bizzat görerek!) avukatınızla görüşmelisiniz, şirket eksper göndermezlik yapmaz, yapamaz çünkü.
7 sınde kaza oldu 8 ınde ıhbarı yabtık bana carpan aracın sıgortasına.SigortandanBanaNe ye faxladık.ıncelendı yuzde yuz sen suclusun dendı sordugumda. o yuzden exper gondermıyoruz.bana soylenen cevap bu ama en ıyısı mahkeme anladıgım kadarıyla.
Konu suçumyokcezamvar tarafından (31-05-2009 Saat 20:49:39 ) de değiştirilmiştir.
Bu sorunu sağa sola dilekçe yağdırarak çözemezsiniz. Haklı olduğunuza inanıyorsanız hasar miktarına göre sulh ya da asliye hukuk mahkemesinde karşı tarafın zorunlu mali sorumluluk sigortası poliçesini kesen sigorta sirketi aleyhine alacak davası açmanız gerekmektedir.
Dava sırasında bilirkişiden rapor istenecek ve oluşan vicdani kanaate göre karar verilecektir. Haklıysanız ki öyle görünüyor kazanmanızı dilerim. Geçmiş olsun.
Konuya ilginizden dolayı teşekkür ederim.Elbette bende mahkemenin yolunu bilmekteyim.Hatta başka bir konudan birisi adli diğeri idari yargıda devam eden iki davam vardır.
Kaza olayı nedeniyle kişiyi (beni) direkt mahkemeye yönlendirmenizi doğru bulmuyorum.Çünkü ilgili kurumlarla yazışmanız halinde, dava açmadan zararı tazmin durumunuz söz konusudur.Sorunun dava öncesi çözülme ihtimali varken neden yargıyı meşgul edelim sizi anlamış değilim.Hem mahkemenin kısa sürede sonuçlanacağına ne kadar garanti verirsiniz.Hem sonra ülkemizde kaç tane bilinçli tüketici var,mahkemeye git,dava aç deyince kişi kim bilir ne kadar sürer düşüncesiyle dava bile açmıyor zararı sineye çekiyor.
Ben sağa sola dilekçe yağdırmıyorum.Dilekçelerimle aynı sorunu yaşayan kimselere yardımcı olmaya çalışıyorum.Bu eylemimde ne kötülük var anlayamadım.Kişiler sigorta şirketinden doğan zararlarını ne şekilde karşılayacaklarını bilseler ne zararı var anlayamadım doğrusu.
En önemlisi de kişi dava konusuna vakıf olmadan dava açtı.Sigorta şirketi kusur kararı verdiyse mutlaka bir gerekçesi olacaktır.Bu gerekçeyi bilmeden dava açmak bence bir adım geride olmaktır.Bu şekilde dava açmak için yanlış yönlendirilen kişi, hasar tespiıi isteyek bilirkişi ücreti ödeyecek.Davayı kaybetmesi halinde de yargılama,bilirkişi ve avukat masrafları üstüne yıkılacak.Dava açacak kişi ben haklıyım demekle kendini haklı saymamalı,delil ve belgelerle dava konusunu desteklemelidir.Bu nedenle 4982 sayılı kanun gereği ilgili kurumlardan bilgi edinmede bir sakınca göremiyorum.
Örneğin dava öncesi sigorta şirketinden haklı olduğunuz halde neden kusur verildiğini isteyebiliyorsunuz.Bu suretlede davaya daha donanımlı çıkabiliyorsunuz.
Yalnız Maddi Hasarlı Kazalarda kazaya karışan tarafların tutmuş olduğu ''Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanak'' işlemi, Anayasaya aykırıdır.
Dolayısıyla işlemin dayanağı Genelge üzerine tesis edilen ''Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanak'' işlemlerinin de hukuki bir geçerliliği olmamalıdır..
''28.12.2007 Tarih, 2007/27 Sayılı (03.07.2008 Sayı:2008/20 Değişik) Yalnız Maddi Hasarla Sonuçlanan Trafik Kazalarında Taraflarca Doldurulacak Kaza Tespit Tutanaklarına İlişkin Genelge' nin'' hukuka aykırılığından dolayı Danıştayda iptali gerekir.''
Ayrıca Anayasaya aykırılık teşkil eden, ''Yalnız Maddi Hasarla Sonuçlanan Trafik Kazalarında Taraflarca Doldurulacak Kaza Tespit Tutanaklarına İlişkin Genelge' nin'' de dayanağı olan, Karayolları Trafik Kanununun 81.maddesinin Anayasa Mahkemesinde hukuka aykırılığından dolayı iptali gerekmektedir.
Çünkü Anayasamızda kazaya karışan taraflara birbirlerini kontrol etme yetkisi veren hiç bir Anayasa maddesi bulunmamaktadır.Taraflara kanunla ve genelgeyle birbirlerini affetme yetkisi vermek hukuka aykırı düzenlemelerdir.Affedilen kişinin alkol,esrar,eroin vs. uyuşturucu almış olmasıda söz konusudur.Karayolları Trafik Kanunun da (madde 48) cezayı gerektirir.Bu nedenlerle affedilen kazaya karışmış sürücülerin başka zamanlarda uyuşturucu almış olarak ölümlü kazalara bile neden olabilmeleri kaçınılmaz vahim sonuçtur.
Konu teknik_er tarafından (01-06-2009 Saat 00:38:12 ) de değiştirilmiştir.
Sebep: imla
Kaza tespit raporunda %100 kusurlu iseniz karşı tarafın sigortası size ödeme yapmayacaktır. Bu normaldir. Ancak siz kusursuz ya da daha az kusurlu olduğunuza inanıyorsanız dava açıp yeni bir bilirkişiye yeniden bir keşif ve kaza raporu hazırlattırabilirsiniz.
suçumyokcezamvar rumuzlu üyeden alıntı
tesekkurler yarın ılk ısım dılekce vermek olacak
Dava açtığında belki davanı kazanabilirsin benim temennimde senin kazanmandır.Ancak davayı kaybetmen halinde dava masraflarınıda ödeyeceğini bilmelisin.Bana göre hasarını ödeyecek sigorta ve TTK Komisyonunun verdiği kusur gerekçesini bilseydin daha mantıklı olurdu.Çünkü kusur gerekçeleri önceden belirlenmiş kaza senaryolarına (DURUM ???) dayandırılmaktadır.Bu kaza senaryolarında gösterilen kaza oluş şekillerinde de Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Yönetmeliği ilişkili olmaktadır.
Neticede burası bir forumdur.Burada verilen bilgilerin direkt bir bağlayıcılığı yoktur.Tavsiyede bulunan bir sigortacıda olabilir ! Bence iyi düşün, belgelerini ve delillerini topla gerekirse burada da tartışırız haklı olduğuna iyice karar verdiğinde davanı açarsın.
Selamlar.
Dava açtığında belki davanı kazanabilirsin benim temennimde senin kazanmandır.Ancak davayı kaybetmen halinde dava masraflarınıda ödeyeceğini bilmelisin.Bana göre hasarını ödeyecek sigorta ve TTK Komisyonunun verdiği kusur gerekçesini bilseydin daha mantıklı olurdu.Çünkü kusur gerekçeleri önceden belirlenmiş kaza senaryolarına (DURUM ???) dayandırılmaktadır.Bu kaza senaryolarında gösterilen kaza oluş şekillerinde de Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Yönetmeliği ilişkili olmaktadır.
Neticede burası bir forumdur.Burada verilen bilgilerin direkt bir bağlayıcılığı yoktur.Tavsiyede bulunan bir sigortacıda olabilir ! Bence iyi düşün, belgelerini ve delillerini topla gerekirse burada da tartışırız haklı olduğuna iyice karar verdiğinde davanı açarsın.
Selamlar.
Sayın tekniker ılgınıze gerçekten teşekkür ederim.Dava açmak içinde can atmıyorum.Elimdeki delilleri sizede sundum.Başka bir delilimde yok.Bilmediğim bir kaza senaryosu mu var onuda bilmiyorum.Tek bildiğim kesinlikle hatasızım.adam frene basıp durmaya başladı tam ben geçerken fren yerine gaza bastı.Acemi olduğunu kendiside akrabalarıda yaptığı da gösteriyor.Elimde ki belgelerde sadece olay yeri fotoları ve olay yeri var.tramer no'sunu size verdim hiçbir gerekçe belirtilmiyor.Söz le de istedim mail de attım bilgi almak için hiç bir cevap yok.Sence daha beklemelimiyim.
.......tramer no'sunu size verdim hiçbir gerekçe belirtilmiyor.Söz le de istedim mail de attım bilgi almak için hiç bir cevap yok.Sence daha beklemelimiyim.
Bilgi Edinmelerde söz ve mail yollarını pek sağlıklı bulmuyorum.En sağlıklı bilgi Edinmenin iki yolu vardır.
1-) Direk kuruma verilen dilekçedir (kayıt numarası alınır)
2-) 4982 Sayılı Bilgi Edinme Kanunu gereği, Bilgi Edinme Başvuru Formu ile yapılan yazışmalardır (İTP-İadeli Taahütlü Posta yoluyla yapılmalıdır.Gönderim posta belgesi kayıt numarası niteliğindedir.)
Bilgi Edinme yazılarına cevap vermemek,istenilen belgeleri göndermemek,istenilen bilgiyi doğru cevaplamamak 4982 Sayılı Bilgi Edinme Kanunu gereği suç teşkil etmektedir.Bu belgede mahkemede delil olarak sunulur.Ayrıca Bilgi Edinme Kanununa karşı gelmekten, muhatap kurum hakkında dileyen kişinin ayrı dava açması söz konusudur.
Tramer'in web sitesinde ''Tutanak Sorgulama'' kısmında ; KTT Komisyon üyelerince verilen ''Kusur Kararının'' Gerekçesine yer verilmediği açıkça gözükmektedir.Ben bunu kazaya karışanların bilgilendirilmemesi açısından hukuka aykırı bir işlem olarak görmekteyim.Anayasamıza göre göre kişilerin bilgilenme kendilerini savunma özgürlüğü vardır.
Tramer kaza,kaza tutanağı vs. işlemleri bünyesinde toplayan, bu bilgileri sigortacılık şirketlerinin ve sigortalıların vs. hizmetine sunan bir hizmet birimidir.Ancak Tramer sisteminde kazaya karışan kişilere neden eksik hizmet verilmektedir.Dava açacaksam neden kusurlu olduğumun gerekçesini bilmem gerekmez mi?
Sayın suçumyokcezamvar,
Sizin dava açmanız konusunda ki kararınıza etkide bulunmak gibi bir düşüncem olamaz.Ben sadece fikir yardımında bulunmaya çalıştım.Dava açıp, açmamak konusunda kendiniz karar vermelisiniz.
Saygılar.
Konu teknik_er tarafından (01-06-2009 Saat 11:23:02 ) de değiştirilmiştir.
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
ïîäáîğêà çàéìîâ îò ıêñïåğòîâ...
22-06-2025, 15:14:04 in Aile Hukuku