Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik Şubeleri Arayamayacak(mış)?
Selamlar,
yeni üye olarak herkezi selamlıyorum. Beni ilgilendiren bir mesele oldugu icin bu Forumu takib ediyorum.
Arkadaslara yasayı iyi okumalarını tavsiye ediyorum, özellikle gerekce bölümünü. Cünkü yasa yürürlüge girmesi ile birlikde hic bir sey degismiyor ve Genelge iptal olmuyor.
Genel Gerekce: Askerlik cagına girmelerine ragmen yoklama kacagı ve bakaya olarak aranan yükümlüler icin cıkarılan takip yazıları, askerlik subelerince nufüsa kayıtlı oldukları ve ikamet ettikleri yer mülki makamlarına gönderilmektedir. Ancak 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ile 5271 Ceza Muhakemeleri Kanunu 1 Haziran 2005 yürürlüge girmesi ile birlikde kacakların takibi ve yakalanması, TC Başsavcısı istemi üzerine sulh ceza hakimi tarafından cıkarılacak yakalama emiri ile mümkün olabilmektedir. 1111 sayılı kanunda yoklama kacagı ve bakaya isimlerin aranmaları icin mülki makama bildirelecegi belirtilis olmasına ragmen, yükümlülerin yakalanmaları ile müteakip islemler hususunda bir hükme yer verilmemisdir. Bu nedenle, yoklama kacagı ve bakaya durumdaki yükümlülerin takipleri ve gerektiginde yakalanarak askerlik subelerine teslimleri konusundaki usul ve esasların yeniden düzenlemesine ihtiyac duyulmusdur.
Buna göre sade Genelge degil, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ile 5271 Ceza Muhakemeleri Kanunu görede ancak Tc Başsavcı talebi ve hakim kararı ile yakalama emri cıkabilir.
Yani degisen hic bir sey olmuyor. Bu kanunlara riayet etmeyen Polis ve Jandarma amirlerin isimlerini not ederek haklarıda suc duyurusu yapacaginizi ve bakanlıga ve müdürlüklere sikayet edeceginizi görevlilere söylerseniz size hic bir sey yapamazlar ve yapmayada hakları yokdur. Ayriyeten bilgi edinme kanununa göre hakkınızda yaklama emir varmı ögrenebilirsiniz. Bunun icin EGM web sitesinde “Bilgi edinme Formunu” doldurarak ögrenebilirsiniz.
Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik Şubeleri Arayamayacak(mış)?
Kepsutlu rumuzlu üyeden alıntı
Selamlar,
yeni üye olarak herkezi selamlıyorum. Beni ilgilendiren bir mesele oldugu icin bu Forumu takib ediyorum.
Arkadaslara yasayı iyi okumalarını tavsiye ediyorum, özellikle gerekce bölümünü. Cünkü yasa yürürlüge girmesi ile birlikde hic bir sey degismiyor ve Genelge iptal olmuyor.
Genel Gerekce: Askerlik cagına girmelerine ragmen yoklama kacagı ve bakaya olarak aranan yükümlüler icin cıkarılan takip yazıları, askerlik subelerince nufüsa kayıtlı oldukları ve ikamet ettikleri yer mülki makamlarına gönderilmektedir. Ancak 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ile 5271 Ceza Muhakemeleri Kanunu 1 Haziran 2005 yürürlüge girmesi ile birlikde kacakların takibi ve yakalanması, TC Başsavcısı istemi üzerine sulh ceza hakimi tarafından cıkarılacak yakalama emiri ile mümkün olabilmektedir. 1111 sayılı kanunda yoklama kacagı ve bakaya isimlerin aranmaları icin mülki makama bildirelecegi belirtilis olmasına ragmen, yükümlülerin yakalanmaları ile müteakip islemler hususunda bir hükme yer verilmemisdir. Bu nedenle, yoklama kacagı ve bakaya durumdaki yükümlülerin takipleri ve gerektiginde yakalanarak askerlik subelerine teslimleri konusundaki usul ve esasların yeniden düzenlemesine ihtiyac duyulmusdur.
Buna göre sade Genelge degil, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ile 5271 Ceza Muhakemeleri Kanunu görede ancak Tc Başsavcı talebi ve hakim kararı ile yakalama emri cıkabilir.
Yani degisen hic bir sey olmuyor. Bu kanunlara riayet etmeyen Polis ve Jandarma amirlerin isimlerini not ederek haklarıda suc duyurusu yapacaginizi ve bakanlıga ve müdürlüklere sikayet edeceginizi görevlilere söylerseniz size hic bir sey yapamazlar ve yapmayada hakları yokdur. Ayriyeten bilgi edinme kanununa göre hakkınızda yaklama emir varmı ögrenebilirsiniz. Bunun icin EGM web sitesinde “Bilgi edinme Formunu” doldurarak ögrenebilirsiniz.
Gerekçeyi okumak bir şey ifade etmiyor ki. Sonuçta o gerekçeyle kanun yaptı adamlar ve kanun maddeleri uygulanacak, genelge tamamiyle devre dışı kaldı.
Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik Şubeleri Arayamayacak(mış)?
Türkiye tezatlar ülkesi. Kanun kanuna tezat. Kurum kuruma zıt. Her kurum kendi kafasına göre hükmediyor. Kanun ve kurallardan ne bol var Türkiyede? Uyguluyan ve denetleyen yok. Onun icin maalesef Türkiye hic bir zaman gercek bir hukuk devleti olamadı. Hep lafda kaldı. Laf ve kanunlar kalbalıgından başka bir şey degil. Türkiyede herzaman herşey olabilir.
Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik Şubeleri Arayamayacak(mış)?
Arkadaşlar şunu belirteyim hukukçu değilim. Düşüncelerimi paylaşmak istedim. öncelikle sanırım bu tasarı genel kurulda oylanacak değil mi?Yani kabul edilmedi sadece komisyondan çıktı .Yani önümüzde bir oylama sürecei var . Hepimizin bildiği gibi 6 haziran genelgessi "Avrupa insan Hakları Sözleşmesi" gereği ortaya çıkarıldı. Belki oylama süreceinde ve ya Cumhurbaşkanımızın imzalama sürecinde bu konu 6 haziran genelgesini hazırlayanlar tarafından açıklanabilir ve yeni tasarıdaki ilgili maddeler yürürlüğe alınmaz. AB müzakere sürecinde ülkemiz bu konuda geri adım atarmı bilemiyorum. AB yeni tasarıları bildiğim kadarıyla gözden geçiriyor. Am şuda var ülkemiz garip bir sisteme sahip komple yeni tasarı kabulde edilebilir. oylama sürecinde herşey belli olur. Yanlış ifadelerim varsa lütfen düzeltiniz.
Saygılar
Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik Şubeleri Arayamayacak(mış)?
Herkese merhabalar..
Aslında kepsutlu arkadaşın yazdıkları tasarıyı incelediğimde benimde aklıma takılan sorulardan biri. Ancak 30. Ve 47. Maddelerde yapılmak istenen değişiklik, değişiklik yapmanın gerekçesiyle bana göre çelişiyor.
Gerekçe şöyle, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ile 5271 Ceza Muhakemeleri Kanunu 1 Haziran 2005 yürürlüğe girmesi ile birlikte kaçakların takibi ve yakalanması, TC Başsavcısı istemi üzerine sulh ceza hakimi tarafından çıkarılacak yakalama emri ile mümkün olabilmektedir. (Zaten genelgede bu kanunların uygulanmasındaki aksaklıkları gidermeye yönelik yayımlanmıştı) 1111 sayılı kanunda yoklama kaçağı ve bakaya isimlerin aranmaları için mülki makama bildirileceği belirtilmiş olmasına rağmen, yükümlülerin yakalanmaları ile müteakip işlemler hususunda bir hükme yer verilmemiştir. Bu nedenle, yoklama kaçağı ve bakaya durumdaki yükümlülerin takipleri ve gerektiğinde yakalanarak askerlik şubelerine teslimleri konusundaki usul ve esasların yeniden düzenlemesine ihtiyaç duyulmuştur.
Kanun Teklifinde ki maddelerde şunlar,
MADDE 30 - Son yoklama sırasında, askerlik şubesine veya yurtdışı temsilciliklerine gelmemiş ve 26 ıncı madde gereğince gelmeyiş sebebini bildirmemiş kişiler yoklama kaçağı olarak kabul edilirler.
Yoklama kaçakları, askerlik ödevlerini yerine getirmek maksadıyla yakalanmaları için Milli Savunma Bakanlığınca İçişleri Bakanlığına, askerlik şubelerince de mahallin en büyük mülki amirine bildirilirler. Yakalanarak muhafaza altına alınan yükümlüler vakit geçirmeksizin ve en geç 24 saat içerisinde en yakın askerlik şubesine getirilirler. Askerlik şubesince teslim alınamayan yükümlüler, kolluk tarafından hazırlanan tutanağa istinaden derhal serbest bırakılırlar.
MADDE 47 - Askere sevk için çağrıldıkları halde, hastalık, tutukluluk veya hükümlülük gibi nedenlerle askerlik şubesine gelemeyecek olanlar, bu mazeretlerini kanıtlayan belgeleri askerlik şubesinde bulundururlar. Bu mazeretler dışındaki nedenlerle sevkin son gününe kadar askerlik şubesine gelmeyenler ile gelip de sevk evrakını alanlardan, kendilerine verilen yol süresi sonunda birliğine katılmayanlar bakaya olarak kabul edilirler.
Bakayalar, askerlik ödevlerini yerine getirmek maksadıyla yakalanmaları için Milli Savunma Bakanlığınca İçişleri Bakanlığına, askerlik şubelerince de mahallin en büyük mülki’ amirine bildirilirler. Yakalanarak muhafaza altına alınan yükümlüler vakit geçirmeksizin ve en geç 24 saat içerisinde en yakın askerlik şubesine getirilirler. Askerlik şubesince teslim alınamayan yükümlüler, kolluk tarafından hazırlanan tutanağa istinaden derhal serbest bırakılırlar.
Yeni maddelerde bu altını çizdiğim bölümler, gerekçede de belirtilen ve 5237 Sayılı TCK, 5271 Sayılı CMUK kanunlarının ilgili maddeleri, Anayasanın 19. Maddesi ve AİHS 5. Maddeleriyle bence çelişmektedir.
Yani komisyon gerekçesinde kanunlarımızın bu maddelerinden bahsetmiş ama uygulamaya yönelik olarak Askerlik Kanununda yaptığı yeni maddelerle kendi gerekçesinde belirttiği bu maddeleri görmezden gelmiştir. Tabi ben hukukçu değilim ve burada yazdıklarım benim yorumum. Bu durumu doğru bir şekilde yorumlayabilecek hukukçu bir dostumuz varsa hem kendi adıma hem de diğer arkadaşlar adına çok memnun olurum. Şimdiden teşekkürler.
Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik Şubeleri Arayamayacak(mış)?
Hukukcular ne yorumu yapsın ki?
Kanun öyle yapılmış ki lastik gibi esnek. Isteyen istedigi yere cekebilir ve kendi kafasına göre uygulayabilir. Maksat da zaten o gibi gözüküyor. Duruma ve adamına göre keyfi uygulama demek bu.
Ben Hukukcu degilim ama şu yorumu yapıyorum:
*Yoklama kaçakları, askerlik ödevlerini yerine getirmek maksadıyla yakalanmaları için Milli Savunma Bakanlığınca İçişleri Bakanlığına, askerlik şubelerince de mahallin en büyük mülki amirine bildirilirler
Eeeeeee….sonra?
Sonrası kesin dille belirlenmemişdir. Neden? Nasıl yakalanacak yükümlü?
O zaman 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ile 5271 Ceza Muhakemeleri Kanunu ve Genelge devreye giriyor. Cünkü mülki amirler, yani Vali ve Kaymakamlar yakalama emri cıkaramaz, buna yetkisi yokdur. Ic işleri bakanında buna yetkisi yokdur. Askerlik şubeleri kolluk kuvvetleri olmadıkları icin onlarında yokdur. Bu emri ancak savcı veya hakim verebilir. Askerlik şubeleri bunun icin ancak suc duyurusunda bulunarak yapabilirler. Genelge ancak bu yasada yazılarak veya başka bir yasa veya Genelge ile iptal olur.
Celişki varmış gibi gözüksede bence hic de celişki yokdur. Ancak burası Türkiye. Uygulama ile kanun arasında Daglar kadar fark rahatlıkla olabiliyor. Hukuk ve kanun olsa bile uygulama keyfi olabiliyor. Cünkü burası Türkiye ve bir hukuk devletinden Türkiye daha cok uzaklarda.
Konu Kepsutlu tarafından (11-01-2009 Saat 19:35:48 ) de değiştirilmiştir.
Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik Şubeleri Arayamayacak(mış)?
Kepsutlu rumuzlu üyeden alıntı
Hukukcular ne yorumu yapsın ki?
Kanun öyle yapılmış ki lastik gibi esnek. Isteyen istedigi yere cekebilir ve kendi kafasına göre uygulayabilir. Maksat da zaten o gibi gözüküyor. Duruma ve adamına göre keyfi uygulama demek bu.
Ben Hukukcu degilim ama şu yorumu yapıyorum:
*Yoklama kaçakları, askerlik ödevlerini yerine getirmek maksadıyla yakalanmaları için Milli Savunma Bakanlığınca İçişleri Bakanlığına, askerlik şubelerince de mahallin en büyük mülki amirine bildirilirler
Eeeeeee….sonra?
Sonrası kesin dille belirlenmemişdir. Neden? Nasıl yakalanacak yükümlü?
O zaman 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ile 5271 Ceza Muhakemeleri Kanunu ve Genelge devreye giriyor. Cünkü mülki amirler, yani Vali ve Kaymakamlar yakalama emri cıkaramaz, buna yetkisi yokdur. Ic işleri bakanında buna yetkisi yokdur. Askerlik şubeleri kolluk kuvvetleri olmadıkları icin onlarında yokdur. Bu emri ancak savcı veya hakim verebilir. Askerlik şubeleri bunun icin ancak suc duyurusunda bulunarak yapabilirler. Genelge ancak bu yasada yazılarak veya başka bir yasa veya Genelge ile iptal olur.
Celişki varmış gibi gözüksede bence hic de celişki yokdur. Ancak burası Türkiye. Uygulama ile kanun arasında Daglar kadar fark rahatlıkla olabiliyor. Hukuk ve kanun olsa bile uygulama keyfi olabiliyor. Cünkü burası Türkiye ve bir hukuk devletinden Türkiye daha cok uzaklarda.
Evet yakalamalarda genelge uygulanacak gibi ama genelge devre dışı kaldı dememin nedeni şu: Genelgeye göre önce savcı sizi çağırıyordu, ancak çağrıya gitmezseniz o zaman hakim kararıyla yakalanıyordunuz, savcı ifade alıyordu, kovuşturmaya yer yok derse siz askerlik yapmıyordunuz ama kaçak da olmuyordunuz zira aranmıyordunuz. Mahkemeye verse ve mahkemede ceza almazsanız yine mesele yoktu, ceza alırsanız da büyük ihtimalle paraya çevrilecekti ve yine askere gitmeyecektiniz. " yargılama ve infaz sonrasında bile" askerlik şubelerine götürülemiyordunuz. Şimdi sizi yakalayıp 24 saat içinde şubeye teslim edecekler. Bu bakımdan genelge tamamen olmasa da büyük oranda devre dışı kaldı. Tabi kanun tasarısı aynen genel kurulda kabul edilirse.
,
zorla askere alma 2016,
asker kacagi ih,
yurtiçi yolculuklarında askerlik problemi,
http:www.hukuki.netshowthread.php41399-Bakaya-ve-Yoklama-Kacaklarini-Askerlik-subeleri-Arayamayacak-mispage55,
15 gun icinde askerlik subesine gitmezsem ne olur,
askerlik muayenesi gelenler sigortali iste calisabilirmi,
yoklama kaçağı yakalanırsa ne olur,
yoklama kaçağı yakalanırsa,
yoklama kaçağı sigortalı işte çalışabilir mi,
bilet alirken tc yoklama kacagi,
asker kaçağı nasıl ihbar edilir,
devlet memuru bakaya kalırsa,
asker kaçağı ihbarı ödülü,
bakaya ehliyet alabilirmi,
asker kaçağı yakalanırsa ne olur,
bakaya kalirsam ne olur,
bakaya ehliyet,
bakaya kalanlar ehliyet alabilirmi,
asker kaçağını ihbar edene ödül,
birliğime teslim olmazsam ne olur,
bakaya yurtiçi uçak
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Dosya Durumu ESASTAN HAVALE...
16-05-2025, 21:11:47 in İdare Hukuku