+ Konuyu Yanıtla
2 / 2 Sayfa İlkİlk 12
11 den 19´e kadar toplam 19 ileti bulundu.

Konu: Ücret İadesi Sorunu

Ücret İadesi Sorunu Hızlandırılmış Mobil Sayfa Sürümü (AMP)
  1. #11
    Kayıt Tarihi
    Sep 2007
    İletiler
    13
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ücret İadesi Sorunu

    Alıntı B o S c H rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Lütfen net bir cevap arkadaşlar Nokia aradığı zaman ne cevap vereyim. 850 ytl paramı nokia geri vermek zorunda mı ?
    merhaba...
    nokıa sizi aradığınızda şu hükmü onlara aynen okuyunuz...
    "...ayıba karşı sorumlu tutulanlar(yani nokıa, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir... "
    DAha önce de belirtildiği gibi "...Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.
    Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını ( ki bunların arasında paranın iadesi de vardır...)kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur... "

    daha anlaşılabilir kılmaya çalıstım..Saygılar..



    Hukuki NET Güncel Haber

    Ücret İadesi Sorunu konulu yargıtay kararı ara
    Ücret İadesi Sorunu konulu hukuk haber

  2. # Nedir?
    Tavsiye Soru Cevap
    Kayıt Tarihi
    Bugün
    İletiler
    Ne kadar?
     
  3. #12
    Kayıt Tarihi
    Dec 2007
    İletiler
    28
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ücret İadesi Sorunu

    nokia şirketi şarj aleti için 30 iş günü dolsa bile ücret iadesi asla yapılamaz sadece ürün değişimi olur dedi. bende tüketici hakem heyetine başvurdum.

    çünkü;

    bahsettikleri husus telefonla birlikte verilen garanti kağıdında yazmıyor. Garanti kağıdında olmayan bir husustan tüketici nasıl sorumlu tutulabilir. Bu durumu da belirttim. Artık yasal kararı bekleyeceğim.

    örneğin;

    Yabancı ülkede mikrodalga fırınında kedisini kurutmaya çalışan tüketici kedisinin ölmesi üzerine mahkemeye başvurmuştur ve kullanım kağıdında kedi kurutulmaz ibaresi olmadığı için davayı kazanmış büyük bir tazminat almıştır.
    En azından kullanma kılavuzunda canlı dokuları yakar ibaresi olmalıydı

    Sizce haklılık oranım % kaç ?

  4. #13
    Kayıt Tarihi
    Dec 2007
    İletiler
    5
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ücret İadesi Sorunu

    Bence Haklılık Oranın %50'nin Uzerinde Diye Dusunuyorum Cunku Kedi Kurutma Olayında Oldugu Gibi Garanti Belgesinde Yazmadıgından Sen Haklı Duruma Geciyorsun.

  5. #14
    Kayıt Tarihi
    Dec 2007
    İletiler
    28
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Exclamation Ücret iadesi şu durumda istenebilir mi ?

    Arızalı bir telefonu servise verdikten sonra 30 iş günü içinde onarımının mümkün olmadığı belirlendiği durumda servis telefonun değişimi kararını verdiği zaman değişim kararını kabul etmeyip ücret iadesi isteyebilir miyiz ?

    Değişim bilindiği üzere telefonun ön kapağı ve pil kapağı hariç diğer yerlerini kapsıyor. Genellikle değişimi yapılan telefon sorunlu oluyor.

    "Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez."

    4. maddede yer alan diğer seçimlilik hakları içinde ücret iadesi mevcut.

    Bilen arkadaşlar kesin bir cevaba ihtiyacım var. Çünkü arkadaşın telefonu açılmıyordu servis değişim kararı verdi bende dedim ücret iadesi iste eğer şirket ücret iadesi yapması zorunlu ise bilmeke fayda var.

    Teşkkürler

  6. #15
    Kayıt Tarihi
    Dec 2007
    İletiler
    5
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ücret iadesi şu durumda istenebilir mi ?

    Alıntı B o S c H rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Arızalı bir telefonu servise verdikten sonra 30 iş günü içinde onarımının mümkün olmadığı belirlendiği durumda servis telefonun değişimi kararını verdiği zaman değişim kararını kabul etmeyip ücret iadesi isteyebilir miyiz ?

    Değişim bilindiği üzere telefonun ön kapağı ve pil kapağı hariç diğer yerlerini kapsıyor. Genellikle değişimi yapılan telefon sorunlu oluyor.

    "Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez."

    4. maddede yer alan diğer seçimlilik hakları içinde ücret iadesi mevcut.

    Bilen arkadaşlar kesin bir cevaba ihtiyacım var. Çünkü arkadaşın telefonu açılmıyordu servis değişim kararı verdi bende dedim ücret iadesi iste eğer şirket ücret iadesi yapması zorunlu ise bilmeke fayda var.

    Teşkkürler

    Madde 4'te Yazanlar Gecerlidir. Yani Arkadasınız Degisimi Redderek Ucret Iadesi Isteyebilir. Yanlıs Hatırlamıyorsam Madde 4'te Yazanlar Soyle :
    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

    Bu Da Sizi Haklı Duruma Gecirir Ve Ucret Iadesi Isteyebilirsiniz. Bunun Yanısıra Urun 1 Yıl Icerisinde Aynı Yerden 2 Farklı Yerlerden 4 Garanti Suresince Toplam 6 Kere Arızalanırsa Da Sizin Yazmıs Oldugunuz Maddedeki Gibi Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi Durumunu Ortaya Cıkarır Ve Bu Da Sizi 4. Maddeye Aktarır...

  7. #16
    Kayıt Tarihi
    Dec 2007
    İletiler
    28
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ücret İadesi Sorunu

    Tamam denesin bakalım sonuç ne olacak

  8. #17
    mkocagul Misafir

    Tanımlı Re: Ücret İadesi Sorunu

    Kusura bakmayın ama şarj aletini ayrı mı satın aldınız?
    Yada şarj cihazı olmadan telefonu kullanabiliyormusunuz?
    Cevabınız hayır ise elbette bu kapsamda değerlendireceksiniz.
    Pil olursa ayrı şarj cihazı olursa ayrı gibi bir durum yok ki.
    Aldığınız başka bir cihazın mesela TV nin uzaktan kumandası bozulsa olay farklı olurmu? Paket içeriğinde yer alan telefonun kullanımı için gerekli olan ekipman garanti kapsamındadır. Yasadan gelen seçimlik haklarınızı kullanmanıza engel bir durum yoktur.Şarj cihazı basit bir eksikliktir gibi bir savunma olmaz. Basit ise zamanında gerekeni yapmaları gerekirdi. Sizi bekletmek yerine yeni bir şarj cihazını hemen verselerdi bu sorun yaşanmayacaktı.
    Saygılarımla.

  9. #18
    Kayıt Tarihi
    Sep 2006
    Nerede
    Mersin, Turkey.
    İletiler
    177
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ücret İadesi Sorunu

    Evet...

  10. #19
    Kayıt Tarihi
    Dec 2007
    İletiler
    28
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ücret İadesi Sorunu

    Alıntı stajer avukat rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Evet...
    neye evet dediğinizi anlayamadım

+ Konuyu Yanıtla
2 / 2 Sayfa İlkİlk 12

Bu sayfada bulunan kavramlar:

Benzer Konular :

  1. Yabancı Dil Kursu Ücret İadesi
    İstanbul'un Maltepe ilçesindeki bir yabancı kursuna 2014 Kasım'ında kayıt olmuştum. 4 kur üzerinden kur başına 500 TL olmak üzere toplam 2000 TL...
    Yazan: sahin.216 Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 0
    Son İleti: 03-12-2015, 10:51:47
  2. Bilgisayarımın Ücret İadesi
    1.5 yıl önce TTNet bayisinden internet ve 24 ay taksitle bilgisayar aldım. Bilgisayarım 1 yıl içerisinde 4. kez garantiye gidecek. Ben ücret iadesi...
    Yazan: yildiz.60 Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 1
    Son İleti: 15-11-2014, 13:20:37
  3. Ücret İadesi
    Öncelikle merhaba diyorum ve soruma cevap verecek her arkadaşa gönülden teşekkür ediyorum. Ben 13 Temmuz 2014 tarihinde X firmasından Y ürününü...
    Yazan: Yasin Konyalı Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 3
    Son İleti: 12-07-2014, 13:27:57
  4. Ücret İadesi Süresinde Bir Sınır Yok Mu?
    Daha önce bi konu açmıştım, 45 gündür serviste kalan tablet bilgisayarım hakkında. Tüketici Hakları'na dilekçe verdim, sonra geçtiğimiz Cuma firmadan...
    Yazan: eraybozkurt Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 1
    Son İleti: 25-01-2012, 10:03:32
  5. Ücret İadesi
    İstikbal mağazasından 9.000 TL ye 4.000 TL peşinat geri kalan 10 taksit'e mobilya aldık. Eşyalar depoda tutulup evlendikten sonra yeni evimize...
    Yazan: sero06 Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 4
    Son İleti: 24-01-2012, 15:04:42

Yetkileriniz

  • Yeni konu açma yetkiniz yok
  • Konuya cevap verme yetkiniz yok
  • Dosya ekleme yetkisi yok
  • İleti düzenleme yetkisi yok
  •  


2022 tarihli Hukuk Blog |  Arabulucu |  Hukuk Kitapları |  Alman Hukuku |  Özel Güvenlik AŞ. |  İş İlanları |  Ankahukuk |  Psikolog |  Site Ekleme |  Sihirli Kadın |  Sağlık |  Satılık Düşecek Domainler |  Bayefendi |  Afternic Alanadı satış (Domain alımı) | 

™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨‍💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.