+ Konuyu Yanıtla
2 / 170 Sayfa İlkİlk 1234567891011122232425262728292102112122132142152 ... SonSon
11 den 20´e kadar toplam 1692 ileti bulundu.
  1. #11
    Kayıt Tarihi
    Jun 2008
    İletiler
    122
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: hava değişimi aldım ayrıca 10 gün istirahat aldım askerlikten sayılırmı

    Alıntı kemalbenzer rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    merhabalar ben hemoraidden ameliyat oldum 30 gün hava değişimi aldım. hava değişimi sürem bitmeden tekrar hastaneye gittim va 10 gün yatak istirahatı aldım bu yatak istirahati askerlik süreme eklenecekmi yoksa askerlik süremden mi sayılacak. ilginize şimdiden teşekkür ederim saygılar.
    arkadaşım bu konu ile alakası ne bu yazdıklarının ? haybeden yer işgal ediyorsun hem de yanlış konuda olduğundan cevap da alamayacaksın...



    Hukuki NET Güncel Haber

    Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik Şubeleri Arayamayacak (mış)? konulu yargıtay kararı ara
    Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik Şubeleri Arayamayacak (mış)? konulu hukuk haber

  2. # Nedir?
    Tavsiye Soru Cevap
    Kayıt Tarihi
    Bugün
    İletiler
    Ne kadar?
     
  3. #12
    Kayıt Tarihi
    Jul 2008
    İletiler
    2
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik şubeleri arayamayacak(mış)?

    Selam Arkadaslar bende Bu Konuyla Ilgiliyim Ve Bi Kacgundur Arastiriyorum HEnuz Bi bilgiye Ulasamadim Eger Bu Konuda Bilgisi Olan Arkadaslar Varsa Lutfen Bizimle PaylassinLar Cok Tesekkurler Haberin Kaynagi Olan Sitenin Linkini ATiyorum Gazetenin Kendisine Mail Atmama Ragmem Hic Bir Yanit Alamadim
    http://www.taraf.com.tr/haber.asp?id=12405

  4. #13
    Kayıt Tarihi
    Mar 2008
    İletiler
    31
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik şubeleri arayamayacak(mış)?

    Koca sitede bu haber ile ilgili bilgi deneyimi olupta bizle paylaşacak bir bilirkişi yokmu acaba..lütfen bilen bizleride aydınlatsın lütfen
    asker kaçağı olanların suanki durumları ne kdr aydınlatıcı acaba alıkoyma sıkıntısı bitmişmidir_????

  5. #14
    Kayıt Tarihi
    Jun 2008
    İletiler
    122
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik şubeleri arayamayacak(mış)?

    Alıntı italyan rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Koca sitede bu haber ile ilgili bilgi deneyimi olupta bizle paylaşacak bir bilirkişi yokmu acaba..lütfen bilen bizleride aydınlatsın lütfen
    asker kaçağı olanların suanki durumları ne kdr aydınlatıcı acaba alıkoyma sıkıntısı bitmişmidir_????
    başlığı ilk ben açtım, haber benim için de çok mühim.

    taraf bu haberink aynağı, mail attım oraya cevap gelmedi. adalet bakanlığı gibi savunma bakanlığının sitesinede baktım ama bir bilgi bulamadım.

    burda sorun şu, taraf uydurma haber mi yaptı? diğer gazteler neden bunu yazmadı? (gerçi atv anahaber bülteninde de bu konu geçti ama....)

    biraz daha beklemek lazım, olmadı bilgi edinme hakkı var, bakanlığın sitesinde bu şekilde başvuru yapılabilir.

    genede, bir bilgisi olan, fikri olan ve burda yazılanlardan hariç detaylara sahip olanlar yazarsa iyi olur.

    bu arada kimilerin dediği gibi basit bir bürokrasi eklendi olayı değil, eğer haber doğruysa askerlik mantığına farklı bir bakış açısı getirecek ve bir çok insanın sorununa çare olacak.

    bekleyelim...

  6. #15
    Kayıt Tarihi
    Jul 2008
    İletiler
    1
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Lightbulb Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik şubeleri arayamayacak(mış)?

    Uzun zamandir yapilmasi gerekliligi olan bir duzenleme kanimca.

    Ancak bu duzenlemenin getirecegi yuku, yani 1.200.000 civarindaki sorunlu yukumlunun getirdigi yuku Adalet sistemi kaldirabilir mi? Sanmiyorum.

    Bu durumda bu sayiyi temizlemek icin af gibi bir duzenlemeye gidilebilir. Ancak ondan sonra sorunlu duruma dusecek yukumluler icin bu genelgede bahsedilen yontem uygulanabilir.Son zamanlarda TSK tarafindan atilan modernlesme adimlarinin bir uzantisi olabilir.

    Adalet Bakanligi websitesinden genelgelere ulasilabiliyor ancak son guncelleme tarihi 7 Temmuz. Eger genelge metnini bulabilirsek, somut bir gelisme diyebiliriz.

    Ek olarak, onumuzdeki bir hafta-on gun icinde Icisleri Bakanligi, Emniyet icin bu konunun uygulanmasi ile ilgili bir genelge yayinlayabilir.

    Haberleri takip etmekte fayda var.

  7. #16
    Kayıt Tarihi
    Jul 2008
    İletiler
    7
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik şubeleri arayamayacak(mış)?

    İlgili yazının orjinal hali burada
    ---------------------------------------
    ----------------------------------------------------
    -------------------



    T.C.

    ADALET BAKANLIĞI

    Ceza İşleri Genel Müdürlüğü


    Sayı : B.03.0.CİG.0.00.00.05-647.03-105-2007/775/38574 03/07/2008

    Konu : Saklı, yoklama kaçağı, bakaya ve geç

    iltihak bakayası suçunu işleyen kişiler




    ........................ CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞINA


    Saklı, yoklama kaçağı, bakaya veya geç iltihak bakayası suçunu işleyen kişilerin takip ve yakalanmaları, askerlik şubelerine sevk ve teslimleri ile Cumhuriyet başsavcılıkları ve mahkemelerce söz konusu kişiler hakkında verilen kovuşturmaya yer olmadığı, beraat ya da mahkûmiyet kararlarının tebliği ve bu kararlara itiraz edilmesi hususlarında uygulamada yaşanan sorunların giderilmesi talebine yönelik olarak Millî Savunma Bakanlığından alınan 28/02/2008 tarihli ve MİY: 1130-334-08/ASALD.Yd.Sb.Ş.CST.Ks. sayılı yazının incelenmesi sonucunda aşağıdaki hususların teşkilâta duyurulmasında yarar görülmüştür.

    Bilindiği üzere;

    Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının;

    “Kişi hürriyeti ve güvenliği” kenar başlıklı 19’uncu maddesinin birinci, ikinci ve son fıkralarında; “Herkes, kişi hürriyeti ve güvenliğine sahiptir.

    Şekil ve şartları kanunda gösterilen:

    Mahkemelerce verilmiş hürriyeti kısıtlayıcı cezaların ve güvenlik tedbirlerinin yerine getirilmesi; bir mahkeme kararının veya kanunda öngörülen bir yükümlülüğün gereği olarak ilgilinin yakalanması veya tutuklanması; bir küçüğün gözetim altında ıslahı veya yetkili merci önüne çıkarılması için verilen bir kararın yerine getirilmesi; toplum için tehlike teşkil eden bir akıl hastası, uyuşturucu madde veya alkol tutkunu, bir serseri veya hastalık yayabilecek bir kişinin bir müessesede tedavi, eğitim veya ıslahı için kanunda belirtilen esaslara uygun olarak alınan tedbirin yerine getirilmesi; usulüne aykırı şekilde ülkeye girmek isteyen veya giren, ya da hakkında sınır dışı etme yahut geri verme kararı verilen bir kişinin yakalanması veya tutuklanması; halleri dışında kimse hürriyetinden yoksun bırakılamaz.

    Bu esaslar dışında bir işleme tabi tutulan kişilerin uğradıkları zarar, tazminat hukukunun genel prensiplerine göre, Devletçe ödenir.”

    “Vatan hizmeti” kenar başlıklı 72’nci maddesinde; “Vatan hizmeti, her Türkün hakkı ve ödevidir. Bu hizmetin Silahlı Kuvvetlerde veya kamu kesiminde ne şekilde yerine getirileceği veya getirilmiş sayılacağı kanunla düzenlenir.”

    1111 sayılı Askerlik Kanunu’nun 1’inci maddesinde; “Türkiye Cumhuriyeti tebaası olan her erkek, işbu kanun mucibince askerlik yapmağa mecburdur.”

    1632 sayılı Askeri Ceza Kanunu’nun “Yoklama kaçağı, bakaya, saklı, firar” kenar başlıklı 63’üncü maddesinin (A) ve (B) bentlerinde; “A) Kabul edilecek bir özrü olmadan barışta bakayalarla yoklama kaçağı veya saklılardan yaşıtlarının veya birlikte işleme bağlı arkadaşlarının ilk kafilesi yollanmış bulunanlar ve ihtiyat erattan çağrılıp da özürsüz yaşıtlarının yollanmalarından başlayarak yedi gün içinde gelenler bir aya kadar, yakalananlar üç aya kadar, yedi günden sonra üç ay içinde gelenler üç aydan bir yıla kadar, yakalananlar dört aydan bir buçuk yıla kadar, üç aydan sonra gelenler dört aydan iki yıla kadar hapis, üç aydan sonra yakalananlar altı aydan üç yıla kadar hapis;

    B) (A) Bendinde yazılı erbaştan ve erden gelip de veya yakalanıp ta kıtasına varmadan savuşanlar ayrıca bir aydan bir yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.”

    353 sayılı Askeri Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanunu’nun “Barış zamanında sivil kişilerin askerî ceza kanununa tâbi suçlarında yargılama mercii” kenar başlıklı 13’üncü maddesinde; “Askerî Ceza Kanununun 55, 56, 57, 58, 59, 61, 63, 64, 75, 79, 80, 81, 93, 94, 95, 114 ve 131 inci maddelerinde yazılı suçlar, askerî mahkemelerin yargı yetkisine tâbi olmayan sivil kişiler tarafından barış zamanında işlenirse; bu kişilerin yargılanması, adlî yargı mahkemeleri tarafından, Askerî Ceza Kanunu hükümleri uygulanmak suretiyle yapılır.”

    5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu’nun;

    “Yakalama ve yakalanan kişi hakkında yapılacak işlemler” kenar başlıklı 90’ıncı maddesinde; “(1) Aşağıda belirtilen hâllerde, herkes tarafından geçici olarak yakalama yapılabilir:

    a) Kişiye suçu işlerken rastlanması.

    b) Suçüstü bir fiilden dolayı izlenen kişinin kaçması olasılığının bulunması veya hemen kimliğini belirleme olanağının bulunmaması.

    (2) Kolluk görevlileri, tutuklama kararı veya yakalama emri düzenlenmesini gerektiren ve gecikmesinde sakınca bulunan hâllerde; Cumhuriyet savcısına veya âmirlerine derhâl başvurma olanağı bulunmadığı takdirde, yakalama yetkisine sahiptirler.

    (3) Soruşturma ve kovuşturması şikâyete bağlı olmakla birlikte, çocuklara, beden veya akıl hastalığı, malûllük veya güçsüzlükleri nedeniyle kendilerini idareden aciz bulunanlara karşı işlenen suçüstü hallerinde kişinin yakalanması şikâyete bağlı değildir.

    (4) Kolluk, yakalandığı sırada kaçmasını, kendisine veya başkalarına zarar vermesini önleyecek tedbirleri aldıktan sonra, yakalanan kişiye kanunî haklarını derhal bildirir.

    (5) Birinci fıkraya göre yakalanıp kolluğa teslim edilen veya ikinci fıkra uyarınca görevlilerce yakalanan kişi ve olay hakkında Cumhuriyet savcısına hemen bilgi verilerek, emri doğrultusunda işlem yapılır.

    (6) Yakalama emrine konu işlemin yerine getirilmesi nedeniyle yakalama emrinin çıkarılma amacının ortadan kalkması durumunda mahkeme, hâkim veya Cumhuriyet savcısı tarafından yakalama emrinin derhâl iadesi istenir.”

    “Gözaltı” kenar başlıklı 91’inci maddesinde; “(1) Yukarıdaki maddeye göre yakalanan kişi, Cumhuriyet Savcılığınca bırakılmazsa, soruşturmanın tamamlanması için gözaltına alınmasına karar verilebilir. Gözaltı süresi, yakalama yerine en yakın hâkim veya mahkemeye gönderilmesi için zorunlu süre hariç, yakalama anından itibaren yirmi dört saati geçemez. Yakalama yerine en yakın hâkim veya mahkemeye gönderilme için zorunlu süre on iki saatten fazla olamaz.

    (2) Gözaltına alma, bu tedbirin soruşturma yönünden zorunlu olmasına ve kişinin bir suçu işlediğini düşündürebilecek emarelerin varlığına bağlıdır.

    (3) Toplu olarak işlenen suçlarda, delillerin toplanmasındaki güçlük veya şüpheli sayısının çokluğu nedeniyle; Cumhuriyet savcısı gözaltı süresinin, her defasında bir günü geçmemek üzere, üç gün süreyle uzatılmasına yazılı olarak emir verebilir. Gözaltı süresinin uzatılması emri gözaltına alınana derhâl tebliğ edilir.

    (4) Yakalama işlemine, gözaltına alma ve gözaltı süresinin uzatılmasına ilişkin Cumhuriyet savcısının yazılı emrine karşı, yakalanan kişi, müdafii veya kanunî temsilcisi, eşi ya da birinci veya ikinci derecede kan hısımı, hemen serbest bırakılmayı sağlamak için sulh ceza hâkimine başvurabilir. Sulh ceza hâkimi incelemeyi evrak üzerinde yaparak derhâl ve nihayet yirmi dört saat dolmadan başvuruyu sonuçlandırır. Yakalamanın veya gözaltına alma veya gözaltı süresini uzatmanın yerinde olduğu kanısına varılırsa başvuru reddedilir ya da yakalananın derhâl soruşturma evrakı ile Cumhuriyet Savcılığında hazır bulundurulmasına karar verilir.

    (5) Gözaltı süresinin dolması veya sulh ceza hâkiminin kararı üzerine serbest bırakılan kişi hakkında yakalamaya neden olan fiille ilgili yeni ve yeterli delil elde edilmedikçe ve Cumhuriyet savcısının kararı olmadıkça bir daha aynı nedenle yakalama işlemi uygulanamaz.

    (6) Gözaltına alınan kişi bırakılmazsa, en geç bu süreler sonunda sulh ceza hâkimi önüne çıkarılıp sorguya çekilir. Sorguda müdafii de hazır bulunur.”

    “Yakalanan kişinin mahkemeye götürülmesi” kenar başlıklı 94’üncü maddesinde; “(1) Hâkim veya mahkeme tarafından verilen yakalama emri üzerine soruşturma veya kovuşturma evresinde yakalanan kişi, en geç yirmi dört saat içinde yetkili hâkim veya mahkeme önüne çıkarılamıyorsa, aynı süre içinde en yakın sulh ceza hâkimi önüne çıkarılır; serbest bırakılmadığı takdirde, yetkili hâkim veya mahkemeye en kısa zamanda gönderilmek üzere tutuklanır.”


    “Yakalama emri ve nedenleri” kenar başlıklı 98’inci maddesinde; “(1) Soruşturma evresinde çağrı üzerine gelmeyen veya çağrı yapılamayan şüpheli hakkında, Cumhuriyet savcısının istemi üzerine sulh ceza hâkimi tarafından yakalama emri düzenlenebilir. Ayrıca, tutuklama isteminin reddi kararına itiraz halinde, itiraz mercii tarafından da yakalama emri düzenlenebilir.

    (2) Yakalanmış iken kolluk görevlisinin elinden kaçan şüpheli veya sanık ya da tutukevi veya ceza infaz kurumundan kaçan tutuklu veya hükümlü hakkında Cumhuriyet savcıları ve kolluk kuvvetleri de yakalama emri düzenleyebilirler.

    (3) Kovuşturma evresinde kaçak sanık hakkında yakalama emri re'sen veya Cumhuriyet savcısının istemi üzerine hâkim veya mahkeme tarafından düzenlenir.

    (4) Yakalama emrinde, kişinin açık eşkâli, bilindiğinde kimliği ve yüklenen suç ile yakalandığında nereye gönderileceği gösterilir.”

    1 Haziran 2005 tarihli ve 25832 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Yakalama, Gözaltına Alma ve İfade Alma Yönetmeliğinin “Tanımlar” kenar başlıklı 4’üncü maddesinin birinci fıkrasının beşinci ve son bentlerinde ise; “Gözaltına alma; Kanunun verdiği yetkiye göre, yakalanan kişinin hakkındaki işlemlerin tamamlanması amacıyla, yetkili hâkim önüne çıkarılmasına veya serbest bırakılmasına kadar kanunî süre içinde sağlığına zarar vermeyecek şekilde özgürlüğünün geçici olarak kısıtlanıp alıkonulmasını,

    Yakalama; kamu güvenliğine, kamu düzenine veya kişinin vücut veya hayatına yönelik var olan bir tehlikenin giderilmesi için denetim altına alınması gereken veya suç işlediği yönünde hakkında kuvvetli iz, eser, emare ve delil bulunan kişinin gözaltına veya muhafaza altına alma işlemlerinden önce özgürlüğünün geçici olarak ve fiilen kısıtlanarak denetim altına alınmasını, ifade eder.”

    Hükümlerine yer verilmiştir.

    Öte yandan; Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin 5’inci maddesinin birinci fıkrasının (b) ve (c) bentlerinde; “1. Her ferdin hürriyete ve güvenliğe hakkı vardır. Aşağıda mezkûr haller ve kanunî usuller dışında hiç kimse hürriyetinden mahrum edilemez:

    b) Bir mahkeme tarafından kanuna uygun olarak verilen bir karara riayetsizlikten dolayı yahut kanunun koyduğu bir mükellefiyetin yerine getirilmesini sağlamak üzere yakalanması veya tevkifi,

    c) Bir suç işlediği şüphesi altında olan yahut suç işlemesine veya suçu işledikten sonra kaçmasına mâni olmak zarureti inancını doğuran makul sebeplerin mevcudiyeti dolayısıyla, yetkili adlî makam önüne çıkarılmak üzere yakalanması ve hapsi”nin mümkün olabileceği açıkça belirtilmiştir.

    Ayrıca; T.C. Anayasası ve Ceza Muhakemesi Kanunu'nda tanımı bulunmayan “yakalama”, Jandarma Teşkilâtı Görev ve Yetkileri Yönetmeliğinin 30’uncu maddesinde; “yakalanacak kimsenin hareket serbestisinin jandarma tarafından kaldırılması” şeklinde tarif edilmiş olup, buna göre yakalama; kanunun verdiği yetkiye dayanarak kamu güvenliği ve kamu düzeninin korunması veya kişinin vücudu ve hayatına yönelik var olan bir tehlikenin giderilmesi için ya da kanunda gösterilen hâller ile sınırlı olmak kaydıyla muhafaza altına alınması gereken ya da suç işlediği yönünde hakkındaki kuvvetli iz, eser, emare ve delil bulunan kişinin, ceza yargılamasının sağlıklı bir şekilde yapılabilmesini sağlamak amacıyla hâkim tarafından verilmiş bir tutuklama kararı olmaksızın özgürlüğünün geçici olarak kısıtlanması ve fiilen denetim altına alınmasını ifade etmektedir.

    Diğer taraftan; Yakalama, Gözaltına Alma ve İfade Alma Yönetmeliği’nin 5’inci maddesinin (d) bendi uyarınca kolluk görevlileri, haklarında yetkili mercilerce verilmiş yakalama emri, yakalama kararı veya tutuklama kararı bulunanları veya kanunla istenilen bir mükellefiyeti yerine getirmedikleri için yakalanması gerekenleri, yakalama yetkisine sahiptir. Şüphesiz yakalama ile birlikte gözaltı süreci de başlamış olmaktadır. Zira kişi, bu durumda özgürlüğünden mahrum kalmış ve fiilen kısıtlanarak denetim altına alınmış olmaktadır.

    Kural olarak “yakalama emirleri”, çağrı üzerine gelmeyen veya çağrı yapılamayan şüpheli ya da sanık, yakalanmış iken kolluk görevlisinin elinden kaçan şüpheli veya sanık ya da tutukevi veya ceza infaz kurumundan kaçan tutuklu veya hükümlü ayrıca, kovuşturma evresinde kaçak sanık hakkında da düzenlenebilir ve emrin içeriğinde aranan kişinin kim olduğu, eşkali ve kendisine yüklenen suç ile ele geçirildiğinde nereye gönderileceği belirtilir. Mahkeme veya hâkimliklerce verilen yakalama emirlerinin, kolluk birimlerince ülke genelinde yerine getirilmeye çalışılacağı açıktır.

    Bu itibarla;

    Yukarıda belirtilen mevzuat hükümleri ile yapılan açıklamalar birlikte değerlendirildiğinde;

    1- Saklı, yoklama kaçağı, bakaya veya geç iltihak bakayası olan kişilerin, soruşturma veya kovuşturma mercilerince verilmiş bir karar olmaksızın askerlik şubesi başkanlıklarının idarî nitelikli talepleri doğrultusunda ülke çapında aranamayacakları gibi yakalanıp gözaltına alınmalarının da mümkün olmadığı,

    2- Suç duyurusunda bulunulmasını müteakip haklarında adlî soruşturma başlatılan saklı, yoklama kaçağı, bakaya veya geç iltihak bakayası olan kişilerin, çağrı üzerine gelmemesi veya kendilerine hiç çağrı yapılamaması hâlinde, soruşturma evresinde Cumhuriyet savcısının istemi üzerine sulh ceza hâkimi tarafından haklarında yakalama emri düzenlenebileceği,

    3- Yürütülen adlî soruşturma veya yapılan yargılama sonunda, ilgili Cumhuriyet başsavcılığınca “kovuşturmaya yer olmadığı” ya da mahkemece “beraat” kararı verilmesi ve bu kararın kesinleşmesiyle kişilerin işlediği iddia olunan suçlar sübut bulmamış olacağından, söz konusu şüpheli veya sanıkların hiçbir şekilde yakalanamayacağı ve gözaltına alınamayacağı,

    4- Yapılan yargılama sonunda sanıkların, 1632 sayılı Askeri Ceza Kanunu’nun 63’üncü maddesi gereğince hapis veya hapis cezasından dönüştürülen adlî para cezasıyla cezalandırılmalarına karar verilmesi ve bu kararların kesinleşmesinden sonraki durumun cezaların infazıyla ilgili bir husus olduğu, infaz sonrasında dahi kişilerin askerlik şubelerine götürülebileceğine dair ilgili mevzuatta açık bir hüküm bulunmadığı,

    5- Askerlik şubesi başkanlıkları, Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 164 ve 165'inci maddeleri anlamında bir "adlî kolluk" olmadıklarından, şüphelilerin yukarıda anılan suçlar bakımından ifadelerinin Cumhuriyet başsavcılıkları ya da görevli ve yetkili kolluk birimlerince alınabileceği hususu ile Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 160'ıncı maddesinin birinci fıkrası hükmü birlikte değerlendirilerek, şüphelilerin usulüne uygun ifadesi alınmamış olsa bile askerlik şubesi başkanlıkları tarafından gönderilen suç duyurusu evrakının bu eksiklik nedeniyle iade edilmeyerek soruşturma işlemlerine derhal başlanması gerektiği,

    6- Yargıtay 5. Ceza Dairesinin 01/04/2008 tarihli ve 2008/3142 esas, 2008/3056 sayılı kararı ile yoklama kaçağı ve celp bakayası suçlarında yükümlünün nüfusa kayıtlı olduğu yerin bağlı olduğu askerlik şubesinin bulunduğu yer mahkemesinin; sevk bakayası, diğer bir deyişle geç iltihak suretiyle bakaya suçunda ise yükümlülerin sevk edildikleri kıtanın bulunduğu yer mahkemesinin yetkili olduğunun hükme bağlanması karşısında, Cumhuriyet başsavcılıklarınca yürütülen soruşturmalarda yetki hususunun anılan Daire kararı doğrultusunda değerlendirilebileceği,

    7- Cumhuriyet başsavcılıklarınca, bakaya suçundan şüpheli yedek subay aday adaylarına ait suç duyurusu evrakının her celp dönemi için ayrı ayrı düzenlenmesi yerine iki veya üç celp dönemi birleştirilerek, tüm yükümlüler bakımından ise suç duyurusu evrakının ilgililerin terhisini müteakiben gönderilmesi yönünde askerlik şubesi başkanlıklarından yapılan taleplerin, Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 160 ve devamı maddelerinde yer alan suçların derhal soruşturulması ilkesine aykırılık teşkil edebileceği,

    8- Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 237 ve 260'ıncı maddeleri gereğince, yukarıda anılan suçlar bakımından Cumhuriyet başsavcılıkları ve mahkemelerce verilen kararlara karşı askerlik şubesi başkanlıkları tarafından itiraz edilemeyeceği düşünülmekle birlikte, adlî merciler tarafından verilen kararların bir suretinin bilgi mahiyetinde olmak üzere askerlik şubesi başkanlıklarına gönderilmesinin uygun olacağı,

    9- Bakaya kalmış şahısların sağlık raporlarıyla birlikte doğrudan Cumhuriyet başsavcılıklarına müracaatları hâlinde, askerlik şubelerinden ilgiliye ait bilgi, belge veya dosyası getirtilmek suretiyle hukukî durumunun değerlendirilmesi ve evrakın buna göre sonuçlandırılması,

    10- Bakaya kalmış şahısların almış oldukları sağlık raporlarını askerlik şubesi başkanlıklarına ibraz etmeleri ve bu kurum tarafından suç duyurusunda bulunulması üzerine, söz konusu raporun ilgili sağlık kuruluşunca verilip verilmediğinin araştırılması gereken durumlarda bu hususun Cumhuriyet başsavcılıklarınca yerine getirilmesi, evrakın hiç bir şekilde askerlik şubesi başkanlıklarına iade edilmemesi,

    Konularında bilgi edinilmesini, keyfiyetin merkezdeki Cumhuriyet savcıları ile yargı çevrenizdeki Cumhuriyet başsavcılıklarına ve bilgileri bakımından mahkemelere de duyurulmasını rica ederim.




    Fahri KASIRGA

    Hâkim

    Bakan a.

    Müsteşar

  8. #17
    Kayıt Tarihi
    Jun 2008
    İletiler
    122
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik şubeleri arayamayacak(mış)?

    bunun özeti yok mu?

    okumaya çalıştım ama bir şey anlamadım.

    avukat arkadaşlar, şunu bize anlatır mısınız?

  9. #18
    Kayıt Tarihi
    Jun 2008
    İletiler
    18
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik şubeleri arayamayacak(mış)?

    vindobana askerlık 29 yas sınırı baslıgından 26. konuya arda1978 ın yazdıı konuyu bı oku ısıne yarar galıba hem bu haber butun kanallarda cıkdı ben 2-3 kanalda gordum tarafın kı yalan haber deıl

  10. #19
    Kayıt Tarihi
    Apr 2005
    Nerede
    İZMİR
    İletiler
    19.842
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik şubeleri arayamayacak(mış)?

    Alıntı vindobona rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    bunun özeti yok mu?

    okumaya çalıştım ama bir şey anlamadım.

    avukat arkadaşlar, şunu bize anlatır mısınız?
    Özeti şu:
    Askerlik şubesi isteğiyle bakaya-kaçak olduğunuz için yakalanmazsınız.
    Ancak hakkınızda bakaya-kaçak olmanız nedeniyle tutuklanmanız yönünde bir mahkeme kararı varsa tutuklanırsınız.

  11. #20
    Kayıt Tarihi
    Jun 2008
    İletiler
    122
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Bakaya ve Yoklama Kaçaklarını Askerlik şubeleri arayamayacak(mış)?

    Alıntı umutozan rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    vindobana askerlık 29 yas sınırı baslıgından 26. konuya arda1978 ın yazdıı konuyu bı oku ısıne yarar galıba hem bu haber butun kanallarda cıkdı ben 2-3 kanalda gordum tarafın kı yalan haber deıl
    evet haber doğruymuş, ama yukarda arkadaşın aldığı kanun (artık tam adı neyse) pek anlaşılır değil.

    dediğin yazıyı okudum, arda1978'inkini, rahatlatıcı. kendisine mesaj da attım ama belki siteye uğramıyordur.

    bahsettiği kanun hakkında fikrin var mı? öyle bir hakkımız varsa çok rahatlarım.

+ Konuyu Yanıtla
2 / 170 Sayfa İlkİlk 1234567891011122232425262728292102112122132142152 ... SonSon

Benzer Konular :

  1. Bedelli Askerlik durumunda bakaya ve yoklama kaçağı cezaları kalkar mı?
    10 senedir bakayayım (gerçi doğrumu yazdım kaçak bakaya nedir onuda bilmiyorum) ne muayane ne yoklama hiçbirşey yaptırmadım şuana kadar yakalanma...
    Yazan: pasakapisi Forum: Askerlik Hukuku
    Yanıt: 8
    Son İleti: 04-12-2014, 16:35:15
  2. Askerlik Tecili ve Yoklama, aranma ve bakaya hakkında
    merhaba arkadaşlar. ben kasım 89 doğumluyum ve 2 ay önce yoklama kağıtlarım geldi. ben açık lise de okuduğumdan araştırdım ve erteleme yapılamıyor,...
    Yazan: theisyankar Forum: Askerlik Hukuku
    Yanıt: 4
    Son İleti: 02-09-2010, 14:07:11
  3. GBT Askerlik Şubeleri Yeni Genelge?
    Arkadaşlar şimdi size bir şey soracağım kafamı kurcaladı? 2007 ocak ayından beri yoklama kaçağıyım... Geçen hafta Askerlik şubesine gittim şu...
    Yazan: Elbruz46 Forum: Askerlik Hukuku
    Yanıt: 7
    Son İleti: 31-12-2008, 14:34:33
  4. Bakaya ve yoklama kaçağı
    Her konuda sıtenızden bır cok bılgı edındım cok tesekkur edıyorum.. 01 11 1977 dogumluyum. unıversıte 3. sınıf ogrencısıyım.askerlık subemden 2007...
    Yazan: sidalper Forum: Askeri Ceza Hukuku
    Yanıt: 1
    Son İleti: 30-11-2006, 09:54:59

İlgili Hukuk terimleri

Yetkileriniz

  • Yeni konu açma yetkiniz yok
  • Konuya cevap verme yetkiniz yok
  • Dosya ekleme yetkisi yok
  • İleti düzenleme yetkisi yok
  •  


Hukuk Blog |  2020 tarihli Yasal Siteler Dizini |  Arabulucu |  Hukuk Kitapları |  Fiyat1 |  Alman Hukuku |  Özel Güvenlik AŞ. |  İş İlanları |  Ankahukuk |  Psikolog |  Taşınmaz ilanları |  Internet Rehberi |  Türkiye Portalı |  Site Ekleme |  Türkçe-İngilizce Sözlük |  Sihirli Kadın |  Sağlık |  Satılık Düşecek Domainler |  Terapi  |  Berk Gürman |  Phukuk |  Bayefendi |  Arabuluculuk Eğitim Merkezi |  AfternicAlanadı satış (Domain alımı) | 

™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2020 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨‍💻 Feyz Pazarbaşı [İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2020 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.