-
20-08-2024, 15:40:55 #1Yeni Üye
- Kayıt Tarihi
- Aug 2008
- İletiler
- 11
- Dilekçeler Sözleşmeler
- 0
- Dosya Yükleme
- 0
Hizmet İadesi
Merhaba ;
Bir müşterimize aylık süreçte sunucu ( server ) kiralama hizmeti sağladık ve sorunsuz olarak teslim ettik. Yani sunucu kullanımına başladı.
Sunucu kiralama hizmetinde iade olmadığını tüm yönetim kullanıcı sorumluluğunda olduğu site üzerindeki sözleşmeler ve tüm alanlarda belirtilmektedir.
Müşteri kayıt olurken bu sözleşmeleri kabul etmektedir.
Arada 10 gün geçtikten sonra bazı yazılımsal sorunlar yaşadığını belirtti , normalde sözleşmede belirtildiği gibi yazılımsal destek verilmeyeceğini belirttik ve elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalıştık sorun kendi yazılımı kaynaklıydı.
Bunu kendisine belirttik yarı iade yapabileceğimizi bildirdik ancak ödediği tutarın tamamiyle iadesini istedi ve yasal yollara başvuracağını belirtti.
Hatta hizmet almadığı kendi yazılımıyla alakalıda bize dava açacağını belirtti.
Sağladığımız hizmetler dijital hizmetlerdir. İnsan gücü kullanılarak kurulum yapılır , elektrik harcar , donanım eskir , lisans maliyetleri vardır.
Bunların hiç biri geri getirilmeyen maliyetlerdir.
Şöyle düşünebiliriz , ev kiralama veya araba kiralama gibi. Arabayı kiralayıp gezip tozup iade istenebilir mi ?
Tüketicinin koşulsuz iade hakkı burada devreye girer mi ?
Hukuki NET Güncel Haber
-
20-08-2024 15:40:55 # Nedir?Tavsiye Soru Cevap
- Kayıt Tarihi
- Bugün
- İletiler
- Ne kadar?
-
20-08-2024, 16:50:58 #2
Cevap: Hizmet İadesi
Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Musteriniz size herhangi bir sebep bildirmeden de cayabilir.
Ayrica sozlesmeniz yasadan ustun olamaz. Ki ayrica soyle bir madde de var.MADDE 10 – (1) Satıcı veya sağlayıcı (Ek ibare:RG-23/8/2022-31932)(1) ile aracı hizmet sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.
Birde allah askina ayni isi yapiyor sayiliriz, 10 gunde ne elektrik harcayadak da eskiyecek? Partner lisansiniza sahip oldugunuzu dusunursek (ki oyle olmali zaten) lisans bildirimleri ay sonu yapilir. Kurulum dediginiz de terraform ile maksimum kac dakika insan gucu harcar?
Ayrica tum rakiplerininz bu iadeyi sunuyor hatta bir kismi musteri memnuniyeti acisindan 30 gune bile cikarmis durumda.
https://www.niobehosting.com/iade-kosullari/
https://www.ihs.com.tr/kurumsal/gene...-sartlari.html
https://www.niobehosting.com/iade-kosullari/
Cayma hakkı
MADDE 9 – (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
(3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün
esas alınır.
(4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.
(5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
Eksik bilgilendirme
MADDE 10 – (1) Satıcı veya sağlayıcı (Ek ibare:RG-23/8/2022-31932)(1) ile aracı hizmet sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.
(2) Cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirmenin bir yıllık süre içinde yapılması halinde, on dört günlük cayma hakkı süresi, bu bilgilendirmenin gereği gibi yapıldığı günden itibaren işlemeye başlar.
Cayma hakkının kullanımı
MADDE 11 – (1) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile (Değişik ibare:RG-23/8/2022-31932)(1) satıcı, sağlayıcı veya aracı hizmet sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.
(2) Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, EK’te yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin bu formu doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden seçenek de sunabilir. İnternet sitesi üzerinden tüketicilere cayma hakkı sunulması durumunda satıcı veya sağlayıcı, tüketicilerin iletmiş olduğu cayma taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.
(3) Sesli iletişim yoluyla yapılan satışlarda, satıcı veya sağlayıcı, EK’te yer alan formu en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar tüketiciye göndermek zorundadır. Tüketici bu tür satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceği gibi, ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.
(4) Bu maddede geçen cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
(5) (Ek:RG-23/8/2022-31932)(1) Platform üzerinden kurulan mesafeli sözleşmelerde aracı hizmet sağlayıcı tüketicinin EK’te yer alan formu doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için platform üzerinde gerekli sistemi kurmak ve tüketicilerin iletmiş olduğu cayma beyanlarının kendisine ve satıcı veya sağlayıcıya ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.
Satıcı veya sağlayıcının yükümlülükleri
MADDE 12 – (Değişik:RG-23/8/2022-31932)(2)
(1) Satıcı, cayma hakkına konu malın, iade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcıya teslim edildiği tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür. Ancak tüketicinin malı, iade için öngörülenin haricinde bir taşıyıcı ile iade etmesi durumunda söz konusu yükümlülük malın satıcıya ulaştığı tarihten itibaren başlar. Platform üzerinden kurulan ve bedelin tahsiline aracılık edilen mesafeli sözleşmelerde aracı hizmet sağlayıcı, teslim sonrası bedelin satıcıya aktarıldığı durum hariç olmak üzere bu fıkrada belirtilen ödemelerin tüketiciye iade edilmesinden satıcı ile birlikte müteselsilen sorumludur.
(2) Malın tesliminden önce cayma hakkının kullanılması durumunda satıcı ile platform üzerinden kurulan ve bedelin tahsiline aracılık edilen mesafeli sözleşmelerde aracı hizmet sağlayıcı, cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
(3) Hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde cayma hakkının kullanılması durumunda sağlayıcı ile platform üzerinden kurulan ve bedelin tahsiline aracılık edilen mesafeli sözleşmelerde aracı hizmet sağlayıcı, cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
(4) Satıcı veya sağlayıcı, birinci, ikinci ve üçüncü fıkralarda belirtilen tüm geri ödemeleri, 13 üncü maddenin üçüncü fıkrası hükmü saklı kalmak üzere tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır. Platform üzerinden kurulan mesafeli sözleşmelerde satıcı veya sağlayıcı adına bedel tahsil etmesi halinde, mal veya hizmetin tüketiciye teslim veya ifası sonrası bedelin satıcıya veya sağlayıcıya aktarıldığı durumlar hariç olmak üzere, aracı hizmet sağlayıcı bu yükümlülüğün yerine getirilmesinden satıcı veya sağlayıcı ile birlikte müteselsilen sorumludur. Ödemenin kredi kartı ile yapılmış olması durumunda, 23/2/2006 tarihli ve 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu kapsamındaki kart çıkaran kuruluşlar; satıcı, sağlayıcı veya aracı hizmet sağlayıcı tarafından aktarılan tutarı, kendilerine ulaşmasını takiben kart hamilinin kullanılabilir limitine tek seferde ilave etmekle yükümlüdür.
(5) Cayma hakkının kullanımında, satıcının iade için öngördüğü taşıyıcıya ilişkin bilgi ile bu taşıyıcıyla malın iadesi halinde teslim masrafını geçmemek üzere belirlenen iade masraf tutarına ve hangi tarafça karşılanacağına, öngörülenin dışında bir taşıyıcı ile malın iadesi halinde iade masrafını tüketicinin karşılayacağına ilişkin bilgilere 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında ön bilgilendirmede yer verilmemesi durumunda, söz konusu masraf satıcı veya sağlayıcı tarafından karşılanır. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür. Platform üzerinden kurulan mesafeli sözleşmelerde ise bu bilgilere 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında ön bilgilendirmede yer verilmemesi ya da belirtilen taşıyıcının tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması aracı hizmet sağlayıcıdan kaynaklanıyorsa söz konusu masraf ve yükümlülükler aracı hizmet sağlayıcı tarafından karşılanmak zorundadır.
(6) Platform üzerinden kurulan mesafeli sözleşmelerde, satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin kendisine ulaşan bildirimi aracı hizmet sağlayıcıya derhal ulaştırmakla yükümlüdür.Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.
“The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill
-
20-08-2024, 17:28:41 #3Yeni Üye
- Kayıt Tarihi
- Aug 2008
- İletiler
- 11
- Dilekçeler Sözleşmeler
- 0
- Dosya Yükleme
- 0
Cevap: Hizmet İadesi
Yanlış okuyorsun sanırsam yada sektörden bir habersin. Sözleşmelerde paylaşımlı hosting için iade var olduğu yazıyor. Bu da gayet normal zaten.
Bahsettiğiniz rakiplerin tümünde Sunucu kiralama hizmetlerinde iade olmadığını net belirtiyor. Bunu bizde belirtiyoruz. Daha dikkatli okuyarak gözlemleyebilirsiniz.
10 günde elektrik harcayarak firma zarar uğrar mı ? Bu 1 lirada olabilir 10000 TL'de olabilir. Burada rakamın önemi yoktur.
Firma gerekirse fiziksel sunucu için personel çalıştırır , verimerkezine gider yakıt harcar , zaman harcar ve sunucuyu kurar.
Taşıma müşteri isterse personel vaktini harcar , taşımasını yapar.
Vereceği hizmet için bir çok masraf yapar.
Lisansların ay sonu bildirildiğini de salladığını düşünüyorum. Bir çok yazılımın lisansını sağlıyoruz , partner olmakta zorunda değilim. Lisans siparişini geçip iade alamadığımız çok firma var.
Ayrıca bu iade süreci gayet kötüye de kullanılabilir. 15 - 30 gün süreçte alırım kullanırım testlerimi yaparım keyfi olarak firma firma gezerim.
Hatta gerekirse internet hattını 7/24 kullanır TB TB Trafik yaparım yada sunucudan saldırı bile çıkarım.
Fiziki Mal değil , zamanın veya harcanan emeğin geri getirisi yok.
-
21-08-2024, 15:22:56 #4
Cevap: Hizmet İadesi
Fiziki Mal satisi olmayan sozlesmlerde de cayma hakki kullanilabiliyor. Yanlis okudugumu zannetmiyorum ama bekli eksik ifade etmis olabilirsiniz. Hizmetinizi, satis kanalinizi ve servisi ne seklide nasil actiginizi neyi nasil lisansladiginizi ve hizmet sonlandirma yonemlerinizi detayli sekilde anlatirsaniz daha detayli sekilde cevap verebilrim.
Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.
“The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill
-
26-08-2024, 11:20:27 #5Yeni Üye
- Kayıt Tarihi
- Aug 2008
- İletiler
- 11
- Dilekçeler Sözleşmeler
- 0
- Dosya Yükleme
- 0
Cevap: Hizmet İadesi
-
26-08-2024, 15:29:34 #6
Cevap: Hizmet İadesi
Ben size attiginiz olay ile ilgili olarak yorumlarimi yazdim. Sizin anlattiginiz somut olayda kullanici iade hakkini kullanabilir. Kullanicinin ikade hakkini kullanamayacagi her kosul yasa ve yonetmelikler ile belirlenmistir. Bankadan aldiginiz kredide bile cayma hakkini kullanabildiginiz durumlarda sizin hizmetinizden de kullanicin cayabilecegini dusunuyorum. Benim yorumum bukadardir. Onu da bu konuyu daha sonra okuyacak insanlar icin yaziyorum. Siz kendi durumunuz hakkinda istediginizi dusunebilirsiniz.
Cayma hakkının istisnaları
MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.
“The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill
Bu sayfada bulunan kavramlar:
Benzer Konular :
-
[İcra takipleri] İlamlı Taşınır / Taşınmaz İadesi İcra Emrinde Masrafların İadesi
Merhabalar. Elimde tüketici hakem heyet kararı mevcut. Kararda ürünün değişimi yapılması söylediğinden örnek 2 üzerinden işlem yapılmakta ve 120...Yazan: EsFeraDelta Forum: İcra ve İflas HukukuYanıt: 1Son İleti: 16-10-2020, 19:30:42 -
[Tüketici hakem heyetleri] Taahhütlü Cihaz İadesi / Bedel İadesi
16 Mart 2015 tarihinde 24 ay taahhüt ile cihaz tarifesi üzerinden bir telefon aldım.Fakat daha 1 sene dolmadan bir çok kez parça değişikliği...Yazan: asgaard75 Forum: Tüketici HaklarıYanıt: 0Son İleti: 07-03-2016, 22:34:20 -
Sarar Para İadesi ve Ürün İadesi Hakkında
Merhabalar eylül 23 te iki tane ayakkabı aldım . İkisinin modeli aynı renkler farklı . Sağ ayakkabı sola göre bol olması ökçe tam oturmuyordu. Neyse...Yazan: hayrettin253 Forum: Tüketici HaklarıYanıt: 2Son İleti: 30-11-2014, 14:16:30 -
Ücretin İadesi-Ürünün İadesi ve İcranın Tavrı
Her ne kadar mevzu tüketici mevzuatı ile ilgili olsa da icra takibi aşamasında vuku bulduğu için buraya açmak lüzumu hissettim. Tüketici Mahkemesinin...Yazan: aristotheles Forum: İcra ve İflas HukukuYanıt: 3Son İleti: 23-02-2011, 14:58:34 -
Ürün İadesi Hakkında: Para İadesi
Merhaba arkadaşlar. Ben bir süre önce bir "harddisk" satın aldım. Arızalı çıktı ve bir ay içinde geri götürdüm, değiştirildi. Yeni aldığım ürün de...Yazan: dr3am Forum: Tüketici HaklarıYanıt: 1Son İleti: 25-04-2010, 20:58:52
Evi aldığım kişinin Muvazaalı...
10-09-2024, 14:04:02 in Gayrimenkul Hukuku