Merhabalar.Ürün iadesi hakkında kafama takılan bir konuda bilgi almak isterim.Ailem 16 gün önce bir mağazadan mutfak robotu almış.Denemek için 1 kez kullanılmış sonra kaldırıp koymuşlar.Dün tekrar kullanmak istediklerinde satın alınmış olan ürün çalışmamış.Yasa değişmiş sanırım biraz araştırdım fakat kafam karıştı ben 15 günü geçtiği için yada 1 kezde olsa kullanıldığı için geri iadesi olmaz diye düşünmüştüm fakat bazı yerlerde geri iadenin söz konusu olduğu yazıyor.Ürünün fiyatı az bir parada değil ki internetten okadar araştırmama rağmen o fiyatlara bir ürün daha göremedim orası ayrı bir konu fakat iade sebebimiz bu değil ürünün durup dururken bozulmasıdır.Firmanın internet sitesinden bir iletişim formu doldurarak 1 kez kullandığımı ve daha sonra ürünün çalışmadığını herhangi bir deforme ve zarar verme gibi bir durumun söz konusu olmadığını belirterek iade talep ettim geri dönüşlerinin iade alamayız servise gönderelim diyebileceklerini düşündüğüm için sormak istiyorum yasal haklarım nelerdir 15 günlük ürünü servis vb. yerlere yollamak bana çok mantıklı gelmediğinden böyle bir konu açma gereği hissettim değerli büyüklerimin beni bilgilendireceğini ümit ediyorum teşekkürler keyifli forumlar.
Sirket urunu iade almak zorunda degil. Tuketici kanununda sizin haklariniz savunuldugu gibi, size bu urunu satan firmalarinda savunuldugu bazi kanunlar var.
Siz urunu servise teslim edin.
Ayni problemi ikinci kez yasarsaniz, kanun nezdinde de tuketici olarak urunu iade etmeniz soz konusu olacaktir.
Sirket urunu iade almak zorunda degil. Tuketici kanununda sizin haklariniz savunuldugu gibi, size bu urunu satan firmalarinda savunuldugu bazi kanunlar var.
Siz urunu servise teslim edin.
Ayni problemi ikinci kez yasarsaniz, kanun nezdinde de tuketici olarak urunu iade etmeniz soz konusu olacaktir.
Kolay gelsin
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.Ürünün iadesi söz konusu olmazsa değişimi üzerinde ısrarcı olmayı düşünüyorum oda olmazsa son çare mecburen servis olacaktır.Tekrar teşekkürler iyi forumlar.
Bu yollari sirasiyla deneyiniz. 3 ten sonraki adimlarda, urunun arizalanmasi veya sifir bir urunun verdigi randumani vermedigi takdirde, mevcut yasalar sizin lehinize olup hukuki yollarinizin onu acilacaktir.
Bu yollari sirasiyla deneyiniz. 3 ten sonraki adimlarda, urunun arizalanmasi veya sifir bir urunun verdigi randumani vermedigi takdirde, mevcut yasalar sizin lehinize olup hukuki yollarinizin onu acilacaktir.
Kolay gelsin
Tekrar teşekkür ederim saygıdeğer hocam bilgi için.Ben 15 günlük ürünün 10 dakika bile kullanılmamışken bozulmasına, çalışmamasına karşı iade söyleminde bulundum yani bunu belki değişimle vb bir durumla alınıp bana verilip verilmediği de belirsiz ama teknolojik bir ürün şansımız yoktur bozulacağı tutmuştur bozulmuştur fakat servise gidip yeni ürünün açılıp saçılması daha sonradan randuman vermemesi muhtemel olacaktır ki pek mantıklı gelmiyor yinede firma ne gibi bir cevap verecek merak ediyorum açıkcası söylediğiniz 1 yani iade firma insiyatifi olabilir ama değişimin söz konusu olması gerektiği kanaatindeyim tekrar değerli yorumunuz için teşekkür ederim hayırlı geceler.
01.03.2016 tarihinde Samsung Gear S2 akıllı saat aldım. Saatin ekranında bulunan arıza nedeni ile 16.06.2016 tarihinde ücret iadesi istemiyle servise saati verdim. Aynı zamanda Tüketici heyetine de durumu belirten bir dilekçe ve ilgili evraklar ile başvurdum.
Samsung saatin ayıplı olduğunu kabul etti, genel merkezleri ücret iadesi yerine değişim kararı aldı. Bunun hukuka aykırı olduğunu kendilerine bildirdim ama bir işe yaramadı. Firma DaP kapsamında ücret iadesi kabul edilmedi, değişim kararı verildi, şeklinde yazı verdi.Değişim kararı çıktığını bildiren bu belgeyi de hakem heyetine sundum bu arada.
Dün servisten aradılar, epey bir süre oldu, saati almanız gerekiyor,yoksa depoya gönderiyoruz dediler. Tüketici heyetine gittiğimi söyledim, problem değil, alın saat size dursun, zaten elinizde "firma ücret iadesini reddetti, değişim yaptı" şeklinde bir karar var sorun olmaz dediler.
Gittim saati aldım. Bu gün tüketici heyeti, başvurumu geri çekmem gerektiğini, saati alarak değişimi kabul ettiğimi söyledi. Bu konuda yapabileceğim bir şey var mı?Saati aldığım zaman firmanın kararını kabul mü etmiş oluyorum?
Mağazalardan yapılan alışverişler ve mesafe satımlarında durum farklılık gösteriyor.
Mesafe satımlarında alıcı herhangi bir neden göstermeksizin 7 gün içinde sözleşmeden cayma hakkını kullanabilirken yerinde satımlarda ise koşulsuz iade düzenlenmemiş.Firma,iade almama hakkını saklı tutabilir.
merhaba,
bende bi tespih mağazasından tespih satın aldım,bana mağazada verilen fiyat çok yüksekmiş başka mağazalardan fiyat araştırması yaptım 400 e satın aldığım tespihin ederi için başka mağazalarda 170 ile 250 arasında değişir fiyatlar dendi.karşımdaki satıcının samimiyetine göre satın aldım ben bunu ama enayi yerine konmuş oldum iade etmem mümkün müdür?yani bana geri iade almıyorum dendiğinde tüketici hakları ile geri iade almam mümkün olur mu yardımınız ricadır.
Ben internetten n11.com üzerinden alışveriş gerçekleştirdim. Bilgisayar parçası olan ssd aldım.
Aldığım parça onaylanıp gönderildi gönderim sürecinde daha önce araştırdığım parça elime ulaşmadan evvel satıcıya mesaj attım elimdeki bilgisayara uygun olup olmadığını sordum yanıt olumsuz idi.
Ürün gelince Ankara'da teknik servise götürdüm servise satın aldığım parçanın uygun olması durumunda montaj yapmasını uygun olmaması durumund iade edeceğmi ilettim. Bilgisayarı açıp uygun olduğunu söyledi ve montajı gerçekleştirdi. Montajdan sonra parça bilgisayarda görünmedi neden olduğunu sorduğumda sistem kurulumu sırasında görüneceğini belirtti.
Ben ürünü kurulum sırasında görmeyince bilgisayarı yetkili servisi tek İstanbul olması nedeniyle kargo ile gönderdim. Kargo yapmadan önce servisle de görüştüm göndermemi kontrol edeceklerini belirttiler. Bu kontrol süreci bana göre biraz uzun sürdü servise durumu izah ettim iade edeceğimi belirtim birkaç defa görüştüm servisle ama en az 4 gün olduğunu söylediler ve iade süreci yaklaştığı için en son tepki göstermemle 10 dk da işlemi halledip yollayacaklarını belirttiler.
n11 den aldığım ürünün iade süreci yasal sınır 14 gün. Servis cihazımı cuma günü kargoya vermesi durumunda cumartesi günü bana ulaşacağını öğrendim. Fakat servisten ürün cuma günü değil pazartesi günü kargolandı ve iade süreci kargoyu teslim aldığım tarihten başladığı için geçmiş oldu. Tabii kargoyu ben teslim almadım başkası teslim aldı bende ödeme sürecini 15 haziranda onayladım (n11 ödemeyi karşı tarafa aktardı).
Ben ürünü n11 üzerinden iade kargosunu ödeyerek gönderdim. Satıcı ürünün yasal süresi dolması nedeniyle ve paketin açılmış olmasını sebep göstererek ücret iadesi yapamayacağını telefonla belirtti.
Özet olarak ben bu süreçleri belgeleyerek tüketici hakem heyetine başvuru yapayım mı yoksa gereksiz zaman harcayıp hem kendimi hemde hakem heyetini meşgul etmeyeyim mi? Yasal olarak kazanım sağlayabilir miyim?
Not:Ürün uyumsuz olduğuna dair yetkili servis belgesine sahibim.
,
tuketici haklari urun iadesi,
tüketici iade hakları,
aldığım ürünü kaç gün içinde iade edebilirim,
tüketici hakları iade prosedürü,
tüketici iade hakkı,
Tüketici hakları iade hakkı ,
koşulsuz iade hakkı,
tuketici haklari urun iade,
tüketici hakları kanunu iade,
alınan ürünün iade süresi,
tüketici hakları geri iade,
aldığımız ürünü kaç gün içinde iade edebiliriz,
mağazadan alınan ürünün iadesi,
tüketici kanunu iade şartları,
tüketici haklarına göre ürün iadesi,
geri iade şartları
Merhabalar eylül 23 te iki tane ayakkabı aldım . İkisinin modeli aynı renkler farklı . Sağ ayakkabı sola göre bol olması ökçe tam oturmuyordu. Neyse...
Tüvtürke aracı muayene ettirdikten sonra kredi kartımdan komisyon ücreti alındı. Tüketici hakem heyetine başvurdum ve hakem heyeti beni haklı buldu....
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
tüvtürke karşı tüketici hakem...
07-05-2025, 23:40:53 in Tüketici Hakları