+ Konuyu Yanıtla
2 / 3 Sayfa İlkİlk 123 SonSon
11 den 20´e kadar toplam 30 ileti bulundu.

Konu: Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali

Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali Hızlandırılmış Mobil Sayfa Sürümü (AMP)
  1. #11
    Kayıt Tarihi
    May 2008
    İletiler
    4.436
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali

    Yazı yazanın adı soyadı imzası yani onun bu bilgiyi verdiğine dair su götürmez kanıt elinizde yoksa bence de çok bir şey elde etmek zor.Kriminalde çözülmesi için yazının bir muhatabı olmalı.Bankaya gidip bu yazıyı kim yazdı mahkemeye vericem kendisini derseniz muhtemelen kimse bu yazıyı üstlenmeyecek/hatırlamayacak daha ısrarlı ve şiddetli bir arayışa girerseniz güvenlik sizi dışarı alacaktır.Bence ilk iş banka yönetimiyle görüşmeli evvela bu hatayı yapanın peşine banka yönetimini düşürmelisiniz.Bu muhtemelen daha mantıklı bir yol olacaktır.



    Hukuki NET Güncel Haber

    Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali konulu yargıtay kararı ara
    Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali konulu hukuk haber

  2. # Nedir?
    Tavsiye Soru Cevap
    Kayıt Tarihi
    Bugün
    İletiler
    Ne kadar?
     
  3. #12
    Kayıt Tarihi
    Jan 2015
    Nerede
    istanbul
    İletiler
    128
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali

    Alıntı Engin Ünalmış rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Yazı yazanın adı soyadı imzası yani onun bu bilgiyi verdiğine dair su götürmez kanıt elinizde yoksa bence de çok bir şey elde etmek zor.Kriminalde çözülmesi için yazının bir muhatabı olmalı.Bankaya gidip bu yazıyı kim yazdı mahkemeye vericem kendisini derseniz muhtemelen kimse bu yazıyı üstlenmeyecek/hatırlamayacak daha ısrarlı ve şiddetli bir arayışa girerseniz güvenlik sizi dışarı alacaktır.Bence ilk iş banka yönetimiyle görüşmeli evvela bu hatayı yapanın peşine banka yönetimini düşürmelisiniz.Bu muhtemelen daha mantıklı bir yol olacaktır.
    Anladım Engin Bey.Ben şubeye gitmedim ama bir bayan bir erkek oturuyormuş gişede.Sizinle burada paylaştıklarımı aileme söylemedim henüz(mahkemeye taşıyacağımı)..Yazanı tespit etmeden zaten bir hareket yapmam.Dediğiniz gibi kimse üstlenmeyecek.İsmi öğrenip nokta atışı yapmak lazım.Müdüriyetle bu durumu görüşsem ve o kişi hatasını kabul etti iş akdini fesh etti.O zaman dava için ortada bir muhattap kalmayacak.Doğru mu düşünüyorum?

  4. #13
    Kayıt Tarihi
    Jan 2015
    Nerede
    istanbul
    İletiler
    128
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali

    Alıntı Abdullah Yaman rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Öncelikle geçmiş olsun..
    Bu konudaki tecrübemi paylaşmak isterim.

    Özel bir banka çalışanı, sadece baka personelinin görebileceği kredi kartı bilgilerimi ekran çıktısını almak ve faxlamak sureti ile eski eşime göndermişti.

    Süreç;

    Bankaya ve BDDK ya dilekçe ile başvurdum. Banka yanıt vermedi, BDDK Dava açabilirsiniz dedi.
    Savcılığa suç duyurusunda bulundum. Banka çalışanı ağır cezada yargılandı. 10 ay hapis cezası aldı, bu ceza 16600 TL para cezasına çevrildi, daha sonrada Hükmün Açıklanması Geri Bırakıldı.
    Bu kez banka çalışanına (ağır cezada suçu sabit olduğundan ve hüküm giydiğinden dolayı) maddi - manevi tazminat davası açtım.. (halen devam ediyor)
    Bankaya özen yükümlülüğünü yerine getirmediği ve doğru dürüst personel çalıştırmadığı için maddi - manevi tazminat davası açtım. (halen devam ediyor)

    Önemli olan elinizdeki belgenin inkar edilemeyecek kesinlikte delil niteliğinde olmasıdır. Eğer öyleyse savcılığa suç duyurusunda bulunabilirsiniz, gerekiyorsa size kendi davamın esas karar ve yargıtay esas ve karar numaralarını da veririm. Emsal teşkil eder.
    Abdullah bey;

    esas karar ve yargıtay esas ve karar numaralarını da veririm. Emsal teşkil eder demiştiniz.Göndermeniz mümkün müdür?Teşekkürler

  5. #14
    Kayıt Tarihi
    Sep 2007
    Nerede
    ankara
    İletiler
    3.294
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali

    Alıntı nuryal rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Anladım Engin Bey.Ben şubeye gitmedim ama bir bayan bir erkek oturuyormuş gişede.Sizinle burada paylaştıklarımı aileme söylemedim henüz(mahkemeye taşıyacağımı)..Yazanı tespit etmeden zaten bir hareket yapmam.Dediğiniz gibi kimse üstlenmeyecek.İsmi öğrenip nokta atışı yapmak lazım.Müdüriyetle bu durumu görüşsem ve o kişi hatasını kabul etti iş akdini fesh etti.O zaman dava için ortada bir muhattap kalmayacak.Doğru mu düşünüyorum?
    Genelde Bankalar bu tür durumlarda kendi iç denetleme soruşturma mekanizmalarını çalıştırıyorlar ancak müşteriye bilgi vermiyorlar. Kaldı ki mağduru tatmin etmeyen ceza ceza değildir.
    İş akdi fesh olsa dahi banka çalıştırdığı personelinin hatasından müteselsilen sorumludur. Ayrıca kişiye her zaman dava açma hakkınız var.
    Yaşanan olay kamu davası açılmasına neden olacak niteliktedir. Dolayısı ile siz sadece savcılığa suç duyurusunda bulunacaksınız, savcı kamu adına şikayetinizi inceleyip gerek görürse kamu davası açacaktır. Siz de bu davada müşteki olacaksınız.
    İlgili personel / banka bu davada ceza alacak olursa (hükmün açıklanmasının geriye bırakılması önem arz etmez) bu kez siz hem kişiye hem de bankaya tazminat davası açabileceksiniz.

    İşte benim davamın numarası
    Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi 2013/434E, 2013/587K

    Karşı taraf Temyize bile gitmedi.


    ANKARA NÖBETÇİ ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ’NE

    DAVACI :Abdullah YAMAN
    VEKİLİ :

    DAVALI :

    D. KONUSU : Maddi ve manevi tazminat talebidir.
    AÇIKLAMALAR :

    1-) Davacı müvekkil, olay tarihinde, davalı .................. Bankası A.Ş Ankara ....................Şubesi Müdürü olan ...............ın, davacıya ait müşteri sırrı niteliğindeki hesap bilgilerini başkaları ile paylaşması nedeni ile 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu ve ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri uyarınca cezalandırılması için 2013/xxxxxxx Soruşturma numaralı dosyası ile Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunmuştur.

    2-) Savcılıkça yapılan soruşturma ve yapılan ceza yargılamasında davalı .......... bankası çalışanı .................. tarafından belgenin gönderildiği ikrar edilmiştir.
    Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nca hazırlanan iddianame kabul edilmiş; davalı aleyhine yapılan yargılamada, Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2013/434E, 2013/587k K sayılı ilamı ile davalının müşteri sırrının açıklama suçunu işlediğinden bahisle, davalı hakkında eylemine uyan 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu’nun 159/1 maddesi uyarınca takdiri indirim nedenleri de göz önünde tutularak, 10 ay hapis ve 16.660-TL adli para cezası ile cezalandırılmasına karar verilmiş; verilen hüküm Türk Ceza Kanunu 235. Maddesi uyarınca geri bırakılmıştır. Verilen karar 06.12.2013 tarihinde kesinleşmiştir.

    3-) Verilen ve kesinleşen iş bu karar ile davalının müşteri sırrı niteliğindeki kişisel bilgileri başkaları ile paylaştığı ve davacının kişilik haklarına saldırı niteliğindeki iş bu eylemi yaptığı hukuken de sübut bulmuştur.

    4-) Davalı ........................ bankası 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde de belirtilen (Özen Sorumluluğu); yükümlü olduğu objektif özeni (dikkat ve itinayı) göstermemiş bulunması nedeni ile davacı müvekkilin uğradığı zarardan sorumludur.

    5-) 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde; bahse konu özen Sorumluluğu “ Adam çalıştıran, çalışanın, kendisine verilen işin yapılması sırasında başkalarına verdiği zararı gidermekle yükümlüdür.
    Adam çalıştıran, çalışanını seçerken, işiyle ilgili talimat verirken, gözetim ve denetimde bulunurken, zararın doğmasını engellemek için gerekli özeni gösterdiğini ispat ederse, sorumlu olmaz.
    Bir işletmede adam çalıştıran, işletmenin çalışma düzeninin zararın doğmasını önlemeye elverişli olduğunu ispat etmedikçe, o işletmenin faaliyetleri dolayısıyla sebep olunan zararı gidermekle yükümlüdür.
    Adam çalıştıran, ödediği tazminat için, zarar veren çalışana, ancak onun bizzat sorumlu olduğu ölçüde rücu hakkına sahiptir.” denilerek belirtilmiştir.

    6-) Keza Yargıtay 12. Hukuk Dairesinin 14.1.2010 tarih, 2008/3438 Esas, 2010/317 sayılı emsal kararında
    “….davacı Banka Müdürünün şahsında bankaya güvenmiştir……. Bankalar, mudileri ile çalışanları arasındaki ilişkilerde BK`nun 100. maddesi kapsamında sorumludurlar…. Davalı bankanın çalıştırdığı kişilerin seçiminde gerekli özeni göstermesi, şube içi denetim yolları ile personelini ve işlemlerini denetlemesi pek çok müşteri ile ilgili usulsüzlüklere sessiz kalmaması, …… hesap hareketlerini takip etmesi, banka içinde bir banka gibi nitelendirilebilecek bu tür bir oluşumun önüne geçilmesinde aktif davranması gerekir. Sonuçta bankaya güvenen davacı ile çalışan arasındaki ilişkiyi, salt vekalet kapsamında gören bankanın denetim görevini gündeme getirmeyen bir yaklaşımla, usulsüzlüğün sonuçlarına davacının katlanması gerektiğinin kabulü doğru görülemez. Bankaların mudi ile olan sözleşme ilişkilerini çalıştırdığı kişiler aracılığı ile yapması, diğer anlatımla mudi ile çalışanı arasında ….haksız eylem ilişkisi bulunmaması nedeniyle bankalar, …sorumlu olup, …..” denilerek de Bankayı sorumlu tutmuştur.

    Yine Yargıtay Hukuk Genel Kurulunun 16.06.1994 tarih, 1994/1-178 Esas, 1994/398 karar sayılı emsal kararında da “Davalı banka, adam çalıştıran sıfatı ile de sorumludur. Adam çalıştıranın sorumluluğu bir kusur sorumluluğu olmayıp, olağan sebep sorumluluğudur. Burada yasa; adam çalıştırana genel nitelikte objektif bir özen yükümlülüğü, bir gözetim ödevi yüklemiştir. Adam çalıştıranın sorumluluğu kendisinin veya emrinde çalışan yardımcı kişinin kusurlu olup olmamasına bakılmaksızın, kusurdan bağımsız olarak doğmaktadır.
    Sorumluluğun doğması için objektif özen yükümlülüğünün ihlaliyle meydana gelen zarar arasında uygun illiyet bağının bulunması yeterlidir. Adam çalıştıran görülecek işe uygun fikri, mesleki bilgi ve yeteneklere sahip bir kişi seçmekle yükümlüdür.” Denilerek bankayı sorumlu tutmuştur.

    7-) Emsal Yargıtay kararlarının ve Borçlar Kanunun ilgili maddeleri ışığında Davalı ..............Bankası A.Ş nin 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde belirtilen (Özen Sorumluluğu); yükümlü olduğu objektif özeni (dikkat ve itinayı) göstermemiş bulunması nedeni sorumlu olup, dava açma hakkı doğmuştur

    YASAL DAYANAK : HUMK, BK, Bankacılık Kanunu ve diğer bütün yasal düzenlemeler.


    KANITLAR : 1-) Tarafların sosyo-ekonomik durumları
    2-) Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2013/ 434E sayılı dosyası
    3-) Bilirkişi incelemesi
    4-) Yemin ve diğer bütün kanıtlar.

    SONUÇ VE İSTEK : Arz edilen nedenlerle fazlaya ilişkin talep ve dava haklarımız saklı kalmak üzere: xxxxxxTL manevi, 1 TL maddi tazminat ki toplam xxxxxxxTL nın davalıdan ....... tarihinden itibaren yasal faiziyle tahsiline, yargılama giderleri ve ücreti vekâletin davalı üzerinde bırakılmasına karar verilmesini vekaleten arz ve talep ederim.

  6. #15
    Kayıt Tarihi
    Jan 2015
    Nerede
    istanbul
    İletiler
    128
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali

    Alıntı Abdullah Yaman rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Genelde Bankalar bu tür durumlarda kendi iç denetleme soruşturma mekanizmalarını çalıştırıyorlar ancak müşteriye bilgi vermiyorlar. Kaldı ki mağduru tatmin etmeyen ceza ceza değildir.
    İş akdi fesh olsa dahi banka çalıştırdığı personelinin hatasından müteselsilen sorumludur. Ayrıca kişiye her zaman dava açma hakkınız var.
    Yaşanan olay kamu davası açılmasına neden olacak niteliktedir. Dolayısı ile siz sadece savcılığa suç duyurusunda bulunacaksınız, savcı kamu adına şikayetinizi inceleyip gerek görürse kamu davası açacaktır. Siz de bu davada müşteki olacaksınız.
    İlgili personel / banka bu davada ceza alacak olursa (hükmün açıklanmasının geriye bırakılması önem arz etmez) bu kez siz hem kişiye hem de bankaya tazminat davası açabileceksiniz.

    İşte benim davamın numarası
    Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi 2013/434E, 2013/587K

    Karşı taraf Temyize bile gitmedi.


    ANKARA NÖBETÇİ ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ’NE

    DAVACI :Abdullah YAMAN
    VEKİLİ :

    DAVALI :

    D. KONUSU : Maddi ve manevi tazminat talebidir.
    AÇIKLAMALAR :

    1-) Davacı müvekkil, olay tarihinde, davalı .................. Bankası A.Ş Ankara ....................Şubesi Müdürü olan ...............ın, davacıya ait müşteri sırrı niteliğindeki hesap bilgilerini başkaları ile paylaşması nedeni ile 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu ve ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri uyarınca cezalandırılması için 2013/xxxxxxx Soruşturma numaralı dosyası ile Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunmuştur.

    2-) Savcılıkça yapılan soruşturma ve yapılan ceza yargılamasında davalı .......... bankası çalışanı .................. tarafından belgenin gönderildiği ikrar edilmiştir.
    Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nca hazırlanan iddianame kabul edilmiş; davalı aleyhine yapılan yargılamada, Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2013/434E, 2013/587k K sayılı ilamı ile davalının müşteri sırrının açıklama suçunu işlediğinden bahisle, davalı hakkında eylemine uyan 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu’nun 159/1 maddesi uyarınca takdiri indirim nedenleri de göz önünde tutularak, 10 ay hapis ve 16.660-TL adli para cezası ile cezalandırılmasına karar verilmiş; verilen hüküm Türk Ceza Kanunu 235. Maddesi uyarınca geri bırakılmıştır. Verilen karar 06.12.2013 tarihinde kesinleşmiştir.

    3-) Verilen ve kesinleşen iş bu karar ile davalının müşteri sırrı niteliğindeki kişisel bilgileri başkaları ile paylaştığı ve davacının kişilik haklarına saldırı niteliğindeki iş bu eylemi yaptığı hukuken de sübut bulmuştur.

    4-) Davalı ........................ bankası 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde de belirtilen (Özen Sorumluluğu); yükümlü olduğu objektif özeni (dikkat ve itinayı) göstermemiş bulunması nedeni ile davacı müvekkilin uğradığı zarardan sorumludur.

    5-) 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde; bahse konu özen Sorumluluğu “ Adam çalıştıran, çalışanın, kendisine verilen işin yapılması sırasında başkalarına verdiği zararı gidermekle yükümlüdür.
    Adam çalıştıran, çalışanını seçerken, işiyle ilgili talimat verirken, gözetim ve denetimde bulunurken, zararın doğmasını engellemek için gerekli özeni gösterdiğini ispat ederse, sorumlu olmaz.
    Bir işletmede adam çalıştıran, işletmenin çalışma düzeninin zararın doğmasını önlemeye elverişli olduğunu ispat etmedikçe, o işletmenin faaliyetleri dolayısıyla sebep olunan zararı gidermekle yükümlüdür.
    Adam çalıştıran, ödediği tazminat için, zarar veren çalışana, ancak onun bizzat sorumlu olduğu ölçüde rücu hakkına sahiptir.” denilerek belirtilmiştir.

    6-) Keza Yargıtay 12. Hukuk Dairesinin 14.1.2010 tarih, 2008/3438 Esas, 2010/317 sayılı emsal kararında
    “….davacı Banka Müdürünün şahsında bankaya güvenmiştir……. Bankalar, mudileri ile çalışanları arasındaki ilişkilerde BK`nun 100. maddesi kapsamında sorumludurlar…. Davalı bankanın çalıştırdığı kişilerin seçiminde gerekli özeni göstermesi, şube içi denetim yolları ile personelini ve işlemlerini denetlemesi pek çok müşteri ile ilgili usulsüzlüklere sessiz kalmaması, …… hesap hareketlerini takip etmesi, banka içinde bir banka gibi nitelendirilebilecek bu tür bir oluşumun önüne geçilmesinde aktif davranması gerekir. Sonuçta bankaya güvenen davacı ile çalışan arasındaki ilişkiyi, salt vekalet kapsamında gören bankanın denetim görevini gündeme getirmeyen bir yaklaşımla, usulsüzlüğün sonuçlarına davacının katlanması gerektiğinin kabulü doğru görülemez. Bankaların mudi ile olan sözleşme ilişkilerini çalıştırdığı kişiler aracılığı ile yapması, diğer anlatımla mudi ile çalışanı arasında ….haksız eylem ilişkisi bulunmaması nedeniyle bankalar, …sorumlu olup, …..” denilerek de Bankayı sorumlu tutmuştur.

    Yine Yargıtay Hukuk Genel Kurulunun 16.06.1994 tarih, 1994/1-178 Esas, 1994/398 karar sayılı emsal kararında da “Davalı banka, adam çalıştıran sıfatı ile de sorumludur. Adam çalıştıranın sorumluluğu bir kusur sorumluluğu olmayıp, olağan sebep sorumluluğudur. Burada yasa; adam çalıştırana genel nitelikte objektif bir özen yükümlülüğü, bir gözetim ödevi yüklemiştir. Adam çalıştıranın sorumluluğu kendisinin veya emrinde çalışan yardımcı kişinin kusurlu olup olmamasına bakılmaksızın, kusurdan bağımsız olarak doğmaktadır.
    Sorumluluğun doğması için objektif özen yükümlülüğünün ihlaliyle meydana gelen zarar arasında uygun illiyet bağının bulunması yeterlidir. Adam çalıştıran görülecek işe uygun fikri, mesleki bilgi ve yeteneklere sahip bir kişi seçmekle yükümlüdür.” Denilerek bankayı sorumlu tutmuştur.

    7-) Emsal Yargıtay kararlarının ve Borçlar Kanunun ilgili maddeleri ışığında Davalı ..............Bankası A.Ş nin 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde belirtilen (Özen Sorumluluğu); yükümlü olduğu objektif özeni (dikkat ve itinayı) göstermemiş bulunması nedeni sorumlu olup, dava açma hakkı doğmuştur

    YASAL DAYANAK : HUMK, BK, Bankacılık Kanunu ve diğer bütün yasal düzenlemeler.


    KANITLAR : 1-) Tarafların sosyo-ekonomik durumları
    2-) Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2013/ 434E sayılı dosyası
    3-) Bilirkişi incelemesi
    4-) Yemin ve diğer bütün kanıtlar.

    SONUÇ VE İSTEK : Arz edilen nedenlerle fazlaya ilişkin talep ve dava haklarımız saklı kalmak üzere: xxxxxxTL manevi, 1 TL maddi tazminat ki toplam xxxxxxxTL nın davalıdan ....... tarihinden itibaren yasal faiziyle tahsiline, yargılama giderleri ve ücreti vekâletin davalı üzerinde bırakılmasına karar verilmesini vekaleten arz ve talep ederim.

    Çok teşekkür ederim Abdullah Bey ilginize.Bu mesajınız çok işime yarayacak yol gösterme anlamında.

  7. #16
    Kayıt Tarihi
    Jan 2015
    Nerede
    istanbul
    İletiler
    128
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali

    ..........................

    - - - Updated - - -

    Alıntı Abdullah Yaman rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Genelde Bankalar bu tür durumlarda kendi iç denetleme soruşturma mekanizmalarını çalıştırıyorlar ancak müşteriye bilgi vermiyorlar. Kaldı ki mağduru tatmin etmeyen ceza ceza değildir.
    İş akdi fesh olsa dahi banka çalıştırdığı personelinin hatasından müteselsilen sorumludur. Ayrıca kişiye her zaman dava açma hakkınız var.
    Yaşanan olay kamu davası açılmasına neden olacak niteliktedir. Dolayısı ile siz sadece savcılığa suç duyurusunda bulunacaksınız, savcı kamu adına şikayetinizi inceleyip gerek görürse kamu davası açacaktır. Siz de bu davada müşteki olacaksınız.
    İlgili personel / banka bu davada ceza alacak olursa (hükmün açıklanmasının geriye bırakılması önem arz etmez) bu kez siz hem kişiye hem de bankaya tazminat davası açabileceksiniz.

    İşte benim davamın numarası
    Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi 2013/434E, 2013/587K

    Karşı taraf Temyize bile gitmedi.


    ANKARA NÖBETÇİ ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ’NE

    DAVACI :Abdullah YAMAN
    VEKİLİ :

    DAVALI :

    D. KONUSU : Maddi ve manevi tazminat talebidir.
    AÇIKLAMALAR :

    1-) Davacı müvekkil, olay tarihinde, davalı .................. Bankası A.Ş Ankara ....................Şubesi Müdürü olan ...............ın, davacıya ait müşteri sırrı niteliğindeki hesap bilgilerini başkaları ile paylaşması nedeni ile 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu ve ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri uyarınca cezalandırılması için 2013/xxxxxxx Soruşturma numaralı dosyası ile Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunmuştur.

    2-) Savcılıkça yapılan soruşturma ve yapılan ceza yargılamasında davalı .......... bankası çalışanı .................. tarafından belgenin gönderildiği ikrar edilmiştir.
    Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nca hazırlanan iddianame kabul edilmiş; davalı aleyhine yapılan yargılamada, Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2013/434E, 2013/587k K sayılı ilamı ile davalının müşteri sırrının açıklama suçunu işlediğinden bahisle, davalı hakkında eylemine uyan 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu’nun 159/1 maddesi uyarınca takdiri indirim nedenleri de göz önünde tutularak, 10 ay hapis ve 16.660-TL adli para cezası ile cezalandırılmasına karar verilmiş; verilen hüküm Türk Ceza Kanunu 235. Maddesi uyarınca geri bırakılmıştır. Verilen karar 06.12.2013 tarihinde kesinleşmiştir.

    3-) Verilen ve kesinleşen iş bu karar ile davalının müşteri sırrı niteliğindeki kişisel bilgileri başkaları ile paylaştığı ve davacının kişilik haklarına saldırı niteliğindeki iş bu eylemi yaptığı hukuken de sübut bulmuştur.

    4-) Davalı ........................ bankası 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde de belirtilen (Özen Sorumluluğu); yükümlü olduğu objektif özeni (dikkat ve itinayı) göstermemiş bulunması nedeni ile davacı müvekkilin uğradığı zarardan sorumludur.

    5-) 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde; bahse konu özen Sorumluluğu “ Adam çalıştıran, çalışanın, kendisine verilen işin yapılması sırasında başkalarına verdiği zararı gidermekle yükümlüdür.
    Adam çalıştıran, çalışanını seçerken, işiyle ilgili talimat verirken, gözetim ve denetimde bulunurken, zararın doğmasını engellemek için gerekli özeni gösterdiğini ispat ederse, sorumlu olmaz.
    Bir işletmede adam çalıştıran, işletmenin çalışma düzeninin zararın doğmasını önlemeye elverişli olduğunu ispat etmedikçe, o işletmenin faaliyetleri dolayısıyla sebep olunan zararı gidermekle yükümlüdür.
    Adam çalıştıran, ödediği tazminat için, zarar veren çalışana, ancak onun bizzat sorumlu olduğu ölçüde rücu hakkına sahiptir.” denilerek belirtilmiştir.

    6-) Keza Yargıtay 12. Hukuk Dairesinin 14.1.2010 tarih, 2008/3438 Esas, 2010/317 sayılı emsal kararında
    “….davacı Banka Müdürünün şahsında bankaya güvenmiştir……. Bankalar, mudileri ile çalışanları arasındaki ilişkilerde BK`nun 100. maddesi kapsamında sorumludurlar…. Davalı bankanın çalıştırdığı kişilerin seçiminde gerekli özeni göstermesi, şube içi denetim yolları ile personelini ve işlemlerini denetlemesi pek çok müşteri ile ilgili usulsüzlüklere sessiz kalmaması, …… hesap hareketlerini takip etmesi, banka içinde bir banka gibi nitelendirilebilecek bu tür bir oluşumun önüne geçilmesinde aktif davranması gerekir. Sonuçta bankaya güvenen davacı ile çalışan arasındaki ilişkiyi, salt vekalet kapsamında gören bankanın denetim görevini gündeme getirmeyen bir yaklaşımla, usulsüzlüğün sonuçlarına davacının katlanması gerektiğinin kabulü doğru görülemez. Bankaların mudi ile olan sözleşme ilişkilerini çalıştırdığı kişiler aracılığı ile yapması, diğer anlatımla mudi ile çalışanı arasında ….haksız eylem ilişkisi bulunmaması nedeniyle bankalar, …sorumlu olup, …..” denilerek de Bankayı sorumlu tutmuştur.

    Yine Yargıtay Hukuk Genel Kurulunun 16.06.1994 tarih, 1994/1-178 Esas, 1994/398 karar sayılı emsal kararında da “Davalı banka, adam çalıştıran sıfatı ile de sorumludur. Adam çalıştıranın sorumluluğu bir kusur sorumluluğu olmayıp, olağan sebep sorumluluğudur. Burada yasa; adam çalıştırana genel nitelikte objektif bir özen yükümlülüğü, bir gözetim ödevi yüklemiştir. Adam çalıştıranın sorumluluğu kendisinin veya emrinde çalışan yardımcı kişinin kusurlu olup olmamasına bakılmaksızın, kusurdan bağımsız olarak doğmaktadır.
    Sorumluluğun doğması için objektif özen yükümlülüğünün ihlaliyle meydana gelen zarar arasında uygun illiyet bağının bulunması yeterlidir. Adam çalıştıran görülecek işe uygun fikri, mesleki bilgi ve yeteneklere sahip bir kişi seçmekle yükümlüdür.” Denilerek bankayı sorumlu tutmuştur.

    7-) Emsal Yargıtay kararlarının ve Borçlar Kanunun ilgili maddeleri ışığında Davalı ..............Bankası A.Ş nin 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde belirtilen (Özen Sorumluluğu); yükümlü olduğu objektif özeni (dikkat ve itinayı) göstermemiş bulunması nedeni sorumlu olup, dava açma hakkı doğmuştur

    YASAL DAYANAK : HUMK, BK, Bankacılık Kanunu ve diğer bütün yasal düzenlemeler.


    KANITLAR : 1-) Tarafların sosyo-ekonomik durumları
    2-) Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2013/ 434E sayılı dosyası
    3-) Bilirkişi incelemesi
    4-) Yemin ve diğer bütün kanıtlar.

    SONUÇ VE İSTEK : Arz edilen nedenlerle fazlaya ilişkin talep ve dava haklarımız saklı kalmak üzere: xxxxxxTL manevi, 1 TL maddi tazminat ki toplam xxxxxxxTL nın davalıdan ....... tarihinden itibaren yasal faiziyle tahsiline, yargılama giderleri ve ücreti vekâletin davalı üzerinde bırakılmasına karar verilmesini vekaleten arz ve talep ederim.

    Abdullah bey merhaba;

    Davanızla ilgili olarak tazminat ilgili bir gelişme var mıdır?Sizin talep etmiş olduğunuz tazminat bankadan mı yoksa şahıstan mıdır?Son olarak ta bana fikir olması açısından talep etmiş olduğunuz manevi tazminat tutarını sakıncası yoksa pm olarak göndermeniz mümkün müdür?Çok soru sordum kusuruma bakmayın lütfen...Şimdiden teşekkürler
    Konu nuryal tarafından (26-03-2015 Saat 18:02:34 ) de değiştirilmiştir. Sebep: alıntı yapmadığım için

  8. #17
    Kayıt Tarihi
    Sep 2007
    Nerede
    ankara
    İletiler
    3.294
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali

    Bankaya Özen Yükümlülüğünü Yerine Getirmediği için açılan davanın ilk duruşması 8 Nisan 2015 de görülecek.
    Banka çalışanına Haksız Fiil nedeni ile açılan dava nın ilk duruşması ise 18 Haziran 2015 de görülecek..

    Her ikisinden de ayrı ayrı tazminat talep edildi..

  9. #18
    Kayıt Tarihi
    Mar 2015
    Nerede
    istanbul
    İletiler
    169
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali

    Banka çalışanin istihbarat amaçli müşteri bilgilerini, hesap acilis tarihi- kredi limitleri-cek ödeme miktari vs iletmesi de suç mudur? Tek ispat, görüşme yapilan kişi ve tarih ve alinan bilgiler var.Banka telefon kayitlarindan bulabilir mi bunlari? Personel ceza alir mm?

  10. #19
    Kayıt Tarihi
    Sep 2007
    Nerede
    ankara
    İletiler
    3.294
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali

    İspat edilebilirse (deliller / tanık ifadeleri vs) yapılan eylem suçtur..

  11. #20
    Kayıt Tarihi
    Jan 2015
    Nerede
    istanbul
    İletiler
    128
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Banka çalışanının müşteri gizliliği ihlali

    Alıntı Abdullah Yaman rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Bankaya Özen Yükümlülüğünü Yerine Getirmediği için açılan davanın ilk duruşması 8 Nisan 2015 de görülecek.
    Banka çalışanına Haksız Fiil nedeni ile açılan dava nın ilk duruşması ise 18 Haziran 2015 de görülecek..

    Her ikisinden de ayrı ayrı tazminat talep edildi..

    Tamamdır çok teşekkürler Abdullah Bey ilginize

+ Konuyu Yanıtla
2 / 3 Sayfa İlkİlk 123 SonSon

Bu sayfada bulunan kavramlar:

Xxxxxxtll

banka calisanlarina dava acma sebebleri

banka musteri sirrini ihlal etti dava acmak istiyorum

banka calisanin

banka musteri sirri kuralini ihlal ederse tazminat talep edilirmi

banka bilgilerimi ailemle paylasma

musteri sirri bilirkisi tespiti

bankaci musteri sirri kapsaminda bilgi ogrenmesi

banka musteri sirrini paylasirsa

banka tarafindan musterinin ozel bilgileri paylasmasi sonucu tazminat davasi

musteri gizliligi

banka musterisi olmayan sahislarin bilgilerini paylasmak sucmudur

banka calosani musteri bilgilerini ifsa

musteri bilgilerini aciklamanin cezasi

banka bilgilerinin izinsiz verilmesi tazminat

banka gizlilik

bankaya maddi manevi tazminat

banka musterisi sirrinin 3. sahislarla paylasilmasi

banka musterisi sirrinin 3. sahislarla paylasilmasi ornek cezalar

banka calisanina dava

banka ozel bilgi ihlali

bk çalışanına kredi

musteri gizliliginin ihlali

banka calisanin hatasi tazminat

banka muduru hesabimla ilgili baskasina bilgi vermesi

Forum

Benzer Konular :

  1. [Bankalar hukuku] İş Bankası Müşteri Gizliliği Hakkında
    Merhabalar, Forumda Yeni Üye Olduğum için öncelikle yazım yanlışı oldu ise kusura bakmayınız . 19 Yaşımda İş Bankasından hesap açtırmıştım...
    Yazan: SerhatBey95 Forum: Kredi Kartları ve Bankacılık Hukuku
    Yanıt: 6
    Son İleti: 06-09-2018, 19:51:25
  2. Banka çalışanının müşteri bilgilerini dışarı sızdırması!!
    Merhaba, Bir banka çalışanı benim hesaplarımı inceleyip hesabıma gelen giden paralar hakkında ve iletişim bilgilerimi banka dışına mail yoluyla...
    Yazan: battow Forum: Kredi Kartları ve Bankacılık Hukuku
    Yanıt: 13
    Son İleti: 15-01-2015, 18:11:13
  3. Müşteri gizliliği ihlali
    1997 yılından bu yana turkcell de aldığım hatlarımı kullanmaktayım ayda ortalama 200 tl fatura ödeyen ve bu hatlar üzerinden turkcellden çeşitli...
    Yazan: ulsbrhn Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 5
    Son İleti: 01-10-2011, 12:05:49
  4. Banka müşteri gizliliği ihlali
    Çalıştığım firmayla maaş konusunda anlaşamadım ve ayrılma aşamasına geldik Genel müdürle görüşmem sırasında maaş konusunda görüşürken'' kredi borcun...
    Yazan: zatara Forum: Kredi Kartları ve Bankacılık Hukuku
    Yanıt: 0
    Son İleti: 10-07-2006, 17:36:26
  5. Müşteri Bilgi Gizliliği
    Merhaba; 1 ay kadar önce özel bir bankadan kredi kartı çıkardım ve extrelerimin iş adresine gelmesini istedim çünkü ailemin kartı öğrenmesini...
    Yazan: bkotil Forum: Kredi Kartları ve Bankacılık Hukuku
    Yanıt: 2
    Son İleti: 04-08-2004, 09:31:27

Yetkileriniz

  • Yeni konu açma yetkiniz yok
  • Konuya cevap verme yetkiniz yok
  • Dosya ekleme yetkisi yok
  • İleti düzenleme yetkisi yok
  •  


2022 tarihli Hukuk Blog |  Arabulucu |  Hukuk Kitapları |  Alman Hukuku |  Özel Güvenlik AŞ. |  İş İlanları |  Ankahukuk |  Psikolog |  Site Ekleme |  Sihirli Kadın |  Sağlık |  Satılık Düşecek Domainler |  Bayefendi |  Afternic Alanadı satış (Domain alımı) | 

™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨‍💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.