Yazı yazanın adı soyadı imzası yani onun bu bilgiyi verdiğine dair su götürmez kanıt elinizde yoksa bence de çok bir şey elde etmek zor.Kriminalde çözülmesi için yazının bir muhatabı olmalı.Bankaya gidip bu yazıyı kim yazdı mahkemeye vericem kendisini derseniz muhtemelen kimse bu yazıyı üstlenmeyecek/hatırlamayacak daha ısrarlı ve şiddetli bir arayışa girerseniz güvenlik sizi dışarı alacaktır.Bence ilk iş banka yönetimiyle görüşmeli evvela bu hatayı yapanın peşine banka yönetimini düşürmelisiniz.Bu muhtemelen daha mantıklı bir yol olacaktır.
Yazı yazanın adı soyadı imzası yani onun bu bilgiyi verdiğine dair su götürmez kanıt elinizde yoksa bence de çok bir şey elde etmek zor.Kriminalde çözülmesi için yazının bir muhatabı olmalı.Bankaya gidip bu yazıyı kim yazdı mahkemeye vericem kendisini derseniz muhtemelen kimse bu yazıyı üstlenmeyecek/hatırlamayacak daha ısrarlı ve şiddetli bir arayışa girerseniz güvenlik sizi dışarı alacaktır.Bence ilk iş banka yönetimiyle görüşmeli evvela bu hatayı yapanın peşine banka yönetimini düşürmelisiniz.Bu muhtemelen daha mantıklı bir yol olacaktır.
Anladım Engin Bey.Ben şubeye gitmedim ama bir bayan bir erkek oturuyormuş gişede.Sizinle burada paylaştıklarımı aileme söylemedim henüz(mahkemeye taşıyacağımı)..Yazanı tespit etmeden zaten bir hareket yapmam.Dediğiniz gibi kimse üstlenmeyecek.İsmi öğrenip nokta atışı yapmak lazım.Müdüriyetle bu durumu görüşsem ve o kişi hatasını kabul etti iş akdini fesh etti.O zaman dava için ortada bir muhattap kalmayacak.Doğru mu düşünüyorum?
Öncelikle geçmiş olsun..
Bu konudaki tecrübemi paylaşmak isterim.
Özel bir banka çalışanı, sadece baka personelinin görebileceği kredi kartı bilgilerimi ekran çıktısını almak ve faxlamak sureti ile eski eşime göndermişti.
Süreç;
Bankaya ve BDDK ya dilekçe ile başvurdum. Banka yanıt vermedi, BDDK Dava açabilirsiniz dedi.
Savcılığa suç duyurusunda bulundum. Banka çalışanı ağır cezada yargılandı. 10 ay hapis cezası aldı, bu ceza 16600 TL para cezasına çevrildi, daha sonrada Hükmün Açıklanması Geri Bırakıldı.
Bu kez banka çalışanına (ağır cezada suçu sabit olduğundan ve hüküm giydiğinden dolayı) maddi - manevi tazminat davası açtım.. (halen devam ediyor)
Bankaya özen yükümlülüğünü yerine getirmediği ve doğru dürüst personel çalıştırmadığı için maddi - manevi tazminat davası açtım. (halen devam ediyor)
Önemli olan elinizdeki belgenin inkar edilemeyecek kesinlikte delil niteliğinde olmasıdır. Eğer öyleyse savcılığa suç duyurusunda bulunabilirsiniz, gerekiyorsa size kendi davamın esas karar ve yargıtay esas ve karar numaralarını da veririm. Emsal teşkil eder.
Abdullah bey;
esas karar ve yargıtay esas ve karar numaralarını da veririm. Emsal teşkil eder demiştiniz.Göndermeniz mümkün müdür?Teşekkürler
Anladım Engin Bey.Ben şubeye gitmedim ama bir bayan bir erkek oturuyormuş gişede.Sizinle burada paylaştıklarımı aileme söylemedim henüz(mahkemeye taşıyacağımı)..Yazanı tespit etmeden zaten bir hareket yapmam.Dediğiniz gibi kimse üstlenmeyecek.İsmi öğrenip nokta atışı yapmak lazım.Müdüriyetle bu durumu görüşsem ve o kişi hatasını kabul etti iş akdini fesh etti.O zaman dava için ortada bir muhattap kalmayacak.Doğru mu düşünüyorum?
Genelde Bankalar bu tür durumlarda kendi iç denetleme soruşturma mekanizmalarını çalıştırıyorlar ancak müşteriye bilgi vermiyorlar. Kaldı ki mağduru tatmin etmeyen ceza ceza değildir.
İş akdi fesh olsa dahi banka çalıştırdığı personelinin hatasından müteselsilen sorumludur. Ayrıca kişiye her zaman dava açma hakkınız var.
Yaşanan olay kamu davası açılmasına neden olacak niteliktedir. Dolayısı ile siz sadece savcılığa suç duyurusunda bulunacaksınız, savcı kamu adına şikayetinizi inceleyip gerek görürse kamu davası açacaktır. Siz de bu davada müşteki olacaksınız.
İlgili personel / banka bu davada ceza alacak olursa (hükmün açıklanmasının geriye bırakılması önem arz etmez) bu kez siz hem kişiye hem de bankaya tazminat davası açabileceksiniz.
İşte benim davamın numarası
Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi 2013/434E, 2013/587K
Karşı taraf Temyize bile gitmedi.
ANKARA NÖBETÇİ ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ’NE
DAVACI :Abdullah YAMAN
VEKİLİ :
DAVALI :
D. KONUSU : Maddi ve manevi tazminat talebidir.
AÇIKLAMALAR :
1-) Davacı müvekkil, olay tarihinde, davalı .................. Bankası A.Ş Ankara ....................Şubesi Müdürü olan ...............ın, davacıya ait müşteri sırrı niteliğindeki hesap bilgilerini başkaları ile paylaşması nedeni ile 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu ve ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri uyarınca cezalandırılması için 2013/xxxxxxx Soruşturma numaralı dosyası ile Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunmuştur.
2-) Savcılıkça yapılan soruşturma ve yapılan ceza yargılamasında davalı .......... bankası çalışanı .................. tarafından belgenin gönderildiği ikrar edilmiştir.
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nca hazırlanan iddianame kabul edilmiş; davalı aleyhine yapılan yargılamada, Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2013/434E, 2013/587k K sayılı ilamı ile davalının müşteri sırrının açıklama suçunu işlediğinden bahisle, davalı hakkında eylemine uyan 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu’nun 159/1 maddesi uyarınca takdiri indirim nedenleri de göz önünde tutularak, 10 ay hapis ve 16.660-TL adli para cezası ile cezalandırılmasına karar verilmiş; verilen hüküm Türk Ceza Kanunu 235. Maddesi uyarınca geri bırakılmıştır. Verilen karar 06.12.2013 tarihinde kesinleşmiştir.
3-) Verilen ve kesinleşen iş bu karar ile davalının müşteri sırrı niteliğindeki kişisel bilgileri başkaları ile paylaştığı ve davacının kişilik haklarına saldırı niteliğindeki iş bu eylemi yaptığı hukuken de sübut bulmuştur.
4-) Davalı ........................ bankası 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde de belirtilen (Özen Sorumluluğu); yükümlü olduğu objektif özeni (dikkat ve itinayı) göstermemiş bulunması nedeni ile davacı müvekkilin uğradığı zarardan sorumludur.
5-) 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde; bahse konu özen Sorumluluğu “ Adam çalıştıran, çalışanın, kendisine verilen işin yapılması sırasında başkalarına verdiği zararı gidermekle yükümlüdür.
Adam çalıştıran, çalışanını seçerken, işiyle ilgili talimat verirken, gözetim ve denetimde bulunurken, zararın doğmasını engellemek için gerekli özeni gösterdiğini ispat ederse, sorumlu olmaz.
Bir işletmede adam çalıştıran, işletmenin çalışma düzeninin zararın doğmasını önlemeye elverişli olduğunu ispat etmedikçe, o işletmenin faaliyetleri dolayısıyla sebep olunan zararı gidermekle yükümlüdür.
Adam çalıştıran, ödediği tazminat için, zarar veren çalışana, ancak onun bizzat sorumlu olduğu ölçüde rücu hakkına sahiptir.” denilerek belirtilmiştir.
6-) Keza Yargıtay 12. Hukuk Dairesinin 14.1.2010 tarih, 2008/3438 Esas, 2010/317 sayılı emsal kararında
“….davacı Banka Müdürünün şahsında bankaya güvenmiştir……. Bankalar, mudileri ile çalışanları arasındaki ilişkilerde BK`nun 100. maddesi kapsamında sorumludurlar…. Davalı bankanın çalıştırdığı kişilerin seçiminde gerekli özeni göstermesi, şube içi denetim yolları ile personelini ve işlemlerini denetlemesi pek çok müşteri ile ilgili usulsüzlüklere sessiz kalmaması, …… hesap hareketlerini takip etmesi, banka içinde bir banka gibi nitelendirilebilecek bu tür bir oluşumun önüne geçilmesinde aktif davranması gerekir. Sonuçta bankaya güvenen davacı ile çalışan arasındaki ilişkiyi, salt vekalet kapsamında gören bankanın denetim görevini gündeme getirmeyen bir yaklaşımla, usulsüzlüğün sonuçlarına davacının katlanması gerektiğinin kabulü doğru görülemez. Bankaların mudi ile olan sözleşme ilişkilerini çalıştırdığı kişiler aracılığı ile yapması, diğer anlatımla mudi ile çalışanı arasında ….haksız eylem ilişkisi bulunmaması nedeniyle bankalar, …sorumlu olup, …..” denilerek de Bankayı sorumlu tutmuştur.
Yine Yargıtay Hukuk Genel Kurulunun 16.06.1994 tarih, 1994/1-178 Esas, 1994/398 karar sayılı emsal kararında da “Davalı banka, adam çalıştıran sıfatı ile de sorumludur. Adam çalıştıranın sorumluluğu bir kusur sorumluluğu olmayıp, olağan sebep sorumluluğudur. Burada yasa; adam çalıştırana genel nitelikte objektif bir özen yükümlülüğü, bir gözetim ödevi yüklemiştir. Adam çalıştıranın sorumluluğu kendisinin veya emrinde çalışan yardımcı kişinin kusurlu olup olmamasına bakılmaksızın, kusurdan bağımsız olarak doğmaktadır.
Sorumluluğun doğması için objektif özen yükümlülüğünün ihlaliyle meydana gelen zarar arasında uygun illiyet bağının bulunması yeterlidir. Adam çalıştıran görülecek işe uygun fikri, mesleki bilgi ve yeteneklere sahip bir kişi seçmekle yükümlüdür.” Denilerek bankayı sorumlu tutmuştur.
7-) Emsal Yargıtay kararlarının ve Borçlar Kanunun ilgili maddeleri ışığında Davalı ..............Bankası A.Ş nin 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde belirtilen (Özen Sorumluluğu); yükümlü olduğu objektif özeni (dikkat ve itinayı) göstermemiş bulunması nedeni sorumlu olup, dava açma hakkı doğmuştur
YASAL DAYANAK : HUMK, BK, Bankacılık Kanunu ve diğer bütün yasal düzenlemeler.
KANITLAR : 1-) Tarafların sosyo-ekonomik durumları
2-) Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2013/ 434E sayılı dosyası
3-) Bilirkişi incelemesi
4-) Yemin ve diğer bütün kanıtlar.
SONUÇ VE İSTEK : Arz edilen nedenlerle fazlaya ilişkin talep ve dava haklarımız saklı kalmak üzere: xxxxxxTL manevi, 1 TL maddi tazminat ki toplam xxxxxxxTL nın davalıdan ....... tarihinden itibaren yasal faiziyle tahsiline, yargılama giderleri ve ücreti vekâletin davalı üzerinde bırakılmasına karar verilmesini vekaleten arz ve talep ederim.
Genelde Bankalar bu tür durumlarda kendi iç denetleme soruşturma mekanizmalarını çalıştırıyorlar ancak müşteriye bilgi vermiyorlar. Kaldı ki mağduru tatmin etmeyen ceza ceza değildir.
İş akdi fesh olsa dahi banka çalıştırdığı personelinin hatasından müteselsilen sorumludur. Ayrıca kişiye her zaman dava açma hakkınız var.
Yaşanan olay kamu davası açılmasına neden olacak niteliktedir. Dolayısı ile siz sadece savcılığa suç duyurusunda bulunacaksınız, savcı kamu adına şikayetinizi inceleyip gerek görürse kamu davası açacaktır. Siz de bu davada müşteki olacaksınız.
İlgili personel / banka bu davada ceza alacak olursa (hükmün açıklanmasının geriye bırakılması önem arz etmez) bu kez siz hem kişiye hem de bankaya tazminat davası açabileceksiniz.
İşte benim davamın numarası
Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi 2013/434E, 2013/587K
Karşı taraf Temyize bile gitmedi.
ANKARA NÖBETÇİ ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ’NE
DAVACI :Abdullah YAMAN
VEKİLİ :
DAVALI :
D. KONUSU : Maddi ve manevi tazminat talebidir.
AÇIKLAMALAR :
1-) Davacı müvekkil, olay tarihinde, davalı .................. Bankası A.Ş Ankara ....................Şubesi Müdürü olan ...............ın, davacıya ait müşteri sırrı niteliğindeki hesap bilgilerini başkaları ile paylaşması nedeni ile 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu ve ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri uyarınca cezalandırılması için 2013/xxxxxxx Soruşturma numaralı dosyası ile Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunmuştur.
2-) Savcılıkça yapılan soruşturma ve yapılan ceza yargılamasında davalı .......... bankası çalışanı .................. tarafından belgenin gönderildiği ikrar edilmiştir.
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nca hazırlanan iddianame kabul edilmiş; davalı aleyhine yapılan yargılamada, Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2013/434E, 2013/587k K sayılı ilamı ile davalının müşteri sırrının açıklama suçunu işlediğinden bahisle, davalı hakkında eylemine uyan 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu’nun 159/1 maddesi uyarınca takdiri indirim nedenleri de göz önünde tutularak, 10 ay hapis ve 16.660-TL adli para cezası ile cezalandırılmasına karar verilmiş; verilen hüküm Türk Ceza Kanunu 235. Maddesi uyarınca geri bırakılmıştır. Verilen karar 06.12.2013 tarihinde kesinleşmiştir.
3-) Verilen ve kesinleşen iş bu karar ile davalının müşteri sırrı niteliğindeki kişisel bilgileri başkaları ile paylaştığı ve davacının kişilik haklarına saldırı niteliğindeki iş bu eylemi yaptığı hukuken de sübut bulmuştur.
4-) Davalı ........................ bankası 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde de belirtilen (Özen Sorumluluğu); yükümlü olduğu objektif özeni (dikkat ve itinayı) göstermemiş bulunması nedeni ile davacı müvekkilin uğradığı zarardan sorumludur.
5-) 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde; bahse konu özen Sorumluluğu “ Adam çalıştıran, çalışanın, kendisine verilen işin yapılması sırasında başkalarına verdiği zararı gidermekle yükümlüdür.
Adam çalıştıran, çalışanını seçerken, işiyle ilgili talimat verirken, gözetim ve denetimde bulunurken, zararın doğmasını engellemek için gerekli özeni gösterdiğini ispat ederse, sorumlu olmaz.
Bir işletmede adam çalıştıran, işletmenin çalışma düzeninin zararın doğmasını önlemeye elverişli olduğunu ispat etmedikçe, o işletmenin faaliyetleri dolayısıyla sebep olunan zararı gidermekle yükümlüdür.
Adam çalıştıran, ödediği tazminat için, zarar veren çalışana, ancak onun bizzat sorumlu olduğu ölçüde rücu hakkına sahiptir.” denilerek belirtilmiştir.
6-) Keza Yargıtay 12. Hukuk Dairesinin 14.1.2010 tarih, 2008/3438 Esas, 2010/317 sayılı emsal kararında
“….davacı Banka Müdürünün şahsında bankaya güvenmiştir……. Bankalar, mudileri ile çalışanları arasındaki ilişkilerde BK`nun 100. maddesi kapsamında sorumludurlar…. Davalı bankanın çalıştırdığı kişilerin seçiminde gerekli özeni göstermesi, şube içi denetim yolları ile personelini ve işlemlerini denetlemesi pek çok müşteri ile ilgili usulsüzlüklere sessiz kalmaması, …… hesap hareketlerini takip etmesi, banka içinde bir banka gibi nitelendirilebilecek bu tür bir oluşumun önüne geçilmesinde aktif davranması gerekir. Sonuçta bankaya güvenen davacı ile çalışan arasındaki ilişkiyi, salt vekalet kapsamında gören bankanın denetim görevini gündeme getirmeyen bir yaklaşımla, usulsüzlüğün sonuçlarına davacının katlanması gerektiğinin kabulü doğru görülemez. Bankaların mudi ile olan sözleşme ilişkilerini çalıştırdığı kişiler aracılığı ile yapması, diğer anlatımla mudi ile çalışanı arasında ….haksız eylem ilişkisi bulunmaması nedeniyle bankalar, …sorumlu olup, …..” denilerek de Bankayı sorumlu tutmuştur.
Yine Yargıtay Hukuk Genel Kurulunun 16.06.1994 tarih, 1994/1-178 Esas, 1994/398 karar sayılı emsal kararında da “Davalı banka, adam çalıştıran sıfatı ile de sorumludur. Adam çalıştıranın sorumluluğu bir kusur sorumluluğu olmayıp, olağan sebep sorumluluğudur. Burada yasa; adam çalıştırana genel nitelikte objektif bir özen yükümlülüğü, bir gözetim ödevi yüklemiştir. Adam çalıştıranın sorumluluğu kendisinin veya emrinde çalışan yardımcı kişinin kusurlu olup olmamasına bakılmaksızın, kusurdan bağımsız olarak doğmaktadır.
Sorumluluğun doğması için objektif özen yükümlülüğünün ihlaliyle meydana gelen zarar arasında uygun illiyet bağının bulunması yeterlidir. Adam çalıştıran görülecek işe uygun fikri, mesleki bilgi ve yeteneklere sahip bir kişi seçmekle yükümlüdür.” Denilerek bankayı sorumlu tutmuştur.
7-) Emsal Yargıtay kararlarının ve Borçlar Kanunun ilgili maddeleri ışığında Davalı ..............Bankası A.Ş nin 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde belirtilen (Özen Sorumluluğu); yükümlü olduğu objektif özeni (dikkat ve itinayı) göstermemiş bulunması nedeni sorumlu olup, dava açma hakkı doğmuştur
YASAL DAYANAK : HUMK, BK, Bankacılık Kanunu ve diğer bütün yasal düzenlemeler.
KANITLAR : 1-) Tarafların sosyo-ekonomik durumları
2-) Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2013/ 434E sayılı dosyası
3-) Bilirkişi incelemesi
4-) Yemin ve diğer bütün kanıtlar.
SONUÇ VE İSTEK : Arz edilen nedenlerle fazlaya ilişkin talep ve dava haklarımız saklı kalmak üzere: xxxxxxTL manevi, 1 TL maddi tazminat ki toplam xxxxxxxTL nın davalıdan ....... tarihinden itibaren yasal faiziyle tahsiline, yargılama giderleri ve ücreti vekâletin davalı üzerinde bırakılmasına karar verilmesini vekaleten arz ve talep ederim.
Çok teşekkür ederim Abdullah Bey ilginize.Bu mesajınız çok işime yarayacak yol gösterme anlamında.
Genelde Bankalar bu tür durumlarda kendi iç denetleme soruşturma mekanizmalarını çalıştırıyorlar ancak müşteriye bilgi vermiyorlar. Kaldı ki mağduru tatmin etmeyen ceza ceza değildir.
İş akdi fesh olsa dahi banka çalıştırdığı personelinin hatasından müteselsilen sorumludur. Ayrıca kişiye her zaman dava açma hakkınız var.
Yaşanan olay kamu davası açılmasına neden olacak niteliktedir. Dolayısı ile siz sadece savcılığa suç duyurusunda bulunacaksınız, savcı kamu adına şikayetinizi inceleyip gerek görürse kamu davası açacaktır. Siz de bu davada müşteki olacaksınız.
İlgili personel / banka bu davada ceza alacak olursa (hükmün açıklanmasının geriye bırakılması önem arz etmez) bu kez siz hem kişiye hem de bankaya tazminat davası açabileceksiniz.
İşte benim davamın numarası
Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi 2013/434E, 2013/587K
Karşı taraf Temyize bile gitmedi.
ANKARA NÖBETÇİ ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ’NE
DAVACI :Abdullah YAMAN
VEKİLİ :
DAVALI :
D. KONUSU : Maddi ve manevi tazminat talebidir.
AÇIKLAMALAR :
1-) Davacı müvekkil, olay tarihinde, davalı .................. Bankası A.Ş Ankara ....................Şubesi Müdürü olan ...............ın, davacıya ait müşteri sırrı niteliğindeki hesap bilgilerini başkaları ile paylaşması nedeni ile 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu ve ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri uyarınca cezalandırılması için 2013/xxxxxxx Soruşturma numaralı dosyası ile Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunmuştur.
2-) Savcılıkça yapılan soruşturma ve yapılan ceza yargılamasında davalı .......... bankası çalışanı .................. tarafından belgenin gönderildiği ikrar edilmiştir.
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nca hazırlanan iddianame kabul edilmiş; davalı aleyhine yapılan yargılamada, Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2013/434E, 2013/587k K sayılı ilamı ile davalının müşteri sırrının açıklama suçunu işlediğinden bahisle, davalı hakkında eylemine uyan 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu’nun 159/1 maddesi uyarınca takdiri indirim nedenleri de göz önünde tutularak, 10 ay hapis ve 16.660-TL adli para cezası ile cezalandırılmasına karar verilmiş; verilen hüküm Türk Ceza Kanunu 235. Maddesi uyarınca geri bırakılmıştır. Verilen karar 06.12.2013 tarihinde kesinleşmiştir.
3-) Verilen ve kesinleşen iş bu karar ile davalının müşteri sırrı niteliğindeki kişisel bilgileri başkaları ile paylaştığı ve davacının kişilik haklarına saldırı niteliğindeki iş bu eylemi yaptığı hukuken de sübut bulmuştur.
4-) Davalı ........................ bankası 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde de belirtilen (Özen Sorumluluğu); yükümlü olduğu objektif özeni (dikkat ve itinayı) göstermemiş bulunması nedeni ile davacı müvekkilin uğradığı zarardan sorumludur.
5-) 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde; bahse konu özen Sorumluluğu “ Adam çalıştıran, çalışanın, kendisine verilen işin yapılması sırasında başkalarına verdiği zararı gidermekle yükümlüdür.
Adam çalıştıran, çalışanını seçerken, işiyle ilgili talimat verirken, gözetim ve denetimde bulunurken, zararın doğmasını engellemek için gerekli özeni gösterdiğini ispat ederse, sorumlu olmaz.
Bir işletmede adam çalıştıran, işletmenin çalışma düzeninin zararın doğmasını önlemeye elverişli olduğunu ispat etmedikçe, o işletmenin faaliyetleri dolayısıyla sebep olunan zararı gidermekle yükümlüdür.
Adam çalıştıran, ödediği tazminat için, zarar veren çalışana, ancak onun bizzat sorumlu olduğu ölçüde rücu hakkına sahiptir.” denilerek belirtilmiştir.
6-) Keza Yargıtay 12. Hukuk Dairesinin 14.1.2010 tarih, 2008/3438 Esas, 2010/317 sayılı emsal kararında
“….davacı Banka Müdürünün şahsında bankaya güvenmiştir……. Bankalar, mudileri ile çalışanları arasındaki ilişkilerde BK`nun 100. maddesi kapsamında sorumludurlar…. Davalı bankanın çalıştırdığı kişilerin seçiminde gerekli özeni göstermesi, şube içi denetim yolları ile personelini ve işlemlerini denetlemesi pek çok müşteri ile ilgili usulsüzlüklere sessiz kalmaması, …… hesap hareketlerini takip etmesi, banka içinde bir banka gibi nitelendirilebilecek bu tür bir oluşumun önüne geçilmesinde aktif davranması gerekir. Sonuçta bankaya güvenen davacı ile çalışan arasındaki ilişkiyi, salt vekalet kapsamında gören bankanın denetim görevini gündeme getirmeyen bir yaklaşımla, usulsüzlüğün sonuçlarına davacının katlanması gerektiğinin kabulü doğru görülemez. Bankaların mudi ile olan sözleşme ilişkilerini çalıştırdığı kişiler aracılığı ile yapması, diğer anlatımla mudi ile çalışanı arasında ….haksız eylem ilişkisi bulunmaması nedeniyle bankalar, …sorumlu olup, …..” denilerek de Bankayı sorumlu tutmuştur.
Yine Yargıtay Hukuk Genel Kurulunun 16.06.1994 tarih, 1994/1-178 Esas, 1994/398 karar sayılı emsal kararında da “Davalı banka, adam çalıştıran sıfatı ile de sorumludur. Adam çalıştıranın sorumluluğu bir kusur sorumluluğu olmayıp, olağan sebep sorumluluğudur. Burada yasa; adam çalıştırana genel nitelikte objektif bir özen yükümlülüğü, bir gözetim ödevi yüklemiştir. Adam çalıştıranın sorumluluğu kendisinin veya emrinde çalışan yardımcı kişinin kusurlu olup olmamasına bakılmaksızın, kusurdan bağımsız olarak doğmaktadır.
Sorumluluğun doğması için objektif özen yükümlülüğünün ihlaliyle meydana gelen zarar arasında uygun illiyet bağının bulunması yeterlidir. Adam çalıştıran görülecek işe uygun fikri, mesleki bilgi ve yeteneklere sahip bir kişi seçmekle yükümlüdür.” Denilerek bankayı sorumlu tutmuştur.
7-) Emsal Yargıtay kararlarının ve Borçlar Kanunun ilgili maddeleri ışığında Davalı ..............Bankası A.Ş nin 6098 sayılı BK. 66 ncı maddesinde belirtilen (Özen Sorumluluğu); yükümlü olduğu objektif özeni (dikkat ve itinayı) göstermemiş bulunması nedeni sorumlu olup, dava açma hakkı doğmuştur
YASAL DAYANAK : HUMK, BK, Bankacılık Kanunu ve diğer bütün yasal düzenlemeler.
KANITLAR : 1-) Tarafların sosyo-ekonomik durumları
2-) Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nin 2013/ 434E sayılı dosyası
3-) Bilirkişi incelemesi
4-) Yemin ve diğer bütün kanıtlar.
SONUÇ VE İSTEK : Arz edilen nedenlerle fazlaya ilişkin talep ve dava haklarımız saklı kalmak üzere: xxxxxxTL manevi, 1 TL maddi tazminat ki toplam xxxxxxxTL nın davalıdan ....... tarihinden itibaren yasal faiziyle tahsiline, yargılama giderleri ve ücreti vekâletin davalı üzerinde bırakılmasına karar verilmesini vekaleten arz ve talep ederim.
Abdullah bey merhaba;
Davanızla ilgili olarak tazminat ilgili bir gelişme var mıdır?Sizin talep etmiş olduğunuz tazminat bankadan mı yoksa şahıstan mıdır?Son olarak ta bana fikir olması açısından talep etmiş olduğunuz manevi tazminat tutarını sakıncası yoksa pm olarak göndermeniz mümkün müdür?Çok soru sordum kusuruma bakmayın lütfen...Şimdiden teşekkürler
Konu nuryal tarafından (26-03-2015 Saat 18:02:34 ) de değiştirilmiştir.
Sebep: alıntı yapmadığım için
Bankaya Özen Yükümlülüğünü Yerine Getirmediği için açılan davanın ilk duruşması 8 Nisan 2015 de görülecek.
Banka çalışanına Haksız Fiil nedeni ile açılan dava nın ilk duruşması ise 18 Haziran 2015 de görülecek..
Her ikisinden de ayrı ayrı tazminat talep edildi..
Banka çalışanin istihbarat amaçli müşteri bilgilerini, hesap acilis tarihi- kredi limitleri-cek ödeme miktari vs iletmesi de suç mudur? Tek ispat, görüşme yapilan kişi ve tarih ve alinan bilgiler var.Banka telefon kayitlarindan bulabilir mi bunlari? Personel ceza alir mm?
Bankaya Özen Yükümlülüğünü Yerine Getirmediği için açılan davanın ilk duruşması 8 Nisan 2015 de görülecek.
Banka çalışanına Haksız Fiil nedeni ile açılan dava nın ilk duruşması ise 18 Haziran 2015 de görülecek..
Her ikisinden de ayrı ayrı tazminat talep edildi..
Çalıştığım firmayla maaş konusunda anlaşamadım ve ayrılma aşamasına geldik Genel müdürle görüşmem sırasında maaş konusunda görüşürken'' kredi borcun...
Yazan: zatara Forum: Kredi Kartları ve Bankacılık Hukuku
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Çıkış noktasında pasaport polisi anne ve baba 2si birlikte çocukla seyahat etmiyorsa, orada olmayan ebeveynin o seyahat için bilgisi- muvafakatı...
Seyahat Muvafakatnamesi