Merhaba,
Ben indirimli (tek fiyat) reyondan bir güneş gözlüğü aldım. Gözlüğü alırken ürünün iadesi ve değişimi olmadığı bana söylendi. Gözlüğe iyice bakın herhangi bir sorumluluk almıyoruz dediler. Gözlük camının kenarında hafif bir çizik var dediler ve ben kabul ederek gözlüğü aldım. Sonra gün ışığında camın orada görünenden daha büyük olduğunu gördüm ama kabul ettim bir kere diyerek geri götürmedim. Yaklaşık 20 gün sonra araba kullanırken gözüme bir batma oldu. Arabayı durdurup baktığımda gözlüğün burnuma oturan kısmının kırıldığını gördüm (gözlüğe herhangi bir temasım olmadan). Mağazaya gittim ve iade veya değişim istediğimi söyledim. Kabul etmediler.
Biliyorum baştan yanlış yaptım ama herhangi bir hak talep edebilir miyim?
Aldığım paltonun kemeri paltoyu daha giyinmeden kırıldı.sanırım pakete yerleştirilirken kırılımış olmalı mağazaya durumu bildirdiğimde sert bir uslup kullanıldı. baskı yaparak kırdığımı (ki kemer demir yani nasıl olmuşsa ortasından kırılmış) onlarla ilgili olmadığını daha sinir bozucu ifadeler kullanılarak bildirildi.gerçekten mağazadan aldığımda bi sorun olmaması ama hiç kullanmadan kırılması benim hatam mı yani iade yada değiştirme hakkı yok mu?onlar bu tavrı gösterebilecek kadar haklımılar yani?
10/06/2011 tarihinde annem Turkcell'in bir bayiinden 24 ay taahhütlü satışla bir paket ve telefon aldı. Ancak eve gelip telefonu denediğinde diafon sesinin şimdiye kadar kullanmış olduğu telefonlarınkinden çok alçak olduğunu ve kullanamayacağını anladı. Cihazda maddi bir kusur yok, telefona müdahele edilmiş olmasını istemediğimizden de şimdilik servise göndermiyoruz.
Bayiiye cihazı iade etmek istediğimizde talebimiz kabul görmedi.
Bu durumda;
1) Ürünün satılırken denettirilmemiş olması,
2) Gerekli bilgilendirmenin yapılmamaış olması,
3) Sözleşme maddelerinin taraflar arasında müzakere edilmemiş ve sözleşmenin önceden hazırlanmış matbu bir metin olması hususları tüketici hakları hakem heyeti nezdinde yapılacak bir itiraz için haklı sebebler midir?
10/06/2011 tarihinde annem Turkcell'in bir bayiinden 24 ay taahhütlü satışla bir paket ve telefon aldı. Ancak eve gelip telefonu denediğinde diafon sesinin şimdiye kadar kullanmış olduğu telefonlarınkinden çok alçak olduğunu ve kullanamayacağını anladı. Cihazda maddi bir kusur yok, telefona müdahele edilmiş olmasını istemediğimizden de şimdilik servise göndermiyoruz.
Bayiiye cihazı iade etmek istediğimizde talebimiz kabul görmedi.
Bu durumda;
1) Ürünün satılırken denettirilmemiş olması,
2) Gerekli bilgilendirmenin yapılmamaış olması,
3) Sözleşme maddelerinin taraflar arasında müzakere edilmemiş ve sözleşmenin önceden hazırlanmış matbu bir metin olması hususları tüketici hakları hakem heyeti nezdinde yapılacak bir itiraz için haklı sebebler midir?
Ürünü iade işlemi için ürünün ayıplı olduğuna dair servis raporu almanız gerekmektedir. Tabi bu işin süresi de 1 aydır, ilk 30 gün değişim veya iade hakkınız vardır. Eğer hala bu işlemi yapmadıysanız artık iade hakkınız olmadığını söyleyebilirim.
Benim de benzer bir sorunum var ancak daha komplike. Teknosa'dan kampanya ürünü bir TV satın aldım. Aldığım cihaz mağazada teşhir edilmediği gibi mağazada da yoktu, teknosa gebze deposundan kargo ile adresime gönderildi. Cihaz sorunsuz ancak kullandığı teknoloji plazma olması nedeni ile oldukça karanlık ekranlar vermekte dolayısıyla memnun kalmadım. Herhangi bir sorun olmadığından ise servis raporu alma durumum zaten yok.
Yapmak istediğim cihazı görmeden almış olmam, mağazada ödemeyi yapmış olmam ve cihazın posta ile adresime gönderilmesi nedeni ile kapıdan satışlar ve internet üzerinden yapılan postayla satışlar için tüketici lehine yapılmış düzenlemeleri kullanarak 7 gün içerisinde iade hakkımı varsa kullanmak istiyorum.
Ödemeyi mağazada yapmış olmama rağmen ürün posta ile gelmiş olduğu için iade konusunda bir hak iddia edebilir miyim? 7 günlük süre dolmadan noter kanalı ile ihtarname çekmemi önerir misiniz? 4077 sayılı yasayı incelememe rağmen kanun koyucunun bu durum için yaptığı bir düzenleme görmedim. Bu konuda bir içtihat var mıdır?
norma internet adlı site ile ilgili bir sorun yaşadım kendisiniin doktor olduğunu söyleyen bir kişi ile görüştüm ve bana bir ilaç göndereceğini söyledi ilacı kargoya almaya gittiğimde faturada norma internet hizmetleri adı geçmekteydi bunun neticesinde almaktan vazgeçtim ve kabul etmedim norma internet yetkilsi denen kişi ürünü kargodan almadığım için beni dava edeceğini söyledi ürünü almak zorunda mıyım?
Ürünü iade işlemi için ürünün ayıplı olduğuna dair servis raporu almanız gerekmektedir. Tabi bu işin süresi de 1 aydır, ilk 30 gün değişim veya iade hakkınız vardır. Eğer hala bu işlemi yapmadıysanız artık iade hakkınız olmadığını söyleyebilirim.
Benim de benzer bir sorunum var ancak daha komplike. Teknosa'dan kampanya ürünü bir TV satın aldım. Aldığım cihaz mağazada teşhir edilmediği gibi mağazada da yoktu, teknosa gebze deposundan kargo ile adresime gönderildi. Cihaz sorunsuz ancak kullandığı teknoloji plazma olması nedeni ile oldukça karanlık ekranlar vermekte dolayısıyla memnun kalmadım. Herhangi bir sorun olmadığından ise servis raporu alma durumum zaten yok.
Yapmak istediğim cihazı görmeden almış olmam, mağazada ödemeyi yapmış olmam ve cihazın posta ile adresime gönderilmesi nedeni ile kapıdan satışlar ve internet üzerinden yapılan postayla satışlar için tüketici lehine yapılmış düzenlemeleri kullanarak 7 gün içerisinde iade hakkımı varsa kullanmak istiyorum.
Ödemeyi mağazada yapmış olmama rağmen ürün posta ile gelmiş olduğu için iade konusunda bir hak iddia edebilir miyim? 7 günlük süre dolmadan noter kanalı ile ihtarname çekmemi önerir misiniz? 4077 sayılı yasayı incelememe rağmen kanun koyucunun bu durum için yaptığı bir düzenleme görmedim. Bu konuda bir içtihat var mıdır?
Teşekkürler, saygılar...
Bilgilendirme:
06 Mart 2011 Tarihli Resmi Gazete
Sayı: 27866
Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:
MESAFELİ SÖZLEŞMELERE DAİR YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Kapsam
MADDE 2 − (1) Bu Yönetmelik; yazılı, görsel ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan, malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi ya da ifası kararlaştırılan sözleşmelere uygulanır.
(2) Bu Yönetmelik hükümleri;
a) Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili,
b) Otomatik makineler aracılığıyla yapılan satışlar ile ilgili,
c) Halka açık telefon kullanımı suretiyle telekomünikasyon hizmeti verenlerle akdedilen,
ç) Taşınmaz satış, kiralama ve taşınmaza ilişkin diğer haklarla ilgili,
d) Artırma veya eksiltme yoluyla akdedilen,
sözleşmelere uygulanmaz.
(3) 5 inci, 6 ncı, 7 nci ve 8 inci maddeler ile 9 uncu maddenin birinci fıkrası;
a) Gıda maddelerinin, içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine götürülmesine ilişkin,
b) Seyahat, konaklama, lokantacılık, eğlence sektörü gibi alanlarda hizmet veren sağlayıcılarla kurulan ve sağlayıcının belirli bir tarihte veya zaman dilimi içinde sözleşme konusu hizmet edimini sunma yükümlülüğü altına girdiği,
sözleşmelere uygulanmaz.
sanırım sizin durumunuz mesafeli sözleşmeler kapsamına girmiyor.
Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.
“The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill
norma internet adlı site ile ilgili bir sorun yaşadım kendisiniin doktor olduğunu söyleyen bir kişi ile görüştüm ve bana bir ilaç göndereceğini söyledi ilacı kargoya almaya gittiğimde faturada norma internet hizmetleri adı geçmekteydi bunun neticesinde almaktan vazgeçtim ve kabul etmedim norma internet yetkilsi denen kişi ürünü kargodan almadığım için beni dava edeceğini söyledi ürünü almak zorunda mıyım?
sorununuzu ve olayı daha ayrıntılı bir şekilde tanımlayabilirmisiniz?
Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.
“The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill
,
tuketici haklari urun iadesi,
tüketici iade hakları,
aldığım ürünü kaç gün içinde iade edebilirim,
tüketici hakları iade prosedürü,
tüketici iade hakkı,
Tüketici hakları iade hakkı ,
koşulsuz iade hakkı,
tuketici haklari urun iade,
tüketici hakları kanunu iade,
alınan ürünün iade süresi,
tüketici hakları geri iade,
aldığımız ürünü kaç gün içinde iade edebiliriz,
mağazadan alınan ürünün iadesi,
tüketici kanunu iade şartları,
tüketici haklarına göre ürün iadesi,
geri iade şartları
Merhabalar eylül 23 te iki tane ayakkabı aldım . İkisinin modeli aynı renkler farklı . Sağ ayakkabı sola göre bol olması ökçe tam oturmuyordu. Neyse...
Tüvtürke aracı muayene ettirdikten sonra kredi kartımdan komisyon ücreti alındı. Tüketici hakem heyetine başvurdum ve hakem heyeti beni haklı buldu....
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
tüvtürke karşı tüketici hakem...
07-05-2025, 23:40:53 in Tüketici Hakları