Sayın okeles;
Uzun süredir yazmıyorum.Ama hiç değişen bir farklılık yine yok.Herkes bulduğunu burada atıp sallıyor.Ne kadarda çok güzel bir hikaye yazmışsın.Türkiye'deki bütün kanunları okuyup bilmeden önce;Uluslararası kart kuruluşlarının kurallarını okusaydın sanırım yukarıdaki yazdıklarının ne kadar anlamsız ve gereksiz olduğunu anlardın.Siz dava açarak 540 günden fazlası işlemleri geri iade alın artık çok açık söylüyorum burada istediğiniz hayvan taklidini yapacam.Artık ben ne söyliyim size.Dava açıp bankadan parayı almanız şöyle olur.Siz itiraz için bankanıza bütün evrakları vermenize rağmen banka karşı tarafa itiraz sürecini başlatmazsa (Ben buna ihtimal bile vermiyorum) işte o zaman bankayı dava edip bankanın kendi kasasından parayı geri alma durumunuz olabilir.Ama burada bankaların sözleşme istemeleri uluslararası kurallara göre doğrudur.Olayı çok detaylı yazmayacağım.Zaten bu işi bilen arkadaşlar benim ne demek istediğimi hemen anlayacaklar.Siz mahkemeye gittiğinizde mahkeme size demez mi?Madem karşı taraftan hizmet alamadın niçin sürekli ard arda aynı firmadan ısrarla kredi kartından işlem yaptın sorusu gelince ne cevap vermeyi düşünüyorsunuz.Sanırım yurtdışı sitelerden alınan hizmet yada malın size ulaşması 120 günden fazla olamaz değil mi?Kesinlikle olamaz.Ortama 30 gün falandır.Ama Kart kuruluşlarının uluslararası kuralları bunu 120 gün olarak geniş bir zamana yaymıştır.Sanırım bu konuya hakim olan arkadaşlar benim verdiğim ipuçlarını anladıklarını umuyorum.
Hep burada bu konu ile ilgili olduğunu düşündüğünüz Ülke içindeki kanun ve hukuktan bahsetmişsiniz ya.Bende o zaman sizin bu konunun üzerine şunu yazayımda tam olsun.Bazı arkadaşlar bahis oynadığınızı bankaya söyleyin diyorlar ya.
BORÇLAR KANUNU
YİRMİ BİRİNCİ BAP : KUMAR VE BAHİS
Madde 504 -
Kumar ve bahis, bir alacak hakkı tevlit etmez. Kumar yahut bahis için bilerek yapılan avanslar ve ödünç verilen akçeler hakkında ve kumar ve bahis vasfını haiz olduğu takdirde borsaya dahil olan emtia ve kıymetli evrakın fiyat farkı esası üzerine yapılan vadeli alış verişlerde dahi, hüküm böyledir.
Madde 505 -Kumar oynıyan veya bahseden kimse tarafından imza edilmiş adi borç veya kambiyo senedi üçüncü bir şahsa devir edilmiş olsa bile bunlara müsteniden hiç hir kimse bir hak talep edemez. Kıymetli evrakın hüsnü niyet sahibı üçüncü şahıslara bahşettiği haklar mahfuzdur.
Sen burada kumarı bilerek oyna.Sonra bu şekilde yatırılan paralar geri alınıyormuş deyip almanın yolunu bulup kılıfına uydurmaya çalış.Bunlara zaman harcayacağına senin somut belgedeki üye iş yerlerinden hizmet alıp-almadığını araştırsan daha çabuk yol alırsın.Tabi bunları araştırmadan öncede gerekli evrak ve dökümanları hazırlaman gerekir değil mi?Banka yada mahkeme sana demez mi şu kadar gündür aklın nerdeydi madem hizmet alamıyorsun niçin ısrarla buradan işlem yapmaya devem ediyorsun demez mi?Seni zorlayan mı vardı demezler mi?Arkadaşlar bu kadarda gülünç duruma düşmenize bir anlam veremiyorum.
Şimdi Uluslararası yapılan bir işlemin ve konunun hakem heyeti ile ne ilgisi var.Bu hakem heyeti sadece Yurtiçindeki ters ibraz işlemleri için geçerlidir.Açık söyleyim belki yine anlamayan olur.Türkiyedeki X ile Y bankası arasındaki uyuşmazlığı karara bağlar.Peki Bu X ve Y bankası aynı ülkenin bankası değilse farklı ülkelerin bankası ise bu uyuşmazlığı o zaman kim çözecek.Cevabı bende saklı.Konuyu vakıf olan arkadaşlar kimin çözeceğini biliyorlar.
Uluslararası işlemler ile bir ilgisi yok ama yinede yazıyorum.Bende okeles'e biraz yardımcı olayım değil mi?
BANKA KARTLARI VE KREDİ KARTLARI KANUNU
YETKİLİ MAHKEME VE MERCİLER
Madde 44 - Bu Kanunun uygulanmasıyla ilgili uyuşmazlıklarda kart hamilinin tüketici olması halinde, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 22 nci ve 23 üncü maddesi hükümleri uygulanır.
Kart çıkaran kuruluşlar tarafından kart hamilleri aleyhine açılacak davalarda 1086 sayılı Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanununun görev ve yetkiye ilişkin hükümleri uygulanır.
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
MESAFELİ SÖZLEŞMELER
Madde 9/A - (Ek madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./14. md.)
Mesafeli sözleşmeler; yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelerdir.
Mesafeli satış sözleşmesinin akdinden önce, ayrıntıları Bakanlıkça çıkarılacak tebliğle belirlenecek bilgilerin tüketiciye verilmesi zorunludur. Tüketici, bu bilgileri edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde teyid işlemi, yine elektronik ortamda yapılır.
Satıcı ve sağlayıcı, tüketicinin siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren otuz gün içerisinde edimini yerine getirir. Bu süre, tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.
Satıcı veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayri maddi malların veya sunulan hizmetlerin teslimatının ayıpsız olarak yapıldığını ispatla yükümlüdür.
Cayma hakkı süresince sözleşmeye konu olan mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasının veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesinin istenemeyeceğine ilişkin hükümler dışında kapıdan satışlara ilişkin hükümler mesafeli sözleşmelere de uygulanır.
Satıcı veya sağlayıcı cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukuki işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür.
TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ
Madde 22 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./29. md.)
Bakanlık, il ve ilçe merkezlerinde, bu Kanunun uygulamasından doğan uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla en az bir tüketici sorunları hakem heyeti oluşturmakla görevlidir.
Başkanlığı Sanayi ve Ticaret İl Müdürü veya görevlendireceği bir memur tarafından yürütülen tüketici sorunları hakem heyeti; belediye başkanının konunun uzmanı belediye personeli arasından görevlendireceği bir üye, baronun mensupları arasından görevlendireceği bir üye, ticaret ve sanayi odası ile esnaf ve sanatkar odalarının görevlendireceği bir üye ve tüketici örgütlerinin seçecekleri bir üye olmak üzere başkan dahil beş üyeden oluşur. Ticaret ve sanayi odası ya da ayrı ayrı kurulduğu yerlerde ticaret odası ile esnaf ve sanatkar odalarının görevlendireceği üye, uyuşmazlığın satıcı tarafını oluşturan kişinin tacir veya esnaf ve sanatkar olup olmamasına göre ilgili odaca görevlendirilir.
Bakanlık taşra teşkilatının bulunmadığı il ve ilçelerde tüketici sorunları hakem heyetinin başkanlığı en büyük mülki amir ya da görevlendireceği bir memur tarafından yürütülür. Tüketici örgütü olmayan yerlerde tüketiciler, tüketim kooperatifleri tarafından temsil edilir. Tüketici sorunları hakem heyetinin oluşumunun sağlanamadığı yerlerde noksan üyelikler, belediye meclislerince resen doldurulur.
Tüketici sorunları hakem heyetlerinde heyetin çalışmalarına ve kararlarına esas olacak dosyaları hazırlamak ve uyuşmazlığa ilişkin raporu sunmak üzere en az bir raportör görevlendirilir.
Değeri beşyüz milyon liranın altında bulunan uyuşmazlıklarda tüketici sorunları hakem heyetlerine başvuru zorunludur. Bu uyuşmazlıklarda heyetin vereceği kararlar tarafları bağlar. Bu kararlar İcra ve İflas Kanununun ilamların yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerine göre yerine getirilir. Taraflar bu kararlara karşı onbeş gün içinde tüketici mahkemesine itiraz edebilirler. İtiraz, tüketici sorunları hakem heyeti kararının icrasını durdurmaz. Ancak, talep edilmesi şartıyla hakim, tüketici sorunları hakem heyeti kararının icrasını tedbir yoluyla durdurabilir. Tüketici sorunları hakem heyeti kararlarına karşı yapılan itiraz üzerine tüketici mahkemesinin vereceği karar kesindir.
Değeri beşyüz milyon lira ve üstündeki uyuşmazlıklarda tüketici sorunları hakem heyetlerinin verecekleri kararlar, tüketici mahkemelerinde delil olarak ileri sürülebilir. Kararların bağlayıcı veya delil olacağına ilişkin parasal sınırlar her yılın Ekim ayı sonunda Devlet İstatistik Enstitüsünün Toptan Eşya Fiyatları Endeksinde meydana gelen yıllık ortalama fiyat artışı oranında artar. Bu durum, Bakanlıkça her yıl Aralık ayı içinde Resmi Gazetede ilan edilir.
25 inci maddede cezai yaptırıma bağlanmış hususlar dışındaki tüm uyuşmazlıklar, tüketici sorunları hakem heyetlerinin görev ve yetkileri kapsamındadır.
Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Başkan ve üyeleri ile raportörlere verilen huzur hakkı veya huzur ücretinin ödenmesine ilişkin esas ve usuller, bir ayda ödenecek tutar 2000 gösterge rakamının memur aylık katsayısıyla çarpımı sonucu bulunacak miktarı geçmemek üzere Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınarak Bakanlıkça belirlenir.
Tüketici sorunları hakem heyetlerinin kurulması, çalışma usul ve esasları ile diğer hususlar Bakanlıkça çıkarılacak bir yönetmelikte düzenlenir.
DÖRDÜNCÜ KISIM: YARGILAMAYA VE CEZAYA İLİŞKİN HÜKÜMLER
TÜKETİCİ MAHKEMELERİ
Madde 23 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./30. md.)
Bu Kanunun uygulanmasıyla ilgili olarak çıkacak her türlü ihtilaflara tüketici mahkemelerinde bakılır. Tüketici mahkemelerinin yargı çevresi, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca belirlenir.
Tüketici mahkemeleri nezdinde tüketiciler, tüketici örgütleri ve Bakanlıkça açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır. Tüketici örgütlerince açılacak davalarda bilirkişi ücretleri, 29 uncu maddeye göre bütçede öngörülen ödenekten Bakanlıkça karşılanır. Davanın, davalı aleyhine sonuçlanması durumunda, bilirkişi ücreti 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre davalıdan tahsil olunarak 29 uncu maddede düzenlenen esaslara göre bütçeye gelir kaydedilir. Tüketici mahkemelerinde görülecek davalar Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanununun Yedinci Babı, Dördüncü Faslı hükümlerine göre yürütülür. *1* *2*
Tüketici davaları tüketicinin ikametgahı mahkemesinde de açılabilir.
Bakanlık ve tüketici örgütleri münferit tüketici sorunu olmayan ve genel olarak tüketicileri ilgilendiren hallerde bu Kanunun ihlali nedeniyle kanuna aykırı durumun ortadan kaldırılması amacıyla tüketici mahkemelerinde dava açabilirler.
Gerekli hallerde tüketici mahkemeleri ihlalin tedbiren durdurulmasına karar verebilir. Tüketici Mahkemesince uygun görülen tedbir kararları, masrafı daha sonra haksız çıkan taraftan alınmak ve 29 uncu maddede düzenlenen esaslara göre bütçeye gelir kaydedilmek üzere, ülke düzeyinde yayınlanan gazetelerden birinde Basın İlan Kurumunca ve ayrıca varsa davanın açıldığı yerde yayınlanan mahalli bir gazetede derhal ilan edilir. *1* *2*
Kanuna aykırı durumun ortadan kaldırılmasına yönelik Tüketici Mahkemesi kararları ise masrafı davalıdan alınmak üzere aynı yöntemle derhal ilan edilir.
Buyrun Sayın okeles:
Bu konu için yurtiçinde Dava açmayı düşünüyorsanız bütün bilgiler burada.Bunları avukat tutmadan yapabilirsiniz diye düşünüyorum.
Bazı üyeler hariç;Diğer üyeler çok konuşuyor ama boş konuluyor. 
İstinaf kararı hakkında
10-05-2025, 01:23:51 in Miras Hukuku