Yılları tam hatırlamıyorum
2001 gibi yayınlanan bir genelge ile Radar kontrolü yapılan noktalardan önce "Radar ile hız kontrolü yapılmaktadır" levhası konulması zorunlu hale getirildi. Güya bu şekilde devlet tuzak kuruyor şikayetlerine çözüm getireceklerdi. Karayolları ve emniyet çözümü hemen buldular bütün yolları sabit "bu yolda radar ile hız kontrolü yapılmaktadır" levhaları ile donattılar. Böylece genelgeyi bir güzel geçersiz hale getirdiler.
Sonra 2005 yada 2006 gibi (yine yazayım yıl konusunda yanılıyor olabilirim) eski genelge iptal edildi ve bu levha koyma kuralı kaldırıldı. Hatta 2008 yılında gezici radar araç sayısı arttırılarak otobanlarda da hız kontrolü yapılmaya başlandı.
Kısacası şu an levha koyma zorunluluğu yok.
Gelelim hız kaza ilişkisine. 1920'lerden kalan hız sınırlamaları kesinlikle günümüz yol ve araç özelliklerinin altındadır. İstatistikler ise o kadar güvenilir değildir çünkü hiç bir zaman kazalarda "yol kusuru" bulamazsınız. Çünkü "yol kusuru" denirse karayolları hakkında dava açma hakkınız doğar. Normal yolda normal hızda giderken bir çukura denk gelir, düşük bankete düşer direksiyon hakimiyetini kaybederseniz ama hatalı siz olursunuz. Karayolları sitesinde "kör noktalar" diye her zaman Kaza yapılan noktalar yayınlanır ama kimse kalkıpda kardeşim iyi güzel yayınlıyorsunda düzeltmek için neden bir şey yapmıyorsun? Madem bu noktalarda devamlı kaza oluyor, demek ki o noktalarda yol ile ilgili bir sorun var demez. Orada yapılan kazalarda da hep sürücü suçludur ve genelde aşırı hızlı denilir.
Hızın yüksek olması bir kaza sebebi olabilir. Ama tam tersine hızın düşük olması da bir kaza sebebi olabilir. Motosiklet için örneğin. 70Km/s şehirlerarası ve 80Km/s otoban hızıdır. Şimdi bir kamyon, tır bile sizden daha fazla hız yaparken buyrun ben hız limitlerinde kullanacağım deyip motosikletle bir otobana çıkın bakalım ne oluyor. Kurallara uyayım derseniz basitçe ölürsünüz.
Ayrıca hızı trafik kazalarının başlıca sebebi olarak görenler bir karşılaştırsınlar diğer ülke hız sınırlamaları ile Türkiyeyi ve kaza oranlarını. Almanya örneği verilir hep. Çoğu Otobanında hız limiti yoktur. Peki Almanyada mı, Türkiyede mi daha fazla kaza yapılmaktadır?
Türkiyede kazaların en büyük nedeni trafik kuralları konusunda ki bilgisizlik ve insanların bencilliğidir. Ve bu ehliyet alma sistemi oldukça bu kazalar durmayacaktır. İsterseniz hız limitlerini 50km/s düşürün.
Devlet tuzak kurar mı ? Devlet gerekirse tuzak kurar, ama artık onun ismi tuzak olmaz. Meşruluk kavramı çerçevisinde...
Gelelim asıl sorunuza...
Karayolları Trafik Kanununu inceledim, Madde50 vd maddelerde bahsettiğiniz konuya ilişkin bir hüküm yok. Yine Karayolları Trafik Yönetmeliğinin Madde100 vd maddelerde de bir hüküm yok.
Dikkatimi çeken nokta ise ilgili mevzuatların Trafik İşaretleri ile ilgili kısmında oldu. Genelde X Bakanlığının görüşü alınarak Y bakanlığınca düzenlenir gibi ifadeler bulunmakta. Bu arada belirtmek isterim; yine radar işaretlerine ilişkin bir hüküm yok. Buradan zaten radarla ilgili böyle bir zorunluluğun olmadığı anlaşıldığı gibi; her gelen hükümetin farklı uygulama yapabilmiş olması ihtimali de bazı yerlerde bu işaretlerin olup bazı yerlerde olmadığı fikrini uyandırıyor.
Size önerim, bir daha hız yapmayın.
Biraz esnek bir durum sanırım.Bu tür yazıya bende rastlamadım hiç.Polis memurununda söylemiş olduğu sözlerde insanı düşündürmüyr değil hani keyfe keder koyarım gibisinden di. İnsanın aklınada bir anlıkta olsa neden uyarıcı konmuyor diye bir soru geliyor yani o bölgede..
Polis memurlarımız maalesef vatandaşa karşı açıklayıcı tutum yerine azarlayıcı ve tersleyici tutum edinebiliyor. Bunu da doğrudan devletle ilişkilendirmemek gerekir. Bazı polislerimiz de çok anlayışlı ve kibar davranabiliyor.
Polis memurlarımız maalesef vatandaşa karşı açıklayıcı tutum yerine azarlayıcı ve tersleyici tutum edinebiliyor. Bunu da doğrudan devletle ilişkilendirmemek gerekir. Bazı polislerimiz de çok anlayışlı ve kibar davranabiliyor.
Yanınızda ilgili mevzuatları taşımanızı öneririm.
İyi günler.
Evet katılıyorum,ordaki görevli polis memurlarının eğer varsa ihmalleri Devlete mal edilmemeli.
Yılları tam hatırlamıyorum
2001 gibi yayınlanan bir genelge ile Radar kontrolü yapılan noktalardan önce "Radar ile hız kontrolü yapılmaktadır" levhası konulması zorunlu hale getirildi. Güya bu şekilde devlet tuzak kuruyor şikayetlerine çözüm getireceklerdi. Karayolları ve emniyet çözümü hemen buldular bütün yolları sabit "bu yolda radar ile hız kontrolü yapılmaktadır" levhaları ile donattılar. Böylece genelgeyi bir güzel geçersiz hale getirdiler.
Sonra 2005 yada 2006 gibi (yine yazayım yıl konusunda yanılıyor olabilirim) eski genelge iptal edildi ve bu levha koyma kuralı kaldırıldı. Hatta 2008 yılında gezici radar araç sayısı arttırılarak otobanlarda da hız kontrolü yapılmaya başlandı.
Kısacası şu an levha koyma zorunluluğu yok.
Gelelim hız kaza ilişkisine. 1920'lerden kalan hız sınırlamaları kesinlikle günümüz yol ve araç özelliklerinin altındadır. İstatistikler ise o kadar güvenilir değildir çünkü hiç bir zaman kazalarda "yol kusuru" bulamazsınız. Çünkü "yol kusuru" denirse karayolları hakkında dava açma hakkınız doğar. Normal yolda normal hızda giderken bir çukura denk gelir, düşük bankete düşer direksiyon hakimiyetini kaybederseniz ama hatalı siz olursunuz. Karayolları sitesinde "kör noktalar" diye her zaman Kaza yapılan noktalar yayınlanır ama kimse kalkıpda kardeşim iyi güzel yayınlıyorsunda düzeltmek için neden bir şey yapmıyorsun? Madem bu noktalarda devamlı kaza oluyor, demek ki o noktalarda yol ile ilgili bir sorun var demez. Orada yapılan kazalarda da hep sürücü suçludur ve genelde aşırı hızlı denilir.
Hızın yüksek olması bir kaza sebebi olabilir. Ama tam tersine hızın düşük olması da bir kaza sebebi olabilir. Motosiklet için örneğin. 70Km/s şehirlerarası ve 80Km/s otoban hızıdır. Şimdi bir kamyon, tır bile sizden daha fazla hız yaparken buyrun ben hız limitlerinde kullanacağım deyip motosikletle bir otobana çıkın bakalım ne oluyor. Kurallara uyayım derseniz basitçe ölürsünüz.
Ayrıca hızı trafik kazalarının başlıca sebebi olarak görenler bir karşılaştırsınlar diğer ülke hız sınırlamaları ile Türkiyeyi ve kaza oranlarını. Almanya örneği verilir hep. Çoğu Otobanında hız limiti yoktur. Peki Almanyada mı, Türkiyede mi daha fazla kaza yapılmaktadır?
Türkiyede kazaların en büyük nedeni trafik kuralları konusunda ki bilgisizlik ve insanların bencilliğidir. Ve bu ehliyet alma sistemi oldukça bu kazalar durmayacaktır. İsterseniz hız limitlerini 50km/s düşürün.
Kör nokta olayıda gerçekten uzunca tartışılacak bir olay.Zirve de denetleme yapan bir Polis memurunu gece vakti yolun ortasında durmuş kontrol yaptığını son anda farketim ,az kalsın kazaya sebebiyet oluyordu ve normal hız sınırları içerisindeydim.
Belirli hızların elverişli olduğu otoyollarda dahi radarın konulması da tartışılır..
Devlet bu kuralları uygulamadaki ısrarını neden aynı zamanda eğitmeyi öğretme de göstermiyor..?
Konu solberg tarafından (15-04-2010 Saat 21:03:18 ) de değiştirilmiştir.
Sayın Antecurs şimdi Avrupayla Türkiyeyi karşılaştıramayız.Neden bir kere yolları çok farklı geniş.En fazla kaza olan ülke bir batı Afrika ülkesi olan Sierra leone nin ardından İran ikinci sırada.Enaz İsveçte oluyormuş.Trafik kazalarının çok olmasında,aşırı hız,hatalı sollama ve yorgun araç kullanma,kırmızı işıkta geçme,alkollü araç kullanma ve alt yapı eksikliklerinin etkili olduğu belirtiliyor.
Konu feyyar tarafından (15-04-2010 Saat 21:13:30 ) de değiştirilmiştir.
Afedersiniz ama Avrupa da kiler uzaydanmı gelmişler.? Kişilere ehliyeti veren eğiten devletin işi değilmidir.? Bunu düşüneceğimize hataları minimize edeceğimize neden bu yönde ki altyapıyı güçlendirmiyoruz..?
Afedersiniz ama Avrupa da kiler uzaydanmı gelmişler.? Kişilere ehliyeti veren eğiten devletin işi değilmidir.? Bunu düşüneceğimize hataları minimize edeceğimize neden bu yönde ki altyapıyı güçlendirmiyoruz..?
Sayın solberg,tamam siz yapmadınız ama hız limitini aşıpta,kurallara uymayıpta,sonrada haklıda olsa radar vardır uyarısına takıldıktan sonra neyi düzelteceğiz,doğrusu merak içindeyim.Hız sırınırı aşan bir sürücüye ehliyetini alıken bunun eğitimi verilmedimi verildi.E neden uymuyor o zaman.Demek istediğim eğitim önemli,öğretileni uygulamak daha önemli.
Konu feyyar tarafından (15-04-2010 Saat 21:44:06 ) de değiştirilmiştir.
Sayın solberg,tamam siz yapmadınız ama hız limitini aşıpta,kurallara uymayıpta,sonrada haklıda olsa radar vardır uyarısına takıldıktan sonra neyi düzelteceğiz,doğrusu merak içindeyim.
Düzeltmemek için bir neden olmadığını düşünüyorum.Bu ülke ye vergimi veriyorsam bana hertürlü imkanı sağlamak zorunda.. isteyince oluyor.Ben Almanya da tabiri caizse aracımın hakkını vermesini istiyorsam burada da devlet bana bu imkanı vermeli.Yok efendim şunu yapamazsın bunu yapamazsın dememeli.Bunu bana diyorsa burada bir sorun var demektir.
Örneğin 3 şeritli bir yolda seyir halindeyken hiçte inandırıcı olmayan nedenlerden dolayı tek şeride geçmeye zorlamamalı.Ben den para almak uğruna bana tuzak kurmamalı bu konudaki hassasiyetini bu dengesizliği azaltıcı yöntemlerde kullanmalı.
O zaman yarın kara yollarına veya hangi kurum bakıyorsa bu işe,hemen bir şikayet dilekçesi yazın.Ben aracımın hakkını istiyorum,Türkiyede hız limitleri çok düşük,biraz arttırın diye.Sahiden başka ne yapalım bilmiyorum.
Yaşadığım şansız bir olay hakkında bundan sonraki gelişiminin nasıl olabileceği konusunda yardımlarınızı bekliyorum.
Formu tek tek inceledim. Benzer...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Emlakçı dolandırıcılığı
22-06-2025, 11:35:41 in Gayrimenkul Hukuku