mrhba.04/11/2007 tarihinde toshiba dizüstü bilgisayar aldım: 1. arıza 27/06/2008(18 gün kaldı) de oldu 1 parça değişti; 2.arıza 20/08/2008(12 gün kaldı)de 2parça değişti; 3.arıza24/10/2009(33gün)da 5 parça değişti; 4. arıza 17/12/2009(20gün) de 2 parça değişti. 4. verişimde işletim sistemi arızalı çıktı, ama garanti kapsamı dışı dediler,ücret istediler bende vermedim.bilgisayardaki sorunlar halen devam ediyor ve hiç memnun değilim.iade etmek istiyorum,böyle bir hakkım var mı?Veya 5. kez verdiğimde ücretsiz yaptırma hakkım varmı?Şimdiden tşk...
İşletim sistemindeki sorunlardan satıcı firma sorumludur, size lisanslı satan sonuçta onlar,size bilgisayarı çalışır halde sunmak zorundalar.
Ama asıl sorun, 2 yıllık garanti sürenizin dolmuş olması?
İşletim sistemindeki sorunlardan satıcı firma sorumludur, size lisanslı satan sonuçta onlar,size bilgisayarı çalışır halde sunmak zorundalar.
Ama asıl sorun, 2 yıllık garanti sürenizin dolmuş olması?
Tşk nikon.satıcı firmayı(bimeks) aradım işletim sisteminin garanti süresi 1 yılmış ..bu arada garanti süresi serviste kalan günleride ekleyince 2010 ocak 26 oluyormus,aradım sordum.sanırım servis parasını benim vermem gerekecek.bu arada ben 3. kez servise verdigimde sorunlar ;donma,kitlenme ve hata sesleriydi;sorunun ana karttan oldugu söylendi ve ana kart değişti.ama sorunlar devam etti,4.kez verişimdede sorun işletim sistemindeymiş denildi.işletim sistemi değişse bile sorun devam edebilir.değişim veya para iadesi talep etme hakkım var mı acaba.tşk
Tşk nikon.satıcı firmayı(bimeks) aradım işletim sisteminin garanti süresi 1 yılmış ..bu arada garanti süresi serviste kalan günleride ekleyince 2010 ocak 26 oluyormus,aradım sordum.sanırım servis parasını benim vermem gerekecek.bu arada ben 3. kez servise verdigimde sorunlar ;donma,kitlenme ve hata sesleriydi;sorunun ana karttan oldugu söylendi ve ana kart değişti.ama sorunlar devam etti,4.kez verişimdede sorun işletim sistemindeymiş denildi.işletim sistemi değişse bile sorun devam edebilir.değişim veya para iadesi talep etme hakkım var mı acaba.tşk
O zaman ürün fiyatına göre Tüketici mahkemesine başvurabilirsiniz,
Miktar yasal karar verme sınırını aşsada hakem heyetine başvurun.Tavsiye niteliğinde verecekleri karar karşı tarafı ikna edebilir.Aksi durumda burdan alacağınız kararı mahkemeye delil olarak sunarsınız.
hepinize çok teşşekür ediyorum;yardımcı oldunuz,yol gösterdiniz bu arada 4. kez servise verdigimde ekranın yüzeyinde vidaları kapamak için kullanılan silikonlardan 2 si eksikti;bugun onları almak için servise gittim ama servise bırakmam gerektıgını soylediler,bende mecbur bırakmak zorunda kaldım;pazartesi alacak mışım.pazartesi ilk işim hakem heyetine ve tüketici mahkemelerine gitmek olacak.. hepinize tekrar tşk...
GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK
Ücretsiz Tamir Yükümlülüğü
Madde 13- Satıcı, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından düzenlenen raporla belirlenir.
Tüketiciler, bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir.
Madde 14- Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altından fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması,
...
durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
...Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı - üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.
İyi Günler x marka bilgisayar aldım.yaklaşık 16 ay oldu son 4 ayda 3. kez arızalandı.
1. Arızada Anakart ,Klavye değişti ve fun bakımı yapıldı.
2. Arızada Klavyenin fişinin çıkmış olduğunu kusurun giderildiğini belirttiler.
3. Arıza yine şu anda klavye ile ilgili bazen çalışmıyor.
Klavyenin fişinin çıkması arızaya girermi ve şu anda benim ürün değişim hakkım varmıdır.bütün bu arızalar 4 ay gibi kısa sürede gerçekleştiği için ürünü zaten kullanamama gibi bir unsur da var cevaplarınız için teşekkürler..
Değişim hakkını kullanmanız için aynı arızanın en az üç kez tekrarlanması gerekiyor. Sizin söylediğinize göre her seferinde farklı arıza söz konusu. Bu nedenle onarım hakkını kullanabilirsiniz.
Bu arada yönetmelikte geçen "bir yıl" ifadesi ile bazı düşüncelerimi açıklamak istiyorum:
Uygulamada, yönetmeliğin 14. maddesinin (a) bendinde yer alan "bir yıl içinde" ifadesinden genellikle malın tesliminden itibaren geçen ilk bir yıl şeklinde bir anlam çıkıyor. Ancak, bana göre, buradaki "bir yıl" ifadesini yorumlamak için cümlenin tamamını birlikte okumak lazım. Bu nedenle bu ifadeden kasıt, garanti süresi içinde her hangi bir dönemdeki bir yıllık süre olmalı.
Şöyle bir örnek verebiliriz: Diyelim sizin ürününüz malın teslim tarihinden sonra 5. ayda ilk arızasını yaptı. Daha sonra 8. ayda aynı arızayı bir kez daha yaptı. Malın teslim tarihinden 14 ay sonra aynı arızayı bir kez daha yaptı. Görüldüğü gibi son arıza bir yıllık süre geçtikten sonra oluyor ama ilk arıza ile arada 9 aylık bir süre var. Burada önemli olan değişim hakkının geçerli olabilmesi için, 14/a'nın son bölümünde yer alan, "(...) unsurlarının yanı sıra bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması." da gerekiyor.
Yani arıza sayısı tek başına yeterli değil. Dolayısıyla yönetmelikte belirtildiği gibi, asgari arıza sayısının gerçekleşmesi ve bu arızaların maldan yararlanmayı sürekli olarak engellemesi gerekiyor.
Saygılar.
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Kapalı Otopark Girişinin Aşırı Dar...
31-10-2025, 11:43:51 in Kat Mülkiyeti Hukuku