MADDE 56- Sürücüler aşağıdaki kurallara ve yasaklara uymak zorundadırlar.
a) Şerit izleme;
1. Sürücülerin geçme, dönme, duraklama, durma ve park etme gibi haller dışında şerit değiştirmeleri veya iki şeridi birden kullanmaları,
TRAFİK YÖNETMELİĞİNİN İLGİLİ MADDELERİ
Karayollarında Trafiğin Akışı ve Karayolunun Kullanılması
MADDE 94- Karayollarında trafik sağdan akar.
Aksine bir hüküm veya işaret bulunmadıkça karayollarında;
A) Araç sürücüleri;
....................................... b) Şerit değiştirmeden önce, gireceği şeritte sürülen araçların güvenle geçişlerini beklemek,
c) Trafiği aksatacak veya tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirmemek,
................................
Sürücülerin;
............................... g) İki şeridi birden kullanmaları,
................................ k) Bölünmüş yollarda karşı yöndeki trafik için ayrılan yol bölümüne girmeleri,
................................
Yasaktır.
Merhabalar.Öncelikle böyle bir site bulduğum için kendimi şanslı hissediyorum.Emeği geçen herkese teşekürler.
Sakıncası olup olmadığından emin değilim buraya böyle bir yazı ve kroki yapıştırdığım için bağışlayın lütfen.Başıma böyle bir kaza geldi yüzde yüz suçlu kabul edildim.Sizce hangi araç kusurludur.Kaza anında yaşanılan şok ve tecrübesizlik yüzünden dur levhalarını çizmemişiz.Ancak gerçek olması gereken tutanak bu.Ne yapmam gerekiyor sigorta şirketlerine itiraz etmeme rağmen sonuç değişmedi 54 tk 100 de yüz suçlu bulundu.Gerekçe söylenmedi araç ve olay fotoğraflarıyla itiraz etiğim halde olay anında ki tutanak baz alındı.Aracıma çarpan için Dur işareti olamsına rağmen bilmediğimiz bir kural hatasımı yaptık yoksa tamamen tutanaktan dolayımı suç bana yüklendi.Zor durumdayım yasal haklarımı kullanmak için nereye başvurmalıyım.Acaba ben haksızmıyım en çokda bunu merak ediyorum göz göre göre adam acemi imiş fren yerine telaştan tam önünden geçerken gaza bastı.Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler saygılar.
1-Kaza Tespit Tutanağınızda A ve B araçları hangileri yani sizin aracınız hangi harfle gösterildi.
2-TRAMER KOMİSYONUNCA verilen KARARDA sizin aracınız A veya B gibi hangi harfle gösterilmiş.
3-TRAMER KOMİSYON KARARINDA Gerekçe olarak DURUM ? kaç yazıyor.
Bu bilgileri yazarsan daha sağlıklı bir değerlendirme yapılacağını sanıyorum.
Benim de başımdan geçen bir kaza olayı nedeniyle;
Kazaya karışan karşı taraf araç kusurlu olduğu halde TRAMER KOMİSYONUNUN yanlış yaptığı bir işlem sonucu %100 KUSURLU sayıldım.Yaklaşık 2 aydır hukuk mücadelesi veriyorum.Yazışmalardan olumlu bir sonuç alamazsam Trafik Mahkemesinde dava açmayı düşünüyorum.
(Aşağıda açıklanan, TRAMER KOMİSYON KARAR GEREKÇESİ DURUM26 Kaza Senaryosuna göre değerlendirme yapınız.)
BİLGİ:
Fotoğraflarda görülen;
Kalın çizgi: Bölünmüş yol çizgisi.
Refuj ile Kalın çizgi arası: Emnniyet Şeridi (foto-2)
Bölünmüş yolun her iki tarafı: Geliş ve Gidiş Tek Yön
Kamyonet duruş konumu (A) : Sol geliş ters yönde (Kartal istikameti)
Otomobil duruş Konumu (B) : Sağ gidiş yönde (Yakacık istikameti)
Not:
A=X
B=Y
[/QUOT
Kaza Senaryoları-SAYFA:17
(K.Y.T.K.56/a-1 yön:94.) :
TRAMER KOMİSYON KARARININ GEREKÇESİ olarak yukarıda gösterilen DURUM 26 Kaza Senaryosu şablonuna göre A veya X simgesi pozisyonunda gösterilen araç (kaza resimlerinde görüldüğü üzere) 34 NHU 43 plakalı otomobildir.B veya Y simgesi pozisyonunda gösterilen araç ise 34........ plakalı kamyonettir.
Ancak; 11.04.2009 tarihli Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı düzenlenirken 34 NHU 43 Plakalı otomobil B simgesi ile işaretlenmiş karşı tarafın 34....... Plakalı aracı A simgesiyle işaretlenmiş olduğundan! Kaza taslağının; Tramer Komisyonunca Durum 26 Kaza Senaryosu şablonuna uyarlanması esnasında A ve B simgelerinin karıştığı açıkça gözükmektedir.Çünkü:
11.04.2009 tarihli Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı çizimine göre; A aracı (34......) kamyonet ‘’iki şeridi birlikte kullanarak, şerit ihlali yapan’’ %100 kusurlu araçtır.B (34 NHU 43) aracı ise kusursuzdur.
TRAMER KOMİSYONUNUN Gerekçe olarak gösterdiği DURUM 26 Kaza Senaryosu şablonuna göre; B aracı (34........) ‘’iki şeridi birlikte kullanarak, şerit ihlali yapan’’ %100 kusurlu araçtır. A (34 NHU 43) aracı kusursuzdur.
Yukarıda ki tespitlerden anlaşılacağı üzere; TRAMER KOMİSYONU, kaza olayımızda kusur tespitinde bulunurken, kazaya karışan araçların pozisyonlarını (duruşlarını) dikkate almaksızın! A ve B simgeleri üzerinden yanlış işlem kurmuştur.
Dolayısıyla; gerek Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı çizimine göre, gerekse TRAMER KOMİSYONUNUN Gerekçe olarak gösterdiği DURUM 26 Kaza Senaryosu şablonuna göre pozisyon ve duruş itibariyle ‘’iki şeridi birlikte kullanarak, şerit ihlali yapan’’ aracın 34....... plakalı kamyonet olduğu %100 kusurlu görüldüğü halde, 34 NHU 43 Plakalı aracım kusurlu gösterilmiştir.
Trafik Kazasına karışan araç sürücülerinin dikkatine !
TRAMER KOMİSYON ÜYELERİ benim kaza olayımda olduğu gibi kazanın oluş ve araçların duruş pozisyonunu karşılaştırmaksızın Kaza Senaryolarına (DURUM ?) göre ezbere karar verip A'yı B'yi dahi karıştırabilmektedir.Aman dikkat !
Kaza Taslağınızı ve TRAMER KOMİSYONUNUN Gerekçe olarak gösterdiği Kaza DURUM ? Senaryolarını, Kararın Gerekçeli trafik ihlali yazısını ve araçları belirtirlerken hangi harflerin kullanıldığına lütfen dikkat ediniz !
Kaza Oluş Taslak çizimi ile TRAMER KOMİSYONUNUN Gerekçe olarak gösterdiği Kaza DURUM ? Senaryolarını mutlaka karşılaştırıp kontrol ediniz
A'yı B'yi karıştıranlar hangi okul mezunu acaba ?
Not:
A=X
B=Y
Konu teknik_er tarafından (28-05-2009 Saat 23:36:39 ) de değiştirilmiştir.
Sebep: düzenleme
1-Kaza Tespit Tutanağınızda A ve B araçları hangileri yani sizin aracınız hangi harfle gösterildi.
2-TRAMER KOMİSYONUNCA verilen KARARDA sizin aracınız A veya B gibi hangi harfle gösterilmiş.
3-TRAMER KOMİSYON KARARINDA Gerekçe olarak DURUM ? kaç yazıyor.
Bu bilgileri yazarsan daha sağlıklı bir değerlendirme yapılacağını sanıyorum.
Benim de başımdan geçen bir kaza olayı nedeniyle;
Kazaya karışan karşı taraf araç kusurlu olduğu halde TRAMER KOMİSYONUNUN yanlış yaptığı bir işlem sonucu %100 KUSURLU sayıldım.Yaklaşık 2 aydır hukuk mücadelesi veriyorum.Yazışmalardan olumlu bir sonuç alamazsam Trafik Mahkemesinde dava açmayı düşünüyorum.
Öncelikle ilgi ve alakanız için teşekkürlerimi sunuyorum.Tramer sayfasında herhangi bir gerekçeye rastlamadım.Sadece resimde görüldüğü üzere 54 tk yüzde yüz kusurlu kılınmış.Gerekçesini nerden nasıl öğrenebilirim?Sulh Hukuk mahkemesine verebileceğim söylendi ama benim merak ettiğim şey yüzde yüz suçlu çıkaranlar neye göre çıkardı.Dur işaretinin hiç bir anlamı yok mu?Saygılar sunarım.
Abinizin aile hekimliği yaptığı hastasına hakaret ettiği iddiasıyla açılan dava, soyut iddia gerekçesiyle kapanmış ancak kadının daha sonra mesajları...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Asansör yıllık kontrolü kime ait?
19-06-2024, 20:40:20 in Kira Hukuku