Garanti süresi içerisinde tamir edilemeyen ürün garantisinin dolması
Merhaba,
Kullanıcı büyük cep telefonu distribütörlerinden G...pa ile aşağıdaki sorunu yaşıyor;
"Garanti süresi 24 Şubatta dolan bir ürünü 19 Şubatta kargo ile teknik servise gönderdim. 21 Şubat tarihinde servise giren ürün 7 Martta servisten çıkışı yapılarak gönderildi ve hafta sonunun araya girmesiyle 12 Martta elime ulaştı.
Teknik servis tutanağında sorun giderildi yazmasına rağmen hata aynen devam ediyordu. Tekrar kargoyla gönderdiğim ürün 13 Mart tarihinde Teknik serviste kayıt altına alındı. Hatanın var olduğunu kabul ettiler. Ancak ürünün garanti süresi geçti, tamir edemiyoruz deniliyor. (21 Şubat + 14 gün = 10 Mart)
Elimde garanti süresi içerisinde gönderdiğim, sorunu çözülmeyen ama garanti kapsamında tamir edilemeyen bir ürünüm var."
Kullanıcının elinde fatura, teknik servis tutanakları, mailler bulunuyor. Elinde Teknik servisteki telefonların hatalı olarak testten geçtiğine dair telefon kaydı var. Teknik servis hata açıklama dökümanını kaybettiğini iddia ediyor fakat kullanıcının elinde bu konuda yazılmış mail var.
Kullanıcı Tüketici Hakem Heyetine Başvurduğunda verilecek karar ne yönde olması beklenir?(telefonun değeri 800 ytl altındadır)
Başvuru süresi açısından bir kısıt varmıdır? Örneğin ilk 3 ay içerisinde mi başvurmalıdır?
Hukuki NET Güncel Haber
Konu nacio tarafından (15-04-2008 Saat 16:13:35 ) de değiştirilmiştir.
Re: Garanti süresi içerisinde tamir edilemeyen ürün garantisinin dolması
sakar rumuzlu üyeden alıntı
4077 sayılı Tüketicini Korunması Hakkındaki Kanuna bakınız.Bilhassa 13. maddesine.
İyi günler..
Burada 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 13. maddesinin dışında bir olay olabilir.
Garantiden dönen telefonun arızası giderilmemiş. Yani tüketici 13. maddeden doğan hakkını kullanamamış ve mesafeden dolayı telefon tüketicinin eline ulaştığında sanırım 13. maddenin dışına çıkmış.
Bence telefon kullanıcıya ulaştığında 1 dakika bile hatasız çalışmış olsaydı teknik servis haklı olurdu, telefon garanti dışı olurdu. Ama telefon servisten döndüğünde hatası devam eder halde dönmüş. Bana tüketici haklı gibi görünüyor (bilip bilmeden yorum yapmış olabilirim).
Yalnız son 4 gün kala telefonun garantiye gönderilmesi kafamda kuşku uyandırdı.
Re: Garanti süresi içerisinde tamir edilemeyen ürün garantisinin dolması
sakar rumuzlu üyeden alıntı
4077 sayılı Tüketicini Korunması Hakkındaki Kanuna bakınız.Bilhassa 13. maddesine.
İyi günler..
Sayın sakar, işaret ettiğiniz madde için teşekkür ederim. Ancak bu maddede sayın domatest'in belirttiği gibi yolda geçen süre ile ilgili bir bilgi bulunmuyor. Belki de bu yüzden G..pa telefonu değiştirmemek için bilerek isteyerek telefonu elinden cuma akşamı çıkartmış olabilir. Zira telefonun şu anki muadilleri meblağ olarak yüksek.
Benim sormak istediğim şudur;
1 - Yukarıda anlattığım durum Tüketici Hakem Heyetinin konusuna girer mi? Yoksa mahkemeye mi başvurulmalıdır?
2 - Kullanıcı programcıdır ve bu telefonu aynı zamanda java programlarını test etmek amacıyla kullanıyordu. Ancak şu anki işi için zorunlu değildir. 2 aylık işgücü kaybıda vardır. süreçte bunun da belirtilmesi seyir açısından gereklimidir?
Re: Garanti süresi içerisinde tamir edilemeyen ürün garantisinin dolması
O zaman şunları söyleyebilirimence tamir süreleri,garanti süresi dışındadır.Bu bir.
İkinci:Eşimin bir öğrencisi,tamirlere rağmen aynı arızaları tekrarlayan telefonunun firmaca değiştirilmemesiyle ilgili derdine çareyi nasıl bulacağını bana sorduğunda,THH nin standart başvuru formunu doldurmasını,servis belgelerinin ve telefon faturasının fotokopilerini ekleyerek müracaat etmesini,formu doldurmasına yardım edeceğimi belirttim ve yaptık.
NETİCE:ŞU ANDA YENİ TELEFONUYLA KONUŞUYOR.....
İyi günler..
Re: Garanti süresi içerisinde tamir edilemeyen ürün garantisinin dolması
bagımsız rumuzlu üyeden alıntı
Garanti süresinde geçen süre süreye dahil edilmelidir Sanayi ve ticaret bakanlığından onaylı bütün garanti belgelerinde bu madde yer alır.
İlgili firmanın(Cep Telefonu) müşteri hizmetlerini ararsanız konuyla ilgili yardımcı olucaklardır.
İlgili firmanın servisiyle defalarca görüşüldü. Ürün servise elden verilmedi, kargo ile gönderildi. Teknik servis te yolda geçen süreyi hesaba katmıyor ve garanti süresi doldu diyor. Şöyle açıklayayım;
Serviste geçen süre garanti süresine eklendiğinde 10 Mart'a denk düşüyor. Ancak haftasonunun araya girmesiyle kargo 11 martta kullanıcının eline ulaşıyor. Sorun da burada başlıyor zaten. Paket açılıyor ve arızanın devam ettiği görülüyor. Tekrar gönderiliyor, ancak Teknik servisin eline geçtiğinde 13 Mart. Dolayısıyla Teknik Servis garantisi bitmiş, birşey yapmam diyor.
Kullanıcı tarafından bakıldığında garanti süresi içerisinde gönderdiği ama düzeltilmeyen bir telefon var.
İlgili kanunda kargo süresi ile ilgili bir bilgi yok.
Re: Garanti süresi içerisinde tamir edilemeyen ürün garantisinin dolması
bagımsız rumuzlu üyeden alıntı
Garanti süresinde geçen süre süreye dahil edilmelidir Sanayi ve ticaret bakanlığından onaylı bütün garanti belgelerinde bu madde yer alır.
İlgili firmanın(Cep Telefonu) müşteri hizmetlerini ararsanız konuyla ilgili yardımcı olucaklardır.
ben de 5 kez gönderdim ancak değişti bakırköy kvk. aynı arzadan tam 3 kez, diğerleri de aynıydı, ama ilave birşey eklemişler.
aylarca kaldı serviste nokia cepim. tabii ki süre dahil edilmelidir.
en son değiştiler. siyah yerine beyaz vererek, aksesuar parçalarını vermediler . sadec cep tel.
nokiadan 2 kez aradılar. ben de hiç memnun olmadığımı kamu avukatı olarak bile ne kadar mağdur olduğumu söyledim. ne oldu . bilmiyorum
tüketici hakem heyetine daha önce İlgili firmanın(Cep Telefonu) ilgili birimiyle görüşün
Re: Garanti süresi içerisinde tamir edilemeyen ürün garantisinin dolması
nacio rumuzlu üyeden alıntı
İlgili firmanın servisiyle defalarca görüşüldü. Ürün servise elden verilmedi, kargo ile gönderildi. Teknik servis te yolda geçen süreyi hesaba katmıyor ve garanti süresi doldu diyor. Şöyle açıklayayım;
Serviste geçen süre garanti süresine eklendiğinde 10 Mart'a denk düşüyor. Ancak haftasonunun araya girmesiyle kargo 11 martta kullanıcının eline ulaşıyor. Sorun da burada başlıyor zaten. Paket açılıyor ve arızanın devam ettiği görülüyor. Tekrar gönderiliyor, ancak Teknik servisin eline geçtiğinde 13 Mart. Dolayısıyla Teknik Servis garantisi bitmiş, birşey yapmam diyor.
Kullanıcı tarafından bakıldığında garanti süresi içerisinde gönderdiği ama düzeltilmeyen bir telefon var.
İlgili kanunda kargo süresi ile ilgili bir bilgi yok.
Bu durumda kim haklı?
Servisle değil cep telefonu firmasının müşteri hizmetleriyle görüşün
Merhabalar. aldığım laptop arızalanınca servise gönderdim ancak arızasını gidermeden bana tekrar gönderildi cihaz. Ertesi gün cihazı yeniden yolladım...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Wmic Windows Activation Key and...
03-05-2025, 14:36:12 in Aile Hukuku