AVEA bugün aldığı karar ile kurumsal hatta sahip olan bütün abonelerinin kurumsal içi ücretsiz görüşmelerini bir aylık 1000 dakika ile sınırladı..bu karar bu ayki faturalara yansıtılacak.artık kendi kurumsal hattınıza sahip kişilerle yapacağınız görüşmelere dikkat etmek zorundasınız.1000 dakikayı aşarsanız aşan kısım ücretlendirilecek.
1- Yapılan tüm reklamlarda kurum içi ücretsiz görüşme yazıyordu ve 10 yıl gecerli olacağı söyleniyordu.her kez bu kosullar altında bu hatları aldı. yapılan bu uygulama ile yanıltıcı reklam yapılmış olur bu suçtur.
2-Kimilerine bu uygulamadan 2-3 ay önce ''meb İle İmzalanan protokol de belİrtİlen makul arama süresİnİ aştiğiniz tespİt edİlmİştİr.tarİfenİzİn kisitlanmamasi İçİn bu süreyİ aşmamaniz gerekmektedİr.'' şeklinde mesajlar gelmiş yine reklamlarda ve diğer belgelerde makul arama süresi diye bir ibare yoktur buda suçtur.
3-Son gelen mesajda "sayin abonemiz,kasim fatura donemi itibariyle aylik 1000 dk'yi asan gurup ici aramalariniz tarifenizin avea sebeke ici fiyatindan ucretlendirilecektir. 4441500" şeklinde olup kasım fatura dönemi ile bahsedilen dönem 22 ekimde başlayan dönemdir.bu mesajlar 7 kasımdan itibaren gönderilmeye başlanmış ve hala bir çok arkadaşa gelmemiştir, haberleri yoktur. Basit bir ev sahibi kiracı kontratlarında bile 1 ay önceden haber verilme şartı varken hangi kanuna dayanarak geçmişe yönelik 22 ekim -07 kasım arasındaki konusmaları ücrete tabi tutabiliyorlar. (bildiğim kadarıyla son tüketici hakları kanununa göre sözleşmede haber verilmeden şartları değiştirme hakkı yoktur.)buda suçtur.
4-Bu kampanya sırsında televizyonlardan inmeyen sayın meb yetkilileri ve avea yetkilileri neden sessiz kalmaktadırlar.
5-Ben bir sözleşme uyarınca bir numara alıyorum veya kiralıyorum ve sözleşme süresi bitmeden sözleşmede olmayan şartlara zorlanıyorum. hat iptailinde ise sözleşmenin 10 yıllık olduğu ve 10 yıldan önce cıkılması durumunda bu konusulan ücretlerin tahsil edileceği söyleniyor. bu durumda sözleşmeyi tek taraflı değiştiren şözleşmeye karşı gelen işine geldiğinde de sözleşmeye dayanan kurummu yoksa tüm çevresine yeni numarasını duyuracak olan ve boş yere iş gücü kaybına uğrayan tüketicimi bunuda mahkeme belirler sanırım.
6- Diyelimki sözleşmede bu koşullar vardı neden yanıltıcı reklamlar yapıldı. dolayısıyla meb ve diğer kurumlarda bu reklamlara bile bile izin vererek birilerinin haksız kazanc sağlamasına yola açmamışlar mıdır
tamamıyla haklısınız ancak bir insan ayda 16 saati aşacak kadar ne nasıl neden konuşur bu teknolojiyi kötüye kullanmaktır ve avea dan diğer hizmet alanları sıkıntıya sokacak bir davranıştır.
tek taraflı kısıtlama yinede adil değildir, mesela 1000 dak. indirdim ama şu kadarda indirim vs.demesi gerekirdi.
sayın drcimi, kişinin ayda kaç saat konuştuğu o kişiyle ilgilidir, "sen neden 16 saatten fazla konuşuyosun" diyemezsiniz kimseye. ayrıca bu iyi bişey olmayabilir ama neden teknolojiyi kötü kullanmak olsunki. eğer bir sözleşme varsa ortada taraflar buna uygun davranmak zorunda.
yazdıklarımdan 16 saatten fazla konuştuğum anlaşılmasın. AVEA nın aldatıcı reklamları yüzünden daha önce müşteri hizmetlerini aramış, hatta tüketici derneğine de mail atmıştım.
bir avea kullanıcısı olarak bu konu hakkında hukukçu arkadaşlarımızın yol göstermesi, hakkımızı aramamız açısından yararlı olur diye düşünüyorum ve önerilerinizi bekliyorum.
evlenmeden önce şimdik ieşimle 16 saati 3-4 günde bitiriyorduk bi de bu açıdan düşünün adam askerdedir ya da ünv nedeniyle başka bi şehirdedir ailesiyle sevgilisiyle konuşamayacak mı?tabii ki bu hakkı bebek diafonu olarak kullananlar ya da başka amaçla kullananlar vardır ama sen 10 sene böyle olacak diyip müşteriyi çekeceksin kendine ondan sonrada ben yaptım oldu demeyeceksin bu insanları kandırmaktır illaki sözleşmede maddesi vardı ona uydurmuşlardır bu kısıtlamayı ama böyle olmaz en kötü 1 ay önceden haber vereceksin ayın 8 i olmuş msj atıyorsun yaa adam doldurduysa ilk 8 günde 16 saati gerisi için hangi yüzle para istenecek?ben bu kısıtlamayı şöyle yorumluyorum avea hiç bi yerde iyi çekmiyor ve internet sitelerini takip edenler varsa bilir herkes bundan dert yanıyordu adamlar baz istasyonu kurmak yada alt yapıya yatırım yapmaktansa böyle bi kısıtlamaya gidip günü kurtarmanın derine düştüler bu sayede hatlar biraz olsun boşalacaktır ama nereye kadar?ben 16 saati doldurmuyorum şu anda ama evimin içinde çekmiyor(beşiktaş ta oturuyorum bu arada) iptal ettirmeyi düşünüyordum bu da tuz biber oldu..
eminim ki bu kısıtlamadan dolayı çok müşteri kaybedeceklerdir..
Abone durmadan konuşunca Avea süre kısıtlamasına gitti...!!!
Avea'nın kamu personeline verdiği 'sınırsız konuşma' hakkı bulunan hatlarda, bazı aboneler günün 12 saati konuşunca şirket sınırlamaya gitti. İlk kısıtlama polis ve öğretmene geliyor. Aylık konuşma süresi 17 saatle sınırlandı.
Avea, 'yüzbinler'i bulan Emniyet ve Milli Eğitim personeli abonenin 'sınırsız konuşma hakkı'na sınırlama getirdi. Karar, bazı abonelerin günlük 12 saati aşan süreyle konuşma yapmaları sonucu alındı. Avea yetkilileri, bu aboneler arasında 'suiistimale varan' kullanımın yaygınlaştığını, bu nedenle 'sınırsız kullanım' hakkının kasım itibariyle aylık ortalama 1.000 dakika (17 saat) ile sınırlandırıldığını açıkladı. Bu sınır aşıldığında her bir dakika için ortalama 78 kuruş tarife uygulanacak.
Avea ile kamu personel tarifesi üzerinden protokol imzalayan Emniyet ve Milli Eğitim Bakanlığı çalışanları, iş arkadaşları ve seçtiği diğer iki kişi ile ücretsiz konuşabiliyordu. Diğer operatörlerin abonelerini arama ise ücrete tabiydi. Bu hatlarda abone, kendi grubu ile konuştuğu sürece sadece aylık 11 YTL standart bir ödeme yapıyordu.
*Yüzde 5'i suiistimal ediyor
Yeni uygulamanın yalnızca bu iki kamu kurumunda çalışan aboneler için başlatıldığını ve bu abonelerden yüzde 95'inin sınırlamadan etkilenmeyeceğini açıklayan Avea yetkilileri, sadece 'makul görüşme sınırını' aşan yüzde 5'lik diliminin uygulamadan etkileneceğini söyledi.
Bu abonelere, tarife değişikliğini mesajla bildirdiklerini ileten yetkililer, yüzde 5'lik dilimin yoğun kullanımı sebebiyle diğer abonelerin sıkıntı yaşadığını aktardı.
Kamu çalışanlarına 10 yıla varan sürelerle sınırsız kullanım hakkı tanındığını belirten yetkililer, sözleşmelerdeki 'makul görüşme sınırı' tanımına dayanarak kısıtlamaya gittiklerini açıkladı.
*Bebek telefonu olursa...
Makul kullanım sınırının nasıl aşıldığı ise yapılan araştırmayla ortaya çıktı. Buna göre kamu personeli içinde günlük 12 saat telefon kullanan aboneler olduğu sonucuna ulaştıklarını belirten yetkililer, cep telefonunun, evlerde, iki oda arasında bebeğin ağlama sesini duymak için 'bebek telefonu' olarak kullanıldığı durumları bile tespit ettiklerini iletti.
Avea yetkilileri Türkiye ortalamalarına bakıldığında cep telefonu ile kişi başına aylık görüşme süresinin 80 dakikayı bulduğunu söyledi.
*Sırada diğerleri var
Kamu personel tarifelerinin kendileri için çok önemli olduğunu vurgulayan Avea yetkilileri, suiistimale varan kullanımı caydırmak, engellemek için bu yönde bir çalışma başlattıklarını bildirdi. Sınırsız konuşma hakkına sahip olup da, yoğun kullanım tespit ettikleri aboneleri daha önceden uyardıklarını söyleyen yetkililer, buna rağmen ısrarla kullanımın devam ettiğini gördüklerini ve bu kararı almak durumunda kaldıklarını iletti.
Yetkililer, kısıtlamanın Emniyet ve Milli Eğitim Bakanlığı personelini kapsadığını bunun ardından diğer kamu kurumlarıyla yaptıkları anlaşmalarda da bu yönde bir kısıtlamaya gidilebileceğini sözlerine ekledi.
*Net'te kampanya!
Tarife değişikliği e - posta yoluyla internette protesto edilmeye başlandı. Protesto metninde, eski tarifeye dönülmezse hatların iptal edileceği vurgulanıyor. Öte yandan yetkililer, kamu ile yapılan anlaşmaların Aycell döneminden geldiğini hatırlattı.
Avea'nın sınırlamaya gittiği Emniyet ve Milli Eğitim Bakanlığı personeli, kamu hatları içinde büyük çoğunluğu oluşturuyor. Herkesi doğrudan tedirgin etmek istemedikleri için genel bir duyuru yapmama yoluna gittiklerini belirten yetkililer, bu yöndeki konuların Ulaştırma Bakanlığı ve Telekomünikasyon Kurumu ile de paylaşıldığını aktardı..
Arkadaşlar, demek istediğim şuydu. Avea sı olan bir arkadaşım var bir zamanlar banada zor bela 2 hat tutuşturdulardı. 11*2 ytl 9 ay kadar sıfır konuşma ile para ödediydim. Avea o zaman ismi aysel di, ben hiç bir yerde çektiğini görmedim. Böyle bir kısıtlamaya gittiklerini duyunca çok konuşan abonelere bağladım ön yargılı davrandım, özür dilerim. Ancak teknolojiyi kötü kullanmak diye bir şey var o da hiç gerekmedikçe ücretsiz nasıl olsa diye cep telefonu santralini meşgul etmektir. Unutmayalım bu dünyada sürekli bir karşılıklı etkileşim, sorumluluk içersindeyiz. Bunun önlemini belki şirket almalı ama almamış olabilir gereksiz konuşma ile bir yardıma muhtaç kişi arama yapamayabilir, bunu demek istedim. Nasıl olsa güneş enerjisi deyip sıcak suyu bile dengeli kullanmalı boşa akıtmamalı ne biliyim ben mi yanlış düşünüyorum. Bu arada aveacı amcaların hukuk bürosu sözleşmede muhakkak 4 nokta yanyana bölü parantezli şekilde bir kıvrak kelime oyunu ile hukuki boşluk bırakmamışlardır. Kolay gelsin.
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Memnu haklarin iadesi
13-06-2024, 01:34:21 in Ceza Hukuku