Merhaba. Uzun yıllar devam eden bir sorunumuz var ve 12. yargı paketi ile çözülmesini umuyoruz. Ama kafama takılan bazı yerler de var. Konu hakkında görüş ve bilgilerinizi rica ediyorum.
410 m2 bir arsa rahmetli babannem üzerine kayıtlı iken babam ve amcam ev yapsın diye 80 m2'lik kısımlarını babam ve amcama satış yoluyla satmıştır (1994 yılı gibi). Yani 1/5 amcamın, 1/5 babamın. kalan 3/5 ise babannemin üzerine kayıtlı. Bu arsada 2 adet yan yana gecekondu varı ve bunların önünde de bahçe vardı. Bu bahçeye babam ve amcam ortak bina girişleri olan 1'er katlı 2 ev yaptılar. Zaman sonra üstlerine de 1 kat daha çıkıldı. 2007 yılında babannem vefat edince onun payı mirasçıları olan 5 çocuğuna paylaştırıldı. Daha sonra bizimle ev yapan amcamızın 1/5 hissesini babam 2017 yılında satın aldı. Arsada babam harici 1 amcam ve 2 halamın hisseleri kaldı. Buranın (4 ev) imar barışı da yapıldı babam tarafından. 2020 yılında babam vefat etti ve annem ve kardeşimle birlikte bana (3 kişi) hisseleri geçti. Biz amcamın ve halalarımdan birinin hissesini anlaşarak satın alma yoluyla aldık. Bu hisseleri doğrudan annemin üzerinde aldık. Kardeşim ve bende sadece babamdan miras yoluyla gelen pay var. Şimdi 410 m2'lik arsanın (içindeki bize ait olan ev ile birlikte) yaklaşık 50 m2'si halamda geri kalanı ise bizde. Kendisiyle de anlaşarak yine annemin üstüne almak istiyoruz ama oğlu karşı çıktığı için anlaşmaya varmıyor. İhaleye yabancılar da girebildiği için dava açma konusunda çekincemiz vardı. Bu 12. yargı paketi ile ilk önce kendi aramızda kapalı bir ihale planlanıyor. Bu durumda atıyorum annem dava açsa sadece halamın değil kardeşim ve benim payımı da mı alacak? Yoksa sadece halamın payını alabiliyor mu? İhale süreci nasıl oluyor bizim durumumuzda?
Şimdiden teşekkür ederim.