Re: Çiftçi Mallarını Koruma Başkanı Nasıl Görevden Alınabilir?
Bunun kanunla düzenlenmiş belirli bir şartı yoktur. Çiftçi Mallarını Koruma Kanunu'na göre koruma meclisi seçimle 4 yıllığına göreve geliyor, belediye meclislerinin yenilenmesiyle koruma meclisi de yeniden seçiliyor. Koruma meclisi başkanı da meclis üyeleri tarafından kendi aralarından seçiliyor. Yani başkan da seçimle göreve geliyor, dolayısıyla bir dahaki seçime kadar görevi devam ediyor. Ancak bu kanunun 23. maddesine göre, "Bu kanun ile vazifedar olanların vazifeleri dolayısile işledikleri suçlara Ceza Kanununun memurlar hakkındaki hükümleri tatbik olunur."
Görevi kötüye kullanma
MADDE 257. - [1] Kanunda ayrıca suç olarak tanımlanan hâller dışında, görevinin gereklerine aykırı hareket etmek suretiyle, kişilerin mağduriyetine veya kamunun zararına neden olan ya da kişilere haksız bir kazanç sağlayan kamu görevlisi, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
[2] Kanunda ayrıca suç olarak tanımlanan hâller dışında, görevinin gereklerini yapmakta ihmal veya gecikme göstererek, kişilerin mağduriyetine veya kamunun zararına neden olan ya da kişilere haksız bir kazanç sağlayan kamu görevlisi, altı aydan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
[3] İrtikâp suçunu oluşturmadığı takdirde, görevinin gereklerine uygun davranması için veya bu nedenle kişilerden kendisine veya bir başkasına çıkar sağlayan kamu görevlisi, birinci fıkra hükmüne göre cezalandırılır.
Bununla birlikte, Türk Ceza Kanunu'na göre, kişi kasten işlemiş olduğu suçtan dolayı hapis cezasına mahkum olursa, infaz süresince belirli hakları kullanmaktan mahrum olacaktır. Bunlardan birisi de kamu görevinin üstlenilmesidir.
Re: Çiftçi Mallarını Koruma Başkanı Nasıl Görevden Alınabilir?
Av.Mehmet Aydın rumuzlu üyeden alıntı
Ne gibi şikayetler var..?
usulsüz koruma cezaları kesiyor,herkesle sürekli didişiyor.örneğin bir vatandaşa peşpeşe 18 adet ceza yazdı.yazdığı ceza tutarı 18 milyar civarında.
vatandaş ödemedi ve itiraz etti.murakabe heyeti yazılan cezaları usulsüz bularak cezalarda indirim yapmak zorunda kaldı.
lütfen yardım edin bu adamdan nasıl kurtulacağız?
Hayrabolu İlçesi Lahana Köyünde ÇKS kayıtlarına göre 283.186 m2 arazide çiftçilik yapmaktayım. Bu yerlerin bir kısmı da Kırklareli İli sınırları içerisindedir.
Hayrabolu Çiftçi Malları Koruma Başkanlığı tarafından ekte sunmuş olduğum ve sms lerle TEFE-TÜFE neye göre faiz uygulandığı belli olamayan Hayrabolu İcra Müdürlüğüne İcraya verildiğim bildirilmektedir.
Koruma aidatları borcum olduğuna dair ödeme emrinin, Ç.M.K. Başkanlığı kararı alınmadan tebliğ edilmediği, buna karşılık Hayrabolu Çiftçi Malları Koruma Başkanlığına, arazilerim için koruma talebimin reddi için mülakatta bulunduğum halde;
4081 sayılı Çiftçi malları Koruma Kanununun 4081 Sayılı Çiftçi Mallarının Korunması Hakkında Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 29.03.2011 tarih ve 27889 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiş olup, “Kamu kuruluşları ile gerçek veya tüzel kişilere ait tarımsal işletmelerin kendi koruma tedbirlerini almaları durumunda, bu işletmelerden koruma ücreti alınmaz ve bu işletmelere koruma sandığından herhangi bir tazminat ödenmez.” denilmektedir. Anılan Kanunda, kendi koruma tedbirlerini almak isteyen arazi sahiplerinden herhangi bir belge isteneceği belirtilmemiştir. Bu durumda kendi koruma tedbirlerini almak isteyen kişilerin Çiftçi Mallarını Koruma Başkanlıklarına dilekçe ile başvuruda bulunmaları yeterli olarak kabul edilmektedir.
(ÇİFTÇİ MALLARININ KORUNMASI HAKKINDA KANUN Kanun Numarası Kabul Tarihi : 4081 : 2/7/1941 Yayımlandığı Resmî Gazete: Tarih: 10/7/1941 Sayı: 4856 Yayımlandığı Düstur : Tertip: 3 Cilt: 22 Sayfa: 505)
Madde 8 – Murakabe heyetinin vazife ve salahiyetleri şunlardır: III - Koruma ve ihtiyar meclisi kararlarına bu kanun hükümleri dahilinde yapılan itirazları tetkik etmek,
IV - Koruma ve ihtiyar meclislerinin bu kanunda gösterilen vazife ve salahiyetlerini devamlı bir nezaret ve murakabeye tabi tutmak,
VI - İkinci maddenin ikinci fıkrasında yazılı saha hudutlarını tayin ve tesbit etmek. Murakabe heyeti lüzum gördüğü hallerde bu sahanın hudutlarını değiştirebileceği gibi, yakınlık ve çiftçilik münasebetleri veya korumada kolaylık gibi mülahazalara binaen bu kanunun tatbiki bakımından mezkür sahanın bazı parçalarını veya tamamını en uygun gördüğü köye bağlıyabilir
I, III ve V sayılı bentlerde yazılı muamelelerin bir ay zarfında neticelendirilmesi mecburidir.Koruma bedeli tarifelerinin tetkikatında (15) inci maddeye tevfikan yapılan itirazlar da nazara alınır. İhtiyar veya koruma meclisleri veya bunlardan biri ile diğeri arasında tekevvün eden ihtilafları, her ikisinin tabi bulunduğu murakabe heyeti, ayrı ayrı murakabe heyetine tabi iseler bunlardan en yakın olanı kati olarak hal ve fasleder.
Madde 10 – (Değişik: 23/1/2008-5728/109 md.) Bu Kanunda yazılı istisnalar ile idarî para cezaları dışında koruma veya ihtiyar meclislerinin bu Kanun hükümlerine göre verecekleri kararlar aleyhine alakalılar tarafından kararın kendilerine tebliği tarihinden itibaren on gün zarfında murakabe heyetine müracaat ve itiraz olunabilir. Murakabe heyetinin verdiği; a) İdarî para cezasına ilişkin kararlarına karşı Kabahatler Kanunu hükümlerine göre, b) Diğer kararlarına karşı bu Kanun hükümlerine göre, kanun yoluna başvurulabilir.
Madde 11 – Murakabe heyetiyle koruma ve ihtiyar meclislerinin muamelat ve mesaisi vali veya onun tavzif edeceği kimseler tarafından devamlı surette teftiş edilir. Bu teftiş doğrudan doğruya Ziraat veya Dahiliye Vekaletlerince tensib edilen memurlar vasıtasiyle de yaptırılabilir. Bundan başka valiler bu kanunun iyi işlemesini murakabe ve kanunun tatbikatındaki hataların ıslahını murakabe heyetinden talep ederler.
Madde 15 – Koruma tarifeleri her sene koruma ve ihtiyar meclisleri tarafından mahallin örf ve adeti ile iktisadi vaziyetine ve taallük ettiği arazinin verimine, mahsulün nevine veya hayvan cinsine göre tanzim olunur. Bu tarifeler murakabe heyetine gönderilmekle beraber aynı zamanda köy veya kasabanın münasip mahallerine de talik olunur. Alakadarlar talikten itibaren on gün zarfında koruma veya ihtiyar meclisleri vasıtasiyle veya doğrudan doğruya murakabe heyetine itiraz edebilirler. Tarifeler murakabe heyetinin tasdikiyle katileşir.
Koruma bedelleri her mahallin istihsal vaziyetlerine göre tesbit olunacak en müsait zamanda ve Tahsili Emval Kanununa göre tahsil olunur. Ancak Tahsilat Komisyonunun vazifeleri koruma ve ihtiyar meclisleri, tahsildarın gördüğü işler koruma heyeti reisinin veya muhtarın tensip edeceği kimse tarafından ifa olunur. Koruma tarifesi bir senelik bekçi ücretlerinden başka peşin olarak ödenecek zarar ve ziyanlarla masraf karşılığı olarak bekçi ücretlerine yüzde 30 u geçmemek üzere yapılacak bir ilaveyi karşılayabilecek şekilde tanzim olunur.
Geçici Madde 1 – 4081 sayılı Çiftçi Mallarının Korunması Hakkında Kanuna göre Çiftçi Mallarını Koruma Başkanlıklarının koruma faaliyetlerinden kaynaklanan alacaklarından, 31/12/2010 tarihi itibarıyla vadesi geldiği halde bu Kanunun yayımlandığı tarih itibarıyla ödenmemiş olanların asıllarının tamamı ile bu alacaklara ilişkin faiz, gecikme faizi, gecikme zammı gibi fer’iler yerine bu Kanunun yayımlandığı tarihe kadar TEFE/ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarın; bu Kanunun yayımlandığı tarihi izleyen dördüncü ayın sonuna kadar borçlu bulunulan Çiftçi Mallarını Koruma Başkanlıklarına başvuruda bulunulması ve ödenmesi gereken tutarın, ilk taksit bu Kanunun yayımlandığı tarihi izleyen dokuzuncu aydan başlamak üzere ve ertesi yıl ilk taksidin tekabül ettiği ayda toplam iki eşit taksitte ödenmesi şartıyla bu alacakların ödenen kısmına isabet eden fer’ilerin tahsilinden vazgeçilir. Bu Kanunun yayımlandığı tarihten önce dava konusu edilmiş ve/veya icra takibi başlatılmış alacaklar için, borçlunun bu madde hükümlerinden yararlanmak üzere başvuruda bulunması halinde, sürdürülen davalar sonlandırılır, icra ve takip işlemleri durdurulur. Bu takdirde, borçluların mahkeme masraflarını, icra masraflarını ve vekâlet ücretini ilk taksit tutarı ile birlikte ödemeleri şarttır.
Denildiği halde:Tarafıma hiçbir tebligat yapılmadığı halde Ziraat Bankası Hesaplarıma bloke yapılmadığı halde, arazilerim ve 50 baş üzerinde hayvancılık işletmem durma noktasına gelmiştir. Bu Tarım ve hayvancılığımın sonlandırılmasıdır.
Madde 34 – (Değişik birinci fıkra: 19/4/2018-7139/1 md.) Bu kanun kapsamındaki koruma hizmetleri, hizmet alanların isteğine bağlı olarak alınır. Kamu kuruluşları ile gerçek veya tüzel kişilere ait tarımsal işletmelerin kendi koruma tedbirlerini almaları durumunda, bu işletmelerden koruma ücreti alınmaz ve bu işletmelere koruma sandığından herhangi bir tazminat ödenmez.
Denildiği halde Hayrabolu Çiftçi Malları Koruma Başkanlığı tarafından tarafıma şahsıma ait cep telefonuma sözde amme alacak Kanununa göre: hakkımda icra takibi yapıldığı, sözde belirledikleri ücreti hakkımda herhangi bir karar olamadan sürekli rahatsız edilmekteyim.
Hayrabolu Murakabe Heyetinin, Çiftçi Malları Koruma Başkanlığından alınan karar, Lahana Köyüne görevlendirilen Koruma Bekçisinin mazbatası, koruma bekçisinin köyde ikamet etmediği halde Başkanlığa ait araçla sadece köy kahvehanelerde bekçilik yaptıklarını Murakabe Heyetine şahitlerimle kanıtlayabilirim. Köyde ikamet etmeyip, köye ait parsellerin mevkiilerini sadece parsel sorgulamadan bakarak iş yapmakta olan koruma bekçilerinin mevsimine göre gitmedikleri ve görmedikleri tarlalar hakkında bekçi görgü zabtı düzenlemeyecekleri çok açıktır.
4081 Sayılı Kanun 1941 yılında yürürlüğe girmiş olduğu, halihazırda bekçilerin salahiyet ve yetkileri bu durumdayken köyde hayvancılık ve çiftçilik yapan bir üretici olarak banka hesaplarıma bloke konulması 4081 Sayılı kanun Hükümlerine göre uygunsuzdur.
Hayrabolu Çiftçi Malları Koruma Başkanlığı tarafından hakkımda yapılmış olan usulsüzlüğü İdare Mahkemesine taşıyacağımın bilenerek Murakabe Heyetinizin konuyu inceleyerek ilgili Kanuna göre değerlendirme yaparak tarafıma bilgi verilmesi ve Hayrabolu Koruma Başkanlığının yapmış olduğu usulsüzlüğün karara bağlanarak Hayrabolu Koruma Başkanlığına ve tarafıma bilgi verilmesi hakkında, 4081 Sayılı Kanun Hükümlerine göre hareket edilerek, hakkımda yapılan uygulamanın iptal edilmesini, Murakabe heyetinizin vereceği karardan sonra Hayrabolu İlçesindeki arazilerimin koruma kapsamı dışında tutulmasını arz ve talep ederim. 30/05/2025
Ahmet SAVAŞÇI
TCKN :22871605450
TLF :0 542 583 42 05
EK-1 : Kısa Mesajlar.
EK-2 : 2025 Yılına ait Çks Belgesi
ADRES :
Lahana Köyü Hayrabolu
- - - Güncellendi - - -
Kaymakamlık Murakabe Heyeteti. Bizi 4081 sayılı Kanuna göre haksız bulmuştur..İdare Mahkemesi yolu açıkmıdır.
Launching products that flop? Without a Market research firm, your business might be struggling to understand its target market. Many companies find...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
click jax wallet
04-07-2025, 17:48:59 in Kredi Kartları ve Bankacılık Hukuku