4924 sayılı kanuna bağlı emeklı sandıgına 5 yıl pirim ödeyen istifa ederse tazminat alır mı?
4924 sayılı kanuna göre emeklı sandıgına bağlı olarak sağlık memuru olarak 5 yıl görev yaptım 657-4b tabii olarak calısanlar 2 yılını doldurmussa kıdem tazmınatı alabılıyorlar ancak onların sosyal güvenlik kurumu ssk bizim ise emekli sandığı bu durumda istifa eden devlet memurlarına yönelik aşağıdaki yazının bizimle alakası varmı şimdiden vereceğiniz cevap için tesekkur ederım.Telefon numaramdan da ulaşabilirsiniz cagrı atarsanız ben ararım.
mail adresim:ilgarsavas@hotmail.com
tel:0532 575 22 98
Bilindiği üzere, memur olarak emekliliğe hak kazanmadan istifa eden memurlar, SSK veya Bağ-Kur’dan hizmetlerini tamamlayıp emekli olabilmektedir. 2829 sayılı “Sosyal Güvenlik Kurumları Arasında geçen Hizmetlerin Birleştirilmesi Kanunu” değişik kurumlarda veya statüde geçen hizmetlerin birleştirilmesi ile emekli olma imkanını tanımaktaydı.
Devlet memuru statüsünde çalışırken Emekli Sandığına hizmeti geçen kişiler, emekliliğe hak kazanmadığı halde herhangi bir sebeple memurluk görevinden ayrılabilir. Ancak, emekli olurken “emeklilik ikramiyesi” alması mümkün değildi.
UYGULAMA 1 YIL ERTELENDİ
Ankara Bölge İdare Mahkemesinin 2002 yılında, Danıştay 11. Dairesinin ise 2005 yılında Anayasa Mahkemesine yaptığı 2829 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumlarına Tabi Olarak Geçen Hizmetlerin Birleştirilmesi Hakkında Kanun’un 12. maddesinin birinci fıkrasının anayasaya aykırılığı iddiası ile ilgili başvuruları karara bağladı. 5 Haziran 2009 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan karara göre ilgili yasa maddesi iptal edildi.
Ancak kamu yararı gözetilerek iptal hükmünün bir yıl sonra yürürlüğe girmesine hükmedildi. Bir yıl içinde TBMM’nin mahkeme kararı doğrultusunda yeni bir düzenleme yapması bekleniyor.
Anayasa Mahkemesinin Anayasaya aykırı olduğuna hükmettiği 2829 sayılı Kanunun 12/I. Maddesine değinmek istiyorum. İptal edilen Kanun maddesine göre; uzun bir süre emekli sandığına tabi olarak çalışan devlet memurları yaşlılık aylığına hak kazanmadan çalıştıkları Kurumlarda istifa ve benzeri nedenlerle ayrıldıktan sonra bir başka sosyal güvenlik kurumuna tabi çalışmaya başlamaları halinde emekli ikramiyesi alamamaktaydı.
EMEKLİLİĞİNİ BEKLEYEN BİLE ALAMIYORDU
Bir örnekle açıklamak gerekirse; 24 yıl devlet memurluğu yapmış birisi çalıştığı kurumdan ayrılıp kendi adına bir iş yeri açarak 2 yıl 4/1-b statüsünde Bağ-Kur’a prim ödemiş ise son prim ödemesi bulunduğu sosyal güvenlik Kurumu Bağ-Kur olduğu için emekli ikramiyesi alma hakkını kaybetmekteydi.
Diğer yandan bir başka kişi, 26 yıl Emekli Sandığına prim ödedikten sonra istifa edip yaşının dolmasını bekler ve bu süre zarfında çalışmaz ise emekli maaşı bağlandığı ay kendisine daha önce çalıştığı kamu kurumu tarafından emekli ikramiyesini ödenmekteydi.
Bu iki örnekle daha iyi anlaşılacağı üzere, evde oturmayıp çalışan diğer bir ifade ile ülke ekonomisine üretim sürecinde bulunarak katkı sağlayan kişi çalıştığı için cezalandırılmaktaydı...
İptal edilen yasa maddesi hükmü ile bir başka adaletsizliğe de son verilmiştir. Şöyle ki;
2829 sayılı Yasa’nın 8. maddesi uyarınca son 7 yıllık hizmet süresi içinde fiili hizmet süresi fazla olana Sosyal Sigortalar Kurumu tarafından aylık bağlanması halinde, aynı veya değişik kamu kuruluşlarında, Emekli Sandığına ve Sosyal Sigortalar Kurumuna tabi geçen hizmet sürelerinin toplamı üzerinden, son çalıştığı kamu kuruluşunca kıdem tazminatı ödenmekteydi.
Ancak son 7 yıllık hizmet süresi içinde fiili hizmet süresi fazla olana Emekli Sandığınca aylık bağlanması halinde, son defa Emekli Sandığına tabi bir görevden ayrılan ilgiliye sadece Emekli Sandığa tabi olarak geçen hizmetleri üzerinden emekli ikramiyesi ödenmesi gibi bir çifte standarda da son verilmiştir.
Örneğin; bir Kamu Kurumunda 15 yıl işçi olarak çalıştıktan sonra başka bir kamu kurumunda 15 yıl memur olarak hizmet gören kişi 15 yıl Emekli Sandığı hizmeti olduğu ve Emekli Sandığından emekli olduğu için sadece 15 yıl için emekli ikramiyesi alırdı. Ancak tam tersi 15 yıl memur olarak çalıştıktan sonra başka bir kamu kurumunda 14 yıl işçi olarak hizmet gören kişi SSK’dan emekli olduğu için her iki kurumda toplam çalıştığı sene kadar yani 29 yıl üzerinden ikramiyeye hak kazanmaktaydı.
Yukarıdaki örneklerden daha iyi anlaşıldığı gibi emekli ikramiyesi ödenmesi açısından memurların aleyhinde bir hükmün varlığı tartışma götürmeyecek kadar açıktır. Nitekim Anayasa Mahkemesi’ de 2005/40 Esas Sayı, 2009/17 Karar Sayı, 5.2.2009 Günlü Kararında 2829 sayılı Kanunun 12/I. Maddesinin iptaline karar vermiştir. Kararın gerekçesi incelendiğinde; Anayasa Mahkemesi özetle;
MAHKEME EŞİTLİK İSTİYOR
Anayasa’nın 2. maddesinde, Türkiye Cumhuriyeti’nin bir hukuk devleti olduğu belirtilmiştir. Hukuk devleti, eylem ve işlemleri hukuka uygun olan, insan haklarına dayanan, bu hak ve özgürlükleri koruyup güçlendiren, her alanda adil bir hukuk düzeni kurup bunu geliştirerek sürdüren, Anayasa’ya aykırı durum ve tutumlardan kaçınan, hukukun üstün kurallarıyla kendini bağlı sayan ve yargı denetimine açık olan devlettir.
Anayasa’nın 10. maddesindeki “kanun önünde eşitlik ilkesi” hukuksal durumları aynı olanlar için söz konusudur. Bu ilke ile eylemli değil, hukuksal eşitlik öngörülmüştür. Eşitlik ilkesinin amacı, aynı durumda bulunan kişilerin yasalar karşısında aynı işleme bağlı tutulmalarını sağlamak, ayırım yapılmasını ve ayrıcalık tanınmasını önlemektir. Bu ilkeyle, aynı durumda bulunan kimi kişi ve topluluklara ayrı kurallar uygulanarak yasa karşısında eşitliğin çiğnenmesi yasaklanmıştır. 2829 sayılı Yasa’da benimsenen sistemle, farklı sosyal güvenlik kuruluşlarındaki hizmet süreleri birleştirilerek emekli olanlara yaşlılık aylığı bağlandığı halde, itiraz konusu ibareyle son defa bağlı olunan sosyal güvenlik kurumuna göre ayırım yapılarak Emekli Sandığına tabi görevlerden emekliye ayrılmayanlara, 5434 sayılı Yasa’ya tabi çalışma süreleri için emekli ikramiyesi ödenmemesi, Anayasa’nın 10. maddesindeki eşitlik ilkesine aykırı olduğu gibi, adil sonuçlar doğurmadığından 2. maddesindeki hukuk devleti ilkesine de aykırıdır. Bu nedenle itiraz konusu ibare, Anayasa’nın 2. ve 10. maddelerine aykırıdır. İptali gerekir“ diyerek uzun yıllar memurlarımızı üzen bir uygulamaya son vermiştir.
İptal kararının bir yıl sonra yürürlüğe gireceği hatırlatması ile birlikte yasa koyucu yüce Meclisimizin bir yıllık süreyi beklemeden gerekli yeni yasal düzenlemeyi yapacağı umuduyla kararın tüm memurlarımıza hayır getirmesini diliyorum.
Merhaba. 2002 yılı sağlık meslek lisesi tıbbi sekreterlik bölümü ve 2004 yılı MYO Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunuyum.Bildiginiz üzere 4924...
Abinizin aile hekimliği yaptığı hastasına hakaret ettiği iddiasıyla açılan dava, soyut iddia gerekçesiyle kapanmış ancak kadının daha sonra mesajları...
Teknoloji hata yapabilir, ancak platformların yeterli şekilde yanıt vermeye ve hataları düzeltmeye hazır olması önemlidir. Umarım sorununuz başarıyla...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Payımın eksik verilmek istenmesi
18-06-2024, 21:54:13 in Miras Hukuku