Şahsım olarak ben aynen şöyle yazdım ;
'Sayın yetkililer ;
gelişmeler açıkça ortaya çıkardıki bu bir tren kazası değil sorumsuzluk sonucu insanların ölümüne sebebiyet vermedir. Sakın geleneksel tavrınızı kullanarak ' taktiri ilahi ' demeyin Allah taktirini kullanmadan kullarına akıl vermiş fikir vermiş. Sizin kullanmaktan imtina ettiğiniz aklı kullananlar daha bu sistem hizmete girmeden tam bu olacağı söylediler. Dolayısı ile bu siyasi hırs da gözetilerek yapılmış sorumsuzca bir uygulamanın sonucudur.
Ölenlere allahtan rahmet taralılara acil şifa yakınlarını kaybedenlere sabırlar dilerim
Ancak böylesine bir olaya neden olup ta sayfa açanlar istifa etme erdeminide göstermelidir. Başbakandan başlayarak bu konunun sorumluları istifa ediniz ediniz ki böyle siyasi hırsla yapılan işlerden ölümler çıkmasın artık..
saygılarımla'
Aslında daha denecek çok şey vardı ama herhalde etiğimizden diyemedik...
' Sabotaj çıkarsa dahada üzülürüm diyen meclis başkanından ' Türbandan sorumlu başbakana kadar hepsini kınıyorum Çok işyapıyorlar gibi bir de kurtarma çalışmalarını engellediler...
Sayin Bayindirin verdigi siteye gittim mesguldu. Bu arada Hasan Pulur'un yazisindan 2 paragraf.
Suçlu ortada: Tren odacısı!
HİÇ merak etmeyin tren faciasının suçlusu bulundu!
Eğer buharlı tren olsaydı, hiç düşünmeden "ateşçi" derdik. "Lokomotifin kazanına attığı kömürün, küreğine dikkat etmedi, kaza bu yüzden oldu."
Lakin bu lokomotifler kömürlü değil ki, "ateşçi"yi nerede bulacağız?
Trenin kadrosuna baktık, "odacı" diye biri var, ne demekse?
Zaten "tren odacısı"nın ne demek olduğunu bilmenize de gerek yok, sırada, en sonuncu olduğuna göre baş suçlu odur!
***
BİR şov uğruna, gösteri uğruna Tayyip Erdoğan'ın başına hareket memurlarının kırmızı şapkasını giydirerek bu katliamı hazırladılar.
Ve bir de - sümme haşa - Allah'a iftira:
"Her şey Allah'tan!"
Evet, her şey Allah'tan ama akıl da Allah'tan...
Allah insana akıl verir, akıl, bilim ne diyorsa onu dinle der!
Sen bilime arkani döneceksin, sonra "Her şey O'ndan!" diye Allah'a iftira edeceksin.
Halt etmişsin.
Hasan Pulur
Bir sorum var. Delilleri (raylari) hukumet mi ortadan kaldirdi? Eger bir usulsuzluk varsa, bolgenin Savcisi mesela devreye giremez mi? Bizdeki sistemi anlamaya calisiyorum. Kanunlara aykiri hareket eden, hakkimizi yiyen siyasiler oldugu vakit demokrasimizde halki koruyucu unsurlar mevcut mu?
Arkadaşlar bana öyle geliyor ki, boşuna boğaz patlatıyoruz. Hükümet hükümet değil , başbakan başbakan değil. Hani [u]bazı hususlarda </u> İnsan Hakları diye yırtınan, eşlerine İnsan Hakları mahkemesinde Türkiye aleyhine dava açtıran, kimilerinin aleyhine verilen kararlarıda beğenmeyip, AİHM bile İnsan Haklarından anlamıyor, işine geldiği gibi karar veriyor diye dem vuranlar vardı ya işte onların bu elim olayda gıkları çıkmıyor. Sanki din özgürlükleri ellerinden alınmış gibi ortalığı velveleye verenler, bir kaşık suda fırtınalar koparanlar, milleti yalanlarına alet etmeye çalışanlar, türbandn sorumlu bakanlık yapanlar İnsanın en temel hakkı olan Yaşam Hakkını unuttular gitti. Ölen öldü. Allah rahmet eylesin. Herşey Allahtan dedik oturduk. İnsan Hakları en temelinden ihlal edildi. Mühendislerden, medyadan ve bizim gibi birkaç eli kalem tutandan başka tepki veren yok. Bu olayda , Trenin makinistleri kusurlu olsa bile - dikkat edin lütfen kusurlu olsa bile diyorum- hata yapabilecek, dikkatsiz, yeterince eğitim almamış kişileri bu treni al İstanbul'dan Ankara'ya götür dedin ise kusur sende ,ihmal sende, suç sende kardeşim. Bu adamlar yoldan geçerken hadi şu trene bir Ankara seferi yaptıralım demediler. Sen eğitemediysen, sen yeterli bilgi beceri ve dikkate sahip adam görevlendiremediysen ilmeği tabiki senin boynuna geçireceğiz. Kusurlu olanlar elbette cezalarını çekecek ama sen en başından hemde apaçık kusurlusun. Hemde en büyük kusur sende. Demek ki seyahatlerinde TCDD yi seçenler kelle koltukta yolculuk yapıyor. Ulaştırma Bakanının personelinden haberi yok. Sonrada diyor ki ben zora gelince bırakığp kaçacak adam değilim. Zaten kaçamazsın bu milletin elinden. Cinayetleri önlemek için istifan gerekiyor. Zira bu Bakan daha hangi kurumlardan sorumlu bir düşünün.
O zaman da mı eski teknoloji ile hızlandırılmış tren projesi varmış? Bu kazalar ihmal ve yönetici-proje kusuruyla mı oluşmuş? Bunları da araştırdınız mı, sayın Saltuk? Yoksa politika mı yaptınız?
Yaşamım boyunca yeni dikilmiş bir fidanın meyvasının tadına bakmadan "iyidir" ya da "kötüdür" demedim.
Zaten karşı olduğum bir yapıdır. 3. kuruluş yılını kutlayan ve henüz 2. yılını kutlayan bir iktidarın (görüşü ne olursa olsun) hemen açımasızca eleştirilmesine karşıyım.
SUÇLU SUÇ İŞLEDİĞİ İÇİN CEZALANDIRILMALIDIR.
Ancak burada birde olayların gelişimine bir bakalım ve tümüyle eleştirelim.
20 yıl öncesi "Ben kominist bir yatırıma para vermem (Turgut ÖZAL)" diyerek TCDD yi yeterli ödenek ayırmayan ve yapımından bu yana "bakım" işleminden başka yatırım ödeneği ayırılmamış bir TCDD' den daha ne bekliyoruz ki.
Tamam BAKAN istifa etsin ve gitsin.
Peki ne olacak?
"BİNALİ" gidecek başka "Ali" gelecek. Sorun çözülecek mi? Hayır.
Şahsi kanaatim odur ki "Zaman tanıyalım"
Bu millet kendisine gerekli önemi vermeyen siyasi yapılanmaları hayal bile edemedikleri dersleri vermiştir. Unutmamalıdır ki "Tarih tekerrürden ibarettir"
Birine lanet okumak istiyorsanız "Allah seni YÖNETİCİ yapsın" deyiniz. )
Ben de ulaştırma bakanı ve tcdd genel müdürünün istifa etmesi gerektiğini düşünüyorum. Böyle büyük çaplı bir olayda o koltuklarda oturanlar bahane üretmek yerine siyaseten de olsa istifa etmek zorunda. Nasıl o koltukta oturuken yapılan güzel şeyler bakanlık çalışanlarına bırakılmıyorsa, böyle olumsuzluklarda hemen sahiplenilmeli ve istifa edilmelidir. İstifa etmek asla kaçmak değildir, emin olun sizden daha iyi bakanlık yapacak birisi vardır.
Olayla ilgili görüşlerimi böyle açık ve net belirttikten sonra sayın saltuk ve G.A'ya atıfta bulunmak istiyorum. Sayın saltuk' unda belirttiği gibi
'Ankara Esenkent 1979: 2 yolcu treni çarpıştı, 16 ölü, 112 yaralı.
-Ankara Behiçbey 1979 (Önceki kazadan 5 gün sonra): 2 yolcu treni
çarpıştı, 31 ölü, 81 yaralı.
Baykal zamanın da da böyle kazalar olmuş. Her zaman olabilir ve demin de belirttiğim gibi sorumlu koltuklarda oturanların bahane üretmeden istifa etmesi gerkir. G.A.'ya gelince satuk un bu söylemine cevabı '
O zaman da mı eski teknoloji ile hızlandırılmış tren projesi varmış? Bu kazalar ihmal ve yönetici-proje kusuruyla mı oluşmuş? Bunları da araştırdınız mı, sayın Saltuk? Yoksa politika mı yaptınız? ' böyle ucuz, yavan, mahalle ağzıyla eleştiri olmaz bence. Bakan binali olunca vur, baykal olunca öylemi olmuş böylemiymiş.... olmaz arkadaşlar binaliye de vur ama baykalada. Hatalılar bizim görüşümüzden olunca susup karşı görüşten olunca acımasızca vur.
Doğruyu da yanlışı da nereden geldiğine bakmaksızın söyleyemediğimiz sürece hiç bir yere varamayız. Sadece bizim için hazırlanmış kısır binali baykal tartışmalarıyla avunuruz...
Başka ülkelerde böyle tren kazaları bakan düşürüyor
Çoğu ülkede ölümlü tren kazaları olduğunda Ulaştırma Bakanı istifa ediyor. Mısır'da bizde olduğu gibi makinistler mahkemeye çıkarıldı. Hakim 'Asıl sorumluları getirin' deyince bakan düştü
* İngiltere 10.5.2002
İngiltere'de 10 Mayıs 2002 günü Potters Bar kasabasında bir trenin 4 vagonu raydan çıktı. Kazada 7 kişi hayatını kaybetti. Olayın ardından açılan soruşturmada trenin üzerinden geçtiği köprünün hatalı inşa edildiği ortaya çıktı. Bunun üzerine Ulaştırma Bakanı Stepnen Byers istifa etti.
* İngiltere 17.10.2000
Hatfield kentinde 17 Ekim 2000 günü saatte 160 kilometre hızla giden ekspres tren kaza yaptı. Vagonların ters döndüğü kazada 4 kişi öldü, 35 kişi de yaralandı. Kazaya demiryolu raylarındaki bir kırığın neden olduğu ortaya çıktı. İngiltere'de demiryolu işletmeciliğini üstlenen Railtrack şirketinin patronu Gerald Corbett görevinden ayrıldı.
* Fransa 6.8.1988
27 Haziran günü Paris'te 56 kişinin öldüğü bir tren kazası meydana geldi. 6 hafta sonra yine Paris'te bir istasyona yaklaşan trenin frenleri tutmadı ve kaza 1 kişinin ölümüyle sonuçlandı. Bunun üzerine Devlet Demiryolları Müdürü Philippe Rouvillois istifa etti. Ulaştırma Bakanı ise Rouvillois'nın ilk kazadan sonraki önlemleri almakta başarısız olduğunu söyleyerek istifayı kabul etti.
* Hindistan 2.8.1999
Tren kazalarının sık sık meydana geldiği Hindistan'ın Batı Bengal eyaletinde 2 Ağustos 1999 günü 2 tren çarpıştı. Tren yolundaki ışıkların çalışmaması nedeniyle meydana gelen kazada 285 kişi öldü. Demiryolları Bakanı Nitish Kumar ise henüz soruşturma bile açılmadan olay yerinde istifa etti.
* Endonezya 2.9.2001
2 Eylül 2002 günü meydana gelen bir kaza ülkenin demiryollarını kontrol eden şirkette bir dizi istifayı tetikledi. Treni üreten firma olan PT KAI'nın yönetim kurulu kazanın hemen ardından istifalarını Ulaştırma Bakanlığı'na topluca sundu. Şirketin müdürü Badar Zaini görevinden ayrıldı, kazada ölenlerin ailelerine de 1500'er dolar tazminat ödendi.
* Hindistan 2.12.2000
Hindistan'da 2 Aralık 2000 günü 2 tren çarpıştı. Kaza demiryolları görevlilerinin tren saatlerini doğru koordine edememesi nedeniyle oldu. 40 kişinin öldüğü olayın ardından Demiryolları Bakanı Mamata Banerjee, Başbakan'a bir mektup yazarak istifasını sundu.
* Mısır 20.02.1988
2002 yılında bir trenin üçüncü sınıf vagonunda meydana gelen patlamada 361 kişi öldü. Şubat ayında gerçekleşen kazadan sonra Başbakan Atef Ebeid olay yerinde kazaya bir piknik tüpünün yol açtığını iddia etti. 20 demiryolu çalışanı mahkemeye sevk edildi. Ancak yargıç "Bana günah keçileri yollamayın" dedi ve 20 işçi ve makinisti serbest bıraktı. Hemen sonra Ulaştırma Bakanı İbrahim el Demeiry ve Demiryolları Genel Müdürü Ahmed el Şerif istifa etti.
* Çin 14.4.1988
Benzin taşıyan bir tren ile bir yük treni çarpıştı. Kavşak noktasındaki sinyal çalışmadığı için iki tren birbirine girmişti. Yalnızca 1 kişi öldü. Ancak bu kaza aynı zamanda ülkede 1 ay içinde meydana gelen 3'üncü kazaydı. Olayın ardından Demiryolları Bakanı Ding Guangen görevinden istifa etti. http://www.vatanim.com.tr/cat/haber_...goryid=1&aid=0
Görüldüğü gibi neden için arştırılmıyor, bahane üretilmiyor derhal istifa ediliyor. Ne yandaşlar bahane üretiyor, ne de rakipler saldırıyor. En güzeli hiçbirine fırsat vermemek...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Evlat edinilen çocukların eski...
04-05-2025, 20:37:53 in Aile Hukuku