Bugün Ist-Ankara arası raydan çıkan hızlı tren seferinde 139 vatandaşımız vefat etti, 74'ü yaralandı. Ölenlere Allah'tan rahmet, ailelerine sabır diliyorum. Yaralıların da bir an önce iyileşmelerini diliyorum. Vicdan ve onur sahibi iseler Ulaştırma Bakanı başta olmak üzere, ilgili tüm bürokratların istifa etmeleri kanımca şarttır.
" ne kendim binerim ne de sevdiklerimi bindiririm çünkü bu raylar bu treni taşımaz" mealinden görüş açıkladığını hatırlıyorum.
sayın yöndem size yürekten katılmakla beraber ülkemizde böyle bir gelenek ve ahlak yerleşik olmadığından bunun gerçekleşeceğine inanmıyorum. Ama özellikle Sivil Toplum Örgütleri ayağa kalkarsa belki iş değişir.
yukarıdaki yazımı yazdıktan sonra bakın neler buldum
-------------------------------------
22.07.2004 hürriyet
Prof. Dr. Erel kaza konusunda uyarmıştı
Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği öğretim üyesi Prof. Dr. Aydın Erel, hızlandırılmış trenin gerekli teknik yeterliliğe sahip olmadığını belirterek, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’dan, önlemler alınana kadar treni seferden kaldırmasını istemişti.
İstanbul-Ankara arasında 4 Haziran’da sefere başlayan hızlandırılmış trenin raydan çıkmasıyla yaşanan elim kazanın, teknik yeterlilik konusunda uzmanların uyarılarının dikkate alınmaması nedeniyle çok önceden adeta "geliyorum" dediği ortaya çıktı.
İki kent arasındaki yolculuk süresini 5 saate indiren trene, ilk büyük eleştiri Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Aydın Erel’den gelmişti. Prof. Dr. Erel, 6 Temmuz’da Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenlenen ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın da katıldığı 10’uncu Ulaştırma Araştırma Konferansı’nda hızlı trenlerle ilgili kaygılarını dile getirerek, gerekli teknik yeterlilik sağlanana kadar hızlı treni seferden kaldırmasını istemişti. Prof. Erel, burada yaptığı konuşmada "Hızlandırılmış trene binmem, sevdiklerimin binmesine de izin vermem!" diye konuşmuştu.
ALT YAPI UYGUN DEĞİL
"Ana yurdun dört baştan demirağlarla örülmesinden" bu yana demiryolu alanında alt yapı çalışması yapılmadığını söyleyen Prof. Dr. Erel, demiryollarının alt yapısının hızlandırılmış trenlere uygun olmadığına dikkat çekerek şunları söylemişti:
"Hız yüzünden, raylar bozulacak ve hızlı trenler masraf çıkaracak. Rayların doğrultusu ve hat genişliği bozulacak, yol eğrileşecek, tren yolunda çökme olacak. Önlemler acilen alınmazsa, trenin yoldan çıkması şeklinde kazalar olacaktır. Böyle bir durumu olan trene asla binmem!"
BAKAN "GEREKENİ YAPARIZ" DEMİŞTİ
Ulaştırma Bakanı Yıldırım ise konu hakkında Bakanlık yetkililerinin Prof. Dr. Erel’le irtibata geçeceğini ve gerekli önlemlerin alınacağını söylemişti.
EREL’İN İSTEDİĞİ ÖNLEMLER
Prof. Dr. Erel, hızlandırılmış tren seferlerinin durdurulmasını isterken, Ulaştırma Bakanlığı’na önerilerini ise şöyle sıralamıştı:
"-Demiryolu hatlarımız ve bu hatlarda kullanılan lokomotif ve vagonlar acil kontrol edilsin.
-Uygun olmayan lokomotif ve vagonlar, bu raylarda kullanılmasın, kullanılacak taşıtlar ise sürekli denetim ve kontrol altında tutulsun.
-Yol trafiğe kapanmadan alt yapı iyileştirmesi mümkün olmadığından, alt yapının olumsuzlukları üst yapıda uygulanacak çözümlerle azaltılsın.
-Uygun olmayan yol elemanları değiştirilsin, yolun geometrik ve fiziksel kalitesi yükseltilsin."
TCDD: Hızlı tren hattında kullanılan malzeme 160 kilometre sürate uygun
07/07/2004 DÜNYA online
ANKARA - Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), bir öğretim üyesinin hızlandırılmış trenle ilgili kaygılarını içeren basın bildirisine cevap verdi. TCDD, Ankara-Haydarpaşa hattında iyileştirme için kullanılan üstyapı malzemelerinin 160 kilometre hıza uygun olduğunu savundu.
TCDD'den yapılan yazılı açıklamada, Ankara-Haydarpaşa arasında altyapı iyileştirilirken, lokomotiflerin hızlarının teknik müdahaleyle artırıldığı, hemzemin geçitlerde gerekli tedbirlerin alındığı ifade edildi. Açıklamada, bu hatta iyileştirme için kullanılan üstyapı malzemelerinin 160 kilometre hıza uygun olduğu kaydedildi.
TCDD'nin açıklamasında, uzun kaynaklı raylarda ortalama sıcaklık göz önünde bulundurularak raylardaki streslerin giderildiği, yolun hem kış, hem da yaz şartlarına uygun hale getirilmesi için yolda meydana gelen gerilmeler alınarak malzemenin sıklığı, balast banketinin iyi teşkili ve sıkılaştırılmasıyla ilgili ilave önlemlerin de alındığı vurgulandı.
Hızlandırılmış trenlerin yüksek hızlı değerlerin çok altında normal bir hızda sefer yaptığı belirtilen açıklamada, kullanılan lokomotif ve vagonların bu normal hız için çok uygun olduğu, vagonların 180 kilometre hıza dahi elverişli olduğu ifade edildi.
Rayların taşlanarak veya değiştirilerek rezonans olayına müsaade edilmediği, TCDD elemanlarının olası bozulmaları giderecek teknolojik bilgiye sahip oldukları kaydedilen açıklamada, "Tren trafiğinin 120 kilometre hızla işletildiği bir yolda, üst yapıda yapılan tamiratlar sonucunda toleranslar dahilinde 140, gerekiyorsa 160 kilometre hız yapılmasında bir sakınca bulunmamaktadır" denildi.
Dün Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Aydın Erel'in basına yaptığı açıklamada, rehabilite edilen demiryolunun süratli tren seferlerine uygun olmadığını savunmuş ve herhangi üzücü bir sonuca meydan vermemek için hızlı tren seferlerinin durdurulmasını istemişti.
Öte yandan Prof. Aydın Erel bugün yaptığı açıklamada ise, TCDD'nin, "Raylar 160 kilometre hıza dayanıklı" açıklamasının ardından bu konuda inceleme yapması için İTÜ'den bir heyete başvurarak rayların hıza dayanıklı olup olmadığının incelenmesini istediğini ve bunun raylarımız dayanıklı denilen açıklama ile ters düştüğünü savundu.
------------------------------------------------
Milliyet 4 temmuz 2004
Yine hızlı tren faciası
Saatte 150 kilometre hızla giden Yakup Kadri Ekspresi, 8 yaşındaki Tunahan'a çarparak ölümüne neden oldu
SAKARYA DHA
TCDD'nin bir ay önce İstanbul - Ankara arasında başlattığı hızlı tren, ikinci kurbanını aldı. Tren, Adapazarı'nın Adliye köyü geçişinde, sekiz yaşındaki Tunahan Gümüş'e çarparak ölümüne neden oldu.
Önceki gün 19.45'te, Adapazarı merkeze bağlı Adliye Köyü Akçay Deresi üzerinden geçmekte olan hızlı tren, demiryolunda oynayan ve trenin geldiğini fark edemeyen Gümüş'e çarptı. İstanbul'dan Ankara istikametine gitmekte olan ve saatte 150 kilometre hızla seyreden Yakup Kadri Ekspresi, kazanın ardından durdu. Çevreden yetişenler, Gümüş'ü ağır yaralı olarak ToyotaSa Hastanesi'ne kaldırmak istedi, ancak küçük çocuk yolda can verdi. Makinist Osman Seken, güvenlik güçlerine ifade verirken, tren 23 dakika sonra yola devam etti. Hızlı tren 7 Haziran'da da, Sapanca geçidinde 6 yaşındaki Merve Yıldırım'a çarparak ölümüne neden olmuştu.
----------------------------------
Hızlı tren yavaşlamasın diye 24 saat 'inek nöbeti' tutuluyor
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), hızlandırılmış trenin gecikmemesi için ilginç önlemler alıyor. Tali geçitler ile büyükbaş hayvanların yoğun olduğu noktalarda 24 saat nöbet tutuluyor
Rayların başında çadır kuran nöbetçiler, demiryoluna yaklaşan inekleri uzaklaştırıyor. Görevliler, vatandaşları da trenin geçeceği saatlerde dikkatli olmaları konusunda uyarıyor. TCDD Genel Müdürlüğü, 4 Haziran'da Ankara-İstanbul arasında sefere başlayan hızlandırılmış trenin aksamaması için büyük hassasiyet gösteriyor. 25 Mart'ta yapılan ilk deneme seferleri, Ankara'nın Polatlı ilçesinde meydana gelen ve 7 öğrencinin hayatını kaybettiği tren kazasının ardından bir süre ertelenmişti.
Çevre güvenliğinin sağlanması amacıyla Ankara-İstanbul arasındaki 50 büyük hemzemin geçide 1,5 kilometrelik mesafeye duyarlı bilgisayar sistemli bariyer yapıldı. Bunun için 2 milyon dolar harcandı. Ancak sorunlar bununla bitmedi. Bu sefer tren yoluna yakın küçük yerleşim bölgeleriyle açık arazilerde sorun yaşandı.
Köylerde vatandaşların karşıdan karşıya geçmesi, açık arazilerde ise ineklerin rayların üstüne çıkması tehlike doğurdu. Hızlandırılmış trenle birlikte kaza riskinin artacağını göz önüne alan TCDD, hayvanların yoğun olduğu yerlerde 24 saat esasına göre nöbet tutma kararı aldı. 1 Haziran'dan itibaren Ankara- İstanbul arasındaki 15 ayrı noktada çadırlar kuruldu.
Yaklaşık 90 kişi bu çadırlarda gece gündüz nöbet tutmaya başladı. 10 günlük vardiyalar halinde çalışan nöbetçiler, tren yolunda çevre emniyeti sağlıyor. Hızlandırılmış trenin geçeceği saatlerde raylarda kuş uçurtulmuyor.
Vatandaşları bilgilendiren görevliler, zaman zaman da çobanlık yapıyor. Hayvanları raydan uzaklaştırıp bir araya toplayan nöbetçiler, daha sonra bunları sahiplerine teslim ediyor.
Hızlandırılmış trenin seferlere başlamasıyla doğuya giden ve doğudan gelen trenler ülkemiz demiryolu ağı tek ray olduğu için hızlı trene yol açabilmek amacıyla 1.5-2 saate yakın tehir yapıyordu. Bu nasıl bir anlayış doğuya giden , ankara dan daha ileri giden insanları demir yolları neden ikinci sınıf vatandaş olarak görüyor. oy uğruna rant uğruna altyapı olmadan hızlı trenleri başlattılar .Hem bu faciaya neden oldular hemde diğer trenlerle seyahat eden vatandaşlarımıza ikinci sınıf vatandaş muamelesi yaptılar.
Ayrıca belirtmek isterimki bu trenin kaza yapacağını anlamak için bilim adamı olmaya müneccim olmaya gerek yoktu.Akıllı mantıklı olan ve türkiyede yatırımların nasıl yapıldığını takip eden her insan bu trenin kaza yapacağını bilmeliydi. Bizde herşey çarpık neremiz doğruki.
Şimdi ne olacak merak ediyorum. Büyük bir ihtimalle hızlandırılmış tren yeniden hizmete girecek ve diğer trenlerle biryere ulaşmaya çalışanlar bu tren yüzünden 1.5-2 saat daha geç ulaşacaklar gitmek istedikleri yerlere. Ayrıca o eski, bakımsız ,yorgun trenler doğuya gidecek olan ikinci sınıf vatandaşlarımıza hizmet verecek lüks trenler ise ankaraya giden 5 saatte ankaraya ulaşması gereken insanlara.
Ankara Sivas hızlı tren projesinde Yozgat sınırları içersinde Sorgun ilçesine bağlı Doğankent kasabasına istasyon yapılıyor ve tren Doğankente yakın...
SELAM BEN ADANADAN BÜLENT ÖZEL BİR ŞİRKETTE SATIŞ TEMSİLCİSİ OLARAK ÇALIŞIYORUM CEVABINI İSTEDİGİM 2 SORUM VAR CEVAPLAR SANIZ SEVİNİRİM. 1-ÇALIŞMAKTA...
Abinizin aile hekimliği yaptığı hastasına hakaret ettiği iddiasıyla açılan dava, soyut iddia gerekçesiyle kapanmış ancak kadının daha sonra mesajları...
Teknoloji hata yapabilir, ancak platformların yeterli şekilde yanıt vermeye ve hataları düzeltmeye hazır olması önemlidir. Umarım sorununuz başarıyla...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Payımın eksik verilmek istenmesi
18-06-2024, 21:54:13 in Miras Hukuku