Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
mkocagul rumuzlu üyeden alıntı
Sayın Hksvr
Önce oku öğren ve bil ondan sonra yaz.Yazmak ve konuşmak en kolay şey. İnternet böyle birşey. Burada kimse kimseyi görmediği için atıp tutmak sallamak, kendine önemli adam payesi biçmek kolay. Bana nasihat vermeden önce de haddini bil. Sen kimsin ki bana akıl öğretiyorsun. Önce bir profilime bak. 9 Eylül Hukuk Mezunu olduğumu gör. 1985 mezunuyum bu arada. Senin bildiğini sandığın hukuk u ben sana okuturum. İnternetten oradan buradan okuyarak Hukukçu olunmuyor. Kopyala yapıştır senin gibilerin işi baksana yanıtını bile gereksiz yere uzun ve gereksiz alıntı ile yazabiliyorsun. Ben bu konuya sadece hukuki olarak kendi yorumumu yazdım. Sayın Frelander in alıntısını sen beğenmedin ve satıcının tamir yükümlülüğü olmadığını yazdın. Bende vardır dedim ve Hukukta tartışmak güzeldir dedim. Hukuk bir yorum sanatıdır. Bunu senin anlaman biraz zor tabiki. Sen bunu beğenmedin ise bana ne? İşi gereksiz saçma sapan ego haline getiren sensin. Yazdıklarına baktım işin gücün ukalalık olmuş. Bana ahkam keseceğine işi bu sütunlarda kişiselleştireceğine önce işini doğru yap. Sorunlu müşteri sayını azalt. Hoş ben senin yazdıklarına bile inanmış değilim ya o başka konu.
Buzdolabının servis sorununun anında çözülmesini gerektiğini nerede yazmışım? Okumayı bilmiyorsan hele anlayamıyorsan benim yapacak bir şeyim yok. BANA GÖRE 30 günlük servis süresi çok dedim. Bu benim düşüncem ve yorumum. İşim buzdolabı olsada Tekstil olsa da düşüncem budur. Eser sözleşmelerinin tüketici yasasına girmemesini de eleştirdim.
Tüketicinin korunması genel müdüründen bana ne diyen müthiş yorum sana ait.
Sonra ben herşey ile ilgilenirim TSHH ve mahkemeye giderim diyen de sensin.
Hangisi sensin? Genel Müdür ve o kurumun resmi istatistiklerini takmayan ama işine gelince TSHH toplantısına bile katıldığını iddia eden şahıs.
Benim eşimde SA ile biten büyük marketin İzmir Halkla ilişkiler Müdürü olur. Tüketici sorunları, şikayetler ve diğer tüm günlük yaşananlar hayatımızın bir parçası zaten. Ben eğitimim nedeni ile onun için çok fazla araştırma incelemede yapıyorum. Elimde bu konularda çok fazla sayıda emsal karar var. Tüm yönetmelikler ve benzeri ile iyi bir arşivimiz oldu. Bu ve benzeri sitelere ilgimde buradaki yeni ve ilginç konuları öğrenmek ve duymak deneyimimi arttırmak amacı iledir. Senin yaptığın gibi sallamıyorum. Ticareti bilmediğimi bile yazabilmişsin. Yahu bari aklını kulan. Benim işim ticaret. Birinin yanında yada bir şirkette çalışmıyorum. Sen maaşını alırken ben o maaşı nasıl ödeyeceğimin, kar mı zarar mı edeceğimin, doların 3 ay veya 6 ay sonra ne olacağının hesabını yapıyorum.Ben işçi mühendis uzman personel çalıştırıyorum. 15 Yıldır batmadığıma göre de işimi iyi yapıyorum. Yani senin bildiğini sandığın ticareti de sana öğretebilirim.
Daha öncede yazdım. İddia ettiğin şeyin kanıtını mesela bir emsal kararını sun dedim. Tıkın çıkmadı Niye? Birşeyi iddia ediyorsan, konuyu asabileşerek kişiselleştirme. Kanıtını ortaya koy o insanı mahcup et. Yanlış biliyorsun diye gözüne sok. Tabi bunu yapabilecek bilgi ve birikimin varsa!
Sana öyle bir değil bir sürü kanıt koyarım ama senin gibi biriyle daha fazla tartışmaya gerek dahi yok....Benimle tartışmaya giren sensin. Sana ne benim Freelander ile olan yazışmalarımdan? Sana mı kaldı bunu eleştirmek, yorumlamak ya da üzerine vazife mi?
Hukuki NET Güncel Haber
Konu hksvr tarafından (10-10-2008 Saat 10:18:11 ) de değiştirilmiştir.
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
"Vermeyince Mabut neylesin Mahmut."
Bunu yazmak için mi bu kadar alıntı yaptın? İşin çok zor bence.
Forumu sahiplendin galiba. Sen freelander ile şahsimi yazışıyordun? Bu forum hepimizin beyefendi.
Konu mkocagul tarafından (10-10-2008 Saat 10:21:52 ) de değiştirilmiştir.
Sebep: ekleme
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
mkocagul rumuzlu üyeden alıntı
Peki bu tüketici siz olsanız nasıl davranırsınız?
Akşam maç seyeredeceksiniz Recevier da bir sorun var. Hemde tuttuğunuz takımın çok önemli birmaçı öncesi. Ne yapardınız?
Servise gittiniz size dediki; bakalım inceliyelim 15 gün sonra uğrayın.
Ne yapardınız. 15 gün evde başka Tv seyretme aracınızda yok.
Biraz empati yapın sadece.
Madem istedin. Al sana kanıt-1
15 günün hesabını yapmışsın bak!
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
mkocagul rumuzlu üyeden alıntı
Öyle servisler var ki örneğin İzmir için bildirilen servisi Menemen'de. Nİye müşteri gidip ta Menemen e ürün teslim etsin? (Örneğin bazı küçük ev aletleri için bu dediğii görebilirsiniz. 20 YTL lik mini blender i Menemen e bırakmak sonra gidip geri almak büyük şehirde hem masraf hem ciddi bir külfettir.
Ben 13. maddede yazılı olan açık hükmün uygulanmasını talep ederim. Yani gider satıcıya teslim ederim.
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
hksvr rumuzlu üyeden alıntı
1. İddia etmiyorum çünkü satıcı servis varken arızalı ürünü teslim almak zorunda değil bu böyle. Bunu TSHH başkanları da hakimler de böyle değerlendiriyor.
2. Bana bu işin mantığını kendi açından bir yorumlarmısın? Ben satıcıyım. Servis değilim, ithalatçı değilim, üretici hiç değilim. Tamirden de anlamam. Satıcıyım, satıcı...
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
hksvr rumuzlu üyeden alıntı
1. İddia etmiyorum çünkü satıcı servis varken arızalı ürünü teslim almak zorunda değil bu böyle. Bunu TSHH başkanları da hakimler de böyle değerlendiriyor.
İstenen kanıt zaten bu kesinlik içeren yorumunuz içindi. Varsa kanıtı buyrun ekleyin hep beraber görelim.
Haklısınız bu iş kesinlikle kapasite meselesi.
1-15 günün hesabını yapmadım. Bu durumda tüketicinin acil tamir ihtiyacını vurgulamak istedim. Malum biliyor olmalısınız. Tamir 15 günü geçer ise kullanım için cihaz verme yükümlülüğü doğar. Onun için 15 yazdım.
2-Blender bire bir yaşanmış bir Tüketici olayıdır. Bu olayda eşimin firması xxxxxxxsa ürünü geri aldı.
Sizce kapasite miktarın 20 YTL olması mı? Ben 20 YTL de olsa 20000 YTL de olsa hakkımı ararım. Haksızlıkları miktar ile yani para ile değerlendirmem.
Siz olaya sadece miktar olarak mı bakarsınız?
Bu nedenle Vermeyince Mabut neylesin Mahmut dedim.(sanırın bu deyişi bilirsiniz)
Konu mkocagul tarafından (10-10-2008 Saat 10:41:56 ) de değiştirilmiştir.
Sebep: ekleme
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
Sayın Erdoğan Bey
Kesinlikle haklısınız.
Konu çok fazlası ile kirlendi. Tamamen yararsız ve kişisel hale geldi.
Başlangıcı da satıcının tamir yükümlülüğü idi. Nedense garip bir alınganlığa ve egoya dönüştü. Sayın Hksvr bundan sonra başka kişisel yanıt verecekse özel mailim ile versin her yanıtı da alır ama bu sayfalarda konu kapanmıştır.
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
Erdoğan Kırcalı rumuzlu üyeden alıntı
Tartışma yada kapışma.Hangini yapacağız?Bu şekilde mi yapacağız?
Sayın Kırcalı,
Konunun bu hale gelmesinden dolayı üzgünüm. Ancak yazdıklarımın her satırının arkasındayım. Firmamla ilgili olanlar da aynen doğrudur ancak ben burada özel bilgilerimi alenen paylaşmak, isim vermek veya bazı kişilere bunları ispat etmek gibi bir zorunluluğum yada ihtiyacım olmadığından bu tarz isteklere cevap veremiyorum. Bunu anlayışla karşılayacağınızı umarım. Dikkat ederseniz defalarca belirttim Sayın Nikon'un açmış olduğu konuya dönelim, bunu tartışalım diye ama maalesef bazı üyeler benimle tartışmayı sürdürmeyi yeğledi. Ben satıcıyım diyorum, tabiki alışverişin olduğu her yerde şikayet de olur, olacaktır da. Benim tüketiciyle, kanunla vs derdim olsa zaten şu anki pozisyonda olmazdık firma olarak. Ben istiyorum ki küçük büyük farketmez burda herkesin haklarını konuşalım, tartışalım. Tükürük yarışı meraklısı çok demek ki hemen atışmaya zemin hazırlıyorlar. Ben yorum üzerine yorum yapmam. Herkesin yorumu kendinedir. Ama Allah Aşkına lütfen siz söyleyin nerede görülmüş servis varken bir malın satıcı tarafından tamir edildiği veya tamire verildiği. Ben yapıyorum, yaptırıyorum gücüm var belki ama genel olarak uygulama böyle değil. Biz de birçok müşterimizi direk servislere yönlendiriyoruz doğal olarak. Pek çoğu da zaten bilinçli, zaten kendileri gidiyor servise. Daha sonra duruma göre zaten gereken yapılıyor.
Siteye ve çalışmalarınıza olan ilgim ve saygımdan ötürü cevap verme ihtiyacı hissettim.
Re: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları
Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:
Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri
Hakkında Yönetmelik
(14.06.2003 tarih ve 25138 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan )
Amaç
Madde 1- Bu Yönetmeliğin amacı, ekli listede yer alan malların kullanım ömürleri ile satış sonrası montaj, bakım ve onarım hizmetlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2- Bu Yönetmelik, imalatçı – üretici ve/veya ithalatçıların satış sonrası montaj, bakım ve onarım hizmetlerini vermek zorunda oldukları, ekli listede yer alan; sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri mallara uygulanır.
Dayanak
Madde 3- Bu Yönetmelik, 23/2/1995 tarihli ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 31inci maddesi ve bu Kanunun 4822 sayılı Kanunla değişik, 15 inci maddesine dayanılarak düzenlenmiştir.
Servis İstasyonlarının Sorumlulukları
Madde 10- Tüketicinin bulunduğu yerde servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonu sorumludur.
Tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.
Servis istasyonları, Madde 11 de belirtilen hususları içeren servis fişini düzenlemek ve bir nüshasını tüketicilere vermek zorundadır.
Kullanım ömrü süresince, malın bakım ve/veya onarım süresi, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın servis istasyonuna bildirimi, garanti süresi dışında ise malın teslim tarihinden itibaren 30 iş gününü geçemez.
Servis istasyonları tarafından verilen montaj, bakım ve onarım hizmetiyle ilgili olarak, bir yıl içerisinde aynı arızanın tekrarı halinde herhangi bir servis ücreti alınmaz. Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar bu madde kapsamı dışındadır.
Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi ve/veya satılması durumunda, değişen parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir. Servis Fişi
Madde 11- Servis istasyonları, kendilerine intikal ettirilen arızalı mallar ile ilgili olarak aşağıda belirtilen hususları içeren servis fişini tekemmül ettirmek ve tüketicilere vermek zorundadırlar.
a) Yetkili servisin ünvan, adres, telefon, telefaks ve diğer erişim bilgileri,
b) Malın servis istasyonuna teslim veya mala ilişkin arızanın bildirim tarihi,
c) Malın tüketiciye teslim tarihi,
d) Malın arızası ve yapılan işlemler (açık olarak yazılacaktır),
e) Varsa ücreti,
f) Servis yetkilisinin imzası,
g) Bu Yönetmeliğin 10 uncu maddesinde yer alan, servis istasyonlarının sorumluluklarını gösterir hususlar.
Yedek Parça Stoku
Madde 12- Tek servis ile hizmet verilebilecek mallara ait yedek parça stoğu, imalatçı-üretici ve/veya ithalatçının merkezinde veya servis istasyonunda tam olarak bulundurulmak zorundadırlar.
Birden fazla yetkili servis istasyonu ile hizmet verilmesi zorunlu olan ürünleri imal veya ithal eden imalatçı – üretici ve/veya ithalatçılar; söz konusu ürünlere ait yedek parçanın tamamını firma merkezlerinde veya belirleyecekleri bir serviste, diğer servis istasyonlarında ise Bakanlıkça belirlenen miktarda yedek parça stoğu bulundurmak zorundadırlar.
Bakanlıkça belirlenen yedek parça stok listesinin bir örneği, belgelendirme faaliyeti esnasında imalatçı-üretici ve/veya ithalatçıya verilir. Bu liste denetimler sırasında ibraz edilmek üzere saklanmak zorundadır.
Yedek parça stok miktarı Bakanlık tarafından belirlenmemiş olan ürünlere ait yedek parçaların tamamı, tüm servis istasyonlarında bulunmalıdır.
Yedek Parça Fiyat Listesi
Madde 13- Servis istasyonları, "Yedek Parça Fiyat Listesi" ni, tüketicilerin görebileceği bir yere asmak veya katalog halinde ya da bilgi işlem ortamında ise tüketiciye göstermek zorundadır.
Değiştirilen Parçanın İadesi
Madde 14- Servis istasyonu görevlileri, bakım ve onarımını yaptıkları mallara ait değiştirilen yedek parçaları; garanti süresi içerisinde tüketiciye göstermek, garanti süresi dışında ise iade etmek zorundadır.
Servis İstasyonlarının Kontrolü
Madde 15-Satış sonrası hizmetlerin Kanun ve bu Yönetmelik hükümlerine göre yürütülmesini sağlamak amacıyla imalatçı - üretici ve/veya ithalatçılar servis istasyonlarının çalışmalarını izleyerek kontrol etmekle ve görülen eksiklikleri gidermekle yükümlüdür.
İmalatçı-Üretici ve İthalatçının Sorumluluğu
Madde 16- Servis istasyonlarının ayrı bir tüzel kişiliği olsa dahi imalatçı - üretici ve/veya ithalatçılar; satış sonrası hizmetlerin sağlanmasından ve yürütülmesinden servis istasyonları ile birlikte müştereken ve müteselsilen sorumludurlar.
Kullanım amacı ve yeri itibariyle özellik gösteren mallarla ilgili satış sonrası hizmetler, malın özelliği nedeniyle kullanıldığı yerlerde de sağlanabilir.
Ekli listede belirlenen sayıda servis istasyonu kurmasına rağmen, her coğrafi bölgede servisi bulunmayan imalatçılar - üreticiler ve/veya ithalatçılar; malın kullanım ömrü süresince, servis istasyonu sayıları her coğrafi bölgede en az 1, toplam 7 servis istasyonu sayısına ulaşıncaya kadar malın bakım ve onarımıyla ilgili olarak tüketicilerden nakliye, posta, kargo veya servis elemanlarının ulaşım gideri gibi herhangi bir ilave ücret talep edemezler.
Satıcının Sorumluluğu
Madde 17- Bu Yönetmeliğe ekli listede sayılan mallardan herhangi birinin satış sonrası hizmetlerinin verilmemesi ya da imalatçı-üretici ve/veya ithalatçının bulunamaması halinde, tüketicilere bu hizmetlerin verilmesinden satıcılar sorumludur.
Konu hksvr tarafından (10-10-2008 Saat 11:06:56 ) de değiştirilmiştir.
15.02.2010 tarihinde Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurarak banka tarafından hesabımdan kesilen Hesap İşletim Ücretinin iadesini talep ettim....
31.07.2006 tarihli dilekçem ile 28.08.2006 Tarihli Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kararı ile firmadan ayıplı mal'ın yenisi ile değiştirilmesi kararı...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Not long ago played in casino13.org - everything is clear, without deception. Everything quick and easy. Has anyone tried it? Any...
Kişisel Verilerin Korunması...