Arkadaşlar merhaba , Bne gözlüğümü iade ettim . Kaymakamlığa gittim ve gerçekten iade etme hakkımın olmadığını söylediler ama bana çok anlamsız geldii. Çünkü insan gözünde güneş gözlüğü varken ve yanında baskıcı bir satış elemanı varken ne kadar sağlıklı karar verebilir ki diye düşündüm kanunlarda olmasa bile mahkemeye taşımaya karar verdim . herneyse bu arada optik mağazasının sahibiylede görüştüm ve fikirlerimi aynen ilettim ve onlarda ürünü geri almayı kabul ettiler .
Tabi arada başka bir gözlükle değişmem konusunda ısrar ettiler ama benim zaten o gözlüğü tarzından dolayı aldığımı eğerki onun gibi ama yüzüme uygun boyutlarda başka bir gözlük bulabilirlerse yada o tarz bir gözlük yapabilirlerse değişebileceğimi söyledim vede sanırım ki yemedi ki iadeyi hemen sorun yaratmadan kabul ettiler
Haklı bir nedene dayanmadan satın almıs bulunduğunuz ürünü iadesi satıcı tarafından kabul görmeyecektir. Peki müsteri satın aldığı malı hangi nedenlerle geri vermek isterse haklı olur?
-Rızadaki Fesat-(BK md 23 vd)
1-Hata:Tarafların karşılıklı beyanları birbirine uyduğu halde, beyanlarıyla iç iradeleri arasında istenilmeyerek meydana gelmiş bir uygunsuzluk olabilir. İrade ile beyan arasında istenilmeyerek bir uyuşmazlık söz konusu ise hakkını iddia eden taraf bu hataya kendi kusuru ile düşmemiş olmak şartıyla öne sürülebilir.Borclar kanunu madde 23-27 hükümlerine bakınız.
2-Hile:Sözleşmeyi yapanlardan biri, diğerinin hilesi ile sözleşmeyi yapmaya sevk edilmiş ise,düştüğü hata esaslı olmasa bile,sözleşme kendisini bağlamaz.Üçüncü kişilerin hilesi sebebiyle hataya düşen tarafın sözleşmeyle bağlı olmaması,diğer tarafın ,sözleşmenin yapıldığı sırasında hileyi bilmesi veye bilmemesinin gerekli bulunması halinde mümkündür.
3-İkrah:Sözleşmenin tarafından biri,diğer taraf veya üçüncü kişi tarafından hukuka aykırı olarak esaslı bir şekilde korkutularak sözleşme yapılmışsa,sözleşme tehdide uğrayanı bağlamaz.
(*Bu üç hal söz konusu olduğunda zamanaşımı bir yıldır.bu bir yıllık süre içinde haklı oduğunu iddia eden taraf akitle bağlı olmadığını bildirmez veya yerine getirdiği edimini geri istemezse, sözleşmeye icazet vermiş sayılır.)
Ayrıca edimin iyi ifa edilememesi hallerinde de kişi bir yıl içinde iddi ettiğini akdin gecersizliği sebebiyle öne sürer bunlar;edimin kötü ifası,edimi hiç yerine getirememe,ifa imkansızlığı,edimi zamanında ifra edememedir. Ayıplı ifa söz konusu olduğunda tüketici mahkemesine dava açabilirsiniz.Zamanaşımı genel olarak bir yıldır.
Konu fortuna_yb tarafından (14-09-2008 Saat 19:52:41 ) de değiştirilmiştir.
Haklı bir nedene dayanmadan satın almıs bulunduğunuz ürünü iadesi satıcı tarafından kabul görmeyecektir. Peki müsteri satın aldığı malı hangi nedenlerle geri vermek isterse haklı olur?
-Rızadaki Fesat-(BK md 23 vd)
1-Hata:Tarafların karşılıklı beyanları birbirine uyduğu halde, beyanlarıyla iç iradeleri arasında istenilmeyerek meydana gelmiş bir uygunsuzluk olabilir. İrade ile beyan arasında istenilmeyerek bir uyuşmazlık söz konusu ise hakkını iddia eden taraf bu hataya kendi kusuru ile düşmemiş olmak şartıyla öne sürülebilir.Borclar kanunu madde 23-27 hükümlerine bakınız.
2-Hile:Sözleşmeyi yapanlardan biri, diğerinin hilesi ile sözleşmeyi yapmaya sevk edilmiş ise,düştüğü hata esaslı olmasa bile,sözleşme kendisini bağlamaz.Üçüncü kişilerin hilesi sebebiyle hataya düşen tarafın sözleşmeyle bağlı olmaması,diğer tarafın ,sözleşmenin yapıldığı sırasında hileyi bilmesi veye bilmemesinin gerekli bulunması halinde mümkündür.
3-İkrah:Sözleşmenin tarafından biri,diğer taraf veya üçüncü kişi tarafından hukuka aykırı olarak esaslı bir şekilde korkutularak sözleşme yapılmışsa,sözleşme tehdide uğrayanı bağlamaz.
(*Bu üç hal söz konusu olduğunda zamanaşımı bir yıldır.bu bir yıllık süre içinde haklı oduğunu iddia eden taraf akitle bağlı olmadığını bildirmez veya yerine getirdiği edimini geri istemezse, sözleşmeye icazet vermiş sayılır.)
Ayrıca edimin iyi ifa edilememesi hallerinde de kişi bir yıl içinde iddi ettiğini akdin gecersizliği sebebiyle öne sürer bunlar;edimin kötü ifası,edimi hiç yerine getirememe,ifa imkansızlığı,edimi zamanında ifra edememedir. Ayıplı ifa söz konusu olduğunda tüketici mahkemesine dava açabilirsiniz.Zamanaşımı genel olarak bir yıldır.
Ayıplı mallar için zamanaşımı süresinin 1 yıl olduğuna emin misiniz? Ayrıca konunun borçlar kanunuyla bir alakası yok. 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Yönetmelik esaslarına bakınız lütfen!
Ayıplı Mal
Madde 4- (Değişik: 6/3/2003-4822/4 md.) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
(TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN özünü borclar kanunundan alır,Borçlar Kanunu'nda ayıba karsı düzenlenen hükümde zamanaşomı bir yıldır,forumda bu bölüm sahsım tarafından ayrıntılı/faydalı bilgi olarak yazılmıstır.)
Saygılarımla
Ayıplı Mal
Madde 4- (Değişik: 6/3/2003-4822/4 md.) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
(TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN özünü borclar kanunundan alır,Borçlar Kanunu'nda ayıba karsı düzenlenen hükümde zamanaşomı bir yıldır,forumda bu bölüm sahsım tarafından ayrıntılı/faydalı bilgi olarak yazılmıstır.)
Saygılarımla
Tüketicinin Korunması ve Aydınlatılması
İkinci Kısım : Ayıplı Mal 4.Bendi;
"Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz."
Arkadaslar merhabalar. benim sormak istediğim şey şu: aldığım bir pantolon biraz kiloluda olduğumdan olsa gerek bacak arası yıprandı ve yırtılma ihtimali yüksek. daha 10 gün oldu pantolonu alalı bunu ayıptan dolayı geri verip yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir miyim? acaba. bunu sorma sebebim benim kendi kusurum kabul edilir mi bu? hani kilodan dolayı yıprandı gibisine. tesekkurler.
Arkadaslar merhabalar. benim sormak istediğim şey şu: aldığım bir pantolon biraz kiloluda olduğumdan olsa gerek bacak arası yıprandı ve yırtılma ihtimali yüksek. daha 10 gün oldu pantolonu alalı bunu ayıptan dolayı geri verip yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir miyim? acaba. bunu sorma sebebim benim kendi kusurum kabul edilir mi bu? hani kilodan dolayı yıprandı gibisine. tesekkurler.
Firmaya bu gerekçeyle giderseniz talebinizin kabul göreceğini hiç sanmıyorum. Yok hala ısrarla ben bu ürünü geri veririm arkadaş deyip de hakem heyetinin yolunu tutarsanız muhtemelen bir bilirkişi incelemesi yaptırırlar, bilirkişi de pantalonuzu inceleyerek kararını verir ve durumu heyete rapor eder. Ama satın aldığınız anda mağazada görerek, beğenerek alışveriş yaptığınız için ve bedeninize de uygunsa ürün ayıplı olmayacağından olumlu bir karar çıkması çok zor bir ihtimaldir. Ancak dediğim gibi ürünün ayıplı olduğuna kanaat getirilirse değişim veya iade hakkınızı kullanabilirsiniz.
Firmaya bu gerekçeyle giderseniz talebinizin kabul göreceğini hiç sanmıyorum. Yok hala ısrarla ben bu ürünü geri veririm arkadaş deyip de hakem heyetinin yolunu tutarsanız muhtemelen bir bilirkişi incelemesi yaptırırlar, bilirkişi de pantalonuzu inceleyerek kararını verir ve durumu heyete rapor eder. Ama satın aldığınız anda mağazada görerek, beğenerek alışveriş yaptığınız için ve bedeninize de uygunsa ürün ayıplı olmayacağından olumlu bir karar çıkması çok zor bir ihtimaldir. Ancak dediğim gibi ürünün ayıplı olduğuna kanaat getirilirse değişim veya iade hakkınızı kullanabilirsiniz.
tesekkurler, cevap için.yalnız ne biliyim 2 hafta gibi kısa bir sürede bu kadar yıpranma doğal değil. o yüzden bi şeyler yapılaaz mı
Netice itibariyle bedeninize uygun bir pantolon almışsınız.
Uzun süreli bir kullanımda dediğiniz gibi bir sorunun oluşması normal karşılanmış olsa da 2 hafta içinde sadece kilolu olmanızdan dolayı böyle bir sorunun ortaya çıkması bence mümkün değil.Satın aldığınız firmaya şikayetinizi ilettiniz mi?
,
tuketici haklari urun iadesi,
tüketici iade hakları,
aldığım ürünü kaç gün içinde iade edebilirim,
tüketici hakları iade prosedürü,
tüketici iade hakkı,
Tüketici hakları iade hakkı ,
koşulsuz iade hakkı,
tuketici haklari urun iade,
tüketici hakları kanunu iade,
alınan ürünün iade süresi,
tüketici hakları geri iade,
aldığımız ürünü kaç gün içinde iade edebiliriz,
mağazadan alınan ürünün iadesi,
tüketici kanunu iade şartları,
tüketici haklarına göre ürün iadesi,
geri iade şartları
Merhabalar eylül 23 te iki tane ayakkabı aldım . İkisinin modeli aynı renkler farklı . Sağ ayakkabı sola göre bol olması ökçe tam oturmuyordu. Neyse...
Tüvtürke aracı muayene ettirdikten sonra kredi kartımdan komisyon ücreti alındı. Tüketici hakem heyetine başvurdum ve hakem heyeti beni haklı buldu....
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
tüvtürke karşı tüketici hakem...
07-05-2025, 23:40:53 in Tüketici Hakları