bağlı bakanlığımızın( tarım ve köy işleri bakanlığı) memurların yer değiştirme suretiyle atama yönetmeliğinde, atama istek formumuzu belli tarihlerde ilgili birimizize vermemiz gerektiği, ilgili birimden, il müdürlüklerine giden dilekçelerin görüş belirterek personel genel müdürlüğüne nakledileceği yazıyor.
buraya kadar normal. bulunduğum ilde yaklaşık 40-50 kişi atama için dilekçe verdi. bunların bi kısmı il müdürlüğünden hiç işlem görmedi bir ksımı valiliğe gitti orda bekletildi. ordan sevk edilmeden gerisin gerisiye ilmüdürlüğüne yollamışlar. arada bi sürü il müdürü ve valiye araya adam sokma girişimleri.( hukuk devletiyiz torpil kalktı ya) derken 6-7 kişinin dilekçesi anca gitmiş. gitmeyen diğer personelin dilekçelerinede süresi geçtikden 1 ay sonra ( oda epey yaygara koptuğu için.yoksa geçen sene cevap verme luzmu bile duymamışlar) il müdürlüğü tarafından personel ihtiyacından dolayı dilekçeniz işlem görmemiştir diye bi cevap vermişler.
şimdi sonuçta çalışılan yerdeki asgari hizmet süresi belli. bu hizmet süresi doldukdan sonra yönetmelik çerçevesinde her personel tayin isteme hakkına sahip. personelin yer değiştirmesinin karar merciide personel genel müdürlüğü. il müdürlüğüne dilekçeler personel genel müdürlüğüne havale edilmesi hususunda arz ediliyor. il müdürlüğünün yasal olarak, benim ihtiyacım var dilekçeni personel genel müdürlüğüne intikal ettirmedim deme hakkı varmı ?
1-01/12/1999 tarih ve 23893 sayılı Resmi Gazete yayınlanan Tarım Ve Köyişleri Bakanlığı Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmeliğinin 10.maddesinde yer değiştirme halleri düzenlenmiş ve yer değiştirme suretiyle atanmaya tabi personelin görev yerlerinin anılan maddenin “d” bendinde “Çalışma süresinin doldurulması” yer değiştirme sebebi sayılmıştır.
2-Aynı yönetmeliğin Başvuru şekilleri başlıklı 22.maddesinde de “Hizmet bölgelerinde veya alanlarında çalışma sürelerini tamamlayan veya sürelerini tamamlamış olmalarına rağmen özürlerini belgeleyen memurlar, herhangi bir duyuru beklemeksizin görevli bulundukları birimlere, Mart ayı sonuna kadar başvuruda bulunurlar. Bu başvurular, il müdürlükleri veya kuruluş müdürlükleri tarafından Nisan ayı sonuna kadar her unvandaki personel için ayrı ayrı olmak şartıyla, görüşleriyle birlikte Personel Genel Müdürlüğüne gönderilir.
Hizmet bölgelerindeki süreleri tamamlamadıkları halde bu Yönetmelikte belirtilen özür durumlarını belgeleyenler birinci fıkrada öngörülen süre kaydına bağlı olmaksızın başvuruda bulunabilirler.
Bu talepler; (EK-2) deki Yer Değiştirme Suretiyle Atanma İstek Formu'nu doldurarak ve atanmak veya görevde kalmak istenilen hizmet bölge ve alanları belirtilerek yapılır.
Zorunlu çalışma süresini tamamlamış yer değiştirmeye tabi personelin talepte bulunmaması, bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanmasına engel teşkil etmez.” Hükmü yer almaktadır.
3-Yönetmeliğin tanımlar başlıklı 4.maddesinde de “Zorunlu Çalışma Süresi : Her hizmet bölgesinde zorunlu olarak çalışılması gereken süreyi, ifade eder.” Şeklinde tanımlamaya yer verilmiştir.
4-Yönetmeliğin 5/e.maddesinde de “Atamaların, yer değiştirme suretiyle atanma dönemi içinde gerçekleştirilmesi esastır.” Hükmü yer almaktadır.
5-Yönetmeliğin 9.maddesinde de “Yer değiştirme suretiyle atanma dönemleri2 başlığı altında özür ve hizmet gereği olan olan atamalar hariç yani normal atamaların dönemi ile ilgili olarak “Bu Yönetmeliğin 11 ve 13 üncü maddeleri dışındaki yer değiştirme suretiyle atanmaların Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarında tamamlanması esastır.” Hükmü yer almaktadır.
SONUÇ:
Anlattığınız kadarı ile, bölgenizde çalışma sürenizi doldurduğunuzdan yönetmeliğin 10/d.maddesine göre yer değiştirme sureti ile atanmanız mümkündür.
Atama ve yer değiştirme işlemeleri ağır aksak da olsa, yönetmeliğin 22.maddesine uygun olara yürütüldüğü, geç olsa tarafınıza talebinizin red edildiğine ilişkin bilgi anlaşılmaktadır.
Atanma talebinizin yönetmeliğin 4.maddesinde tanımlanan süreyi doldurduğunuz, yönetmeliğin 5/e.maddesinde yer alan ilke ve esas uyarınca ve 9.madde belirtilen Haziran, Temmuz ve Ağustos ayları içinde tayininizin yapılmayarak yönetmlik hükümlerinin çeğnendiği anlaşılmaktadır.
Ret işleminin tebliğ tarihinden itibaren 60 gün içinde idare mahkemesine yürütmeyi durdurma istemli iptal davası açmanız yararınıza olacaktır.
ama dilekçe ankaraya hiç intikal ettirilmeden il müdürlüğü tarafından ihtiyacımız var o yüzden ankaraya yollmadık diye cevap verilmiş . benim sorduğum bu normalmi l müdürlüğünün yasal olarak böyle bir tasarrufu bulunabilirmi?
yönetmelikde il müdürlükleri görüş bildrerek personelin nakil taleplerini personel genel müdürlüğüne gönderir ifadesi yer alıyor.
yani müracat ettiğinde tayin çıkacak diye bişi yok, çünkü yönetmelikde bunun önü açık bırakılmış sanırım. idari mahkemelerde işde şu memur gitti ben gidemedim diye örnekde gösterilmiyor sanırım. benim merak ettiğim aynı yönetmeliğin 22. maddesi şu şekilde ;
Başvuru şekilleri
MADDE 22 - Hizmet bölgelerinde veya alanlarında çalışma sürelerini tamamlayan veya sürelerini tamamlamış olmalarına rağmen özürlerini belgeleyen memurlar, herhangi bir duyuru beklemeksizin görevli bulundukları birimlere, Mart ayı sonuna kadar başvuruda bulunurlar. Bu başvurular, il müdürlükleri veya kuruluş müdürlükleri tarafından Nisan ayı sonuna kadar her unvandaki personel için ayrı ayrı olmak şartıyla, görüşleriyle birlikte Personel Genel Müdürlüğüne gönderilir.Hizmet bölgelerindeki süreleri tamamlamadıkları halde bu Yönetmelikte belirtilen özür durumlarını belgeleyenler birinci fıkrada öngörülen süre kaydına bağlı olmaksızın başvuruda bulunabilirler.
Bu talepler; (EK-2) deki Yer Değiştirme Suretiyle Atanma İstek Formu’nu doldurarak ve atanmak veya görevde kalmak istenilen hizmet bölge ve alanları belirtilerek yapılır.
Zorunlu çalışma süresini tamamlamış yer değiştirmeye tabi personelin talepte bulunmaması, bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanmasına engel teşkil etmez.
yönetmelik bu şekilde iken il müdürlüğünün dilekçemizi keyfi olarak personel genel müdürlüğüne göndermeme gibi bir tasarrufu bulunabilirmi. ki tüm personelin göndermese neyse 40-50 kişi dilekçe veriyor 7-8 kişininki gidiyor ve özürleride yok. bu durum hakkında dava açmayı düşünüyoruz ayrı ayrı.
Dava açarsanız, İl Müdürlüğü'nün dilekçeleri ret işleminin hukuka aykırı olduğu Mahkeme kararı ile ortaya çıkmış olur. İl Müdürlüğü de, "Adalet karşısında boynumuz kıldan ince. Madem Mahkeme böyle karar vermiş, aha bakın dilekçeleri Ankara'ya gönderiyoruz." der ve gönderir.
Dilekçeler Ankara'ya vardıktan sonra, tayin isteyiniz yerine getirilirse iyi... Getirilmezse yapacağınız bir şey yok malesef...
İdari işlemilreni yetki makamlar tarafından, mevzuatta öngörülen şekilde ve usulde yerine getirilmesi zrunludur. Eğer ytkili makam yerine bir başka idare makam görev yapmış ise, idari işlem yetki nsuru bakımından, mevzuatta öngörülen usul yerine başka bir yöntem ile işlem gerçekleştirilmiş ise, idari işlem şekil yönünden usule aykırı olacaktır.
Dava açmanız faydalı ve etkili olacaktır.
tayin çıkmış çıkmamış önemli değil okadar, önemli olan devlet kurumunu babasının çiftliği gibi görüp ona göre keyfi uygulama yapan yöneticilerin ceza almasa bile en azından soruşturma geçirip huzurlarının bozulması.sanmıyorum ama belki kafalarına dank eder.
peki bu konu ile ilgili olarak silsile yoluyla valilikden veya bakanlıkdan görüş sordukdan sonramı dava açmamız gerekiyor yoksa hali hazırda il müdürlüğünün; dilekçelerin ankaraya gönderilmediğine dair yazısı dava açmak için yeterlimi acaba.
İdari dava açmak için, hiç kimseden izin almanıza gerek yoktur. Zira hak arama özgürlüğü bir anayasal haktır.
Siz konuyu devlet memurları başvuru ve şikayetleri hakkında ki yönetmelik ile karıştırmışsınız.
Anayasa ve 2577 sayılı yasa hükümleri uyarınca doğrudan dava açmanız mümkün.
Ayrıca işlemin tesis şekli ve yetkinin klllanım durumuna göre TCK anlamında suç ve kurum disiplin mevuzatana göre de disiplin suçu oluşabilir. Bu durumun konunun somut veri ve bilgiler ile detaylı incelenmesi sonrasında tespit edilebilir.
elimizde somut veriler olarak; personel genel müdürlüğüne gönderilmek üzere vermiş olduğumuz kaymakam havaleli üst yazı ekindeki atama istek forumu ve buna il müdürlüğü tarafından verilen yanıt var. birde tarım ve köy işleri bakanlığının yer değiştirme suretiyle atanmaya ilişkin yönetmeliği var.
ozaman birde kamu davalarına hakim, avukat bulmak gerekiyor sanırım.
Özel nitelikte ki kurum yönetmeliğinizin bazı hükümlerinn genel nitelikte ki tüm devlet memurlarını kapsayan atama ve yer değişütirme yönetmeliği ve 657 sayşılı yasanın 72.maddesi dairesinde değerlendirilip, iptali mümkün olduğu kadar, kurum yönetmeliğine dayalı tesis edilen her bir idari işlem için ayrı ayrı dava açma hakkınız ve imkanınz bulunmaktadır. İdari dava açma ve takip uzun soluklu ve ağır bir hak arama yöntemi değildir. Üçlü bir takip yapılabilir. Disiplin işlemi, adli işlem ve en önemlisi idari yargı yolu ile bence yürütmeyi durdurma talepli iptal davası,
eşimle aynı ilçede çalışmaktayız il içi haksız yere 140 km uzak ilçeye tayinim çıktı. Bende yapılan işlemi YD istemli mahkemeye verdim. Mahkemeden YD...
Zaten icra vekalet ücreti 1000 TL değil 900 TL üzerinden hesaplanacaktı.
Borçlu, borcum yok demek yerine, benim borcum 1000 TL değil 900 TL şeklinde...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
eşlerde cocuk yoksa miras durumu...
13-05-2025, 13:01:29 in Miras Hukuku