+ Konuyu Yanıtla
1 / 2 Sayfa 12 SonSon
1 den 10´e kadar toplam 15 ileti bulundu.

Konu: Ürünüm tamir olmadı - değişim de olmadı

Ürünüm tamir olmadı - değişim de olmadı Hızlandırılmış Mobil Sayfa Sürümü (AMP)
  1. #1
    Kayıt Tarihi
    Dec 2007
    İletiler
    9
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Ürünüm tamir olmadı - değişim de olmadı

    Merhaba,

    Aldığım bir bilgisayar parçası ( anakart ) garanti süresi dolmadan arızalandı ve garantiye gönderdim. ürün tamir edilemiyor ve aynı özellikleri taşıyan ürün yok. Bana ürünün bir üst modelini veya para iadeesi talep ediyorlar. Ürünün üst modelini aldığım zaman anakarta bağlı olan başka bir parça ( işlemci ) aldığım anakarta uymuyor ve çalıştırmıyor. dolayısı ile ben ürünün para iadeesini veya üst modelini aldığım zaman extradan birde işlemci satın almam gerekecek ve elimde olan işlemci işime yaramayacak çöpe atılacak.

    Bu durumda nasıl bir yol izlemem gerekir ve kanunlar çerçevesinde sorumlu firmanın ne tür bir hareket etmesi gerekir ?

    Teşekkürler.



    Hukuki NET Güncel Haber

    Ürünüm tamir olmadı - değişim de olmadı konulu yargıtay kararı ara
    Ürünüm tamir olmadı - değişim de olmadı konulu hukuk haber

  2. # Nedir?
    Tavsiye Soru Cevap
    Kayıt Tarihi
    Bugün
    İletiler
    Ne kadar?
     
  3. #2
    Kayıt Tarihi
    Dec 2007
    İletiler
    9
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürünüm tamir olmadı ve değişim olmadı

    Çokmu karmaşık bir soru sordum ya

  4. #3
    Kayıt Tarihi
    Apr 2008
    İletiler
    1.468
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürünüm tamir olmadı ve değişim olmadı

    Alıntı tolgahat rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Çokmu karmaşık bir soru sordum ya
    arızaya gönderilen model nedir?

    yeni teklif edilen model nedir?

    ayrıca arızaya gönderdiğiniz ürünün fatura tutarı nedir?

    son olarak, anakart hangi firma garantisi altındadır?

  5. #4
    Kayıt Tarihi
    Sep 2007
    Nerede
    Ankara
    İletiler
    160
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürünüm tamir olmadı ve değişim olmadı

    Firma üzerine düşeni yapmış zaten, diğer parçanın anakarta uymaması sizin sorununuz.

  6. #5
    Kayıt Tarihi
    Apr 2008
    İletiler
    307
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürünüm tamir olmadı ve değişim olmadı

    2 sene o işlerle uğraştım.avukatlıktan sıkıldığım zamanlarda. garanti sözleşmesinde ne yazıyorsa o.

    biliyorsun ki 10 yıl parçayı temin zorunluluğu var. bunu hatırlat. aksi halde işlemciyi de vermelerini iste. gerekirse bellek de değişeblir. ücret iadesi işine yaramaz.

    anakartlarda 10 yıl olması lazım. garanti süresi dolmadan zaten herhalde bulacaklar.

    ben de aynı durumda 2.el buluyordum. müşteri haklıdır.

    TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
    SATIŞ SONRASI HİZMETLER

    MADDE 15.- (Değişik madde ve başlığı: 4822 - 6.3.2003 / m.22 - Yürürlük m.38) İmalatçı veya ithalatçılar, sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri sanayi malları için o malın Bakanlıkça tespit ve ilan edilen kullanım ömrü süresince, yeterli teknik personel ve yedek parça stoku bulundurmak suretiyle bakım ve onarım hizmetlerini sunmak zorundadırlar.

    İmalatçı veya ithalatçıların bulundurmaları gereken yedek parça stok miktarı Bakanlıkça belirlenir.

    İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi halinde, kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini, o malın yeni ithalatçısı sunmak zorundadır.

    Bakanlık, hangi mallar için servis istasyonları kurulmasının zorunlu olduğu ile servis istasyonlarının kuruluş ve işleyişine dair usul ve esasları Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilanla görevlidir.

    Garanti belgesiyle satılmak zorunda olan bir sanayi malının garanti süresi sonrasında arızalanması durumunda, o malın Bakanlıkça belirlenen azami tamir süresi içerisinde onarımı zorunludur.
    Konu ibrahimayk tarafından (11-06-2008 Saat 12:39:27 ) de değiştirilmiştir.

  7. #6
    Kayıt Tarihi
    Apr 2008
    İletiler
    307
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürünüm tamir olmadı ve değişim olmadı

    SANAYİ MALLARININ SATIŞ SONRASI HİZMETLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK








    SANAYİ MALLARININ SATIŞ SONRASI HİZMETLERİ HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK (24/02/2004)









    14 Haziran 2003 Tarihli Resmi Gazete

    Sayı: 25138

    Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:



    Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Yönetmelik

    Amaç

    Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, ekli listede yer alan malların kullanım ömürleri ile satış sonrası montaj, bakım ve onarım hizmetlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

    Kapsam

    Madde 2 — Bu Yönetmelik, imalatçı – üretici ve/veya ithalatçıların satış sonrası montaj, bakım ve onarım hizmetlerini vermek zorunda oldukları, ekli listede yer alan; sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri mallara uygulanır.

    Dayanak

    Madde 3 — Bu Yönetmelik, 23/2/1995 tarihli ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 31inci maddesi ve bu Kanunun 4822 sayılı Kanunla değişik, 15 inci maddesine dayanılarak düzenlenmiştir.

    Tanımlar

    Madde 4 — Bu Yönetmelikte geçen;

    a) Bakanlık: Sanayi ve Ticaret Bakanlığını,

    b) Genel Müdürlük: Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğünü,

    c) TSE: Türk Standartları Enstitüsü Başkanlığını,

    d) Kanun: 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu,

    e) Mal: Alış-verişe konu olan taşınır eşyalardan, Bakanlıkça tespit ve ilan edilen, satış sonrası hizmet istenecek ürünler listesinde yer alan malı,

    f) Kullanım Ömrü: Malın, tüketiciye teslimi tarihinden başlayan ve bu Yönetmeliğe ekli listede her mal grubu için tespit edilen süreleri,

    g) Servis İstasyonu: İmalatçı-üretici ve/veya ithalatçıların, sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için; kullanım ömürleri süresince satış sonrası montaj, bakım ve onarım hizmetlerini yürütmek üzere, kendileri tarafından ve/veya aralarındaki sözleşme uyarınca, bu amaçla yetki verilen gerçek veya tüzel kişiler tarafından kurulan ya da kurulmuş bulunan tesisleri,

    h) İmalatçı - Üretici: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere, bu Yönetmeliğe ekli listedeki mallardan, tüketiciye sunulmuş olanları üretenler ile mal üzerine kendi ayırt edici işaretini, ticari markasını veya unvanını koyarak satışa sunanları,

    ı) İthalatçı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere bu Yönetmeliğe ekli listede sayılan mallardan tüketiciye sunulmuş olan malları yurt dışından getirerek satışa sunan gerçek veya tüzel kişiyi,

    i) Satıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında tüketiciye mal sunan gerçek veya tüzel kişileri,

    j) Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi: Yurt içinde üretilen veya ithal edilen mallar ile ilgili olarak, Bakanlıkça tespit ve ilan edilen kullanım ömrü süresince imalatçı-üretici ve/veya ithalatçılar tarafından verilmesi zorunlu montaj, bakım, onarım hizmetleri için, yeterli teknik kadro, takım, teçhizat ile Bakanlıkça belirlenen miktarlarda yedek parça bulunduğunu gösteren ve firmanın unvanı ile merkez adresine göre düzenlenen belgeyi,

    ifade eder.

    Servis İstasyonlarının Kuruluşu

    Madde 5 — İmalatçı - üretici ve/veya ithalatçılar ekli listede yer alan her mal grubu için belirtilen kullanım ömrü süresince, satış sonrası hizmetleri sağlamak üzere yine ekli listede tespit edilen yer, sayı ve özellikte servis istasyonu kurmak ve yeterli teknisyen kadrosu bulundurmak zorundadır.

    Servis istasyonları, doğrudan imalatçı ve/veya ithalatçılar tarafından ya da yazılı bir sözleşme ile bu hizmetleri yürütmek üzere yetki verdikleri gerçek veya tüzel kişiler tarafından kurulabilir.

    İmalatçı-üretici ve/veya ithalatçılar, yazılı sözleşme yapmak suretiyle önceden kurulmuş ve bu alanda faaliyet gösteren servis istasyonları aracılığıyla da satış sonrası hizmetleri sağlayabilirler.

    Ticari amaç dışında yalnızca kendi kullanımından doğan ihtiyaçları için imalat-üretim ve/veya ithalat yapan kişi veya kuruluşlar bu Yönetmelik hükümlerine tabi değildir.

    Başvuru ve İzin

    Madde 6 — Servis istasyonlarını çalıştırmak için imalatçı-üretici ve/veya ithalatçılar Genel Müdürlüğe aşağıdaki belgelerle birlikte başvururlar.

    a) Dilekçe,

    b) Bakanlıkça bastırılmış 3 adet Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi,

    c) 3 adet Servis İstasyonlarını Gösterir Liste,

    d) Servis istasyonlarının; imal ve/veya ithal edilen ürün veya ürün grubu için hazırlanan hizmet standardına veya teknik düzenlemelere uygun olduğunu gösterir, TSE’den veya Bakanlıkça düzenlenen uygunluk belgesi aslı veya onaylı sureti veya noter tasdikli örneği,

    e) İmalatçı – üretici ve/veya ithalatçı ile servis hizmetini veren gerçek veya tüzel kişiler arasında yapılan sözleşmenin aslı veya aslının noter tasdikli örneği,

    f) İmalatçı - üretici ve/veya ithalatçı ile yetkili servislerin noter tasdikli imza sirküleri.

    Bu maddenin (d) bendinde belirtilen standarda veya teknik düzenlemelere uygunluk yazısı, gerektiğinde Bakanlıkça da tanzim edilebilir.

    Başvuru üzerine Bakanlıkça Kanun ve bu Yönetmeliğe uygunluk açısından gerekli incelemeler yapılarak yeterli görülenlere Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi verilir.

    Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi Geçerlilik Süresi, Vize ve Diğer İşlemler

    Madde 7 — Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi geçerlilik süresi 1 yıldır ve veriliş tarihi esas alınarak her yıl vize edilir. Geçerlilik süresinin dolmasını müteakip 3 ay içerisinde vizesi yaptırılmayan belgeler geçersiz sayılır.

    Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgelerine yönelik; vize işlemleri ile ünvan, adres, servis istasyonu, kapsam değişikliği ve benzeri müracaatlar sırasında istenecek bilgi ve belgeler Genel Müdürlükçe ayrıca belirlenir.

    Servis değişikliklerinin 15 gün içerisinde Bakanlığa bildirilmesi zorunludur.

    Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesinin İptali

    Madde 8 — Bu Yönetmeliğe aykırı uygulamaların tespiti ve bununla ilgili olarak Genel Müdürlüğün yazılı uyarısına rağmen, verilen süre içerisinde durumun düzeltilmemesi halinde, firmanın Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi iptal edilerek mensubu olduğu meslek odasına ve diğer ilgili kamu kuruluşlarına Genel Müdürlükçe ayrıca bildirilir.

    Servis İstasyonlarının Özellikleri ve Sayısı

    Madde 9 — Servis istasyonlarının; hizmet konularına göre Bakanlık veya görevlendireceği başka bir kuruluş ve/veya TSE tarafından tespit edilen teknik düzenleme veya standardlarda belirtilen özellikleri taşıması gerekir.

    İmal veya ithal edilen malın; özelliği, kullanım amacı ve yeri ile satış miktarı dikkate alınarak ekli listede tespit ve ilan edilen servis istasyonlarının sayıları ve bunlarda aranacak özellikler, gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşların da görüşü alınarak, Bakanlıkça belirlenir ve/veya değiştirilir.

    Bu Yönetmeliğe ekli listede yer almayan malları imal eden veya ithal edenlerin başvurusu üzerine Bakanlık, o sanayi malının kullanım amacı, yeri ve satış miktarını dikkate alarak, gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşların da görüşünü almak suretiyle, servis istasyonlarının sayılarını ve özelliklerini belirler.

    Servis İstasyonlarının Sorumlulukları

    Madde 10 — Tüketicinin bulunduğu yerde servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonu sorumludur.

    Tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.

    Servis istasyonları, Madde 11 de belirtilen hususları içeren servis fişini düzenlemek ve bir nüshasını tüketicilere vermek zorundadır.

    Kullanım ömrü süresince, malın bakım ve/veya onarım süresi, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın servis istasyonuna bildirimi, garanti süresi dışında ise malın teslim tarihinden itibaren 30 iş gününü geçemez.

    Servis istasyonları tarafından verilen montaj, bakım ve onarım hizmetiyle ilgili olarak, bir yıl içerisinde aynı arızanın tekrarı halinde herhangi bir servis ücreti alınmaz. Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar bu madde kapsamı dışındadır.

    Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi ve/veya satılması durumunda, değişen parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir.

    Servis Fişi

    Madde 11 — Servis istasyonları, kendilerine intikal ettirilen arızalı mallar ile ilgili olarak aşağıda belirtilen hususları içeren servis fişini tekemmül ettirmek ve tüketicilere vermek zorundadırlar.

    a) Yetkili servisin ünvan, adres, telefon, telefaks ve diğer erişim bilgileri,

    b) Malın servis istasyonuna teslim veya mala ilişkin arızanın bildirim tarihi,

    c) Malın tüketiciye teslim tarihi,

    d) Malın arızası ve yapılan işlemler (açık olarak yazılacaktır),

    e) Varsa ücreti,

    f) Servis yetkilisinin imzası,

    g) Bu Yönetmeliğin 10 uncu maddesinde yer alan, servis istasyonlarının sorumluluklarını gösterir hususlar.

    Yedek Parça Stoku

    Madde 12 — Tek servis ile hizmet verilebilecek mallara ait yedek parça stoğu, imalatçı-üretici ve/veya ithalatçının merkezinde veya servis istasyonunda tam olarak bulundurulmak zorundadırlar.

    Birden fazla yetkili servis istasyonu ile hizmet verilmesi zorunlu olan ürünleri imal veya ithal eden imalatçı – üretici ve/veya ithalatçılar; söz konusu ürünlere ait yedek parçanın tamamını firma merkezlerinde veya belirleyecekleri bir serviste, diğer servis istasyonlarında ise Bakanlıkça belirlenen miktarda yedek parça stoğu bulundurmak zorundadırlar.

    Bakanlıkça belirlenen yedek parça stok listesinin bir örneği, belgelendirme faaliyeti esnasında imalatçı-üretici ve/veya ithalatçıya verilir. Bu liste denetimler sırasında ibraz edilmek üzere saklanmak zorundadır.

    Yedek parça stok miktarı Bakanlık tarafından belirlenmemiş olan ürünlere ait yedek parçaların tamamı, tüm servis istasyonlarında bulunmalıdır.

    Yedek Parça Fiyat Listesi

    Madde 13 — Servis istasyonları, "Yedek Parça Fiyat Listesi" ni, tüketicilerin görebileceği bir yere asmak veya katalog halinde ya da bilgi işlem ortamında ise tüketiciye göstermek zorundadır.

    Değiştirilen Parçanın İadesi

    Madde 14 — Servis istasyonu görevlileri, bakım ve onarımını yaptıkları mallara ait değiştirilen yedek parçaları; garanti süresi içerisinde tüketiciye göstermek, garanti süresi dışında ise iade etmek zorundadır.

    Servis İstasyonlarının Kontrolü

    Madde 15 — Satış sonrası hizmetlerin Kanun ve bu Yönetmelik hükümlerine göre yürütülmesini sağlamak amacıyla imalatçı - üretici ve/veya ithalatçılar servis istasyonlarının çalışmalarını izleyerek kontrol etmekle ve görülen eksiklikleri gidermekle yükümlüdür.

    İmalatçı-Üretici ve İthalatçının Sorumluluğu

    Madde 16 — Servis istasyonlarının ayrı bir tüzel kişiliği olsa dahi imalatçı - üretici ve/veya ithalatçılar; satış sonrası hizmetlerin sağlanmasından ve yürütülmesinden servis istasyonları ile birlikte müştereken ve müteselsilen sorumludurlar.

    Kullanım amacı ve yeri itibariyle özellik gösteren mallarla ilgili satış sonrası hizmetler, malın özelliği nedeniyle kullanıldığı yerlerde de sağlanabilir.

    Ekli listede belirlenen sayıda servis istasyonu kurmasına rağmen, her coğrafi bölgede servisi bulunmayan imalatçılar - üreticiler ve/veya ithalatçılar; malın kullanım ömrü süresince, servis istasyonu sayıları her coğrafi bölgede en az 1, toplam 7 servis istasyonu sayısına ulaşıncaya kadar malın bakım ve onarımıyla ilgili olarak tüketicilerden nakliye, posta, kargo veya servis elemanlarının ulaşım gideri gibi herhangi bir ilave ücret talep edemezler.

    Satıcının Sorumluluğu

    Madde 17 — Bu Yönetmeliğe ekli listede sayılan mallardan herhangi birinin satış sonrası hizmetlerinin verilmemesi ya da imalatçı-üretici ve/veya ithalatçının bulunamaması halinde, tüketicilere bu hizmetlerin verilmesinden satıcılar sorumludur.

    Denetim

    Madde 18 — Kanunun ve bu Yönetmeliğin uygulanmasında Bakanlık Müfettişleri ile Kontrolörler ve Genel Müdürlükçe görevlendirilecek diğer personel; servis istasyonlarının kuruluş işlemleri ve çalışmaları sırasında depo, ambar gibi her türlü mal konulan ve/veya satılan veya hizmet sunulan yerlerde denetleme, inceleme ve araştırma yapmaya yetkilidir.

    Ceza

    Madde 19 — Bu Yönetmelik hükümlerine aykırı hareket edenler hakkında, Kanun’un idari para cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.

    Kaldırılan Hükümler

    Madde 20 — 21/12/200l tarihli ve 24617 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Tebliğ (TRKGM-2001/7)” yürürlükten kaldırılmıştır.

    Geçici Madde 1 — TRKGM-2001/7 sayılı Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Tebliğin 8’inci maddesi gereğince belgeleri iptal edilen firmalar, bu Yönetmeliğin yürürlülük tarihinden itibaren başvurmaları halinde belgelerini yeniletebilirler.

    Yürürlük

    Madde 21 — Bu Yönetmelik, 14/6/2003 tarihinde yürürlüğe girer.

    Yürütme

    Madde 22 — Bu Yönetmelik hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.



    EKİ (ZIP)

  8. #7
    Kayıt Tarihi
    Apr 2008
    İletiler
    1.468
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürünüm tamir olmadı ve değişim olmadı

    Bir yıl içinde aynı arızanın 2' den fazla tekrarlanması halinde,

    Farklı arızaların 4 kereden fazla meydana gelmesi halinde,

    Garanti süresi içinde farklı arızaların 6'dan fazla olması durumunda

    Malın tamiri 30 iş gününü geçiyorsa,

    ;

    a) Malın ücretsiz değiştirilmesini

    b)bedelinin(fatura tutarı)iade edilmesi

    c)ayıp oranında bedel indirimi

    isteme hakkı bulunmaktadır.



    ayrıca temin edemediklerine göre tahminen 2-3 yıl garantili bir anakart, o zamanın parası ile, bugün çok çok daha iyi bir sıfır anakart alınır,boşuna aynı anakartın sıfırını istemeye gerek yok
    Konu nikon tarafından (11-06-2008 Saat 14:18:27 ) de değiştirilmiştir.

  9. #8
    Kayıt Tarihi
    Apr 2008
    İletiler
    307
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürünüm tamir olmadı ve değişim olmadı

    Alıntı nikon rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Bir yıl içinde aynı arızanın 2' den fazla tekrarlanması halinde,

    Farklı arızaların 4 kereden fazla meydana gelmesi halinde,

    Garanti süresi içinde farklı arızaların 6'dan fazla olması durumunda

    Malın tamiri 30 iş gününü geçiyorsa,

    ;

    a) Malın ücretsiz değiştirilmesini

    b)bedelinin(fatura tutarı)iade edilmesi

    c)ayıp oranında bedel indirimi

    isteme hakkı bulunmaktadır.



    ayrıca temin edemediklerine göre tahminen 2-3 yıl garantili bir anakart, o zamanın parası ile, bugün çok çok daha iyi bir sıfır anakart alınır,boşuna aynı anakartın sıfırını istemeye gerek yok

    haklısın da eski işlemci çalışmaz yeni anakartla.hatta bellekler ekrankartı da uyumsuz olabilir.

    bu açıdan daha garanti süresi bile dolmayan anakartın yedeğini bulundurmayan firma hiçbir fark almadan yeni anakart ve yeni bir işlemci vermelidir.

  10. #9
    Kayıt Tarihi
    Sep 2007
    Nerede
    Ankara
    İletiler
    160
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürünüm tamir olmadı ve değişim olmadı

    Alıntı nikon rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Bir yıl içinde aynı arızanın 2' den fazla tekrarlanması halinde,

    Farklı arızaların 4 kereden fazla meydana gelmesi halinde,

    Garanti süresi içinde farklı arızaların 6'dan fazla olması durumunda

    Malın tamiri 30 iş gününü geçiyorsa,

    ;

    a) Malın ücretsiz değiştirilmesini

    b)bedelinin(fatura tutarı)iade edilmesi

    c)ayıp oranında bedel indirimi

    isteme hakkı bulunmaktadır.



    ayrıca temin edemediklerine göre tahminen 2-3 yıl garantili bir anakart, o zamanın parası ile, bugün çok çok daha iyi bir sıfır anakart alınır,boşuna aynı anakartın sıfırını istemeye gerek yok
    Mesajınızı her ne kadar değiştirmişte olsanız yazdığın şeyler bana mail olarak geldi. Yazınız aynen şu şekilde: "hayatımda ilk defa bir avukat dan böyle bir şey duyuyorum, ve inanamıyorum,resmen şok oldum... bu durumda tüketiciyi nasıl suçlayabilirsiniz anlamış değilim !!!! ben sizin gibi avukat, hukuk eğitimi görmüş biriside değilim, ama açıp yasayı okuyorum, bakın yasa çok açıkca ne diyor; ..."
    Bu ne şiddet, ne celal, hayırdır? Firma zaten malı değiştirmeyi ya da bedelini ödemeyi teklif etmiş, daha ne yapabilir ki? Ellerinde olmayan eskiden sattıkları bir malı yaratması beklemez. Yasayı açıp okuyosunuz ama sorulan soruyu okumuyorsunuz sanırım ki böyle talihsiz bir tepki veriyorsunuz.
    Ben tüketiciyi suçlayan ne yazdım, alıntı yapın ve açıklayın, sırf saldırmak maksadıyla aslı olmayan iddialarda bulunmayın. Ben tüketici haksız ve suçlu mu dedim, firma üzerine düşeni yapmış dedim. Ayrıcıa avukatlık ya da hukuk eğitimi almak demek sadece tüketiciyi korumak demek değildir, tüketici mahkemelerinde dava edilen firma ya da kişilerin de avukatları olduğunu unutmayın.

  11. #10
    Kayıt Tarihi
    Apr 2005
    Nerede
    İZMİR
    İletiler
    20.866
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Re: Ürünüm tamir olmadı ve değişim olmadı

    Alıntı tolgahat rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Merhaba,

    Aldığım bir bilgisayar parçası ( anakart ) garanti süresi dolmadan arızalandı ve garantiye gönderdim. ürün tamir edilemiyor ve aynı özellikleri taşıyan ürün yok. Bana ürünün bir üst modelini veya para iadeesi talep ediyorlar. Ürünün üst modelini aldığım zaman anakarta bağlı olan başka bir parça ( işlemci ) aldığım anakarta uymuyor ve çalıştırmıyor. dolayısı ile ben ürünün para iadeesini veya üst modelini aldığım zaman extradan birde işlemci satın almam gerekecek ve elimde olan işlemci işime yaramayacak çöpe atılacak.

    Bu durumda nasıl bir yol izlemem gerekir ve kanunlar çerçevesinde sorumlu firmanın ne tür bir hareket etmesi gerekir ?

    Teşekkürler.
    Eğer anakartı işlemcili olarak firmadan almadı iseniz,elinizdeki işlemciye uygun anakart bulma zorunluğu yoktur.

+ Konuyu Yanıtla
1 / 2 Sayfa 12 SonSon

Bu sayfada bulunan kavramlar:

Benzer Konular :

  1. Yanıt: 18
    Son İleti: 18-09-2018, 12:39:56
  2. 1 Sene olmadı evliliğim
    iyi günler çok araştırdım fakat bulamadığım için sizden yardım isteme ihtiyacı duydum benim şöyle bir sıkıntım var eşimle severek evlendim yani...
    Yazan: ergindeniz Forum: Aile Hukuku
    Yanıt: 4
    Son İleti: 23-11-2012, 15:16:14
  3. Tecilim olmadı
    20 mayıs ta askerim, ama ben af kanunundan sınavlara gırıyorum ocak ayında gırdım sımdı 2.sınav olan 11-21 mayıs sınavlarına gırecegım harç...
    Yazan: muezi Forum: Askerlik Hukuku
    Yanıt: 0
    Son İleti: 22-04-2009, 23:23:26
  4. Düğün olmadı
    Merhabalar benim sorum şu;resmi nikah kıyılıp düğün olmadan ayrılınca kadının 300 gün evlenemez kanunu geçerli midir?
    Yazan: majestecan Forum: Aile Hukuku
    Yanıt: 5
    Son İleti: 14-04-2008, 08:03:16

Yetkileriniz

  • Yeni konu açma yetkiniz yok
  • Konuya cevap verme yetkiniz yok
  • Dosya ekleme yetkisi yok
  • İleti düzenleme yetkisi yok
  •  


2022 tarihli Hukuk Blog |  Arabulucu |  Hukuk Kitapları |  Alman Hukuku |  Özel Güvenlik AŞ. |  İş İlanları |  Ankahukuk |  Psikolog |  Site Ekleme |  Sihirli Kadın |  Sağlık |  Satılık Düşecek Domainler |  Bayefendi |  Afternic Alanadı satış (Domain alımı) | 

™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨‍💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.