1 Nisan 2008 tarihinden itibaren maddi hasarlı trafik kazalarında trafik polisi gelmeyecek. Bu nedenle taraflar aralarında tutanak tutacaklar. Aracınız da bulunmasında fayda var.
Kaza tespit tutanağı 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği çerçevesinde yalnız maddi hasarla sonuçlanan trafik kazalarında tarafların serbest iradeleriyle dolduracakları: "Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı" uygulaması 1 Nisan 2008 tarihinden itibaren başlayacaktır.
Örneği çoğaltarak aracınızda bulundurunuz , yakınlarınıza da iletiniz.
BU TUTANAK YALNIZ MADDİ HASARLA SONUÇLANAN KAZALARDAN SONRA KAZAYA KARIŞAN DİĞER SÜRÜCÜ VEYA SÜRÜCÜLERLE KAZANIN OLUŞ ŞEKLİNİN TUTANAK İLE TESPİTİNDE ANLAŞTIĞINIZ TAKDİRDE DOLDURULACAKTIR.
DİKKAT!!! Aşağıdaki durumlarda bu tutanak DOLDURULMAYACAKTIR. Bu durumlarda 155 veya kaza mahalli Jandarma bölgesiyse 156 numaralı telefondan trafik zabıtasına haber veriniz.
* Sürücü belgesiz motorlu araç kullanılıyorsa veya yetersiz sürücü belgesi ile motorlu araç kullanılıyorsa,
* Sürücüde yaş küçüklüğü varsa,
* Sürücüde alkol veya akıl sağlığı şüphesi varsa,
* Kazaya karışan araçlardan biri veya daha fazlası kamu kurumlarına ait ise,
* Kamu kurumlarına ait eşyada zarar meydana gelirse,
* Trafik Kazasında sadece 3 üncü kişilere ait eşyalara zarar gelirse,
* Kazaya karışan araçlardan birinin veya birkaçının trafik sigortası yok ise,
* Trafik kazası ölüm ve/veya yaralanma ile sonuçlanmışsa.
· Mümkün olan durumlarda araçlar kaza yerinden kaldırılmadan önce farklı açılardan fotoğrafları çekilmelidir.
· Tutanakların bir sureti fotoğraflarla beraber karşı tarafın trafik sigortası poliçesini tanzim eden sigorta şirketine veya kasko poliçesinden tazminat talep edilecekse aracınızın kasko sigortası poliçesini tanzim eden sigorta şirketine ulaştırılmalıdır.
· İkiden fazla aracın karıştığı trafik kazalarında birden fazla form kullanılabilir. Bu durumda, her bir form tüm sürücüler tarafından imzalanmalıdır. İmzalar için formun alt tarafındaki boş alan kullanılabilir.
1 ve 2 numaralı alanlara kazanın tarihi ve yerine ilişkin bilgiler yazılacaktır.
3 numaralı alan varsa görgü tanıklarının irtibat bilgilerine ayrılmıştır.
4, 5 ve 6 numaralı alanlara sürücüye, araca ve Trafik poliçesine ilişkin bilgiler yazılacaktır.
7 numaralı alanda yer alan araç türleri üzerinde aracın ilk darbeyi aldığı yeri işaretlemeyi unutmayınız
8 numaralı alanda yer alan kutucuklardan uygun olanı (x) ile işaretleyiniz. Bu alanın doldurulması zorunlu olmamasına rağmen şirketin olayı kısa sürede değerlendirmesi için önemlidir.
9 Numaralı alana çarpışma yerinin ve anının taslağını mutlaka çiziniz. Taslak üzerinde cadde ve sokak ismi belirtilmeli, aracın gittiği yön işaretlenmeli, yol çizgileri çizilmelidir. Araçlar A ve B aracı olarak işaretlenmelidir.
10 numaralı alana sürücüler kaza ile ilgili görüşlerini yazacaklardır. Sürücü görüşleri için 10 numaralı alanın yeterli olmadığı durumlarda görüşler beyaz bir sayfa kullanılarak tamamlanabilir.
10 numaralı alanın açıklamadaki şekilde doldurulmasından sonra 11 numaralı alanın sürücüler tarafından imzalanması zorunludur. İmzalanmayan tutanaklar geçersizdir.
Tutanağı buradan görüntüleyeceğiniz gibi Sayın Duygu Tekay'ın yüklemiş olduğu dosyayı indirmek suretiyle daha net görebilirsiniz.
Tutanağın doldurulmasında, poliçe ile beraber verilen örnek tutanaklardan veya tsrsb.org.tr ile tramer.org.tr adreslerinde yer alan örnek tutanaklardan yararlanabilirsiniz.
Sürücülerin çoğunun okuma yazması yok ki
sanırım maddi hasarlı kaza için polis veya jandarmanın gelmesine gerek kalmasada, kazadan sonra çıkacak kavga için mutlaka olay yerine intikalleri gerecek
Sayın sedatif,
Benim aklım hiç almadı bu işi , bu gidişle de hiç alamayacak , diğer şirketleri bilmem fakat bir aydır kafa patlatıyoruz; poliçelere ekle, izah et, dil dök vs. ama bari işe yarasa, hiç sanmıyorum!
Bizim neyimiz AB gibi ki, bu uygulama da olsun, bana öyle geliyor ki trafiği rahatlatmak yerine tam tersi işleyecek herşey...
Umarım yanılıyorumdur, umarım çok daha iyi olur...
evet deniz02 siz sigortacıymışsınız halka ve şöförlerimizle sürekli diyalogtasınız.
Ankarada alınan kararların sahada uygulanabilirliği pek düşünlümüyor kanaatindeyim. konu her ne olursa olsun
Ölüm ya da yaralanma ile sonuçlanmayan hasarlı trafik kazaları konusunda 1 Nisan'dan itibaren yeni bir dönem başlıyor. Kazaya karışan taraflar, artık saatlerce trafik polisini beklemeksizin kaza tutanağını kendileri düzenleyebilecek.
İşlemlerin hızlanması ve trafik akışının kesilmemesini amaçlayan uygulama, endişeleri de beraberinde getirdi. Kazaya karışan sürücüler suçu karşı tarafa atmaya çalışacağı için, hedeflenenin aksine kaosun daha da artabileceği belirtiliyor.
Uygulama için '1 Nisan şakası' yakıştırması yapan uzmanlar, sürücülerin polisin yanında dahi anlaşamadığına dikkat çekerek, kazaların kavgalara sebep olabileceği uyarısında bulunuyor.
Kazalardan sonra yollarda oluşan uzun araç kuyruklarının önlenmesi için daha köklü bir sistemin getirilmesi gerektiği görüşü hâkim. Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkanı Hitay Güner, Avrupa'da maddi hasarlı kazaya karışan sürücülerin tutanağa gerek olmadan sadece birbirlerine sigorta bilgilerini verdiğini belirtiyor.
Sürücülerin hasar tazminatını, sigorta primlerinden kesilen paralarla oluşturulan havuzdan anında aldığını vurgulayan Güner, Türkiye'de de benzer bir fon kurulmasını öneriyor. Trafiğin aksamamasını dikkate alan Ulaştırma Bakanlığı da tutanak sistemine karşı. Trafik Kanunu'nda yapılacak değişikliklerin görüşmelerinde konuyu gündeme getiren bakanlık yetkilileri, Türkiye'de sürücülerin kaza sonrası anlaşmalarının çok zor olduğunu, bu sebeple tüm maddi hasarlı kazalarda araçların polis beklemeden kenara çekilmesinin mecbur tutulmasını istiyor.
Zaman'ın 2 Mart tarihinde ayrıntılı olarak duyurduğu yeni tutanak sistemi, uygulama tarihinin yaklaşması üzerine kamuoyunda tartışılmaya başlandı. 13 milyon araç sürücüsünü yakından ilgilendiren yeni sistemin tartışılan en önemli noktasını sürücülerin anlaşma süreci oluşturuyor. Yeni uygulamayla, ölümlü ve yaralamalı trafik kazaları haricindeki maddi hasarlı kazalara karışan sürücüler, anlaşmaları halinde aralarında tutanak tutabilecek. Anlaşmazlık durumunda ise olay yerine mevcut uygulamada olduğu gibi polis çağrılacak. Maddi Hasarlı Trafik Tespit Tutanağı'na imza atan sürücüler, meydana gelen zararın kendilerince doğrudan veya sigortaları tarafından karşılanacağını kabul etmiş sayılacak.
Türkiye Sigorta Şirketleri Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Erdinç Yurtseven'e göre Avrupa'da birçok ülkede sorunsuz uygulanan sisteme Türkiye'de de sürücülerin adapte olması, uzun zaman almayacak. Yurtseven, kısa bir alışma döneminin ardından aralarında anlaşan sürücü sayısının hızla artacağı görüşünde. Kazalara yetişmekte zorlanan trafik polislerinin iş yükünü hafifleteceği için Emniyet Genel Müdürlüğü yeni tutanak sisteminin bir an önce hayata geçmesini istiyor.
Ancak Ulaştırma Bakanlığı kaza sonrası yaşanan meselenin radikal yöntemlerle çözülebileceği inancında. Tutanak sistemi için Trafik Kanunu'nda yapılacak değişikliklerin görüşmelerinde de 'anlaşma' hususu tartışmaların odak noktasını oluşturdu. İstanbul trafiğine çözüm bulmak için uzun zamandır çalışan Ulaştırma Bakanlığı, geçen yıl Boğaziçi Köprüsü'nde nakit gişelerin kaldırılması kararını almıştı. Üçüncü köprü ve lastik tekerlekli araçların Boğaz'ın altından geçmesini sağlayacak projeler üzerinde çalışan bakanlık, tutanak sisteminin bu haliyle başarılı olamayacağını belirtiyor.
Talebi ise, kaza sonrası sürücülerin anlaşıp anlaşmamasına bakmadan tüm araçların yol kenarına çekilmesi. "Neredeyse hiç masraf çıkarmayacak kazalarda bile sürücüler polis beklemeye alıştı." diyen bir yetkili, kaza sonrası araçların kenara çekilmesi durumunda hasar maliyetinin Trafik Sigorta Garanti Fonu'ndan karşılanabileceğini belirtiyor. Konu Meclis İçişleri Alt Komisyonu'nda görüşülüp karara bağlanacak. Eğer Ulaştırma Bakanlığı'nın teklifi dikkate alınırsa anlaşmaya bakılmadan kaza yapan tüm sürücüler polis beklemeden araçlarını kenara alacak. Bakanlık yetkilileri, özellikle İstanbul gibi şehirlerde trafik sorununun çözümü için bu radikal tedbirin gerekli olduğunu belirtiyor.
Kapıdan geçerken 'önce siz buyurun' derler, şoför koltuğunda tavır değişir
Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkanı Hitay Güner, Türk insanının alışageldiği davranışlar sebebiyle yeni tutanak sistemine kısa vadede adapte olmasının zor olduğunu belirtiyor. "Kapılardan geçerken 'önce siz buyurun' derler ama aynı insanlar otomobilin şoför koltuğuna oturunca durum farklı olur." diyerek şoförlerin birbirlerine yol vermediğini belirten Güner, sistem değiştirilmeden önce sürücülerle sigorta şirketleri arasında güven ilişkisinin tesis edilmesinin önemi üzerinde duruyor.
Avrupa'da maddi hasarlı kazaya karışan sürücülerin birbirlerine sigorta bilgilerini verdiğini, sigorta şirketine gidip beyanda bulunduktan sonra hasar tazminatının sigorta primlerinden kesilen paralarla oluşturulan havuzdan anında ödendiğini belirten Güner, "Bu durum sigorta şirketine de ek yük getirmediği için gayet başarılı bir şekilde uygulanıyor. Türkiye'de de Trafik Sigorta Garanti Fonu var. Böyle bir havuz oluşturularak, sürücüler olay yerinde hiç beklemeden birbirlerine sigorta bilgilerini vererek, sigorta şirketleri üzerinden hasar tazminatını alabilmeli." diyor.
Yeni tutanak sisteminde geçiş sürecinin ardından 2010 yılında tüm maddi hasarlı kazalara trafik polisleri yerine sigorta şirketlerinin görevlendirdiği eksperlerin bakması hedefleniyor. Ulaştırma Bakanlığı bu konuya da karşı çıkıyor. Bakanlık yetkilisi, geçiş üstünlüğü olan trafik polislerinin bile kaza yerine ulaşmakta zorlandığını, eksperlerin kazalara müdahalesinin çok gecikebileceğini belirtiyor. 1 Nisan'dan itibaren yürürlüğe girecek yeni tutanak sistemi, trafik çilesinin her geçen gün artması üzerine yaklaşık bir yıl önce tartışılmaya başlanmıştı.
Kazaların yüzde 88'i sadece maddi hasarla sonuçlanıyor. En ufak bir kaza sonrası bile araçların yerlerinden oynatılmayıp polis beklenmesi trafiği içinden çıkılmaz hale getiriyor. Kaza sonrası yaşanan sorunu bir nebze de olsun çözmek için sürücülerin kendi aralarında tutanak düzenleyebilecekleri hususu masaya yatırılmıştı. Emniyet Genel Müdürlüğü, sigorta şirketleri, Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü yetkililerinin katıldıkları toplantıda konu enine boyuna tartışıldı. Uzun süren mütalaalar sonucu maddi hasarlı kazalara karışan sürücülerin anlaşmaları durumunda kendi aralarında tutanak düzenleyebilecekleri sistemin hayata geçirilmesine karar verildi.
1- Alkolmetre cihazları satış rekoru kıracak; bundan böyle her araçta bulunması gerekiyor çünkü... (şimdiden bu ürünü stoklayıp hazırlığını yapan kazandı sayılır.) Taraflar birbirlerinden şüphe duyduğunda "üfürür müsün üfürmez misin?" al sana beyzbol sopası da değil , demir çubukların konuşacağı andır; trafik alt üst, araya girmek isteyenler de nasibini alacak, dolayısıyla kamu yararına ya, hastane , adliye koridorları dolup taşacak...
2- Bilirsiniz bizde senaryocular çok , taraflar kendi aralarında anlaşmaya varır; bir kaç resim ve birer düzenekle öde bakalım şirket, ödemiyor musun al sana dava... bu da BURADA "iyisi mi siz bir avukata danışın , ya da vekalet verin" cümlesinin daha çok kullanılacağı anlamına gelir vs.
Bırakın yetkililer avrupa birliği için bu fantastik haraketleri avrupada gezmiş biri olarak önce bu kültürü verin insanlara sonra kanunlarımıza uygulayın. yav hangi sürücü hatasını kabul eder hangi insanımız olayı görse bile vatandaşlık borcu diye şahit olur ülkemizde. veya hangi insanımız kaskosu delinecek korkusu ile dürüst davranır. başıma gelen bir olayı anlatayım kısaca: trafik kazasına karıştım karşı taraf tam kusurlu polis arkadaş karşı tarafa arkadaşım hata sende uzlaşta olayı büyünme dedi kusurlu vatandaşımız ne dedi biliyormusunuz arkadaşlar "kusurlu olduğumu biliyorum ama aptalmıyımda zararını vereyim versin mahkemeye alsın parasını" ve dediği gibi mahkemeye verdim ve 4 yıl sonra enflasyonun %60 larda dolaştığı dönemde %10 luk kanuni faizle aldım paramı gelde bu vatandaşımıza suçlu olduğunu anlat anlatabilirsen adam çok zeki biliyor işini ama biliyormusunuz benim kıpırdayacak halim yokken olayı gören bir kamyoncu arkadaş durup indi arabadan milletin canına kastın ne lan deyip adamın sol gözünün uzun bir süre mor görmesine takma diş kullanmasına neden oldu tabi bu olayı polis gelmeden yaptı ve benimde gözüme toz kaçtığı hiçin hiç bir şey görmedim
23.02.2008 cumartesi günü arabamla maddi hasarlı bir kaza geçirdim. Trafik lambası bana yeşil yanar iken karşı tarafa geçmem sırasında sol tarafta üç...
Meydana gelen trafik kazasında karşı tarafın çağırdığı polis memurunca yaralanan şahıs %100 kusurlu olacak şekilde ,yaralanan şahsın yokluğunda(çünkü...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Evlat edinilen çocukların eski...
04-05-2025, 20:37:53 in Aile Hukuku