Isparta'da 57 kişiye mezar olan uçağın düşme nedeni araştırılırken çıkan iddialarla ilgili hukukçular, 'Kurumlar sorumluluğu birbirine yıkar' dedi
Atlasjet'e ait uçağın Isparta'da 30 Kasım'da düşmesi sonucu 57 kişi yaşamını yitirdi. Kazadan sonra birçok iddia gündeme geldi. Kazanın gerçek nedenini ortaya çıkaracak karakutunun bozuk, hatta silinmiş olduğu iddia edildi. Kazada tamamen pilotu suçlayan haberler ve iddialar da vardı. Kimine göre kalp krizi geçirmiş, kimine göre 'bilinç kaybı' yaşamıştı.
Tüm bunlar incelemelerden sonra netleşecek. Ancak şimdiden bu iddiaların ortaya atılması, olayda 'hukuki sorumluluğu' olan kurumların, kusuru birbirine yıkma girişimi mi sorusunu da akıllara getiriyor. Atlasjet, yaşamını kaybeden yolcuların yakınlarına 25'er bin dolar ön ödeme yapma kararı aldı bile. Ancak ısrarlı bir dava sürecinden sonra bundan çok daha büyük miktarlar söz konusu olabilir.
Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesinden Yrd. Doç. Dr. Mustafa Şenay Canoruç, "Türkiye'de uçak kazaları konusunda bir içtihat oluşmasının zamanı geldi. Kurumlar sorumluluğu birbirine yıkmak için elinden geleni yapar" diyor. Uçak kazasından sonra Amerikan Ribbeck Hukuk Bürosu'nun avukatları da Türk avukatlar da ölenlerin yakınlarını arayarak vekâlet istiyor. Birçok ailenin de vekâlet verdiği söyleniyor ancak ölenlerin yakınları konuşmaktan kaçınıyor. Bu konuda da iddialar var...Devamı>>>
Hürriyet,25 Kasım 2008
Isparta uçak kazası raporu hazır
A.A
Ulaştırma Bakanlığının oluşturduğu Kaza Soruşturma Kurulu, Isparta'daki uçak kazasına ilişkin raporunu tamamladı.
Ulaştırma Bakanlığının kaza raporunun tamamlandığına ilişkin ilanı, Resmi Gazete'de yayımlandı.
İlanda, Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı A.Ş'ye ait TC-AKM tescil işaretli KKK4203 çağrı adlı MD-83 tipi uçağın 29 Kasım 2007'de İstanbul Atatürk Havalimanı-Isparta Süleyman Demirel Havalimanı seferinde 05/23 pisti için VOR/DME alçalması sırasında Isparta'nın Keçiborlu ilçesi Yenitepe Beldesi Türbe Tepe mevkindeki dağlık alana çarpması sonucu kazanın meydana geldiği anımsatıldı.
Kazaya ilişkin “Hava Aracı Kazası Nihai Raporu”nun Ulaştırma Bakanlığınca görevlendirilen Kaza Soruşturma Kurulu tarafından ilgili kişi ve kuruluşların bilgisine sunulmak üzere hazırlandığı bildirilen ilanda, konuyla ilgisini kanıtlayan şahıs ve kurumların Kaza Raporu'nu incelemek istemeleri halinde Ulaştırma Bakanlığı'na başvurabilecekleri belirtildi.
Bu arada, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın kaza raporuna ilişkin saat 16.30'da basın toplantısı düzenleyeceği öğrenildi.
Isparta'daki uçak kazasında 7'si mürettebat 57 kişi yaşamını yitirmişti.
Olayın ardından tam bir yıl geçti, acılar dinmese de hafifledi. Kaza-kırım raporu nihayet çıktı ancak pek alışık olmadığımız şekilde kazanın nedeni kamuoyuna açıklanmadı. İlgisini ispat eden kişi ve kurumlar raporu alabilecekmiş. Kaza nedenini kamuoyuna açıklamak yerine neden böyle bir yol seçtiler anlayamadık doğrusu.
Olayın ardından tam bir yıl geçti, acılar dinmese de hafifledi. Kaza-kırım raporu nihayet çıktı ancak pek alışık olmadığımız şekilde kazanın nedeni kamuoyuna açıklanmadı. İlgisini ispat eden kişi ve kurumlar raporu alabilecekmiş. Kaza nedenini kamuoyuna açıklamak yerine neden böyle bir yol seçtiler anlayamadık doğrusu.
Keçiborlu Cumhuriyet Savcılığı, Isparta'da 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasıyla ilgili yürütülen soruşturmada, Atlasjet hakkında kovuşturmaya yer olmadığı yönünde karara vardı.
Keçiborlu Cumhuriyet Savcılığı, Isparta'da 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasıyla ilgili yürütülen soruşturmada, Atlasjet hakkında kovuşturmaya yer olmadığı yönünde karara vardı.
Isparta'nın Keçiborlu ilçesi Türbetepe mevkisinde meydana gelen uçak kazasıyla ilgili Keçiborlu Cumhuriyet Başsavcılığı'nca yapılan soruşturma tamamlandı.
Cumhuriyet Savcısı Alper Tuncer tarafından hazırlanan soruşturma inceleme raporunda, pilotlar Serhat Özdemir ve Mehmet Tahir Aksoy'un yayınlanmış alçalma planlarındaki usulleri doğru uygulamamaları, hava aracının bulunduğu coğrafi konumu ve arazi yapısını doğru değerlendirememeleri, karşılıklı çapraz kontrolü sağlamakta ve alet işarlarını değerlendirmede yetersiz kalmaları, karar verme ve tepki göstermede gecikmeleri sonucunda kazanın oluşumunda kusurlu oldukları belirtildi. Raporda, aynı kazada hayatını kaybeden pilotlar hakkında kamu davasının açılamayacağı da vurgulandı.
Raporda, kaza sonrasında hayatını kaybeden kişilerin yakınlarının uçağın kasten düşürüldüğü iddiasıyla Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Zeynel Gündoğ hakkında da şikayette bulunuldukları hatırlatılarak, kazanın pilotaj hatası olduğu yönünde herhangi bir delil bulunmadığı, Zeynel Gündoğ hakkında taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olma suçuna ilişkin kusur ve sorumluluk oluşturabilecek herhangi bir eyleme yönelik delilin de bulunmadığı kaydedildi.
Raporda, şu ifadelere yer verildi:
''Kaza yapan TC-AKM tescil işaretli MD-83 tipi hava aracını Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı AŞ'den 29 Kasım 2007 tarihli Uçak sub-charter kira anlaşmasıyla kiralayan Atlasjet Airlines şirketinin kaza tarihi itibariyle yöneticileri olan şüpheliler Ali Murat Ersoy, Tuncay Mustafa Doğaner ve Mehmet Şerif Erbilgin hakkında kaza yapan hava aracının bakım ve onarımındaki eksiklik ile pilotların eğitimindeki eksiklik nedeniyle kusurlu bulundukları gerekçesiyle taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olma suçundan dolayı haklarında soruşturma yapıldı. Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı AŞ ile Atlasjet Airlines şirketi arasında imzalanan 29 Kasım 2007 tarihli uçak sub-charter kira anlaşmasında, bakım başlıklı bölümde 'Uçakların bakım sorumluluğunun World Focus'a ait olacaktır' ibaresinin bulunduğu, Türk Sivil Havacılık Kanunu'na göre işleten konumundaki Dünya Bakış Hava Taşımacılığı AŞ'nin söz konusu anlaşma ile bakım sorumluluğunu devretmediği, dolayısıyla aynı kanunun 125'inci maddesine aykırı bir durumun söz konusu olmadığı, Atlasjet Airlines şirketinin uçağın bakım ve onarımında sorumluluğunun bulunmadığı kaydedildi. Her iki şirket arasında imzalanan uçak sub-charter kira anlaşmasında ekip başlıklı bölümde de 'World Focus bu anlaşma kapsamında yapılacak uçuşlar için uçuş ekibi tahsis edecektir' ibaresinin bulunduğu, pilotların eğitiminden de World Focus Tava Taşımacılığı AŞ'nin sorumlu olduğu, Atlasjet Airlines'in pilotların eğitiminden ve eğitim eksikliklerinden sorumlu olmadığı, Dünya Bakış Hava Taşımacılığı AŞ ile Atlasjet Airlines şirketi arasındaki 29 Kasım 2007 tarihli uçak sub-charter kira anlaşmasının geçerli olduğu anlaşılmaktadır.''
Savcılık, soruşturma kapsamında, şüpheliler hakkında kamu adına kovuşturmaya yer olmadığına karar verdi.
Isparta'da 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasıyla ilgili olarak Keçiborlu Cumhuriyet Başsavcılığı'nca Atlasjet firması hakkında ''kovuşturmaya gerek yoktur'' kararına Burdur Ağır Ceza Mahkemesi nezdinde itiraz edildi.
Isparta’da, 30 Kasım 2007’de meydana gelen ve 7’si mürettebat 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasının ardından açılan davanın ilk duruşması, Isparta Ağır Ceza Mahkemesi’nde başladı.
İNSAN HAKLARI AVRUPA MAHKEMESİNİN M. B. VE DİĞERLERİ V. TÜRKİYE D. B. V. TÜRKİYE DBOUBA V. TÜRKİYE ALİPOUR VE HOSSEİNZADGAN V. TÜRKİYE DAVALARINDA 15...
Yazan: Hukuk Kitapçısı Forum: Hukuk Kitapları Tanıtımı
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Tazminat
22-09-2024, 00:16:35 in Aile Hukuku