06.02.1951 doğumluyum 10.02.1986 yılı ssk başlangıcı var 3465 gün bağkur 1174 gün ssk pirimlerim var 31.12.1981- 10.05.1984 yılında yurtdışı hizmetim ve 1 yıl 8 ay da askerlik sürem var askerlik devrem sigorta süremin başlangıcından öncedir ve yurtdışı hizmetim ile askerlik hizmetimi borçlanmadım ben son 2 yıldır ssk ya pirim yatırmaktayım ne zaman emekli olurum ve ssk ya son 1,5 yıl pirim yatırmam gerekir mi gerekirse yeni yıldan sonra yürürlüğe girecek olan Sosyal Güvenlik Yasası ile bu 3,5 yıl mevzusu ortadan kalkar mı [8)][:cb]
Snardak,
Bağkur'a 1174 gün prim ödediğiniz dikkate alınırsa, şu andaki durumunuza göre, son 7 yılın fazlası SSK'da geçtiğinden, 1,5 yıl daha SSK'ya prim ödemenize gerek yok. Eğer, en az 20 ay askerlik yapmış iseniz, bunu borçalanıp primini ödemeniz halinde, SSK'dan hemen emekli olabilirsiniz.Selamlar..
Sn: kardak,
Başka bir konu başlığı ile açmış olduğunuz sorunuzu bu bölüme alarak cevap vermeye çalışacak olursak;
<b id="quote">quote:</b id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote">Sayın Yakup Yalın ilginiz için teşekkür ederim yalnız benim 1174 günüm bağkur değil ssk da ve bunun 551 günü son yıllara ait değil, bu 3,5 yıl çalışma şartı 01.01.2007 den sonrada ssk da geçmesi gererkirmi yoksa sigortalar birleşeceği için kurum çalışması farkı ortadan kalkar mı</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote">
Ben daha önce 1174 gününüz Bağkur'da geçmiş gibi algılayarak cevap vermeye çalışmışım.
1174 gününüzün 551 günü, 3465 gün olan Bağkur hizmetiniz den önce ise, bu süre hesaba dahil edilmez. SSK'dan emekli olabilmeniz için, Bağkur'dan sonra SSK'ya en az 1260 gün prim ödemeniz gerekir.
1.1.2007 yılında yürürlüğe girecek olan yasada;
<b id="quote">quote:</b id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote">GEÇİCİ-1-
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce çalışmaya başlayıp bu tarihten sonra aylık talebinde bulunanlardan, birinci fıkrada belirtilen sigortalılık hallerinden birden fazlasına tâbi olanlara yaşlılık aylığına hak kazanma şartlarından hangisinin uygulanacağı, en son sigortalı sayıldığı tarihten geriye doğru son yedi yıllık fiilî hizmet süresi içinde en fazla hizmetin geçtiği sigortalılık hali, hizmet sürelerinin eşit olması halinde ise son sigortalılık durumu esas alınarak belirlenir.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote">
Şeklinde bir hüküm yer almakta olup, son 7 yıl hizmetin en fazla geçtiği sigortalılık esası korumakla birlikte, son 7 yılın hesabı, yasanın yürürlüğe girdiği tarihten geriye doğru mu? yoksa emeklilik başvuru tarihinden geriye doğru mu? yapılacağı açık değildir.
Emeklilik başvuru tarihinden geriye doğru hesap yapılacağı kabul edilecek olursa, sizin SSK şartlarına göre emekli olabilmeniz için, Bağkur'dan sonra en az 1260 gün SSK'lı olarak prim ödemeniz gerekir.
Bu durumda, 57 yaşınızı doldurduğunuzda emekli olabileceğinizden, askerlik borçlanmasına ihtiyacanız kalmayacaktır.
Selamlar...
Doğum tarihim 02/03/1950 İşe giriş tarihim 15/04/1969
1979-1982 yılları arasında 2 sene 7 ay almanyada kaldım. 1997 yılında 8 gün sigortalı olarak çalıştım. Daha sonra ssk da 2002 yılında 360 gün 2003 yılında da 300 gün isteğe bağlı sigorta yatırdım. Daha sonra 01/04/2004 tarihinde de tarım bağkur a giriş yaptım 25/05/2007 tarihine kadar orada sigortalı bulundum. Daha sonra bir işyerinde çalışmaya başladım 26/05/2007 tarihinden bugüne kadar ssk lı olarak çalışıyorum. Sonuç olarak
Ssk : 975 (isteğe bağlı dahil)
Bağkur :1.133 (tarım bağkur)
Almanya : 929 (borçlanma 2007 de SSK ya yapıldı)
Askerlik : 600
Toplam 3607
1-ssk dan yaştan emekli olmak için, bagkurdan ssk ya geçtiğim için 1261 gün beklemem gerekirmi yoksa ssk yı bağkurdan yüksek tutarsam yine 1261 gün beklememmi gerekir.
SSK şartlarından emeklilikte faydalanabilmek için son yedi yıllık hizmetin 1260 günü SSK lı olarak tamamlanmalı.
Arkadaşların dediği gibi.Genel toplamda SSKyı çok tutmanın bununla ilgisi yok.
İşin Türkçesi:Son yedi yılda hangi kurumdan fazla prim yatırılmışsa,o kurumun şartlarına göre emekli olunur.
İyi günler..
Bilindiği üzere, 01.10.2008 tarihinde yürürlüğe giren 5510 sayılı kanunla, sosyal güvenlik kurumlarına tabii geçen hizmetlerin statüsü yediden düzenlenmiştir.
Buna göre 506, 1479,2926 ve 5434 sayılı kanunlara tabii isteğe bağlı sigortalılık kaldırılmış, bunların yerine 01.10.2008 tarihinden geçerli olmak üzere tüm isteğe bağlı sigortalılıklar 5510 sayılı kanunun 4 üncü maddesinin “b” bendi kapsamına alınmıştır.
Ama, anılan düzenleme ile kanunun yürürlüğünden önce 506 sayılı kanuna tabii isteğe bağlı sigortalı olup primlerini düzenli olarak ödemeye devam ederek, SSK dan emekli olmak için aranan son 1260 gün primini tamamlamaya çalışan isteğe bağlı sigortalılar mağdur olmasın diye Kanunun Geçici 1inci maddesine;
Malûllük, yaşlılık ve ölüm sigortasına ilişkin bazı geçiş hükümleri
GEÇİCİ MADDE 1- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce, 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu ile 2925 sayılı Tarım İşçileri Sosyal Sigortalar Kanununa tâbi olanlar her türlü hak ve yükümlülükleri ile bu Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında, 1479 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kanunu ve bu Kanunla mülga 2926 sayılı Tarımda Kendi Adına ve Hesabına Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kanununa tâbi olanlar her türlü hak ve yükümlülükleri ile bu Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi kapsamında, 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununa tâbi olanlar her türlü hak ve yükümlülükleri ile bu Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c ) bendi kapsamında kabul edilir.
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce çalışmaya başlayıp bu tarihten sonra aylık talebinde bulunanlardan, birinci fıkrada belirtilen sigortalılık hallerinden birden fazlasına tâbi olanlara yaşlılık aylığına hak kazanma şartlarından hangisinin uygulanacağı, en son sigortalı sayıldığı tarihten geriye doğru son yedi yıllık fiilî hizmet süresi içinde en fazla hizmetin geçtiği sigortalılık hali, hizmet sürelerinin eşit olması halinde ise son sigortalılık durumu esas alınarak belirlenir.
Şeklinde hüküm koyarak, kanunun yürürlüğünden önce 506 sayılı kanuna tabi olanların (85 inci maddeye göre isteğe bağlı sigortalılar da dahil) yaşlılık aylığı sigortası yönünden 5510 sayılı kanunun 4üncü maddesinin (a) bendi kapsamında kalmaları sağlanmıştır. Nitekim anılan geçici hükmün ikinci fıkrasında da, kanunun yürürlüğünden sonra tahsis talebinde bulunacaklara birinci fıkra hükümleri doğrultusunda uygulama yapılacağı açıkça belirtilmiştir.
Yukarıda açıkça belirtildiği üzere 5510 sayılı kanunun geçici 1 inci maddesinin ilk iki fıkrası uyarınca gerçekten de, bu yeni kanunun hiç kimsenin planladığı ve beklediği emeklilik tarihine ve süresine dokunmadığı kimsenin kazanılmış haklarına zarar vermediği ve herkesin beklediği ve planladığı tarihte emekli olabileceği sonucu çıkmaktadır.
AMA NE VAR Kİ!
Sosyal Güvenlik Kurumu 5510 sayılı kanunun yukarıda zikredilen geçici 1inci maddesine açıkça aykırı olan 2009/5 sayılı genelgesi ile binlerce isteğe bağlı sigortalısını mağdur etmektedir.
Bakınız 2009/5 sayılı genelgenin “isteğe bağlı sigortalılık sürelerinin değerlendirilmesi”
Başlıklı 8 inci maddesinde ne deniyor!
“8.1- 01/10/2008 Tarihinden Sonra İsteğe Bağlı Sigortalılık Statüsü
5510 sayılı Kanunun 51 inci maddesi gereğince 01/10/2008 tarihinden itibaren ilk defa isteğe bağlı sigortalı olanlar ile 506, 1479 ve 2926 sayılı kanunlara tabi isteğe bağlı sigorta primi ödeyen sigortalıların 01/10/2008 tarihinden sonra isteğe bağlı sigorta primi ödenmiş süreleri malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları ile genel sağlık sigortası hükümlerinin uygulamasında 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi kapsamında sigortalılık süresi olarak kabul edilecektir.”
Görüldüğü gibi, bu genelge ile 506 sayılı kanuna tabii isteğe bağlıların 01.10.2008 tarihinden sonra yatırdığı primler resen bağkura yatırılmış primlerden sayılıyor. Oysa kanunun geçici 1. inci maddesinde ne deniyordu hatırlayalım;
Malûllük, yaşlılık ve ölüm sigortasına ilişkin bazı geçiş hükümleri
GEÇİCİ MADDE 1- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce, 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu ile 2925 sayılı Tarım İşçileri Sosyal Sigortalar Kanununa tâbi olanlar her türlü hak ve yükümlülükleri ile bu Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında,
İşte herkesin anlayabileceği dille SGK nın kanuna açıkça aykırı bir genelgesi ile nasıl binlerce sigortalısının emeklilik süresini uzattığı açıkça anlatıldı.
Peki, emeklilik süresinin kanuna aykırı bu genelge ile nasıl uzatıldığına veya ne kadar süre uzatıldığına ilişkin örnek görmek isteyenler olabilir.
Hemen söyleyelim; bu kanun yürürlüğe girdiği tarihten önce 506 sayılı kanuna tabii isteğe bağlı sigortalı olupta bu kanunun yürürlüğünden 1 gün önce en geç 1259 gün sonra emekli olabilecek yani 3,5 yıl sonra emekli olabilecek kişiler, SGK nın kanuna aykırı bu genelgesi ile ancak 8.5 yıl sonra emekli olabileceklerdir.
Kayıpları sadece bu 5 yıl değil, aynı zamanda ssk dan değil de bağkurdan emekli olduklarından maaşları da düşük bağlanacaktır.
Bir de örnek verelim;
1947 doğumlu Ahmet 1983 te sigortalı işe başlamış olsun ve 180 günlük primi bulunsun.
1993-1999 tarihleri arasında da 6 yıllık bağ kur hizmeti olsun.
Bu kişinin 2006 yılı ocak ayından beri de SSK isteğe bağlı sigortalı olsun,
SGK nın kanuna aykırı genelgesi olmasıydı; bu kişi;
2006 yılı ocak ayından itibaren 1260 günü tamamladığı 01.07.2009 tarihinden itibaren SSK dan emekli aylığı almaya başlayacaktı. (5 ay sonra)
SGK nın kanuna aykırı genelgesi nedeniyle; bu kişi;
15 yıllık hizmeti doldurduğu 01.07.2014 yılından itibaren emekli olabilecektir. (5 yıl 5 ay sonra)
OYSA KURUM KAMUOYUNA VE GÖRSEL VE YAZILI BASIN ARAÇLARINA VERDİĞİ AÇIKLAMALARDA NE DİYOR?
Sonuç; belirtmek isterim ki SGK nın bu kanuna aykırı genelgesi biraz da ALİ TEZEL’in kamuoyuna yanlış bilgi vermesi ve yanlış yönlendirmesi ile olmuştur. Kendi sitesinden verdiği cevaplarda 5510 sayılı kanunun geçici 1 inci maddesini değerlendirmemiş, ve insanları 506 sayılı kanunun 85 inci maddesi uyarınca isteğe bağlı sigortalılıktan çıkmaya teşvik etmiştir. İnsanlar bu kişiye güvenip isteğe bağlılıklarına son vermişler tanıdıkları iş yerlerinden gerçeğe aykırı işçi olarak bildirilmeye tevessül etmişlerdir. Bu ise çok vahimdir,
Kurum şuan yasaya aykırı genelgesini uygulamaya koymuş, tahsis taleplerini geri çevirmeye başlamışlardır. Ama bu yanlışlık elbette yargıda düzeltilebilecektir. Ama Sayın Ali TEZEL’in yanlışının telafisi yok. Zira sistemden çıkarmaya teşvik ettiği kişiler yeniden sisteme dönecek olurlarsa artık eski statülerini kaybedecek doğrudan 5510 sayılı kanunun 4 üncü maddesinin “b” bendi kapsamına gireceklerdir ve bunda da bir yanlış söz konusu olmayacaktır.
İlgililere ve kamuoyu dikkatine özellikle SGK ya saygı ile sunulur.
1997 yılında Sağlık Meslek lisesinden mezun oldum. 1998 yılında Hacettepe Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliğini kazandım. 14 Ocak 1999 da resmi bir...
Benim şöyle bir sorum olacak.Babam 1988 tarihinde ssk giriş yaptı.724 gün sayısı var.Ardından ssk'dan ayrıldı.1985 yılında askere gitti.(18 ay ) 2005...
Abinizin aile hekimliği yaptığı hastasına hakaret ettiği iddiasıyla açılan dava, soyut iddia gerekçesiyle kapanmış ancak kadının daha sonra mesajları...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Asansör yıllık kontrolü kime ait?
19-06-2024, 20:40:20 in Kira Hukuku