Ekleyen: Av.dilek Kuzulu Yüksel | Tarih: 17-07-2007 | Kategori: İçtihat | Okunma : 2706 | Not:
Av.dilek Kuzulu Yüksel

T.C. YARGITAY

2.Hukuk Dairesi

Esas: 2002/2596

Karar: 2002/3370

Karar Tarihi: 11.03.2002

(1086 S. K. m. 236/3)

Taraflar arasındaki davanın yapılan muhakemesi sonunda mahalli mahkemece verilen ve yukarıda tarih numarası gösterilen hüküm temyiz edilmekle evrak okunup gereği görüşülüp düşünüldü.

Davacının terk hukuki sebebine dayalı davalının da eşyaları hakkında usulüne uygun olarak açılmış davaları bulunmamaktadır. Mali konular hakkında yapılan Sulh müzakeresi sırasında sarf edilen sözlerde ikrar olarak yorumlanamaz.(HUMK. Md. 236/3)

Medeni Kanunun 134/1-2.maddesi uyarınca; Boşanma kararı verilebilmesi için evlilik birliğinin, müşterek hayatı sürdürmeleri eşlerden beklenmeyecek derecede temelinden sarsıldığının sabit olması gerekir. Oysa dinlenen davacının tanıklarının sözlerinin bir kısmı Medeni Kanunun 134/1 maddesinde yer alan temelinden sarsılma durumunu kabule elverişli olmayan beyanlar olup, bir kısmı ise, sebep ve saiki açıklanmayan ve inandırıcı olmaktan uzak izahlardan ibarettir. Bu itibarla davanın reddi gerekirken delillerin takdirinde hataya düşülerek yetersiz gerekçe ile boşanmaya karar verilmesi usul ve kanuna aykırıdır.

Sonuç: Temyiz edilen kararın gösterilen nedenlerle BOZULMASINA, temyiz peşin harcının yatırana geri verilmesine oybirliği ile karar verildi. 11.03.2002