Icra Hukuku • Davanın Islemden Kaldırılması • Davanın Acılmamıs Sayılması • Istinabe Yoluyla Yenileme (İik M. 277 Vd.)
Ekleyen: Av.tayfun Eyilik | Tarih: 15-09-2010 | Kategori: İçtihat | Okunma : 2856 | Not:
Av.tayfun Eyilik

Hakkımdaki bilgilere http://www.tayfuneyilik.av.tr sitesinden ulaşabilirsiniz

YARGITAY 17. HUKUK DAİRESİ
E: 2008/2338 K: 2008/4753 T: 21.10.2008
İCRA HUKUKU • DAVANIN İŞLEMDEN KALDIRILMASI • DAVANIN AÇILMAMIŞ SAYILMASI • İSTİNABE YOLUYLA YENİLEME (İİK M. 277 Vd.)
Özet: Takipsizlik sebebiyle işlemden kaldırılan davanın yasal süresi içerisinde yenilenmemiş
olması nedeniyle açılmamış sayılması na karar verilmiş ise de; bu karardan sonra mahkemeye intikal eden dilekçeden, davanın yasal süre geçirilmeden istinabe yoluyla yenilendiği anlaşıldığından yeni bir duruşma günü verilerek yargılamaya devam edilmelidir.
Tarafar arasındaki tasarrufun iptali davasının yapılan yargılaması sonunda; kararda yazılı nedenlerden dolayı davanın açılmamış sayılması na dair verilen hükmün süresi içinde R. Varlık Yönetim AŞ. Tarafından temyiz edilmesi üzerine dosya incelendi, gereği düşünüldü:
KARAR
Dava İİK’in 277 ve devamı maddelerine göre açılan tasarrufun iptali istemine ilişkin olup davanın reddine dair verilen karar Yargıtay 15. Hukuk Dairesince davanın kabulüne karar verilmesi gerektiği gerekçesiyle bozulduktan sonra tarafara usulüne uygun biçimde duruşma günü tebliğ edildiği halde duruşmaya gelmedikleri ve yasal süre içerisinde yenilenmemesi nedeniyle davanın HUMK’un 409/5 maddesi uyarınca açılmamiş sayılmasına karar verilmiş, hüküm alacağı temlik alan R. Varlık Yönetim
AŞ tarafından temyiz edilmiştir. Hahkemece dava dosyasının işlemden kaldırma tarihinden itibaren
üç ay içinde yenilenmediği gerekçesiyle davanın açılmamiş sayılmasına karar verilmiş ise de verilen bu karar dosya içeriğine ile usul ve yasaya uygun düşmemektedir. Davacı ile davalılar vekillerine usulüne uygun biçimde tebligat yapılmasına rağmen 06.12.2006 tarihli duruşmaya katılmamaları
nedeniyle dava dosyası işlemden kaldırılmiş ancak alacağı temlik alan R. Varlık Yönetim AŞ vekili tarafından HUMK’un 409/5 maddesi uyarınca üç aylık yasal süre içinde 05.03.2007 tarihli hakim havalesini taşıyan dilekçe ile dava yenilenmiştir. Ancak Keleş Asliye Hukuk Mahkemesi aracılığıyla gönderilen yenileme dilekçesi davanın açılmamış sayılması na karar verildikten sonra 13.04.2007 tarihinde asıl mahkemesine intikal etmiştir. Davacının süresi içinde yenileme dilekçesini verdiği Keleş
Asliye Hukuk mahkemesinin muhabere defterinin dosya arasındaki suretinden anlaşılmakla mahkemece yeni bir duruşma günü belirlenerek tarafarı duruşmaya çağrılması ve yargılamaya kaldığı yerden devam edilmesi gerekir.
SONUÇ: Yukarda açıklanan nedenlerle alacağı temlik alan davacı vekilinin temyiz itirazları yerindedir, kabulü ile hükmün BOZULMASINA, 21.10.2008 gününde oybirliğiyle karar verildi.
568 İSTANBUL BAROSU DERGİSİ • Cilt: 83 • Sayı: 1 • Yıl 2009