Evlilik birliğinin temelden sarsılması nedeniyle boşanma - Terk - Delillerin değerlendirilmesi
Ekleyen: Av.dilek Kuzulu Yüksel | Tarih: 13-02-2007 | Kategori: İçtihat | Okunma : 1971 | Not:
Av.dilek Kuzulu Yüksel

T.C. YARGITAY

2.Hukuk Dairesi

Esas: 2005/1008

Karar: 2005/5021

Karar Tarihi: 29.03.2005

(4721 S. K. m. 166/1)

Dava: Taraflar arasındaki davanın yapılan muhakemesi sonunda mahalli mahkemece verilen ve yukarıda tarih numarası gösterilen hükmün temyizen mürafaa icrası suretiyle tetkiki istenilmekle duruşma için tayin olunan bugün taraflar tebligata rağmen gelmediler. Gelenlerin konuşması dinlendikten sonra işin incelenerek karara bağlanması için duruşmadan sonraya bırakılması uygun görüldü. Bugün dosyadaki bütün kağıtlar okunup gereği görüşülüp düşünüldü:

Karar: 1-Dosyadaki yazılara, kararın dayandığı delillerle kanuni gerektirici sebeplere ve özellikle karşı dava süresinde değilse de, davalı kocanın süresinde bu davaya karşı çıkmamış bulunmasına göre, davacı ve davalı kocanın aşağıdaki bent kapsamı dışında kalan temyiz itirazları yersizdir.

2-Boşanma davası Türk Medeni Kanununun 166/1. maddesine dayalı olarak açılmıştır. Delillerin bu çerçevede değerlendirilmesi gerekirken, gerekçe aksine nitelendirmede yanılgı sonucu, davacının terk nedenine dayalı boşanma davasının reddine şeklinde hüküm kurulması bozmayı gerektirmiştir.

Sonuç: 1-Davacı-davalı kocanın karşı nafaka davasına yönelik temyiz itirazlarının 1. bentte gösterilen nedenlerle REDDİNE,

2-Hükmün boşanma davası yönünden ikinci bentte gösterilen nedenlerle BOZULMASINA, bozma nedenlerine göre sair hususların incelenmesine yer olmadığına, temyiz peşin harcının yatırana geri verilmesine, işbu kararın tebliğinden itibaren 15 gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 29.03.2005 gününde oybirliği ile karar verildi.