Bankanın gişe görevlisi tarafından eksik para verilmesi
Bir bankanın şubesine 15/01/2009 Perşembe günü saat 14:20 sıralarında 3,000 TL para çekmek için 4.(dört) numaralı gişeye başvurdum. Ancak gişedeki arkadaş öncelikle para çektiğime dair makbuzu bana imzalattı. Bankalarda işlemlerin sürekli bu şekilde yürüdüğü için önce imzayı atmaktan çekinmedim ve görevli ardından para sayma makinesinde paraları sayarken makine birkaç kere uyarı verdi ve makinenin ayarları ile oynadı ardından aynı paraları tekrar saydı ve ben kendisine bir daha sayın ve ben tekrar saymak için uğraşmayım demem üzerine sayımı tekrarladı ve paraları bana verdi. Para sayma makinesinin ayarları ile oynadıktan sonra makine aynı paraları sayılmasına rağmen uyarı vermedi. Bende para sayma makinesinde bir problem olduğunu, bu probleminde ayarlarının oynanması ile giderildiğini düşünerek paraları aldım.ve bankadan dışarı cıktım.dışarıda Ben paraları aldıktan sonra tekrar saydığımda 53 adet 50 TL, 25 adet 10 YTL, 2 adet 5 TL olmak üzere toplamda 2,910 TL olduğunu fark ettim 50 TL lik destelerin tam ortasından 2 (iki) adet 5 TL cıktı, (yeni 50 TL ve 5 TL renk olarak birbirine benzemektedir) 90 TL eksik para verildiğini fark ettim. Bunun üzerine ben banka güvenlik görevlisine karşılaştığım olayı anlattım ve tutanak tutulmasını istedim, kendiside tutanak tutamayacaklarını söyledi ve ben bunun üzerine bankanın müdürünün yanına giderek şikayetimi kendisine belirttim kendiside bana tutanak tutamayacaklarını ama dilekçe ile başvurmam doğrultusunda onlarda olayı tasdik eder nitelikte dilekçenin altını imzalayacaklarını ve kaşeleyeceklerini belirttiler.Bende paraları sayarken yanımda bulunan arkadaşımla birlikte tutanak tuttum.Dilekçemi bankaya teslim ettiğimde ‘‘Başvuru Alındı Teyit Belgesi’’ ve ‘‘Dilekçe Başvuru Sayısı’’ istememe rağmen tarafıma verilmedi. 5411 sayılı Bankacılık Kanununun 80 inci maddesinin (j) bendi hükmüne dayanılarak hazırlanan Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti’nin Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri Hakkında Tebliğ, İKİNCİ BÖLÜM Bankaya Yapılacak Başvuru bölümünde Bankanın genel müdürlüğüne veya ilgili şubesine başvuru MADDE 10- (1) Heyete başvurulmadan önce şikayet müşteki tarafından bankanın genel müdürlüğüne veya ilgili şubesine yazılı olarak veya e-posta yoluyla bildirilir. Genel müdürlük veya ilgili şubece müştekiye yazılı başvurusunun alındığına dair tarih ve banka yetkilisinin imzasını taşıyan bir belge verilir. Başvurunun e-posta yoluyla gerçekleştirilmesi durumunda ise, başvurusunun alındığı müştekiye aynı yolla bildirilir. Hükmü uygulanmamıştır. Ayrıca parayı çektikten sonra gişedeki görevliden makbuz istememe rağmen parayı çektiğime dair makbuz vermemiş böyle bir zorunluluklarının olmadığını söylemiştir.(kamera kayıtlarına bakılabilinir.) 5411 Sayılı bankacılık kanunun MADDE 76 Bankalar, müşterilerinin, verilen hizmetlerden kaynaklanan her türlü sorularına cevap verecek bir sistem kurmakla ve bu hizmetle ilgili bilgiyi müşterilerine bildirmekle yükümlüdür. Bankalar, kredi sözleşmelerinin onaylı bir örneğini müşterilerine vermek zorundadır. Talepleri hâlinde müşteri ile yapılan diğer işlemlere ilişkin her türlü belgenin bir örneği de müşterilere verilir. İlgili maddede açıkça belirtilmesine rağmen tarafıma istememe rağmen makbuz verilmemiş ve suç işlenmiştir. Şube müdürüne olayı anlatarak destelerin tam ortasından 2 (iki) adet 5 TL nin çıkmasının rastlantı olamayacağını, rastlantı olsa dahi para sayma makinesinde sayılırken ayrılması gerektiğini, para sayma makinelerinin bu özelliklerinin ancak ayarlarının oynanılması ile böyle bir şeyin mümkün olacağını kendisine belirttim, kendileri de bana hak verdiklerini ve konuyu araştıracaklarını, kusura bakmayın yanlışlık olmuştur akşama hesabınıza paranıza yatırırız, telefonla da bilgi verileceğini söyleyerek özür diledi. Ve bankadan ayrıldım ancak tarafıma söylenen günde ve saatlerde bilgi verilmemiştir. 5411 Sayılı Bankacılık Kanunun MADDE 75 - Bankalar ile bunların mensupları; bu Kanuna, ilgili düzenlemelere, kuruluş amaç ve politikalarına uygun olarak faaliyetlerin icra edilmesini temin etmeye ve yönetimde adalet, doğruluk, dürüstlük ve sosyal sorumluluğu esas almaya yönelik etik ilkelere uymakla yükümlüdürler. Bu madde dayanak gösterilerek Türkiye Bankalar Birliği Bankacılık Etik İlkeleri: Hukukî dayanak Madde 2- Bu etik ilkeler 5411 sayılı Bankacılık Kanunu'nun 75'inci maddesinin ikinci fikrası, 80’inci maddesinin (c) ve (e) bentleri ile 81'inci maddesinin üçüncü fıkrası hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır. Türkiye Bankalar Birliği Bankacılık Etik İlkeleri: Genel İlkeleri Madde : 3 te Bankaların bu Etik ilkeler doğrultusunda faaliyetlerini göstermesi gerekmektedir. Diyerek etik ilkelerin bağlayıcılığını belirtmiştir. Tarafıma Tüm hizmet ve işlemlerde, karşılıklı güven anlayışı içerisinde açık, anlaşılır ve doğru bilgi verilmesi, müşteri hizmetlerini zamanında ve eksiksiz yerine getirmeleri Türkiye Bankalar Birliği Bankacılık Etik İlkelerinde belirtilmekte ve bankın da etik ilkelere uyma zorunluluğu vardır.Ancak tarafıma söylenen günde konu ile ilgili bilgi verilmemiştir.
15/01/2009 tarihinde Çiğli Şube müdürü ile görüştüğümde paranızı akşama yatıracağım dediğinden dolayı, 16/01/2009 Cuma günü saat : 14:00 sıralarında paranın hesabıma yatıp yatmadığını kontrol ettim ancak hesabıma paranın yatmadığını fark ettim.Bu esnada başka müşterilerinde bankomatların eksik para verdiği yönünde şikayetleri olduğunu gördüm.Tekrardan 14:45 şubeye giderek müdür beyle görüştüm ancak kendisi yanlışlık olmadığını onun için parayı yatırmadıklarını söyledi.Ancak benim kendisine nasıl bir araştırma yaptınız ben sizin gişedeki görevlinizin art niyetli olup olmadığını bilemem gerekirse kamera kayıtlarını inceleyin demem üzerine kendisi tamam pazartesi günü ben bizzat parayı yatırır sizinde mağduriyetinizi gideririm dedi ve ben bankadan ayrıldım.19/01/2009 Pazartesi günü hesabımı kontrol etiğimde paranın halen yatırılmadığını fark ettim. 5411 sayılı bankacılık kanunun MADDE 75 - Bankalar ile bunların mensupları; bu Kanuna, ilgili düzenlemelere, kuruluş amaç ve politikalarına uygun olarak faaliyetlerin icra edilmesini temin etmeye ve yönetimde adalet, doğruluk, dürüstlük ve sosyal sorumluluğu esas almaya yönelik etik ilkelere uymakla yükümlüdürler. Maddesi ve Türkiye Bankalar Birliği Bankacılık Etik İlkeleri: bir kez daha ihlal edilmiştir.
Bunun üzerine bankanın beni oyaladığını ve problemimi çözemeyeceğini düşünerek banka şubesinin bağlı bulunduğu Ege Bölge Müdürlüğüne giderek 20/01/2009 (gelen evrak sayısı 7) tarihinde dilekçe ile başvurdum. Ancak 3071 Sayılı Dilekçe hakkinin kullanilmasina dair Kanunun, Dilekçenin İncelenmesi ve Sonucunun Bildirilmesi Başlıklı Madde 7- (DEĞİŞİK: 2/1/2003 – 4778/27 md.) Türk vatandaşlarının ve Türkiye’de ikamet eden yabancıların kendileri ve kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri konusunda yetkili makamlara yaptıkları başvuruların sonucu veya yapılmakta olan işlemin safahatı hakkında dilekçe sahiplerine en geç otuz (30) gün içinde gerekçeli olarak cevap verilir. İşlem safahatının duyurulması halinde alınan sonuç ayrıca bildirilir. Denmesine rağmen 20/01/2009 tarihinde vermiş olduğum dilekçemde mağduriyetimin acilen giderilmesi gerektiğini belirtmem üzerine halen tarafıma haber verilmemekte ve mağduriyetimin sürdürülmektedir. 5411 sayılı Bankacılık Kanununun 80 inci maddesinin (j) bendi hükmüne dayanılarak hazırlanan Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti’nin Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri Hakkında Tebliğ Banka tarafından yapılacak işlemler MADDE 11- (1) Banka genel müdürlüğü veya ilgili şube, müştekinin başvurusunun alındığı tarihten itibaren otuz gün içerisinde müştekiye şikayeti hakkında olumlu ya da olumsuz bir cevap vermek zorundadır. Banka genel müdürlüğünce konunun iç denetim birimine aktarılmasının uygun görülmesi halinde, gerekli incelemelerin yapılabilmesi için söz konusu süre en fazla on gün uzatılır. Bu durum müştekiye başvurusunu yaptığı yolla bildirilir denmektedir.Türkiye Bankalar Birliği Bankacılık Etik İlkeleri: Müşteri şikayetleri Madde 12- Müşterilerinin verilen hizmetlerden kaynaklanan her türlü sorularına cevap verecek bîr sistem kurarlar ve bu hizmetle ilgili bilgiyi müşterilerine bildirirler. Müşteri şikayetlerinin nedenlerini araştırarak, haklı şikayetlerin tekrarlanmaması için gereken önlemleri alırlar. Yakınmalara neden olan hatalı uygulamaların düzeltilmesi ve yinelenmesinin önlenmesi amacı ile çalışanlarını bilgilendirirler. Genel ilkeler Başlıklı Madde 3 - c) Güvenilirlik Tüm hizmet ve işlemlerde, müşterilere karşılıklı güven anlayışı içerisinde açık, anlaşılır ve doğru bilgi verirler, müşteri hizmetlerini zamanında ve eksiksiz yerine getirirler. Genel ilkeler Başlıklı Madde 3 - a) Dürüstlük b) Tarafsızlık c) Güvenilirlik d) Saydamlık, maddelerine de uyulmamaktadır.
Ege Bölge Müdürlüğüne dilekçe ile başvurmam üzerine çiğli şubesine 15/01/2009 tarihinde vermiş olduğum dilekçeme 27/01/2009 tarihinde cevap verilmiş ve akşam kasalarda fazla çıkmadığı belirtilmiş ve para çektiğime dair makbuzun fotokopisi 12 gün sonra elime geçmiştir. Ege Bölge Müdürlüğüne verdiğim dilekçeme cevap verilmemiştir.
20/1/09 tarihinde verdiğim dilekçeme 2/3/09 tarihde cevab yazılmış yazılan cevapda isimim yanlış yazılmıştır. Hukuki gecerliliği varmıdır.
Ben bu durumda;
şubede yaşamış olduğum olay ve Ege Bölge Müdürlüğününe yapmış olduğum başvuruma kanunların öngördüğü zamanda cevap verilmeyişi,
zararımın karşılanmaması durumunda benim hukuki süreç başlatacak olmam durumunda aradan uzun bir sürenin geçmesi nedeni ile yapılacak olan araştırmada tarafıma olan delillerin yok olması ihtimali, gizlenmesi veya değiştirilmesi ihtimalinin ilgili birimlere yapmış olduğum başvurularda ilgili görevlilerin denetim görevlerini ihlal ettikleri, görevlerini kötüye kullanmış olabilecekleri, bankaya duyduğum güvenimin zedelenmesi, bankanın ilgili personeli hakkında gerekli soruşturmaların yapılması
bankada yaşamış olduğum olayın neticesinde tarafıma eksik verilen paranın kalan kısmı 90 TL nin hesabıma yatırılması,
yönünde dava acabilirniyim ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim.
Re: Bankanın gişe görevlisi tarafından eksik para verilmesi
alpkale rumuzlu üyeden alıntı
Bir bankanın şubesine 15/01/2009 Perşembe günü saat 14:20 sıralarında 3,000 TL para çekmek için 4.(dört) numaralı gişeye başvurdum. Ancak gişedeki arkadaş öncelikle para çektiğime dair makbuzu bana imzalattı. Bankalarda işlemlerin sürekli bu şekilde yürüdüğü için önce imzayı atmaktan çekinmedim ve görevli ardından para sayma makinesinde paraları sayarken makine birkaç kere uyarı verdi ve makinenin ayarları ile oynadı ardından aynı paraları tekrar saydı ve ben kendisine bir daha sayın ve ben tekrar saymak için uğraşmayım demem üzerine sayımı tekrarladı ve paraları bana verdi. Para sayma makinesinin ayarları ile oynadıktan sonra makine aynı paraları sayılmasına rağmen uyarı vermedi. Bende para sayma makinesinde bir problem olduğunu, bu probleminde ayarlarının oynanması ile giderildiğini düşünerek paraları aldım.ve bankadan dışarı cıktım.dışarıda Ben paraları aldıktan sonra tekrar saydığımda 53 adet 50 TL, 25 adet 10 YTL, 2 adet 5 TL olmak üzere toplamda 2,910 TL olduğunu fark ettim 50 TL lik destelerin tam ortasından 2 (iki) adet 5 TL cıktı, (yeni 50 TL ve 5 TL renk olarak birbirine benzemektedir) 90 TL eksik para verildiğini fark ettim. Bunun üzerine ben banka güvenlik görevlisine karşılaştığım olayı anlattım ve tutanak tutulmasını istedim, kendiside tutanak tutamayacaklarını söyledi ve ben bunun üzerine bankanın müdürünün yanına giderek şikayetimi kendisine belirttim kendiside bana tutanak tutamayacaklarını ama dilekçe ile başvurmam doğrultusunda onlarda olayı tasdik eder nitelikte dilekçenin altını imzalayacaklarını ve kaşeleyeceklerini belirttiler.Bende paraları sayarken yanımda bulunan arkadaşımla birlikte tutanak tuttum.Dilekçemi bankaya teslim ettiğimde ‘‘Başvuru Alındı Teyit Belgesi’’ ve ‘‘Dilekçe Başvuru Sayısı’’ istememe rağmen tarafıma verilmedi. 5411 sayılı Bankacılık Kanununun 80 inci maddesinin (j) bendi hükmüne dayanılarak hazırlanan Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti’nin Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri Hakkında Tebliğ, İKİNCİ BÖLÜM Bankaya Yapılacak Başvuru bölümünde Bankanın genel müdürlüğüne veya ilgili şubesine başvuru MADDE 10- (1) Heyete başvurulmadan önce şikayet müşteki tarafından bankanın genel müdürlüğüne veya ilgili şubesine yazılı olarak veya e-posta yoluyla bildirilir. Genel müdürlük veya ilgili şubece müştekiye yazılı başvurusunun alındığına dair tarih ve banka yetkilisinin imzasını taşıyan bir belge verilir. Başvurunun e-posta yoluyla gerçekleştirilmesi durumunda ise, başvurusunun alındığı müştekiye aynı yolla bildirilir. Hükmü uygulanmamıştır. Ayrıca parayı çektikten sonra gişedeki görevliden makbuz istememe rağmen parayı çektiğime dair makbuz vermemiş böyle bir zorunluluklarının olmadığını söylemiştir.(kamera kayıtlarına bakılabilinir.) 5411 Sayılı bankacılık kanunun MADDE 76 Bankalar, müşterilerinin, verilen hizmetlerden kaynaklanan her türlü sorularına cevap verecek bir sistem kurmakla ve bu hizmetle ilgili bilgiyi müşterilerine bildirmekle yükümlüdür. Bankalar, kredi sözleşmelerinin onaylı bir örneğini müşterilerine vermek zorundadır. Talepleri hâlinde müşteri ile yapılan diğer işlemlere ilişkin her türlü belgenin bir örneği de müşterilere verilir. İlgili maddede açıkça belirtilmesine rağmen tarafıma istememe rağmen makbuz verilmemiş ve suç işlenmiştir. Şube müdürüne olayı anlatarak destelerin tam ortasından 2 (iki) adet 5 TL nin çıkmasının rastlantı olamayacağını, rastlantı olsa dahi para sayma makinesinde sayılırken ayrılması gerektiğini, para sayma makinelerinin bu özelliklerinin ancak ayarlarının oynanılması ile böyle bir şeyin mümkün olacağını kendisine belirttim, kendileri de bana hak verdiklerini ve konuyu araştıracaklarını, kusura bakmayın yanlışlık olmuştur akşama hesabınıza paranıza yatırırız, telefonla da bilgi verileceğini söyleyerek özür diledi. Ve bankadan ayrıldım ancak tarafıma söylenen günde ve saatlerde bilgi verilmemiştir. 5411 Sayılı Bankacılık Kanunun MADDE 75 - Bankalar ile bunların mensupları; bu Kanuna, ilgili düzenlemelere, kuruluş amaç ve politikalarına uygun olarak faaliyetlerin icra edilmesini temin etmeye ve yönetimde adalet, doğruluk, dürüstlük ve sosyal sorumluluğu esas almaya yönelik etik ilkelere uymakla yükümlüdürler. Bu madde dayanak gösterilerek Türkiye Bankalar Birliği Bankacılık Etik İlkeleri: Hukukî dayanak Madde 2- Bu etik ilkeler 5411 sayılı Bankacılık Kanunu'nun 75'inci maddesinin ikinci fikrası, 80’inci maddesinin (c) ve (e) bentleri ile 81'inci maddesinin üçüncü fıkrası hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır. Türkiye Bankalar Birliği Bankacılık Etik İlkeleri: Genel İlkeleri Madde : 3 te Bankaların bu Etik ilkeler doğrultusunda faaliyetlerini göstermesi gerekmektedir. Diyerek etik ilkelerin bağlayıcılığını belirtmiştir. Tarafıma Tüm hizmet ve işlemlerde, karşılıklı güven anlayışı içerisinde açık, anlaşılır ve doğru bilgi verilmesi, müşteri hizmetlerini zamanında ve eksiksiz yerine getirmeleri Türkiye Bankalar Birliği Bankacılık Etik İlkelerinde belirtilmekte ve bankın da etik ilkelere uyma zorunluluğu vardır.Ancak tarafıma söylenen günde konu ile ilgili bilgi verilmemiştir.
15/01/2009 tarihinde Çiğli Şube müdürü ile görüştüğümde paranızı akşama yatıracağım dediğinden dolayı, 16/01/2009 Cuma günü saat : 14:00 sıralarında paranın hesabıma yatıp yatmadığını kontrol ettim ancak hesabıma paranın yatmadığını fark ettim.Bu esnada başka müşterilerinde bankomatların eksik para verdiği yönünde şikayetleri olduğunu gördüm.Tekrardan 14:45 şubeye giderek müdür beyle görüştüm ancak kendisi yanlışlık olmadığını onun için parayı yatırmadıklarını söyledi.Ancak benim kendisine nasıl bir araştırma yaptınız ben sizin gişedeki görevlinizin art niyetli olup olmadığını bilemem gerekirse kamera kayıtlarını inceleyin demem üzerine kendisi tamam pazartesi günü ben bizzat parayı yatırır sizinde mağduriyetinizi gideririm dedi ve ben bankadan ayrıldım.19/01/2009 Pazartesi günü hesabımı kontrol etiğimde paranın halen yatırılmadığını fark ettim. 5411 sayılı bankacılık kanunun MADDE 75 - Bankalar ile bunların mensupları; bu Kanuna, ilgili düzenlemelere, kuruluş amaç ve politikalarına uygun olarak faaliyetlerin icra edilmesini temin etmeye ve yönetimde adalet, doğruluk, dürüstlük ve sosyal sorumluluğu esas almaya yönelik etik ilkelere uymakla yükümlüdürler. Maddesi ve Türkiye Bankalar Birliği Bankacılık Etik İlkeleri: bir kez daha ihlal edilmiştir.
Bunun üzerine bankanın beni oyaladığını ve problemimi çözemeyeceğini düşünerek banka şubesinin bağlı bulunduğu Ege Bölge Müdürlüğüne giderek 20/01/2009 (gelen evrak sayısı 7) tarihinde dilekçe ile başvurdum. Ancak 3071 Sayılı Dilekçe hakkinin kullanilmasina dair Kanunun, Dilekçenin İncelenmesi ve Sonucunun Bildirilmesi Başlıklı Madde 7- (DEĞİŞİK: 2/1/2003 – 4778/27 md.) Türk vatandaşlarının ve Türkiye’de ikamet eden yabancıların kendileri ve kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri konusunda yetkili makamlara yaptıkları başvuruların sonucu veya yapılmakta olan işlemin safahatı hakkında dilekçe sahiplerine en geç otuz (30) gün içinde gerekçeli olarak cevap verilir. İşlem safahatının duyurulması halinde alınan sonuç ayrıca bildirilir. Denmesine rağmen 20/01/2009 tarihinde vermiş olduğum dilekçemde mağduriyetimin acilen giderilmesi gerektiğini belirtmem üzerine halen tarafıma haber verilmemekte ve mağduriyetimin sürdürülmektedir. 5411 sayılı Bankacılık Kanununun 80 inci maddesinin (j) bendi hükmüne dayanılarak hazırlanan Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti’nin Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri Hakkında Tebliğ Banka tarafından yapılacak işlemler MADDE 11- (1) Banka genel müdürlüğü veya ilgili şube, müştekinin başvurusunun alındığı tarihten itibaren otuz gün içerisinde müştekiye şikayeti hakkında olumlu ya da olumsuz bir cevap vermek zorundadır. Banka genel müdürlüğünce konunun iç denetim birimine aktarılmasının uygun görülmesi halinde, gerekli incelemelerin yapılabilmesi için söz konusu süre en fazla on gün uzatılır. Bu durum müştekiye başvurusunu yaptığı yolla bildirilir denmektedir.Türkiye Bankalar Birliği Bankacılık Etik İlkeleri: Müşteri şikayetleri Madde 12- Müşterilerinin verilen hizmetlerden kaynaklanan her türlü sorularına cevap verecek bîr sistem kurarlar ve bu hizmetle ilgili bilgiyi müşterilerine bildirirler. Müşteri şikayetlerinin nedenlerini araştırarak, haklı şikayetlerin tekrarlanmaması için gereken önlemleri alırlar. Yakınmalara neden olan hatalı uygulamaların düzeltilmesi ve yinelenmesinin önlenmesi amacı ile çalışanlarını bilgilendirirler. Genel ilkeler Başlıklı Madde 3 - c) Güvenilirlik Tüm hizmet ve işlemlerde, müşterilere karşılıklı güven anlayışı içerisinde açık, anlaşılır ve doğru bilgi verirler, müşteri hizmetlerini zamanında ve eksiksiz yerine getirirler. Genel ilkeler Başlıklı Madde 3 - a) Dürüstlük b) Tarafsızlık c) Güvenilirlik d) Saydamlık, maddelerine de uyulmamaktadır.
Ege Bölge Müdürlüğüne dilekçe ile başvurmam üzerine çiğli şubesine 15/01/2009 tarihinde vermiş olduğum dilekçeme 27/01/2009 tarihinde cevap verilmiş ve akşam kasalarda fazla çıkmadığı belirtilmiş ve para çektiğime dair makbuzun fotokopisi 12 gün sonra elime geçmiştir. Ege Bölge Müdürlüğüne verdiğim dilekçeme cevap verilmemiştir.
20/1/09 tarihinde verdiğim dilekçeme 2/3/09 tarihde cevab yazılmış yazılan cevapda isimim yanlış yazılmıştır. Hukuki gecerliliği varmıdır.
Ben bu durumda;
şubede yaşamış olduğum olay ve Ege Bölge Müdürlüğününe yapmış olduğum başvuruma kanunların öngördüğü zamanda cevap verilmeyişi,
zararımın karşılanmaması durumunda benim hukuki süreç başlatacak olmam durumunda aradan uzun bir sürenin geçmesi nedeni ile yapılacak olan araştırmada tarafıma olan delillerin yok olması ihtimali, gizlenmesi veya değiştirilmesi ihtimalinin ilgili birimlere yapmış olduğum başvurularda ilgili görevlilerin denetim görevlerini ihlal ettikleri, görevlerini kötüye kullanmış olabilecekleri, bankaya duyduğum güvenimin zedelenmesi, bankanın ilgili personeli hakkında gerekli soruşturmaların yapılması
bankada yaşamış olduğum olayın neticesinde tarafıma eksik verilen paranın kalan kısmı 90 TL nin hesabıma yatırılması,
yönünde dava acabilirniyim ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim.
Neden bankanın içerisinde sıze paraları veren elemanın gözü önünde paralarınızı saymadınız da dışarıda hırlının hırsızın elınızden kapıp kaçabilecegı yerde paraları saydınız.
Parayı herkes elemanın gözü önünde sayar ki eksık varsa söyler eksıgını tamamlarlar.Siz alın paranızı dısarı çıkın dısarda saydım eksik çıktı.Nereden bilsin ki bankadaki eleman sizin paraları değiştirmediğinizi.
1 dakıka sürmezdi okadar parayı elemanın yanında saymanız.
Bana hiç inandırıcı gelmedi hikayeniz.
Ben bankadan 2004 yılında 10 mılyar para çektim ve para hep 50- 10 ve 20.mılyon liradan ibaretti.Hiç üşenmedim ve paramı elemanın gözü önünde saydım.10 ve 20 milyonluklar tamdı ama 5 mılyon liralıklardan 10 adet eksık çıktı anında elemana tekrar saymasını söyledım saydı ve paramı tamamladı aldım.
Dışarı çıkıp dısarda saysaydım parayı ve eksik çıksaydı eleman bana parayı verırmıydı...? Asla vermezdi. kimse kimseye vermez öyle bir durumda.
bir bankanın gişesinden para cekmek için başvurdum. ve banka görevlisine işimin acil olduğunu söyledim. bana önce imza attırdı. ve kendisi paraları sayarken para sayma makinesi uyarı verdi bunun üzerine makinanın ayarları ile oynadı ve aynı paraları saydı makine bu sefer uyarı vermedi ve bana paraları verdi bana paraları verdikten sonra bende makbuz istedim bana verilmedi bende işim acil olduğu için bankanın önünde beni bekleyen arkadaşımın yanına hemen gittim ve paraları onunla saydığımızda 5o lik destelerin içinden 2 tane 5 lik cıktı bunun üzerine bankanın müdürünün yanına gittim. durumu anlattım dilekçe yazdım onlarda dilekçenin altını kaşeledi ve teslim aldılar ancak benim paramı yatırmadılar. bende bölge müdürlüklerine şikayet ettim ama 42 gün sonra cevap geldi. benim mağduriyetimi arttırdılar ve cözüm üretilmedi paramı alamadım ne yapmalıyım.
dilekcenin altını imzaladılar olaydan sonra,
bana makbuz vermediler istememe rağmen,
eksik para verdiler
dilekçeme 42 günde ceva verdiler
hangi kanun maddelerine göre savcılığa suç duyurusunda bulunayım veya ne yapmalıyım...
evet ben aldıkdan sonra saymadım. bankadan dışarı cıktıkdan sonra saydım ama yanımda arkadaşım vardı oda şahit. ayrıca bankanın kameralarıda cekiyordu.
evet ben aldıkdan sonra saymadım. bankadan dışarı cıktıkdan sonra saydım ama yanımda arkadaşım vardı oda şahit. ayrıca bankanın kameralarıda cekiyordu.
Arkadasım gecmıs olsun sana ama;
senın yukumlulugun parayı gıseden alırken sayman bankanın ıcınden cıktıktan sonra sorumluluk sana aıttır.Banka 90 tl ıle zengın olmaz ve ıtıbarını lekelememek şçin sana gerı odeme yapabılır ama dusuk bır ıhtımal..
Gecmıs olsun hıcbır sonuc cıkmaz..
saygılarımla
bankanın dilekçeme 42 günde cevap verdi. bunun için bir şey yapabilirmiyim.
önce imza attırıp parayı sonra verilmesi hukuka uygunmu.
ben savcılığa : dilekçeme gec cevap vererek delillerin yok olması gizlenmesi veya değiştirilmesi ihtimali olabileceği, güveni kötüye kullanma, görevi kötüye kullanmadan, denetim görevini yerine getirmemeden ilgililer hakkında şikayette bulunabilirmiyim.
bana eksik para veren görevliden dolandırıcılık ve nitelikli dolandırıcılıktan.
Konu alpkale tarafından (14-03-2009 Saat 18:21:23 ) de değiştirilmiştir.
Önce imza attırmasının sebebı ımza kontrolu yapmalarından kaynaklanıyor ve bu konuda onlar haklılar.
Sizin o an parayı sayıp almanız gerekmekteydı ısınızın acele olması bıseyı degıstırmez.
Sonradan param noksandı demenız bankayı hatalı kılmaz.dekont vermesı veya vermemesı sorun degıl cunku hesabınızdan ne kadar para cektıgınız banka kayıtlarında mevcuttur.
Re: Bankadan eksik para ödenmesi (ACİL YARDIM LÜTFEN)
bankanın dilekçeme 42 günde cevap verdi. bunun için bir şey yapabilirmiyim.
önce imza attırıp parayı sonra verilmesi hukuka uygunmu.
ben savcılığa : dilekçeme gec cevap vererek delillerin yok olması gizlenmesi veya değiştirilmesi ihtimali olabileceği, güveni kötüye kullanma, görevi kötüye kullanmadan, denetim görevini yerine getirmemeden ilgililer hakkında şikayette bulunabilirmiyim.
bana eksik para veren görevliden dolandırıcılık ve nitelikli dolandırıcılıktan.
Sana yardım etmek ısterım ama nereye basvurdugunda sana cok kısa zamanda cvp gelıyor.bankada dıcekkı bız o zamanda kameraları ınceledık vs vs
daha fazla canını sıkma bence merak ettım hangı banka?
,
eksik para,
gise memuru yanlis odeme yaparsa,
eksik yatan paralarin talebi ,
parami eksik aldim,
is bankasi vezneden cektigim para eksik verildi,
atmde el koyulan para eksik yatmis,
banka dan kredi cektim para eksik cikti napabiliriz,
bankamatik eksik para verir mi,
banka memuru fazla para verirse ne olur,
banka personeli eksik para verdi,
bankada para yatirirken eksik cikarsa,
is bankasi para ustunu eksik verdi,
sube eksik para verdi,
giseden banka eksik para verdi,
banka gişede açık vermek,
bankadan aldığım para eksik çıkar ise ne yapmalıyım,
para cekme makinesinin eksik para vermesi dava,
banka eksik ödeme yapar mi,
Bankaların gise görevlisi verdigi paralar,
bankalarda eksik ödenen paralar
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Kripto Transferi Nedeniyle 7258...
18-06-2025, 09:12:38 in Ceza Hukuku