Bir elektronik mağazasından aldığım harici disk sürücüm arızalandı. Garanti süresi bitmeden tamir için mağazaya teslim ettim. 20 gün sonra çağrıldığımda mağaza görevlisi ürünün tamir edilemediğini, ürünü değiştiremediklerini ve ürünün yetkili servisten geri yollanmadığını iddia edip geriye tek seçenek olan aldığım fiyattan 925 tl para iadesi yaptı. (Ürünün güncel en düşük fiyatı 4900 tl dir) İlgili reyona baktığımda aynı ürünün olduğunu görüp satın almak istedim. Görevli o ürünün arızalı olduğunu söyleyip satmadı. Ürünü dikkatlice incelediğimde bunun benim teslim ettiğim cihaz olduğu kanısına vardım. Muhtemelen cihazı yetkili teknik servisine bile yollamayıp mağazada rafta 1500 tl üzerinden satıştaymış gibi bekletmişler. Mağaza güvenlik kamerası kayıtlarında hepsi görülebilir. Cihazın üretici firmasına ulaşıp cihazın giriş-çıkış kaydının olup olmadığını sordum. Kişi üzerinden kayıt yapılmadığını satıcı firma kaydına ulaşamadıklarını belirttiler. Cihazım tamire götürülmeyip mağazada bekletildiği için yetkili servise gidiş geliş kargo kayıtlarının da olamayacağını düşünüyorum.
Mağaza görevlisinin beni mağazaya çağırmak için yolladığı ekteki SMS görselindeki bozuk ifadeler bile ürünün aslında yetkili servise gönderilmediğinin bilinçaltı ifadesi gibi....
Cihazımın teknik serviste tamir edilemeyip, yenisiyle değiştirilmediği (ki bu ürün bir çok sitede hala satışta) ve iade edilmediğini iddia edip, 2 yıl önceki fiyatının üzerinden ödeme yapan bu mağaza ve görevlisi hakkında nasıl bir hukuki yol izleyebilirim?
'20 gün sonra çağrıldığımda mağaza görevlisi ürünün tamir edilemediğini, ürünü değiştiremediklerini ve ürünün yetkili servisten geri yollanmadığını iddia edip geriye tek seçenek olan aldığım fiyattan 925 tl para iadesi yaptı.'
bunu yazili olarak ispat edebilri misiniz? Eger edemezseniz yapabileceginiz bisey yok. THH' ye giderseniz satici tuketici ucret iadesi talep etti diyip isin icinden cikacaktir.
Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.
“The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill
1- Tamire gönderdiklerini iddia ettikleri cihazımın 20 gün boyunca satış rafında kaldığı kamera görüntüleriyle sabittir
2- Yetkili firmayla yazıştığımda benim adıma hiç bir kayıtın olmadığını belirtildi.
3- Cihazım Konya mağaza-İstanbul servis arası gidip geldiyse bunun kargo kayıtları da mevcut olmalı.
4- Bu cihazın yetkili serviste yenisinin olmaması mümkün değil, çünkü hala üretim ve satışta olan bir ürün.
5- Yetkili servisin tek seçeneğinin ücret iadesi olduğuna dair yazılı bir belgesi yok.
Anlaşılan mağaza görevlisi bu yolla ücret iadesi yapıp el koyduğu cihazları 2. el sitelerinden satışa çıkartıyor diye düşünüyorum.
Soyle acikliyayim. Sizin cihaz degisimi talep ettiginizi ama saticinin bu talebinizi kabul etmeyerek ucret iadesi yaptigini yazili olarak kanitlayabilir misiniz?
Cunku thhye giderseniz satici diyecek ki "kullanici kanun meddesinde belirlenen secimlik haklarinin ucret idadesi secenegini kullanmistir."
Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.
“The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill
Satıcı bu konuda yazılı değil sözlü olarak iletim yapıyor, dolayısıyla kanıtlayamam. Ama ekte verdiğim SMS görselindeki ifadede cihazım tamirden gelmiş gibi bir ifade var. Aslında cihazım zaten yetkili servise gönderilmediği için o mesajı yollayan kişi belirsiz bir ifade kullanarak kendini açığa vermiş.
Benim iddiam ise gerçekte cihazımın mağazanın dışına bile çıkmadığıdır. Bu konudaki iddialarımı bir önceki yanıtımda sundum. THHne başvurduğumda satıcıdan/firmadan cihazımın gidiş-geliş kargo ve yetkili servis kayıtlarını bana sunmalarını talep edeceğim.
Ek olarak ilgili kanundan anladığım kadarıyla yetkili servis, tamir için gelen cihazlar için rapor hazırlamak zorundaymış. Bu rapor bana verilmediği gibi cihaz da mağazaya geri yollanmamış... tabii gerçekten ortada bir kargo trafiği olduysa.
Konu vegan tarafından (30-12-2023 Saat 05:04:47 ) de değiştirilmiştir.
Sunu atliyorsunuz evet;
1 - satici cihazinizi servise gondermeli ve
2 - sonucunda cihaziniz tamir olmuyorsa size secimlik haklarinizi sunmali ve sectiginiz hakki yerine getirmeliydi.
ama atladiginiz nokta su satici birinci islemi yapmamis olsa da size ucret idasesini yapmis yani islemlerin sonucunu yerine getirmis.
yani siz thh den bu belgeleri istedikten sonra sonuc olarak saticinin ne yapmasini isteyeceksiniz? secimlik haklarinizi kullandirtmasini. satici size zaten secimlik haklarinizdan para iadesini kullandirmis.
Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.
“The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill
Evet ücret iadesi aldım ama satış görevlisi tamir edilmeyen cihazımla beraber bana ilgili servis rapor ve fişini de sunmak zorundaymış. Direkt ücret iadesi yapmayı yetkili servis ona sözlü yoldan mı iletmiş? Sunulan seçenekler hakkında yazılı belge nerede?
THHden talebim, görevini yapmayarak cihazımı yetkili servise teslim etmediği ortaya çıkan satıcı firmanın servis fiş ve raporunu vermeyen ihmalkar ve yalancı görevlisi hakkında firmanın gereğini yapması ve bu ihmalden doğan zararımın tazmin edilmesidir. Anlaşılan bu ortamlarda bazı oyunlar dönüyor ve hem THH hem de elektronik mağazalar neler döndüğünü biliyor. Firmayla son yazışmamada cihazın dağıtıcı firma stoklarında olmadığını iddia ettiler. Satıcı firma bu konudaki gerçekleri, yetkili servis arıza rapor ve fişini ve gidiş-geliş kargo kayıtlarını sunarak ispatlasın.
Evet ücret iadesi aldım ama satış görevlisi tamir edilmeyen cihazımla beraber bana ilgili servis rapor ve fişini de sunmak zorundaymış. Direkt ücret iadesi yapmayı yetkili servis ona sözlü yoldan mı iletmiş? Sunulan seçenekler hakkında yazılı belge nerede?
THHden talebim, görevini yapmayarak cihazımı yetkili servise teslim etmediği ortaya çıkan satıcı firmanın servis fiş ve raporunu vermeyen ihmalkar ve yalancı görevlisi hakkında firmanın gereğini yapması
thh icin sizin bir talebininizin olmasi gerekiyor, birisine bir mahkemeyi aciyorsaniz (yada thh'ye gidiyorsaniz) bir talebinizin olmasi gerekli, ancek bir makama sikayet ederken gereginin yapilmasi dersiniz. (denetlensin gerekiyorsa ceza kesilsin anlaminda)
vegan rumuzlu üyeden alıntı
ve bu ihmalden doğan zararımın tazmin edilmesidir.
spesifik olarak bu dediginizden dogan bir zarariniz yok. size secimlik haklariniz sunulmus ve bu haklardan para iadesini kullanmissiniz. yuakridaki islem usulune uygun da gerceklesseydi yine ayni sonucu doguracakti.
vegan rumuzlu üyeden alıntı
Anlaşılan bu ortamlarda bazı oyunlar dönüyor ve hem THH hem de elektronik mağazalar neler döndüğünü biliyor. Firmayla son yazışmamada cihazın dağıtıcı firma stoklarında olmadığını iddia ettiler. Satıcı firma bu konudaki gerçekleri, yetkili servis arıza rapor ve fişini ve gidiş-geliş kargo kayıtlarını sunarak ispatlasın.
sizin bir iddianiz olur, ve bu iddianiz sonucunda istediginiz olur. karsi tarafin bir savunmasi olur ve iki taraf da kendi iddialarinin dogrulugunu ispatlamaya calisirlar ve thh (yada mahkeme ) ona gore isteginizi kabul veya red eder.
Hukukçu değilim, tüm yazdıklarım kendi yorumlarımdır.
“The future is unknowable but the past should give us hope.” –Winston Churchill
Soyle acikliyayim. Sizin cihaz degisimi talep ettiginizi ama saticinin bu talebinizi kabul etmeyerek ucret iadesi yaptigini yazili olarak kanitlayabilir misiniz?
Cunku thhye giderseniz satici diyecek ki "kullanici kanun meddesinde belirlenen secimlik haklarinin ucret idadesi secenegini kullanmistir."
THHden cevap geldi. Ürünümün tamir edilip bana teslim edlimesi kararı çıktı. İşte azmin zaferi.
Merhaba arkadaşlar www.androidtelefonlari.com dan aldığım telefon cebimde sürekli kapanıyordu (alalı 5 ay falan oluyor) en sonunda aldığım yere kargo...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
óñêîğåíèå èíäåêñàöèè
31-10-2024, 23:11:20 in Aile Hukuku