4 defa servise yolladığım cep telefonum için "Tüketici Hakem Heyetine" değişim talebinde bulundum.
Telefon markası SONY.
Servise gönderdiğim firma:XXX
Telefonun alındığı yer: EVKUR
Şikayet dilekçemde XXX'i şikayet edecekken orada ki memur fatura da yazılı olan firma EVKUR'u dilekçeye yazmamı istedi.
Ben de yazdım ama ben bu telefonun 2. sahibiyim ve Evkur ile hiç muhattap olmadım.
Sizce memur'un dediği doğru mu? Sonucun lehime çıkma ihtimali nedir?
Aydınlatıcı fikir ve önerilerinizi bekliyorum.
Saygılarımla..
Hukuki NET Güncel Haber
Konu suleyman1987 tarafından (12-10-2017 Saat 13:56:57 ) de değiştirilmiştir.
Sebep: düzeltme
Çok doğru söylemişler. Bu sık yapılan bir hata. Telefona garanti veren, servis firması değil ki. Satıcı firma. Ama bu işi telefonun eski sahibi yapsa daha iyi olacak gibi görünüyor.
Çok doğru söylemişler. Bu sık yapılan bir hata. Telefona garanti veren, servis firması değil ki. Satıcı firma. Ama bu işi telefonun eski sahibi yapsa daha iyi olacak gibi görünüyor.
Şenol Bey,cevabınız için teşekkür ederim.
Az kalsın yanlış yeri şikayet edecektim.Orada ki memurun yönlendirmesiyle telefonun satın alındığı yeri şikayet ettim.
Aslında haklısınız telefonun ilk sahibi şikayet etse daha doğru olurdu fakat o kişiye ulaştım ve kimlik fotokopisini THH'ne dosya içinde teslim ettim.O şekilde dilekçemi verdim.Zaten aksi durumda başvuru yapamıyorum.
Çok doğru söylemişler. Bu sık yapılan bir hata. Telefona garanti veren, servis firması değil ki. Satıcı firma. Ama bu işi telefonun eski sahibi yapsa daha iyi olacak gibi görünüyor.
Aslında esas "sık yapılan hata" budur. Sanayi ve Ticaret mevzuatına göre satıcının "garanti verme" yetkisi yoktur. Garanti Belgesi Yönetmeliğine göre bu yükümlülük "üretici ve/veya ithalatçı"ya aittir. Burada mevzuatta ciddi bir çarpıklık söz konusudur. Bu da tüketici mevzuatının tüketiciyi korumaya yönelik olmaması sonucunu doğurmaktadır.
Çünkü sizin bu şekilde zannettiğiniz gibi, tüketici de aynı zanna kapılıp, THH'ler tarafından satıcının şikayet edilmesine yönlendirilmektedir. Mesela tüketici servisi şikayet etmek istediğinde THH "olmaz" diyerek şikayet muhatabı olarak satıcıyı işaret eder. Çünkü mevzuat böyledir. Oysa garanti belgesi çıkarmakla ve servis hizmeti vermekle yükümlü olan, üretici, ithalatçı ve yetkili servislerdir. Servisler kanundaki bu açığı bildiklerinden dolayı tüketicilere ciddi zorluk çıkarmakta, "nasılsa beni şikayet edemez istediğimi yaparım" şeklinde bir düşünceyle hareket etmektedir. Böylece de tüketici ve satıcı karşı karşıya getirilmekte, aslında hiç kimse korunmuş olmamaktadır.
Tekrar söylemek gerekirse; ülkemizdeki mevzuata göre satıcının hiçbir şekilde "garanti verme" yükümlülüğü ve hatta yetkisi yoktur. Garanti vermek istese dahi veremez. Hatta ve hatta garantiyi ben veriyorum demesi suçtur. Malın garantörü üreticisi veya ithalatçısıdır.
Ayrıca mevzuattaki ciddi bir diğer çarpıklık da şudur; kanun ve yönetmelikler tüketicinin "seçimlik haklarını satıcı, bayi, acente, üretici, ithalatçı'dan herhangi birine karşı kullanabilir" demektedir. Yani esasen tek sorumlu satıcı değildir, mevzuata göre tüketici seçimlik hakkını satıcıdan değil de örneğin üreticiden de kullanabilir. Fakat THH'ler ciddi şekilde tüketicileri yanlış yönlendirerek seçimlik haklarını sadece satıcıdan kullanabileceklerini söylerler. Oysa ki kanun böyle değildir. Fakat kanunda da dediğim gibi bir çarpıklık vardır; çünkü mal ile ilgili olan tüm kişileri müteselsil sorumlu tuttuğu halde ve hatta tüketiciye "hakkını kullanmak için dilediğini seçebilirsin" dediği halde, adres olarak sadece satıcıyı göstermektedir.
Haklarımızdan "en kolay" olanı kullanmak isteriz. İthalatçıyı tanımayız. Üreticiyi tanımayız. Yakasına yapışabileceğimiz satıcı vardır. Bizim için kolay dururken neden ithalatçıya gidelim?
Garantiyi bana evet, satıcı vermiştir. Ben ithalatçı ile konuşmadım. Üretici ile konuşmadım. Garantisi olduğunu söyleyen, satıcı idi bana.
Kanun da çok açık zaten sizin de dedğiniz gibi. "seçimlik haklarımı satıcı, bayi, acente, üretici, ithalatçı'dan herhangi birine karşı" kullanabiliyorum. İyi de ben bu malın üreticisini veya ithalatçısını bilmiyorum. Örneğin gray ürün alıp, resmi distribütöre gidip sonra karşı avukat ücreti ödeyenler de oldu. Çünkü ürünün gray olup olmadığını herkes anlayamayabiliyor.
Bu yüzden en kolayı "satıcı" olduğuna göre, satıcıya gitmek en mantıklısıdır.
Eğer satıcı ortada yoksa ilerisine gitmek mantıklıdır.
Benim fikrim de budur
Fikrinize saygı duyarım, fakat hukuki olarak sizin fikriniz değil kanunlar geçerlidir. Kanunda da belirttiğim gibi satıcının garanti vermeye yetkisi yoktur. "Garantisinin olduğunu söylemek" ile "garanti vermek" farklı şeylerdir. Ayrıca üreticisini veya ithalatçısını bilmiyorum dediğiniz ürünün garanti belgesinde bu bilgiler yer alır; ezberinizde tutmanıza veya araştırmanıza gerek yoktur.
Gray üründe de aynı durum geçerlidir; kişiler kendi ellerindeki belgeyi okumadan hareket ederlerse doğal olarak o sonuçlarla karşılaşabilirler. Ürün gray de olsa; içerisindeki garanti belgesinde garantör bilgileri yer alır; araştırıp bulmanıza gerek yoktur elinizde hazır zaten o bilgi. Ama kendi elindeki bir belgeyi bile okumadan mahkemeye koşmak, sanırım "kolay" olanı değildir.
Herhangi birine değil; kanundaki yükümlülüğünü yerine getirmeyene yöneltilmelidir. Dediğim gibi, mevzuat bu konuda çok çarpık, çelişik ve boşluklarla dolu.
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
MADDE 58 - (5) Herhangi bir üretici veya ithalatçıya bağlı olmaksızın faaliyette bulunan servis istasyonları da verdikleri hizmetten dolayı tüketiciye karşı sorumludur.
Herhangi birine değil; kanundaki yükümlülüğünü yerine getirmeyene yöneltilmelidir. Dediğim gibi, mevzuat bu konuda çok çarpık, çelişik ve boşluklarla dolu.
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
MADDE 58 - (5) Herhangi bir üretici veya ithalatçıya bağlı olmaksızın faaliyette bulunan servis istasyonları da verdikleri hizmetten dolayı tüketiciye karşı sorumludur.
Ben 3. ayda İnternet üzerinden Urfadan bir bilgisayarcıdan Hp marka bir notebook aldım.Notebook geldiğinde arızalıydı 5 kez servise gitmesine rağmen...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Tender thanks you for sharing this! https://softcorehdtube.com/videos/43/do-you-like-to-be-teased-well-lucky-for-you-i-love-teasing/ It’s ever...
Boşanma davalarında 3 yıllık süre...