+ Konuyu Yanıtla
1 den 6´e kadar toplam 6 ileti bulundu.
  1. #1
    Kayıt Tarihi
    Dec 2016
    Nerede
    İzmir
    İletiler
    2
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Unhappy Satıcı Olarak - Gönderilen Kargonun Kırık Çıkması

    Öncelikle merhabalar

    Fiziksel ve Online perakende mağazacılık yapmaktayım.
    Başıma şöyle bir olay geldi ve tam olarak ne yapmam gerektiğini bilmiyorum.

    Bir müşterimiz bizden 5 adet bebek maması almış. Ürün ertesi gün eline ulaştı. Müşteri kargoyu teslim almış. Ertesi gün kargoyu açınca, kutu içindeki 5 adet mamadan 2 adedi kırık çıkmış.(Taşıma Esnasında Kırılmış)

    Müşteri ürünü teslim alırken kontrol etmeden aldığı için tutanak tutturmamış. Ertesi gün kargo firmasına gidince tutanak tutmakta geç kalındığını tutanak işlemi aynı gün yapılabileceğini söylemişler. Bizde müşterimize kargo firması tutanak tutmadan bir işlem yapamayacağımızı sözlü olarak belirttik.

    Ertesi Gün müşterimiz tekrar bizi arayıp, bu kargodaki sorun Taşıma esnasında kırılma değil sizin tarafınızdan bana kırık gönderildi diye bizi suçlayarak tüketici mahkemesine gitmekte tehdit ediyor. 15 günlük Cayma hakkımı kullanıyorum ve siz bu ürünü geri almak zorundasınız diyor.

    Yapı itibari ile bebek maması açıldıktan sonra satılabilirliği olmayan bir ürün.

    Benim bu konuda ne yapmam gerekiyor. Nasıl bir yol izlemeliyim. Sorumluluğum nedir ?



    Hukuki NET Güncel Haber

    Satıcı Olarak - Gönderilen Kargonun Kırık Çıkması konulu yargıtay kararı ara
    Satıcı Olarak - Gönderilen Kargonun Kırık Çıkması konulu hukuk haber
    Konu mcey tarafından (19-12-2016 Saat 20:54:53 ) de değiştirilmiştir. Sebep: imla

  2. # Nedir?
    Tavsiye Soru Cevap
    Kayıt Tarihi
    Bugün
    Nerede
    Avukat Dünyası
    İletiler
    Ne kadar?
     
  3. #2
    Kayıt Tarihi
    Oct 2013
    Nerede
    istanbul
    İletiler
    976
    Dilekçeler Sözleşmeler
    1
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Satıcı Olarak - Gönderilen Kargonun Kırık Çıkması

    Tanımlı Cevap: internetten aldığım led tv kırık çıktı
    Alıntı Hakkarili Arzuhalci rumuzlu üyeden alıntı İletiyi Göster
    Internet üzerinden ben de sıklıkla alışveriş ederim. Hem de son derece sık. Kargoyu teslim almak için kapıyı açtığınız anda kargo teslim belgesini burnunuza dayar, elinize de kalemi tutuşturmaya çalışırlar.

    -Dur hele kardeşim koliyi bir açılım bakalım neyin nesidir görelim.
    -Yok, bakamazsın yasak, önce imza.
    -Kardeşim benim Internet üzerinden imzalamış sayıldığım mesafeli satış sözleşmesinde koliyi açıp bakıp kontrol etmeden imzalarsam tüm sorumluluğun bana ait olacağı yazıyor.
    -Beni ligilendirmez, beni uğraştırma zamanım yok imzalıyor musun imzalamıyor musun? İmzalamazsan geri götüreceğim koliyi. Eğer sana imzanı almadan koliyi açtırırsam ve bir sorun çıkarsa koli BANA GİRİYOR. (İçimizden yuvarlak, sivri bir şey de değil ama nasıl olacak bu iş diye geciririz)

    Aynı diyalogların sık sık yaşanması üzerine geçenlerde Yurtiçi Kargo'nun bölge müdürü ile görüştüm. Şu anda gelen tüm kolileri açıp bakıp kontrol ediyor, sora teslim alıyorum. Diğer müsterilere de aynı uygulamayı yapıyorlar mı bilemem. Pek de sanmıyorum.

    İşte sık alışveriş ettiğim sitelerden olan n11 ' in sözleşmesinin 6. maddesi. Birlikte irdeleyelim;



    MADDE 6: ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ

    Alıcı, Web sitesinde yer alan Sözleşme konusu Malın/Hizmetin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve kargo bedeline ilişkin olarak Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. Alıcılar, Tüketici sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerine ve/veya Web sitesinin sağladığı kanallarla ulaştırabilirler. Alıcı, işbu Sözleşme'yi ve Ön Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce Satıcı tarafından Alıcıya verilmesi gereken adres, siparişi verilen Mal/Hizmet'e ait temel özellikler, Mal/Hizmet'in vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur. Alıcı'nın, Sözleşme konusu Mal/Hizmet'i teslim almadan önce muayene etmeksizin; tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı Mal/Hizmeti kargo şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir. Alıcı tarafından kargo şirketi görevlisinden teslim alınan Mal/Hizmet'in hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra Mal/Hizmet'in sorumluluğu ve hasarlar Alıcı'ya aittir. Mal/Hizmet'in tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi kartının Alıcı'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun Mal/Hizmet bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla Mal/Hizmet'i 3 (üç) gün içinde Satıcı'ya iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcı'ya aittir.
    kargo görevlisinin yanında kutuyu kontrol ettim yalnız kutuda tvye zarar verebilecek bir hasar yoktu bunu gelen serviste onayladı. gelen ürün tv olduğu için kutuyu açıp bakmam ürünü garanti kapsamından çıkarabilirdi bu yüzden açmadım kargo şirketi kutuya zarar vermedende kırmış olabilir tvyi. o da olayın başka bir boyutu
    Yazdıklarım,ve düşüncelerim ,Hukuki yönden sorumlu tutulamaz.Hak kaybı yaşamamanız için Avukatlarımızla görüşün.

  4. #3
    Kayıt Tarihi
    May 2008
    İletiler
    4.436
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Satıcı Olarak - Gönderilen Kargonun Kırık Çıkması

    Müşteriye inanıyor ve müşteri memnuniyetini önemsiyorsanız firma olarak bunu karşılayabilirsiniz.Yoksa size şu durumda hukuk zoruyla yapabileceği bir şey yok.Ancak çevresine ve internete x sitesi kırık mama gönderdi mağdur oldum yaklaşımı sergilemesi durumunun ne getirip ne götürebileceğini de değerlendirmek gerekir.Şu an size hukuki olarak yapabileceği hiç bir şey yok.

  5. #4
    Kayıt Tarihi
    Apr 2005
    Nerede
    İZMİR
    İletiler
    20.812
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Satıcı Olarak - Gönderilen Kargonun Kırık Çıkması

    Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hakkında bilginiz var mı hiç???
    9.maddesini incelemenizi öneririm.

  6. #5
    Kayıt Tarihi
    Dec 2016
    Nerede
    İzmir
    İletiler
    2
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Satıcı Olarak - Gönderilen Kargonun Kırık Çıkması

    Tesekkur ederim Engin bey

    - - - Updated - - -

    Erdogan bey 9.maddeyi biliyorum ancak burada 14 gun icinde sebepsiz iadeden bahsediyor urunde hasar varsa diye bahsedilmemis. Bildigim kadariyla tuketici mahkemelerinde cep telefonu icin bile iade edilicekse wifi yada sim takilmama sarti ile satici davayi kazanmis. Gercekmidir bilmiyorum ama urunun tekrar satilabilirligi bozulmamali

  7. #6
    Kayıt Tarihi
    Dec 2016
    Nerede
    İzmir
    İletiler
    27
    Dilekçeler Sözleşmeler
    0
    Dosya Yükleme
    0

    Tanımlı Cevap: Satıcı Olarak - Gönderilen Kargonun Kırık Çıkması

    Tüketicide sorun aramamak lazım. Kargoların nasıl taşındığı, nasıl teslim edildiği belli.

+ Konuyu Yanıtla

Bu sayfada bulunan kavramlar:

Benzer Konular :

  1. Kargonun teslim edilmemesi
    Merhaba bilindik bir kargo firması bana gelmesi gereken kargomu teslim etmeyip birde benim adıma teslim edildi olarak yalan işlem yapmistir hiç...
    Yazan: SevCaNN Forum: Hukuki Görüş ve Yorum
    Yanıt: 4
    Son İleti: 25-03-2019, 16:27:27
  2. Emlakçı olarak gösterdiğim Yeri satıcı ve alıcı buluşturdum benim yanımda pazarlığı bitirmeyip dışarda anlaşmışlar satış gerçeklemiş komisyon vermiyor
    arkadaşımın satılık tarlası vardı beni aradı yerin fotoğraf larını çekip satmamı istedi birlikte yere gittik fotoğraf cektim kurumsal üyeliğimin...
    Yazan: Metinkaşka36 Forum: Gayrimenkul Hukuku
    Yanıt: 2
    Son İleti: 25-07-2018, 06:12:08
  3. Bir Avukat Kendisine Ücretsiz olarak Gönderilen Bir Gazeteyi Okumak İçin İçinde Ne Görmek İster?
    Beyler bayanlar selam hepinize..Siz avukatlara yönelik, tabloid boyutta bir gazete çıkartıyoruz.Amaç firmamızın prestijini yükseltmek.Çok 'hukuk...
    Yazan: gasteci Forum: Kültür - Sanat - Edebiyat
    Yanıt: 5
    Son İleti: 22-03-2016, 18:39:47
  4. [Ürün değişimi] kırık çıkan LED tv teşhir ürünü diyen servis değişim yapmayan satıcı
    Merhaba 17.09.2015 tarihinde en çok bilinen borsada işlem gören bir elektronik firmasının izmir bornovadaki şubesinden bir led tv satın aldım ilave...
    Yazan: emiroglu30 Forum: Tüketici Hakları
    Yanıt: 8
    Son İleti: 04-11-2015, 14:19:11
  5. Muvazzaf subay/ astsubayın yurtdışına izinli olarak çıkması, dönmeyip firar etmesi ve burda doktara yapması
    uzun süredir giremiyorum ama bu demek değilki kafamdaki görüşler değişti. 2 sene önce kesin kararımı verdiğimde neyse halen öyleyim. öncelikle...
    Yazan: çarelerçaresiz Forum: Askeri Ceza Hukuku
    Yanıt: 2
    Son İleti: 14-09-2013, 15:25:49

Yetkileriniz

  • Yeni konu açma yetkiniz yok
  • Konuya cevap verme yetkiniz yok
  • Dosya ekleme yetkisi yok
  • İleti düzenleme yetkisi yok
  •  


2022 tarihli Hukuk Blog |  Arabulucu |  Hukuk Kitapları |  Alman Hukuku |  Özel Güvenlik AŞ. |  İş İlanları |  Ankahukuk |  Psikolog |  Site Ekleme |  Sihirli Kadın |  Sağlık |  Satılık Düşecek Domainler |  Bayefendi |  Afternic Alanadı satış (Domain alımı) | 

™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨‍💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.