TBMM Başkanı Bülent Arınç, ‘Anayasa değişse de türban serbest bırakılamaz’ diyen Anayasa Mahkemesi Başkanı Mustafa Bumin’e yanıt verdi.
CNN Türk’te dün yayınlanan, ‘Ankara Kulisi’ programına konuk olan TBMM Başkanı Bülent Arınç, Hürriyet Gazetesi Ankara Temsilcisi Nur Batur ve Milliyet Gazetesi Ankara Temsilcisi Fikret Bila’nın sorularını yanıtlarken, önemli açıklamalarda bulundu. Anayasa Mahkemesi Başkanı Mustafa Bumin’in türbanla ilgili sözlerine ilişkin soruları da yanıtlayan Arınç, bu konuşmada kendisini ilgilendiren konunun türban değil, yasama yetkisini elinde bulunduran Meclis’e yapılan haksızlık olduğunu söyledi. Anayasa’ya göre, yasama yetkisinin Türk milleti adına Meclis’e ait olduğunu anımsatan Arınç, bu yetkinin hiçbir kuruma devredilemeyeceğini bildirdi.
AB’DE ÖRNEĞİ YOK
Arınç, İngiltere Parlamentosu için söylenen, ‘Bu parlamento, kadını erkek, erkeği kadın yapma dışında her şeye muktedir’ sözünü aktardı. Anayasa’nın Meclis tarafından yapıldığını ve bugüne kadar defalarca değiştirildiğini anımsatan Arınç, şöyle konuştu:
‘Bu Anayasa Mahkemesi’ni, ben, Meclis’in yapabileceği bir anayasa değişikliğiyle kaldırabilir miyim? Kaldırabilirim. Bugün AB ülkelerinin hiçbirinde bizdeki Anayasa Mahkemesi’ne benzer bir kurum yok. Tartışmaya açmıyorum. Anayasa Mahkemesi’nden şikayet etmiyorum. Anayasa Mahkemesi’nin, şu veya bu isimle hiçbir şekilde olmadığı ülkelerin hepsi de demokratik, ama biz hem 1961 hem 1980’de Anayasa Mahkemesi’ne ihtiyaç duymuşuz.’
BEN MECLİS’İM
Arınç, Anayasa Mahkemesi’nin üye sayısı ile görev sahasının yeniden belirlenerek, bugünkü sistemin değiştirilebileceğini de söyledi. Arınç, ‘Yüce Divan yetkisini Anayasa Mahkemesi’nden alabir miyiz, alabiliriz. Her yasanın Anayasa Mahkemesi’ne gitmesini engeleyebilir miyiz, engelleyebiliriz. Her şeyi yapabilirim, ben Meclis’im. Anayasa Mahkemesi, bir kanunu iptal ederken kendisi kanun koyucu değildir. Ben yasama organı olarak istediğim yasa değişikliğini yaparım. İstediğim yasağı koyarım, istediğim yasağı kaldırırım. TBMM’nin bu yetkisi üzerine kimse perde düşüremez’ dedi.
YASALAR DEĞİŞTİ
Arınç, Türkiye’nin AİHM’in yargı yetkisini kabul etmesinde yanlış bir şey olmadığı görüşünü savundu. AİHM’in türbanla ilgili kararlarının, bireysel başvurularla alındığını belirten Bülent Arınç, bu kararların ancak kişiler için bağlayıcı olabileceğini savundu. Anayasa Mahkemesi’nin geçmişte RP ve FP’yi kapattığını anımsatan Arınç, şöyle devam etti:
‘Bugün o partiler hayatta olsa aynı eylemleri yapsalar Anayasa Mahkemesi kapatabilecek mi? Kapatamayacak. Anayasa’nın 68 ve 69. maddesi değişti. Dün tabu sayılan konular, bugün demokrasilerde figür haline geliyorsa mahkemeler de içtihat değiştireceklerdir, görüş değiştireceklerdir.’
Meclis yetkisini kullanarak meclisi kaldırabilir mi? Hani bizde hiç iş yok adam gibi meclis gelene kadar en azından 1920 ruhunun yarısına sahip kişiler gelene kadar meclis kapalıdır deseler ... Bülent Arınç ta eski meclis başkanları gibi çiçek sulamaya gitse bir daha gelmese.. giderken başbakan dahil tüm tayfasını toplasa .... Sahi yok mu böyle bir yetki ???
Yüce Divan yetkisini Anayasa Mahkemesi�nden alabir miyiz, alabiliriz. Her yasanın Anayasa Mahkemesi�ne gitmesini engeleyebilir miyiz, engelleyebiliriz. Her şeyi yapabilirim, ben Meclis�im. Anayasa Mahkemesi, bir kanunu iptal ederken kendisi kanun koyucu değildir. Ben yasama organı olarak istediğim yasa değişikliğini yaparım. İstediğim yasağı koyarım, istediğim yasağı kaldırırım.
B arınç
"Ben kütüğü aday göstersem milletvekili seçtiririm.", "İstersem hilafeti geri getiririm"
söylemlerinde bulunan ve Anaaysayı ihal ederek diktatörlük yolunda giden Adnan Menderes Doğu'daki ve Güneydoğu'daki şeyh, ağalık oluşumu düzeltmek için Atatürk döneminde başlatılan toprak reformunu sürdürmek bir yana oranın sömürücüleri olan ağalarla ve şeyhlerle işbirliğine girmiştir. Said-i Nursi'nin de elini öpmek seviyesine kadar düşerek cemaate hoş görünmeye çalışmış ve başarılı da olmuştur.
arada bir fark varmı bilmiyorum eğer yoksa "tarih tekerrür mü ediyor"
Ankara - Başbakan Erdoğan, partisinin Meclis grup toplantısında isim vermeden kamuoyunun gündemine oturan Bülent Arınç-Mustafa Bumin tartışmasını "suni gündem" olarak nitelendirdi. Ve şöyle dedi: "Dar, sığ, sathi çerçeveleri içinde suni gündemler oluşturup, kendilerini yara kaşımaya adayanların, bu ülkeye verecekleri hiçbir şey yoktur. Milletimiz bu yara kaşıyacılara itibar etmemektedir."
* Körün fil tarifi: Dış politika konusunda da bilgi veren Erdoğan, çeşitli zeminlerde, çeşitli mahfillerde resmin bütününü göremeyenlerin, "körün fili tarifi gibi, tuttukları yeri esas alarak daha ziyade komploya dayanan değerlendirmelerde" bulunduğunu belirterek şöyle dedi: "Bazılarının ezberi, alışkanlıkları küçük meselelere odaklı olabilir ama artık, dizkapağımıza bile gelmeyen bu küçük sularda biz kulaç atamayız. Bu küçük sularda debelenmek isteyenler işlerine, alışkanlıklarına varsın devam etsinler."
* Anayasa'nın 77'inci maddesine göre genel seçimler 5 yılda bir yapılır. Meclis "Seçim süresini 5 yıldan 20 yıla çıkardım. Mevcut milletvekilleri de 20 yıl görevde kalacak" diyebilir mi?
* 101'inci maddede Cumhurbaşkanı'nın görev süresinin 7 yıl olduğu belirtiliyor. Cumhurbaşkanı'na örneğin Tayyip Erdoğan'ı seçip görev süresini de "ömür boyu" olarak değiştirebilir misiniz?
* 104'üncü madde Cumhurbaşkanı'nın görev ve yetkilerini belirliyor. Cumhurbaşkanı'nın kanunları veto etme dahil, Anayasa'yla belirlenen tüm yetkilerini ortadan kaldırabilir misiniz?
* 67'inci madde "Kanunların gösterdiği şartlara uygun vatandaşlar seçme ve seçilme hakkına sahiptir" diyor. İsterseniz bu maddeyi "Kadınlar oy da veremez, milletvekili de seçilemez" şekline getirebilir misiniz?
* Haftalık tatil günlerini Cumartesi, Pazar yerine Cuma olarak değiştirebilir misiniz? 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı'nı, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nı kaldırabilir misiniz?
Anayasa Mahkemesi Başkanı Mustafa Bumin, Meclis Başkanı Bülent Arınç'ın "Bu Anayasa Mahkemesi'ni ben Meclis'in yapabileceği bir Anayasa değişikliğiyle kaldırabilirim" sözlerine tepki gösterirken AKP'yi de uyardı: "Beğenseniz de beğenmeseniz de Anayasa Mahkemesi kararlarına uymak zorundasınız. Böyle sert tepkinin kendilerine, partilerine ve ülkemize yarar getirmediğini zamanla anlayacaklardır."
Avrupa'da da var Arınç'ın Avrupa ülkelerinde Anayasa Mahkemesi bulunmadığına ilişkin sözlerini anımsatan Bumin şöyle devam etti: "Tam tersine Avrupa'nın her ülkesinde farklı biçimde olsa bile bu tür kurumlar bulunuyor. Hukuk devletiyim diyen ülkelerde, yasama dahil yürütmeyi denetleyen yargı organları vardır." Yüce Mahkeme'nin yıldönümünde yaptığı konuşmayı hatırlatan Bumin özetle şöyle konuştu:
Şaşırdım: Kişisel değerlendirme yapmadım. Laiklik ilkesinin önemine değindim. Alınganlık göstermelerini şaşkınlıkla karşıladım. Şöyle diyebilirlerdi: 'Zaman değişti, içtihatlar değişebilir. Geçmişte böyle kararlar verilmişse bile bundan sonra belki böyle verilmez. Verilip verilmeyeceğini zaman gösterir. O kararlar öyle değildir. Alıntılar da yoktur' deseler, ben de tekrar düşünür değerlendiririm.
Her şeyi yapabilir: Yasama her şeyi yapabilir ama bunun Anayasa çizgisi içinde olması gerekir. Anayasa'ya uygun mu değil mi, değerlendirmesi ve denetlenmesi de bu konuda kompetan olan Anayasa Mahkemesi'ne aittir, dünyanın her yerinde. Laiklikten ne anlaşılabileceğinin takdiri de mahkemeye aittir. Beğenseniz de beğenmeseniz de ben dahil, yasama, yürütme, yargı özel ve tüzel herkes, Anayasa Mahkemesi kararlarına uymak zorundadır. Eleştirebilir, saygıyla karşılarım.
Çok üzüldüm: "Anayasa Mahkemesi'ni kapatırız" sözüne karşı benim diyecek hiçbir sözüm yok. Böyle sert bir tepkinin kendilerine, partilerine ve ülkemize yarar getirmediğini zamanla anlayacaklardır. Kaldırırız demek, bu sözün Meclis Başkanı'nın ağzından çıkmasına çok üzüldüm. Daha özenli olmalıydı.
27 Mayıs iması
Bumin'in "Hukuk devletiyim diyen ülkelerde, yasama dahil yürütmeyi denetleyen yargı organları vardır. Aksi takdirde geçmişteki acı deneyimleri tekrar yaşamak gibi bir durumda kalınabilir" sözleriyle, 27 Mayıs'ı ima ettiği yorumu yapıldı. Anayasa Mahkemesi, 1961 Anayasası ile kuruldu. Yasaların Anayasa'ya uygun olup olmadığının denetlenmesi fikri, DP iktidarı yıllarında çıkarılan yasaları denetleyecek mahkeme olmaması nedeniyle ortaya çıkan sorunlara dayanıyordu. Bazı siyaset bilimcilerinin, DP döneminde bir Anayasa Mahkemesi'nin bulunması halinde 27 Mayıs Darbesi'nin yapılamayacağını savunan görüşleri bulunuyor. Bu nedenle Bumin'in "geçmişin acı deneyimleri" sözü ile 27 Mayıs dönemini ima ettiği belirtiliyor.
Meclis şamar oğlanı değil
Meclis Başkanı Bülent Arınç, Anayasa Mahkemesi'yle ilgili açıklamalarının tepki çekmesi üzerine "Anayasa Mahkemesi'ni kapatırız demedim" dedi. Arınç şöyle konuştu:
* Söylediğim şeyler, eski tabirle malumu ilandır. Yani herkesin bilmesi gereken, aslında da bildiği şeylerdir. Meclis Başkanı olarak 'Biz istemedikçe siz yasama yapamazsınız. Yaptığınız şeyi mutlaka iptal ederiz. Biz bir karar vermekle, her şeyi kökünden hallettik' gibi bir tavra yabancı olduğumuzu, bunun doğru olmadığını ifade etmek istiyorum.
* Bir siyasetçi, Meclis'in bir mensubu olarak, Meclis'in yasama yetkisine gölge düşürecek hiçbir söze tahammül edemem. Bu sözü hiçbir zaman kabul edemem.Bu tepkisel bir davranış değil. Dünkü (önceki gün) televizyon programım izleyenler meseleye nasıl hukuk ve Anayasa açısından yaklaştığımı görmüşlerdir. Türkiye sahipsiz değildir. Meclisimiz hiç sahipsiz değildir. Meclis kimsenin şamar oğlanı değildir.
* Arınç, bir gazetecinin 'Anayasa Mahkemesi'nin kapatılabileceğini söylüyorsunuz. Burada hukuk ne işe yarıyor?" sorusunu şöyle yanıtladı: "Anayasa Mahkemesi'ni kapatırız, şeklinde bir cümlem olmadı. Anayasa Mahkemesi kaldırılabilir, Anayasa Mahkemesi ile ilgili Anayasa'nın hükümleri değiştirilebilir. Bir örnek olarak söylenmiştir. Bumin'in türbanla ilgili sözlerini çok önemsemiyorum. Emekliliğine 2 ay kala niye böyle bir konuya temas ettiği konusuyla da ilgili değilim. Bir siyasetçi, milletvekili, Meclis'in Başkanı olarak Bumin'in konuşmasıyla ilgili önemli gördüğüm husus şudur: Meclis, Anayasa'nın 7. maddesi gereğince egemenliği halkı adına kullanır ve yasama yetkisi ona verilmiştir. Yasama yetkisini kısıtlayacak, üzerine gölge düşürecek, bölecek, birbirinden ayıracak bir mekanizma yoktur. Yasama yetkisini Meclis, halkının adına, egemenlik adına kullanır dedim.
Gündemimizde değil
AKP Grup Başkanvekili Eyüp Fatsa, Meclis Başkam Bülent Arınc'ın sözlerini değerlendirirken, "Sayın Arınç, tartışılan konunun anayasal çerçevesini ortaya koymuştur, iktidar ve hükümet olarak, bizim gündemimizde böyle bir konu yok" dedi.
Anayasa'nın bu 3 maddesi değiştirilemez
Anayasa'da bu 3 maddenin değiştirilemeyeceği, 4. madde ile Anayasal kural olarak düzenleniyor. Anayasa'nın söz konusu maddeleri şöyle:
I. Devletin şekli
Madde 1. - Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
II. Cumhuriyetin nitelikleri
Madde 2. - Türkiye Cumhuriyeti,
toplumun huzuru, millî dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devletidir.
III. Devletin bütünlüğü, resmî dili, bayrağı, millî marşı ve başkenti.
Madde 3. - Türkiye Devleti, ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütündür. Dili Türkçedir.
Bayrağı, şekli kanununda belirtilen, beyaz ay yıldızlı al bayraktır. Millî marşı "İstiklal Marşı"dır. Başkenti Ankara'dır.
IV Değiştirilemeyecek hükümler.
Madde 4.- Anayasanın 1. maddesindeki devletin şeklinin Cumhuriyet olduğu hakkındaki hüküm ile, 2. maddesindeki Cumhuriyetin nitelikleri ve 3. maddesi hükümleri değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif edilemez.
Görüldüğü gibi sayın meclis başkanı bir malum zihniyetini yansıtan bir laf etti. Abukluk aldı başını gitti. Burada asıl tehlikeli olan olay bence zihniyetin su yüzüne çıkmasıdır. Peki bir iki olayı birleştirip düşünelim. Meclis böyle bir abukluk yapsa karşısındaki güç Cumhurbaşkanı olacak ve bunu referanduma götürecektir deniliyor. Kaldıki bu oldukça yanlış bir yaklaşımdır. Çünkü Cumhuriyet olmanın değerlerinden olan hukuk ve onun en üst düzeyde yöneticisi olan anayasa mahkemesi artık temel niteliklerimizdendir. Yani değiştirilmesi teklif dahi edilemeyecek maddelerden birisidir. 27 Mayıs Askeri yönetiminin hukukumuza en büyük hediyesi aslında Anayasa Mahkemesinin kuruluşu olmuştur. Bizim anayasa mahkememizde Ab nin anayasa mahkemelerine üye saygın bir kuruluştur. Gerçi burada tartışma konusu anayasa mahkemesi değil..
Bakınız anayasa hukuku uzmanlarından biri olan Prof. Dr. Erdoğan Teziç ne diyor...
'"Sayın Arınç, tarafsızlığına saygı gösterseydi, bilgi birikiminden gelseydi, siyasi hayatı ve mukayeseli hukuku bilseydi bu sözleri söylemezdi" dedi. Neden?
Çünkü Anayasamız "Egemenlik, kayıtsız şartsız milletindir" diyor ama hemen ekliyor:
"Türk Milleti egemenliğini, anayasanın koyduğu esaslara göre yetkili organları eliyle kullanır.."
Bütün çağdaş demokrasilerde olduğu gibi Türkiye'de de meclis "hakimi mutlak" değildir. Sistem o güce "karşı ağırlıklar" koyarak güvenceler oluşturmuştur.Rejimin iki ayağı laiklik ve üniter devlettir. Bu temelleri tehdit edecek eylemlere yönelen partiler olduğu takdirde Prof. Teziç "Sayın Arınç hiç şüphe etmesin, o partiler yine kapatılır" diyor.
Almanya'da da Nazi ve Komünist partileri kapatılmadı mı? Üstelik o partiler, eylemlerinden dolayı dahi değil, sırf programları rejim için ilerde tehlike doğurabilir gerekçesiyle kapatılmadı mı?
Milletten aldıkları yetkiyle siyasetçiler çok şey yapabilir. Ama onların da aşamayacağı sınırlar vardır. Amerika ve Fransa'da olduğu gibi bizde de vardır ve olmalıdır.
Hilkat garibesi bir seçim sistemi yüzünden halkın üçte birinin oyu ile meclisin üçte iki çoğunluğunu ele geçiren AKP iktidarından yansıyan hevesler, bu güvencelerin ne kadar gerekli olduğunu kanıtlamaya yetiyor.
Anayasa Mahkemesi'nin olmadığı bir hukuk düzeni ve kadiri mutlak bir meclis çoğunluğu, Bülent Arınç'ın Anayasa Mahkemesi'ne gözdağı vermek için ayak üstü ürettiği bir fantezi midir, yoksa partide taraftar bulmuş bir hayalin yansıması mı?
Ve AKP bugün gerçekleştiremediği hangi amacına ulaşmak için Anayasa Mahkemesi'ni kendine engel görüyor?
İşte size dertsiz başımıza yeni bir dert!
Aslında yazının başınada dönersek Sayın Arınç bir erken uyarıda bulunmuştur neden mi ...
Meclis çoğunluğunu ele geçiren parti, devletin ve ülkenin mutlak hakimi olduğunu sanmanın yanılgısına düşebilirdi. Düştü de..
Menderes, meclis çoğunluğunu oluşturan DP milletvekillerine "Siz isterseniz hilâfeti bile getirirsiniz" demek suretiyle tarihi hatasını yapmış, sürüklendiği inadın doğurduğu çatışma ortamı, kendisine ve ülkeye felâket getirmiştir.
Sistemin sigortası
Çağdaş demokratik toplumlarda hayatı yasama meclisinin koyduğu kanunlar düzenliyor ama bu yasaların Anayasa 'ya uygunluğunu Anayasa Mahkemesi veya aynı görevi başka adlarla üstlenen yüksek yargı kurumları denetliyor.
Türkiye'de de demokratik rejim kırk yılı aşkın bir süredir bu sigortaya sahiptir.
Meclis Başkanı bunu bilmez mi?
Bilir ama Anayasa Mahkemesi Başkanı Mustafa Bumin'in türban yasağının kaldırılamayacağına ilişkin hukuki tespitleri onu feverana sürüklemiş, konumuna ve kişiliğine yakışmayan sözler söyletmiştir.
"Anayasa Mahkemesi'ni kaldırabilirim" sözü, ancak kavgada sarfedilebilecek bir tehdittir. Ciddiye alınmasa bile böyle bir tehdit, hukukun denetimini reddeden ve diktatörlük hayallerine kapılmış çağdışı bir zihniyeti ele verir.
"Meclis kimsenin şamar oğlanı değildir" demesi Meclis Başkanı Arınç'ı kahraman yapmaz. Çünkü Anayasa Mahkemesi kanun yapmıyor, yeri geldiğinde bazı yasaların anayasaya aykırılığını tespit ediyor.
Her şerde bir hayır
Arınç problemi yanlış koyduğu için hukuk fakültesinin ilk dersinde öğretilen temel doğrular tekrarlanıyor. AKP Grup Başkanvekili Eyüp Fatsa "iktidar partisi ve hükümet olarak bizim gündemimizde böyle bir konu yok" dedi.
Ama Arınç'ın sözleri, kızgınlık anında açığa vurulmuş bir niyet beyanı olarak algılanacaktır ve AKP'ye şüphe gölgesi düşürecektir.
Anayasa Mahkemesi üyelerini Cumhurbaşkanı seçiyor.
Yeni Cunıhurbaşkanı'nı erken seçim gereği doğmazsa, AKP'nin ezici çoğunluğa sahip bulunduğu bu meclis seçecektir.
Bülent Arınç'ın niyetini paylaşan bir Cumhurbaşkanı, atayacağı yeni üyelerle Anayasa Mahkemesi'ni kapatmaktan beter hale getirebilir mi? Evet bu tehlike doğabilir.
Arınç belki istemeden erken uyarı hizmeti yapmıştır!
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
óñêîğåíèå èíäåêñàöèè
31-10-2024, 23:11:20 in Aile Hukuku