Bu sorunuma yardımcı olabilecek arkadaşlar şimdiden çok teşekkür ederim.
Sigorta Poliçesi eşimin üstüne olan araçla bir kaza yaptım.
Kazada 20% ben 80% karşı taraf suçlu bulundu, fakat benim ehliyetimin alman ehliyeti olmasından dolayı ve türkiyede bulunduğum dönem 1 seneyi aştığı için sigorta ehliyetsiz duruma düştüğümü ve perte çıkan aracın (29,000 YTl) bedelini ödemeyeceklerini beyan ettiler. Bu durumun sigorta poliçesinde yazmadığını söylediğimde bana sigorta genel şartlarını öne sürdüler bunun üzerine bir araştırma yaptım ve orada sadece ehliyetsiz olmaktan yabancı ehliyetten söz etmediğini belirttiğimde bu sefer bana trafik kanunu öne sürdüler.
Bu durumda acaba ne yapabilirim.
Not: Almanya'da büyüdüğümden dolayı türkçemi hoşgörmenizi diliyorum.
Almanyada herhangi bir Araç kaza sigortanız (örn. ADAC gibi)yada sürücü olarak yurtdışında kullanabileceğiniz herhangi bir maddi hasar sigortanız varmı? Var ise hasarı karşılayabilirler.
Normal şartlarda kasko ve araç sahibi aynı şahıs ise,kasko geçerli olur ve kaza durumunda sigorta hasarı karşılar.Aracı kullanan kişi başka bir şahıs olsa dahi bu geçerlidir diye biliyorum kendi sigortamdan .Ama sizin sözleşmenizde farklı bir madde eklendi /eklenmedi ise yorum yapamayacağım.
Birde söylediğiniz gibi ,alman ehliyetinin Türkiyede kullanma süresinin geçmesi ,sizin için büyük bir dezavantaj .Bu durumda ehliyetsiz olarak kayıtlara geçmişsiniz ve kaskonuz hasarı karşılamamakta haklı duruma düşmekte ne yazıkki.
Bu konu 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 40. maddesi, Karayolları Trafik Yönetmeliğinin ise 88. maddesinde düzenlenmiştir. Yönetmeliğin 88. maddesinde "Türk vatandaşları yurda dönüşlerinde 1 yıl içinde sürücü belgelerini değiştirmedikleri takdirde, değiştirinceye kadar araç kullanamazlar." hükmü bulunmaktadır.
Buna rağmen ben kasko sigortanızın hasarınızı ödemesi gerektiğini düşünüyorum. Konu ile ilgili Yargıtay Kararı var mı bilemiyorum. Bende yok.
Benim şahsi görüşüm şudur; yasa koyucu yönetmeliğe böyle bir hüküm koymak suretiyle sizin durumunuzdaki kişilerin ülkemizde sürücü belgesi harcı ödemeksizin uzun süre araç kullanabilmesini önlemeyi amaçlamıştır.
Olaya bu bakış açısıyla bakıldığında siz sürücü belgesiz değilsiniz. Sürücü belgenizi Türkiye'den verilme sürücü belgesi ile değiştirmiş olsaydınız da bu kaza meydana gelecekti. Kaza, siz burada bir yılınızı doldurmadan önce meydana gelmiş olsaydı sigortacı bu hususu ileri sürerek ödeme yapmaktan imtina edemeyecekti.
Açıklanan gerekçelerle bir dava açmanızda yarar vardır. Ancak şunu da belirteyim ki, bunlar benim şahsi görüşlerimdir. Yargı, olaya benim baktığım açıdan bakar mı bakmaz mı bilemeyiz. Geçmiş olsun dileklerim ve saygılarımla,
Devrim Sinan KARAVELİOĞLU
Konu Devrim Sinan Karavelioğlu tarafından (30-01-2008 Saat 19:09:28 ) de değiştirilmiştir.
Sebep: imla hatası nedeniyle
26/01/2008 tarihinde ailemle çerkezköye giderken şirketime ait hafif ticari araçla saat 18:15 sıralarında istanbul-edirne otobanında hasarlı kaza yaptım ve hata karşı tarafta olduğunu polise rapor ettirdim.Araç hareket edemediği için kasko sigortamı aradım.Çekici ve ulaşım aracı talep ettim.Asist hemen ilgileneceğini belirtti ve araç göndereceğini belirtti.Yaklaşık 1 saat sonra çekici geldi ancak ulaşım aracı gelmedi.Kendileri arayarak otobüse binmemi tavsiye ettiler.Otobanda otobüs durur mu,diye sordum ve bana çekici ile gidin gibi bir cevap verildi.Bende kabul etmedim ve neden taksi veya kiralık araç gönderilmediğini sordum ısrarla çekici ile gitmemi talep ettiler.Eşim,3 yaşında oğlum ve ben gece -1 derece soğukta bekletildikten sonra zorunlu olarak çekici ile Silivri Kınalı'ya geldik buradan kendi imkanımızla evimize gelebildik.Kasko ne işe yaradı?Poliçenin sunduğu imkan ulaşımın sağlanması yönünde ibare var (otobüs,tren,ekonomik uçak) Ancak bu imkanların hiçbirisi yoksa çözüm üretmeleri gerekmektedir ancak çözemediler.Ailemle birlikte yaşatılan bu mağduriyetim için aceba manevi tazminat davası açmalı mıyım?
Teşekkürler.
İsmail TAŞ
Konu ismail01 tarafından (01-02-2008 Saat 10:57:12 ) de değiştirilmiştir.
... benim ehliyetimin alman ehliyeti olmasından dolayı ve türkiyede bulunduğum dönem 1 seneyi aştığı için sigorta ehliyetsiz duruma düştüğümü ve perte çıkan aracın (29,000 YTl) bedelini ödemeyeceklerini beyan ettiler. Bu durumun sigorta poliçesinde yazmadığını söylediğimde bana sigorta genel şartlarını öne sürdüler bunun üzerine bir araştırma yaptım ve orada sadece ehliyetsiz olmaktan yabancı ehliyetten söz etmediğini belirttiğimde bu sefer bana trafik kanunu öne sürdüler.
Sn icebox ehliyetsiz araç kullanmak veya yeterli ehliyete sahip olmamak durumunda malesef sigorta şirketleri ödeme yapmamakta haklı. Yargıya intikal etmiş benzer konularda da sigorta şirketlerinin ödememe yapmaması gerektiğine yönelik Yargıtay kararları mevcut. Türkiyede bulunduğunuz 1 yıllık süre içerisinde ehliyetinizi değiştirmeniz gerekiyordu. Bu değişikliğin belirlenen süre içerisinde yapılmaması ehliyetsizlik sonucunu doğurur.
Sn icebox ehliyetsiz araç kullanmak veya yeterli ehliyete sahip olmamak durumunda malesef sigorta şirketleri ödeme yapmamakta haklı. Yargıya intikal etmiş benzer konularda da sigorta şirketlerinin ödememe yapmaması gerektiğine yönelik Yargıtay kararları mevcut. Türkiyede bulunduğunuz 1 yıllık süre içerisinde ehliyetinizi değiştirmeniz gerekiyordu. Bu değişikliğin belirlenen süre içerisinde yapılmaması ehliyetsizlik sonucunu doğurur.
Geçmiş olsun dileklerimle
Sayın Hartavi,
Söz ettiğiniz Yargıtay Kararlarından bir örnek eklemeniz mümkün mü?
T.C.
YARGITAY
11. HUKUK DAİRESİ
E. 2003/2042
K. 2003/8235
T. 25.9.2003
• YABANCI ÜLKEDE ALINAN SÜRÜCÜ BELGESİ ( Yurda Dönüşten İtibaren Bir Yıl Geçerli Olduğu - Süre Bitiminde Değiştirilmesi Gereği )
• KASKO SİGORTA SÖZLEŞMESİ ( Yabancı Ülkeden Alınan Sürücü Belgesinin Yurda Dönüşten İtibaren Bir Yıl Sonunda Değiştirilmemesi - Poliçe Kapsamı Dışında Olduğu )
• SİGORTA POLİÇESİ KAPSAMI ( Yurtdışında Alınan Sürücü Belgesi - Yurda Dönüşten İtibaren Bir Yıl Sonunda Değiştirilmemesi/Kapsam Dışı Olduğu )
• AKTİF DAVA EHLİYETİ YOKLUĞU ( Davacı Sürücünün Sigorta Sözleşmesi Tarafı Olmaması )
2918/m. 40
ÖZET : Türk Vatandaşları dış ülkelerden aldıkları cinsi için geçerli sürücü belgeleriyle yabancı ve Türk plakalı araçları ülkemizde kullanabilirler. Türk vatandaşlarının dış ülkelerden aldıkları sürücü belgelerinin, eğitim ve sınav şartı aranmaksızın karşılığı veya dengi olan sürücü belgeleri ile değiştirilebilir, ancak yurda dönüşten itibaren bir yıl geçtikten sonra değiştirmedikleri takdirde değiştirinceye kadar araç kullanamazlar.
DAVA : Taraflar arasında görülen davada İzmir Asliye 4.Ticaret Mahkemesi'nce verilen 27.12.2002 tarih ve 2002/163 - 2002/825 sayılı kararın Yargıtay'ca incelenmesi duruşmalı olarak davalı vekili tarafından istenmiş temyiz dilekçesininde süresinde verildiği anlaşılmış olmakla, dosya içerisindeki dilekçe, layihalar, duruşma tutanakları ve tüm belgeler okunup incelendikten sonra işin gereği görüşülüp düşünüldü:
KARAR : Davacılar vekili, müvekkillerinden R... Fin. Kir.A.Ş.'ce diğer müvekkili şirkete finansal kiralama sözleşmesiyle teslim edilen aracın diğer müvekkilinin yönetimindeyken meydana gelen kaza sonucu uğranılan hasarın aracın kasko sigortacısı olan davalı tarafından başvuruya rağmen tazmin edilmediğini ileri sürerek, ( 8.781.000.000 )TL'nin % 70 faiziyle davalıdan tahsilini talep ve dava etmiştir.
Davalı vekili, davacı sürücünün sürücü belgesinin yabancı ülkeden alınmış olması nedeniyle bu kişinin yurtdışında olduğuna dair belge veya ülkeye bir yıldan önce giriş yaptığına ilişkin belge sunamadığını, K.Trafik Yönetmeliği'nin 99/B hükmü uyarınca ilgili sürücü belgesiyle Türkiye'de araç kullanamayacağından hasarın sigorta güvencesi dışında kaldığını, anılan davacının aktif dava ehliyetinin bulunmadığını savunmuştur.
Mahkemece, sunulan belgelere ve bilirkişi raporuna dayanılarak, yurtdışındayken sürücü belgesi edinerek araç kullanma bilgi ve becerisi kazanan davacı sürücünün yurda döndükten sonra ilgili makamlara başvurarak dengi olan sürücü belgesiyle değiştirmemesinden dolayı ehliyetnamesiz kabul edilemeyeceği, bu nedenle rizikonun sigorta kapsamı dışında bırakılmasının adalet ve hakkaniyet ilkeleriyle bağdaşmadığı gerekçesiyle ( 8.740.000.000 ) TL'nin temerrüt tarihinden itibaren yasal faiziyle birlikte davalıdan tahsiline karar verilmiştir.
Kararı, davalı vekili temyiz etmiştir.
1-Dava, kasko sigorta sözleşmesinden doğan tazminat istemine ilişkin olup, taraflar arasındaki uyuşmazlık sigortalı aracın davacılardan T.B.'un Almanya'da almış olduğu sürücü belgesiyle kullanılması sırasında oluşan hasarın, kasko sigorta poliçesi güvencesi kapsamında olup olmadığı noktasında toplanmaktadır.
2918 S.KTK'nun 40.maddesinde yer alan "Türk Vatandaşları ...dış ülkelerden aldıkları cinsi için geçerli sürücü belgeleriyle yabancı ve Türk plakalı araçları ülkemizde kullanabilirler. Bu belgeler ile ülkemizde araç kullanılması esasları yönetmelikte gösterilir" düzenleme ve maddede değinilen Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin 88/B maddesine göre, yurda dönüşlerinde Türk vatandaşlarının dış ülkelerden aldıkları sürücü belgelerinin, eğitim ve sınav şartı aranmaksızın karşılığı veya dengi olan sürücü belgeleri ile değiştirileceği, ancak yurda dönüşten itibaren bir yıl geçtikten sonra değiştirmedikleri takdirde değiştirinceye kadar araç kullanamayacakları öngörülmüştür.
Davacı sürücünün Almanya'dan alınmış sürücü belgesi ile sigortalı araç kullanırken rizikonun gerçekleştiği tartışmasızdır. Sürücünün dosyada bulunan pasaport örneği bilgilerinden yurda dönüşünden bir yıl geçtikten sonra kazaya karışmış olduğunun anlaşılması karşısında, açıklanan mevzuat hükümleri ve Poliçe Genel Şartları'nın A..5.5.4 maddesine göre, sürücü belgesine sahip olmadığının ve gerçekleşen rizikonun da sigorta güvencesi kapsamı dışında kaldığının kabulü zorunludur. Bu durumda, davanın reddi yerine yazılı gereklerle kabulü doğru olmadığından, kararın bozulması gerekmiştir.
2-Kabule göre de, sigorta sözleşmesi tarafı olmayan davacı sürücü yönünden aktif dava ehliyeti yokluğundan davanın reddine karar verilmemesi de isabetsiz görülmüş, kararın bu bakımdan da bozulması gerekmiştir.
SONUÇ : Yukarıda açıklanan nedenlerle davalı vekilinin temyiz itirazlarının kabulü ile kararın davalı yararına BOZULMASINA, 275.000.000.-TL duruşma vekillik ücretinin Avukatlık Ücret Tarifesi'nin 21 nci maddesi gereğince KDV'si ile birlikte davacılardan alınarak davalıya verilmesine, ödediği temyiz peşin harcın isteği halinde temyiz edene iadesine, 25.09.2003 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Haklısınız hocam dediğinizde yine de geriyor insanı dava işleri. Memuriyette falan sıkıntı çıkarıyor bir de. Ncmec'den gelen raporlara galiba genelde...
Yapabilecegin tek mantikli sey baska bir ulkenin vatandasligina gecmek, or: amerika da vatandas olurken isim degistirebiliyorsun. Bu durumda bulunman...
™ Hukuki NET 2002-2022 - Ulusal ve uluslararası Hukuk Sitesi ⚖️ olma özelliği ile gerek avukat, gerek diğer hukukçu arkadaş ve gerekse vatandaşlara ev sahipliği yapan, eğitim ve bilimsel alışveriş yapma amaçlı bir "Hukuk Rehberi" dir.
Davalar
Hukuki Net; sürekli yenilenen faydalı güncel içeriği ile zamanın hukuk dallarına göre kategorize edilmiş çeşitli mevzuat (Ceza kanunu, İş kanunu, Borçlar yasası gibi), emsal mahkeme kararları, yargıtay kararları, emsal danıştay ve anayasa mahkemesi kararları ile hukuksal makale, kanun, hukuki forum, hukuk sözlüğü, hukuk programları, meslektaş ilanları, avukatlar için kolay hesaplama araçları, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, benzer Yargıtay kararı ve Mahkemeler tarafından örnek davalar ile ilgili gerekçeli kararlar, * davası dilekçe örnekleri yasal haberler ve hukuk siteleri dizini 🕸 bulunan bir hukuk bilgi bankası sistemidir.
Avukatlar
Yararı nedir?
📝 Hukukçular için mesleki danışma (Üstad ve meslektaşlar arası paylaşım), dayanışma ve bakalorya fonksiyonu olan site; "Önleyici hukuk" veya "Dava hukuku" nedeni ile doğan veya yeni doğacak anlaşmazlıklar ile içtihat hukuku kaynağı olan Yargı ve Yargılamayı tartışmak, davalar ve ihtilaflar için yararlı çözüm yolları üretmek ve hukuksal konularda özellikle nerede, nasıl, neden soruları üzerinde soru cevap yorumlar, tartışma paylaşma yorumlama yöntemi ile sebep sonuç ilişkisi kurarak 💬, Mahkemelerin dava yükünü hafifletmeyi de amaçlayan suigeneris (kendine özgü) hukuk laboratuarı özellikleri bulunan bir hukuki kalkınma hedefli bilgi dağarcığıdır.
® Hukuki Net internette ve Türk hukukunda bir marka olmakla birlikte ticaret veya iş amaçlı bir site olmayıp, herhangi bir ticari kurum, kuruluş, bilgisayar programı firması, banka vb. kişi veya herhangi politik veyahut siyasi bir kuruluş tarafından desteklenmemekte, finans kaynağı reklam ve ekseriyetle site yönetimi olan Adalet sistemine adanmış bir servistir.
🆓 Hukuki.net halk için ücretsiz ve açık kaynak nitelikli bir hukuk sitesi olup, gayri resmi vatandaş bilgilendirme portalı işlevi görmektedir. Genel muhteviyat olarak kanun, yönetmelik, Emsal Anayasa mahkemesi, Danıştay ve Yargıtay kararı gibi hukuki mevzuat içermekle birlikte avukat ve uzman kişilere özel yorumlar da içeren sitenin tüm hakları saklı olup, 🕲 telif hakkı içeren içeriği izinsiz yayınlanamaz, kopyalanamaz. (Herhangi bir hususu sitene alıntı kuralları çerçevesinde kopyalamak için sitene ekle için izin bağlantısı.)
™ Marka tescili, Patent ve Fikri mülkiyet hakları nasıl korunuyor?
Hukuki.Net’in Telif Hakları ve 2014-2022 yılları arası Marka Tescil Koruması Levent Patent tarafından sağlanmaktadır.
♾️ Makine donanım yapı ve yazılım özellikleri nedir?
Hukuki.Net olarak dedicated hosting serveri bilfiil yoğun trafiği yönetebilen CubeCDN, vmware esx server, hyperv, virtual server (sanal sunucu), Sql express ve cloud hosting teknolojisi kullanmaktadır. Web yazılımı yönünden ise content management (içerik yönetimi) büyük kısmı itibari ile vb olup, wordress ve benzeri çeşitli kodlarla oluşturulan bölümleri de vardır.
Hangi Diller kullanılıyor?
Anadil: 🇹🇷 Türkçe. 🌐 Yabancı dil tercüme: Masaüstü sürümünde geçerli olmak üzere; İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Hintçe, Rusça ve Arapça. (Bu yabancı dil çeviri seçenekleri ileride artırılacak olup, bazı internet çeviri yazılımları ile otomatik olarak temin edilmektedir.
Sitenin Webmaster, Hostmaster, Güvenlik Uzmanı, PHP devoloper ve SEO uzmanı kimdir?
👨💻 Feyz Pazarbaşı & Istemihan Mehmet Pazarbasi[İstanbul] vd.
® Reklam Alanları ve reklam kodu yerleşimi nasıl yapılıyor?
Yayınlanan lansman ve reklamlar genel olarak Google Adsense gibi internet reklamcılığı konusunda en iyi, en güvenilir kaynaklar ve ajanslar tarafından otomatik olarak (Re'sen) yerleştirilmektedir. Bunların kaynağı Türkiye, Amerika, Ingiltere, Almanya ve çeşitli Avrupa Birliği kökenli kaynak kod ürünleridir. Bunlar içerik olarak günlük döviz ve borsa, forex para kazanma, exim kredileri, internet bankacılığı, banka ve kredi kartı tanıtımları gibi yatırım araçları ve internetten para kazanma teknikleri, hazır ofis kiralama, Sigorta, yabancı dil okulları gibi eğitim tanıtımları, satılık veya kiralık taşınmaz eşyalar ve araç kiralama, ikinci el taşınır mallar, ücretli veya ücretsiz eleman ilanları ile ilgili bilimum bedelli veya bedava reklamlar, rejim, diyet ve özel sağlık sigortası gibi insan sağlığı, tatil ve otel reklamları gibi öğeler içerebilir. Reklam yayıncıları: ads.txt dosyası.
‼️ İtirazi kayıt (çekince) hususları nelerdir?
Bahse konu reklamlar üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır. Bu sebep ile özellikle avukat reklamları gibi Avukatlık kanunu vs. mesleki mevzuat tarafından kısıtlanmış, belirli kurallara tabi tutulmuş veya yasaklanmış tanıtımlardan yasal olarak sorumlu değiliz.
📧 İletişim ve reklam başvuru sayfası nerede, muhatap kimdir?
☏ Sitenin 2022 yılı yatırım danışmanı ile irtibat ve reklam pazarlaması için iletişim kurmanız rica olunur.
tck226 şüphesi
14-06-2024, 02:39:38 in Bilişim Hukuku