 |
03/05/2025 Eski forum arşivi bölümü
Hukuksal Tartışmalar
Çalınan el kameram! |
S.H.M.S. |
08/01/2006 tarihinde saat 19:00'da Fly Air'in 061 no'lu ucusuyla Istanbul'dan Trabzon'a uctuk ailece. Trabzon'a vardiktan sonra, bagajlarimizi alarak arabayla akrabimizin (halamin) evine gittik. Eve vardiktan yaklasik yarim saat kadar sonra kamerayi cikarip cekim yapmak istedik. Karsilastigimiz manzara: Ozel esyalarimizla dolu "ozel mulkumuz" olan cantamiz acilmis, icinde bulunan kameranin da cantasi acilmis (ici bosaltilmis) ve kameramiz alinmis. Ayni sekilde acik kamera cantasi bagajin icine konmus ve bagajimizin fermuari kapatilmis, ki bu esnada bagaj etiketi de koparilmis!!! Diger bagajimizin etiketi durdugundan bu bagajimizin etiket no'su mevcut bizde.
Bu durumu farkettigimiz andan itibaren kosturmaya basladik. Gece 23:30'a dogru havaalanindaydik. Muhatap olabilecegimiz herhangi bir yetkili bulamadik. Sonunda alan polis memuru Mehmet Bey, bizim notumuzu saat esliginde yazdi ve ertesi gun gelip Havas ile gorusmemizi onerdi. Alandan eve dondukten sonra da, yine bir yetkili bulmak icin, ucak biletinin arkasinda yazan, Fly Air'in 24 saat acik oldugu beyan edilen ofisini aradim hemen, ama 24 saat acik oldugu halde oyle olmadigini, calan ama cevap verilmeyen aramamdan anladim. Ertesi gun Havas'a gittik (arife gunu), detayli bilgileri ilettik yetkililere ve sonucunda raporumuzu tutturduk.
Fly Air'in kayip esya sorumlusu Murat Bey ile irtibata gectim, ama isim bu tarihe kadar bir netice ile sonuclandirilacagina, kendileri beni Havas'a yonlendirmeye calisiyor, herseyden Havas'i sorumlu gosterme cabalari icerisinde. Ki oyle bile olsa benim muhatabim Havas degil. Ben Fly Air ile uctum, onu tanirim. Fly Air yer hizmetini aldigi Havas ile sorununu kendi cozmelidir. Bu beni ilgilendiren mesele degildir. Fly Air in ilgilenmesi gereken konu, ucus icin onu secmis olan "BEN" in, onun bunyesi altinda karsilasmis oldugu hirsizlik olayinin yaratmis oldugu olumsuzluklarin telafisi icin elinden geleni yapmasidir.
Benim istedigim, kameramin zararinin (faturasina bakilarak) tazmin edilmesidir. Bu konuda israrciyim fazlasiyla. 08/01/2006 tarihinde gorev alan Fly Air+Havas yetkilileri sorgulansin, bagaj agirliklari kontrol edilsin, benim bagajim alinirken tartildi (onun kayitlarina bakilsin), ucagin hassas tartisinin kayitlari incelensin, kamera kayitlari, x-ray cihazi kayitlari incelensin, kisacasi ne yapilirsa yapilsin, ben kameramin dolayisiyla benim zararimin tazmin edilmesini rica ediyorum. Dilekce yazarak, orjinal belgeler esliginde (ucak bileti, bagaj etiketi, rapor, kameramin faturasi), basvurmam gerekirse, bu isle ilgilenebilecek yetkililerin irtibat numaralari yahut e-mail adresleri bana iletilip bildirilirse, islemimi hizlandirma yonunda ilerleyebilirim.
|
Av.Ragıp Atay |
Siz olayı tüm ayrıntıları ile anlatan bir dilekçe ile Cumhuriyet Başsavcılığına bir şikayette bulunun. Savcılık, gereken belgeleri toplayacaktır |
S.H.M.S. |
Teşekkür ederim. |
Av.Esin Kılıç Erdoğan |
Savcılığa başvurmanın yanısıra, her iki şirkete de noterden ihtar çekerek zararınızın derhal giderilmemesi halinde yasal yollara başvuracağınızı ihtar edebilirsiniz. Müşteri odaklı çalışan bu ve benzeri şirketler, böyle ciddi tepkilerle karşılaştıklarında genelde olayın kapanması için sorunu çözme yoluna giderler. |
S.H.M.S. |
Şu anda iki firma da kendi içlerinde araştırma yapıyorlar. Bana verecekleri cevap olumsuz olursa, iki öneri ışığında harekete geçeceğim. Tekrar teşekkürler. |
S.H.M.S. |
Sayın Ragıp Atay ve Sayın Esin Kılıç Erdoğan dikkatine,
Fly Air ile uçarken bagajımdan çalınan el kameram ile ilgili bana fikir vermişsiniz, sizden tekrar yardım almak istiyorum eğer mümkünse.
Fly Air'e tüm evraklarımla başvurmuştum, olay tam ödeme aşamasına gelmişken (kayıp eşya sorumlusu bildirdi bunu bana) tekrar bana mail atıldı, olaydan "Havaş" sorumludur diye. Bunun üzerine kendilerinden dava açmak üzere tüm evraklarımı istedim. Fakat raporumu ve dilekçemi yollamadılar. Telefon açıp kendilerinden eksik evrakları istediğimde bu evrakların kendilerine ait olduğunu gönderemeyeceklerini bildirdiler. Ben de bunu mail ile bana bildirmelerini istedim ki Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunacağım.
Bu evrakları teslim ederken fotokopilerini alıp kaşelettim "Aslı gibidir" diye. Bununla da "Tüketici Mahkemesi" ne bir dilekçe ile başvurup dava açacağım. Bunun yanında "icra takibi" de yaptırmalı mıyım?
Şimdiden teşekkürler.
|
S.H.M.S. |
Önce şikayet dilekçemle Fly Air'e başvurdum, bir netice alamayınca, noterden ihtarname çektim hem Havaş'a hem Fly Air'e, birbirlerini suçlamaktan başka bir şey yapamadılar bu zamana kadar.
Daha sonrasında da Tüketici Mahkemesi'nde davamı açtım havayolu şirketine karşı.
Öğrenmek istediğim, mahkeme ne kadar süre içinde görülmeye başlar? Davaya sıra gelmesi için 1-2 ay beklemek mi gerekir?
Cevap vereceklere şimdiden teşekkürler. |
Bugünün tarihi: 03/05/2025 07:09:39 |