Sanal Alemde Hakkımızı Nasıl Arayacağız? |
berilcan |
Merhabalar.İnternetteki bir oyun sitesinden bir senelik ücretli üyelik satın aldım.Yaklaşık beş gün önce sebepsiz yere üyeliğimi yasakladılar.Site sahipleri aynı zamanda sitede yönetici ve operatörlük görevlerinide üstleniyorlar.Kendilerine haksızlığıma ait kanıtlarımla birlikte bir e-mail yolladım.Cevap olarak geri dönüş yapmadılar.Sitede bulunan başka bir op arkadaşıma konuyu anlatarak site sahiplerine iletmesini istedim.Bana sonuç olarak şöyle geri döndü"evet suçun olmadığını biliyolar ama yasağı başka nedenlerden dolayı açmıyacaklar".Bu başka nedenleri araştırmaya çalıştıysamda bir cevap alamadım.Yani paramla almış üyeliğimi sebepsiz yere belki bir anlamda kendi keyifleri için yasakladılar.Bunu ilk defa bana yapmadıklarını da daha sonra öğrendim.Şimdi bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz?İnternet hukuku nasıl işler?Bu konuda ben haklımıyım veya ne kadar haklıyım?Haklıysam hakkımı nasıl savunmalıyım? |
Emrah Yavuzcan |
Konuyu borçlar hukuku bakımından irdelemek gerekir. Yaptığınız bir akit sonucu hizmet edimi keyfi olarak yerine getirilmemiştir ve engellenmiştir. Fakat sizin borcunuzu ifa etmeniz, ödememezlik defini ortadan kaldırmıştır. İnternet hukuku bir anlamda tüm hukuk dallarını kapsadığı için, özele indirgemek ve gerçek hayatta takip gerekmektedir. |
emrahseral |
Sn. berilcan,
Bu şirkete gerekirse dava açmaktan çekinmeyeceğinizi varsayarak (eğer bu şirkete dava açmak sizin için reel bir opsiyon değilse, aşağıdaki metot üretken olmaz) şöyle diyorum:
i) Websitetan bu şirket hakkında bulabileceğiniz her bilgiyi toplayın
ii) Website dışında elinizde olabilecek kağıt belgeleri de toplayın (bazen websitelar sattıkları şey için kağıt fatura gönderir)
iii) Bu şirket ile şu noktaya kadar kurulan her irtibatı toplayın
iv) Arkadaşınızın "evet suçun olmadığını biliyolar..." sözünü de alın
v) Bütün bu belgeler ve bilgileri bu şirkete email atın (ayrıca mümkünse kağıt ile de gönderin-ve bunu da belirtin yazdıklarınız arasında) haklarında küçük bir dosya oluşturduğunuzu belirtin, ayrıca "...şu sıralar hukuki.net'ten konuyla ilgili araştırma yapıyorum...umarım bir avukat tutmadan işi tatlıya bağlarız..." gibi bir cümle kurun.
vi) Şirketin arkadaşınıza dediği "...başka sebepler..." olayını sorun ve oyununuzu tekrar activate etmiyorlarsa en azından size düzgün ve geçerli bir sebep sunmalarını isteyin, etmezlerse de madde v deki şekilde davranacağınızı açıkça belirtin.
Umarım birazcık ta olsa işinize yaramıştır. Hukukçu değilim çünkü.
İyi günler.
M. Emrah Seral |
berilcan |
Yardımınız için çok teşekkürler. |
emrahseral |
Rica ederim.
Bu konuyla ilgili gelişmelerden bizi haberdar ederseniz sevinirim.
|
Emrah Yavuzcan |
Sayın adaşım biraz daha uzlaşmacı bir yol önermiş ama konu tatlıya bağlanmaz ise hizmetin ayıplı olduğu gerekçesiyle oturduğunuz yerdeki hakem heyetine başvurabilir ve buradan bir karar alırsınız. Bu kararla birlikte tüketici mahkemesine başvurur ve aldığınız kararı da delil olarak eklersiniz. Uğradığınız zararı da tazmin ettirirsiniz. İyi günler dilerim. |