gsanli |
Satin aldiktan 6 ay sonra kullanim hatasi olmaksizin aniden bozulan Ericsson R520m model telefonumu yetkili servis olan Interline'a teslim ettim.Üretim hatasi tespit edildi; değistirileceği ancak ellerinde ayni model olmadiğindan yurtdisindan sevkiyat beklendiği belirtildi. Aradan 1 ay geçti azami servis süresi doldu,ancak firma hala ayni bahaneyi öne sürüyor, bu yetmezmis gibi Tüketici Kanunununda belirtilen ve garanti belgesinin sağladiği haklardan
Ayni özellikte baska ürün verme kabul edilmedi: benim telefonumun özelliklerinde telefon yokmus (nasil oluyorsa!!)
Bedel indirimiyle baska modelde ürün verme ya da bedel iadesi taleplerim kabul edilmedi : Sirket politikalarinda boyle bir uygulama yokmus..
Hiç bir sekilde çözüm de önermiyor, belirsiz bir tarihi beklemek zorunda birakiliyorum, aylarca sürebilir ya da gelmeyebilir .Çalisanlarinin bugün yaptiğim görüsmedeki bosvermis ve lakayt tavirlariyla bu ciddiyetsizlikleri kanitlamis oldu.
Basak bir sorunsa, bir arkadasimdan tedadüfen bu firmanin yakin zamanda (en fazla 1 ay içinde) adres değistireceğini öğrenmis olmam.Yeni adreslerini istediğimde henüz belli olmadiğini söylediler. İstanbul disinda da subeleri var ancak durumlarini bilmediğimden bu adres değisikliği kapanma anlamina geliyor da olabilir.
Tüketici Heyetine basvurmayi düsünüyorum, bu sebeple görüsmeye gittiğimde belirttiğim taleplerim kabul edilmediğinde, bu talepleri belirttiğim dilekçeyi firma teslim alanlara imzalatip kase bastirdim. Ayrilirken telefonu geri aldim (Sorunu servisle halledilemezse "müteselsilen ve müstereken sorumlu olma" durumundan dolayi belki saticidan ya da ana bayiiden yardim isteyebilirim ve servis tasinirsa telefona ulasamam diye düsünerek) Bu hareket doğru mudur, yoksa hukuki isleyiste bir sorun yaratir mi?
Heyet karari benim açimdan olumlu olsa bile karsi taraf için ne derece yaptirimi olacaği tartisilir, bilindiği üzere mahkemede temyiz haklari var ben de bir öğrenci olarak mahkeme masraflarini karsilayabilecek durumda değilim..
Bahsettigim durumda, heyete en kisa süre içinde basvurmali miyim? Yanilmiyorsam, ayipli malda servise teslim etme seçildikten sonra saticidan değistirmesini isteme hakkindan vazgeçmis oluyorum, bu durumda tüketici heyetine basvurmaktan baska bir seçenegim var mi?
Yorumlariniz için simdiden tesekkür ederim..
|