Tüketici hakları ile ilgili bir sorum olacak |
stranger_217 |
arkadaşlar çok hukuktan anlamadığım için sizlere bi sorum olacak cevaplarsanız çok sevinirim.Sorum şu servise tamir etmeleri için bir parça bırakmıştım ve 28 gün oldu hala gelmediğini ve 30 gün yasal haklarının olduğunu söylediler.Bu 30 günün içenine hafta sonları dahilmi?Firmadan dahil olmadığını söylediler ama başka forumlarda sormuştum orda dahil olduğunu söylemişlerdi.Bu konuda beni aydınlatırmısınız lütfen... |
Av.Ragıp Atay |
evet 30 işgünü. bu nedenle haftasonları dahil değil. Ancak serviz süresi 15 günü geçerse, size kullanmak için aynı maldan vermek zorundalar |
Aslı Yurtlu |
HUMK Madde 162 - Tatil günleri müddette dahildir. Şu kadar ki müddetin son günü tatile tesadüf ederse tatilin ertesi günü hitam bulur.
Madde 161 - Müddet gün olarak tayin edilmiş ise tefhim veya tebliğ edildiği gün hesaba katılmaz ve son günü tatil saatinde biter.
|
stranger_217 |
Bize bu 15 günden sonra kullanmak için aynı maldan vermek zorundalar demişsiniz bizde böyle bir hizmet yok demeye hakları varmı şirketin ve bu bigisayar parçaları içinde geçerlimidir.bu 30 iş günü geçti diyelim benim ne gibi haklarım oluryor malın aynısıyla değiştirmek zorundamıyım, para iadesi isteye biliyormuyum eğer bu mal piyasadan kalktıysa neye para iadesi neye göre belirleniyor veya başka marka bir malla değiştirebiliyormuyum..
Vermiş ve verecek olduğunuz cevaplar için şimdiden teşşekür ederim. |
caner_can |
mrb ben bu gün üye oldum ama benimde bir sorunum var sanırsam cvp veririsiniz vede örnek dilekce gönderirseniz sevinirim.
Ben 1 adet cep tlf aldım aldıktan yaklaşık 10 gün sonra ekranı karardı bu nedenle 20/10/2005 tarihinde kargoya verdim ve bu güne kadar ürün gelmedi gelmediği gibide benim aradığımda ise benden 105 milyon tamir ücreti talep ettiler neden diye sorduğumda sen bunu düşürmüşssün dediler yaklaşık 45 iş günü sonunda bende ücreti kabul etmeyerek sanayi ve ticaret müd şikayetde bulundum sanayi ve ticaret müdürlüğü olumlu karar vermiş ancak fatura bedelini yazareken kdv siz yazmış yani 103 milyon eksik olarak bunun yanliş yazıldığını mahkemeye müracat etmem gerektiğini söylediler bende nasıl müracaat edeceğimi bilemiyorum ve tekrar ürün aldığım yeri aradım bu kez faturayı 130 milyona çıkarmışlar bende ürünü yaptırmadım tabi bu arada tamir süresi 52 iş günü oldu ben bunları söylediğimde ise beni bağlamaz ürünü siz bozmuşsunuz ben buna ait rapor tutturur gönderirim dedi benim sanayi ticaret müd kararına nasıl itaraz edebilirim artı 4077 saılı kanunun 13 maddesi ihlali var azami tamir süresini çoktan geçmesi artı garanti sindede aynı şart ver ben ürünümün bedelini veye yeni ürün alabilirmiyim şimdiden tşk ler ha itiraz dilekcesi örneğini gönderirseniz sevinirim |