kredi kartı |
zekom |
Biz Turkcell telefon bayiiyiz.
04.05.2005 tarihinde kredi kartı ile 12 ay vadeli telefon satışı yaptık.
O tarihte yapmış olduğumuz satışı banka hesabımızdan, 11.10.2005 tarihinde kesti. Bankaya hesabımızdan para niçin kesildi diye başvaru yaptık,Banka'nın bize verdiği cevap şu'dur;Müşteri itiraz ettiği için satış hesaptan düşülmüştür.
Daha sonra bankaya satış sliplerini ve faturalarını teslim ettik.
Bugün 22.11.2005 tarihi olmasına rağmen bankadan bir cevap alamadık.
Bu durumda bankaya karşı ne gibi bir yaptırım uygulamamız gerekiyor?
Bu konuda yardımlarınızı rica ediyorum...
(müşterinin itiraz nedeni kredi kartını kaybettiği)
ilginize şimdiden teşekkür ederiz.
|
vahitelderin |
Kredi kartı kullanımında, müşterinin kartını kaybetmesi halinde durumu derhal telefonla bankaya (bankanın müşteri hizmetlerine) bildirmesi gerekmektedir. Banka durumu öğrendiği andan itibaren kartın kullanımını kapatır ve kart kullanılamaz.
Eğer müşteri kartını kaybettiğini bankaya zamanında bildirmez ve kart kullanılırsa bundan müşteri sorumludur. Bir başka deyişle müşteri kartın kullanılmış olması nedeniyle sizin uğrayacağınız miktarı ödemesi gerekmektedir. Bu ödemeyi yapacak olan da bankadır.
Sizinle banka arasında geri ödemeye ilişkin sözleşme var mı bilinmiyor, böyle bir sözleşme varsa bu sözleşmeye bakmak gerekir. Eğer sözleşme yoksa Bankanın kartın çalındığının zamanında bankaya bildirilmemiş ve kartın kullanıma kapatılmamış olması nedeniyle karttan çekilen miktarı size ödemesi gerekmektedir. Bunun aksine bir işlem yapılması durumunda Banka güvenilirliğini kaybedecektir.
Ancak müşteri sizin ödemeyi yaparken kimlik kontrolü yapmadığınızı veya sahte kimlikle satış işlemi yapıldığını dolayısıyla sliplerdeki imzanın kendisine ait olmadığını iddia edebilir. Ancak tüm bu iddialar yargılamayı gerektirir ve Bankanın size ödeme yapmasını engellemez. Müşteri kredi kartı borcunu ödememesi halinde Banka müşteriden parayı tahsil edecektir. Yargılama konusu olduğunda da sliplerdeki imzaların müşteriye ait olup olmadığı araştırılarak sonuca varılacaktır.
|
vahitelderin |
Kaldı ki, sliplerdeki imza müşteriye ait olmasa bile, bence müşteri kartın kullanımından sorumlu olmalıdır. Aksi takdirde kötü niyetli kart sahipleri kartlarını başkalarına kullandırarak (kimliklerini de vermek suretiyle) istedikleri kadar harcama yaparlar ve sonra bu sliplere itiraz etmek suretiyle borcu ödemekten kurtulurlar. Böyle bir durumun hukuken korunmayacağı ise açıktır. |
zekom |
öncelikle ilginize teşekkür edrim.
04.05.2005 tarihli satışımız bize 05.05.2005 tarihinde hesabımıza
geçti fakat 11.10.2005 tarihinde satıştan hesebımıza gecen para
kesildi bankaya nedenini sorduğumuzda müşteri itiraz edip yargıya
başvurduğunu söylediler. müşteri itirazı bankaya yapıyor bu halde
banka bizden parayı neye dayanarak kestiğini anlayamadık.
ve müşteride halen taksitli satışın vadeleri geldiği gün banka müşteriden parayı kesiyormuş. burda banka hiçbir sorumluluk almadan üye işyeri
ve müşterinin sırtından komisyon alıp kazanc sağlıyor biz bankaya bu durumda ne yapmamız lazım . |
vahitelderin |
yukarıda belirttiğim gerekçelerle Banka'nın geri aldığı tutarı, geri alma tarihinden itibaren hesaplanacak ticari faiziyle birlikte tahsili talebiyle alacak davası açabilirsiniz. Bu davada, kartın çalınması veya kaybolmasından dolayı müşterinin veya Banka'nın kartı kullanıma kapatmayarak sorumlu olduğunu ispatlamanız ve satış evraklarını dosyaya sunmanız sanırım yeterli olacaktır. |
zekom |
o zaman benim hemen bankaya noter kanalıyla bir ihtar
çekmem olacak. ilginize ve bilginize teşekkürler... |
vahitelderin |
bence boşyere noter masrafı ödemeden doğrudan dava açın,
banka ödemeyi kabul ederse zaten ilk oturuma kadar davayı kabul edecektir. |
vahitelderin |
Tabi tüm bu açıklamalar, sizinle Banka arasında aksine sözleşme hükümleri olmadığı varsayımına dayanmaktadır. |